Форд Мондео мк2 трудно пали студен, гасне , тресе
-
- потребител
- Мнения: 73
- Регистриран: 22 фев 2011, 07:22
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk2 2000г, 1.8i 16V 115 k.с. хечбек , ГИ
- Status: Извън линия
Форд Мондео мк2 трудно пали студен, гасне , тресе
Здравейте, имам следния проблем, ще се радвам на мнения . Колата ми е Форд Мондео мк2 , бензин с газов инжекцион, 2000г. 1.8. от известно време, а то не е малко ,около 6-7 месеца, когато я паля сутрин, колата пали от 2 3 път, и доста треесе и загасва, и трябва да подавам газ ,за да не загасне. И работи сякаш на 2 цилиндъра и тресе. Когато реша да потегля , колата заглухва и гасне, педала на газта сякаш потъва и колата забива, например се налага да тръгна след 1 2 Мин работа на място с подаване на газ, тръгвам на първа интрваб да подавам доста газ на първа за да не загасне. Когато загрее така да се каже нямам проблем с паленето, пали от раз, обороти не падат , не мърдат, но при 120 км на равно, натискам до края газта и колата не мърда , супер мъчно започва да набира . За проба опитвам да вдигна 160, което би трябвало да е сравнително лесно, обаче и тряба много разстояние и съвсем една набира. На баир при изкачване, винаги вкклмчавам на 4-та. Другото ,което се наблюдава,ще ми вдига разхода на газ, преди проблема бе около 8 извънградско, сега е 10 11. Тези проблеми ги има на газ и бензин, т.е и на бензин при 120 пак си е умряла с газ до ламарината... Преди 3 4 години ми е правен реглаж на клапани при фордманиак. Сега сменях свещи кабели, няма промяна. Бобина смених с друга , пак няма промяна. Горивен филтър на бензина смених, свързвайки го с паленето на бензин,също няма промяна, дюзи чистих с ултразвук, пак остана проблема. Някакви насоки от къде да тръгна ? Сега се сетих, че от трудно както Се движа със 100 120 и пусна газта до край, на скорост, се получава едно присецване, подобно на придърпване, но при отпусната газ, когато набирам няма такова присецване , което е подобно на заминала кабели свещи бобина .
Mondeo 2000г. ; 1.8 ;115 к.с. Затек ,хечбек,ГИ.
И поне когато пускате тема или се включвате с даден проблем поне напишете резултата ... иначе се губи смисъла от форума.
И поне когато пускате тема или се включвате с даден проблем поне напишете резултата ... иначе се губи смисъла от форума.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1618
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 73
- Регистриран: 22 фев 2011, 07:22
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk2 2000г, 1.8i 16V 115 k.с. хечбек , ГИ
- Status: Извън линия
Re: Форд Мондео мк2 трудно пали студен, гасне , тресе
Около 30 000 км от както направи реглаж.
Mondeo 2000г. ; 1.8 ;115 к.с. Затек ,хечбек,ГИ.
И поне когато пускате тема или се включвате с даден проблем поне напишете резултата ... иначе се губи смисъла от форума.
И поне когато пускате тема или се включвате с даден проблем поне напишете резултата ... иначе се губи смисъла от форума.
-
- потребител
- Мнения: 73
- Регистриран: 22 фев 2011, 07:22
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk2 2000г, 1.8i 16V 115 k.с. хечбек , ГИ
- Status: Извън линия
Re: Форд Мондео мк2 трудно пали студен, гасне , тресе
Здравейте, преди два часа.взех колата от майстор. Беше отворил за проверка на клапаните и каза,че клапаните не са има ли хлабини. Не е успял да намери пулове и същите са били носени на друг негов колега , вероятно да ги напасне. Резултата, поне за сега е че пали и работи равномерно, държи оборот и не загасва, и работи значително по гладко. Каза,че три цилиндъра не са работили добре. Следващите сутрини пак ще я пробвам . Проблема с мощността си остава,че при 100 120 км натискам газта до края няма този ряз ,дърпане или както ще да е. Бавно набира ,което за мен не е нормално. Иначе предстой да проверя и разхода сега как ще е. Освен да опитам да разкача генерацията, четох в една тема, и да видя тогава как ще върви. Въпреки,че ме съмнява, защото това набиране не е ок на 5-та. На останалите предавки е добре. Всъщност до 120 е ок, като с по големите предавки и обороти около 4 хиляди, след това не е нормално. Някой ако има предложениея да сподели.
Mondeo 2000г. ; 1.8 ;115 к.с. Затек ,хечбек,ГИ.
И поне когато пускате тема или се включвате с даден проблем поне напишете резултата ... иначе се губи смисъла от форума.
И поне когато пускате тема или се включвате с даден проблем поне напишете резултата ... иначе се губи смисъла от форума.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Форд Мондео мк2 трудно пали студен, гасне , тресе
Като изхарчиш подобието на бензин, което е останало в резервоара поради каране на газ, и напълниш с пресен, и този проблем ще изчезне от самосебе си.
Пояснявам:
Съвременните автомобилни двигатели с някакво ЕВРО имат система за изсмукване на бензиновите пари от резервоара, като освен екологичен ефект се осигурява и безопасност - да не се плиска бензин като по американски филми при преобръщане на возилото, поради създаденото подналягане в резервоара. Тази система продължава да си работи и при работа на газ, тъй като бензиновият компютър (който я управлява) не знае за съществуването на алтернативното гориво. В автомобилите с наистина заводска газова уредба, при които един компютър управлява и двете горива, един нивомер показва и двете наличности и бутонът за превключване не е пльоснат някъде си, ами е интегриран заедно с останалите някъде по централната конзола, при работа на газ спират вентилирането на резервоара за бензин и бензиновата помпа.
Ако тази система продължава да работи и при газ, без да се изразходва и респективно да се долива пресен бензин, води до "стареенето" му - бензинът си се плиска в резервоара и най-лесно запалимите съставки се отделят във вид на изпарения, които се засмукват от гореспоменатата система. И така - всеки ден и при всяко каране на газ, до една прекрасна студена сутрин, в която компресията и искрата не успяват да преодолеят енергийната бариера от ниската температура на въздуха и горивото с липсващи леки и леснозапалими съставки.
-
- потребител
- Мнения: 536
- Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Форд Мондео мк2 трудно пали студен, гасне , тресе
Мисля, че просто колегата има прекалено големи очаквания от този двигател и то на това купе.
-
- потребител
- Мнения: 73
- Регистриран: 22 фев 2011, 07:22
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk2 2000г, 1.8i 16V 115 k.с. хечбек , ГИ
- Status: Извън линия
Re: Форд Мондео мк2 трудно пали студен, гасне , тресе
Не не, това не ми е първия Форд и знам как вървеше старият , също Мондео. Просто ще снимам един клип в който на равно от 100 120 ще натисна до края и така ще е бъде 5 10 секунди, тогава ще се види аз ли съм в грешка или на колата нещо я спъва.
Mondeo 2000г. ; 1.8 ;115 к.с. Затек ,хечбек,ГИ.
И поне когато пускате тема или се включвате с даден проблем поне напишете резултата ... иначе се губи смисъла от форума.
И поне когато пускате тема или се включвате с даден проблем поне напишете резултата ... иначе се губи смисъла от форума.
-
- потребител
- Мнения: 144
- Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
- Местоположение: Ruse
- Status: Извън линия
Re: Форд Мондео мк2 трудно пали студен, гасне , тресе
Хубаво са ти нагласили хлабината на клапаните, но има доста висока вероятност клапаните да са поизгорели и да не държат. За целта премериха ли компресията?
-
- потребител
- Мнения: 73
- Регистриран: 22 фев 2011, 07:22
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk2 2000г, 1.8i 16V 115 k.с. хечбек , ГИ
- Status: Извън линия
Re: Форд Мондео мк2 трудно пали студен, гасне , тресе
Не са я мерили, майстора каза ,че е сложил 0.15 и 0.30 ,а смукателни и изпускателни, може да бъркам на кой точно колко, но това са цифрите.
Mondeo 2000г. ; 1.8 ;115 к.с. Затек ,хечбек,ГИ.
И поне когато пускате тема или се включвате с даден проблем поне напишете резултата ... иначе се губи смисъла от форума.
И поне когато пускате тема или се включвате с даден проблем поне напишете резултата ... иначе се губи смисъла от форума.
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Форд Мондео мк2 трудно пали студен, гасне , тресе
Пустият му ОгиДоги пак написа полезен коментар(както винаги)!
След негови коментари винаги ме налягат мисли, което е полезно, като например: при ГИ дали бензиновата помпа продължава да работи и други, за които ще попитам в газовата тема след малко.
След негови коментари винаги ме налягат мисли, което е полезно, като например: при ГИ дали бензиновата помпа продължава да работи и други, за които ще попитам в газовата тема след малко.
Много автомати-слаби резултати!
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1618
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Форд Мондео мк2 трудно пали студен, гасне , тресе
Когато колата беше при мен съм казал за начина на поддръжка. viewtopic.php?f=23&t=48236&hilit=%D0%BA ... 40#p558435
Явно не си ме слушал, щото пак докара същата версия тема
viewtopic.php?f=8&t=70728&p=515909&hili ... ac#p515909
Относно бензина в резервоара съм казвал и друг път : Толкова години карам на газ моите коли още от карбураторните та до OBD, отделно клиенти с газови и този номер с бензина не се е налагал нито веднъж.
Вървенето може да се обясни евентоално със стар бензин, но при кола без OBD при превключване на ГАЗ се кара на таблиците на газовия инжекцион и мощността хич не зависи от бензина.
За понижената мощност е важно да не са изгорели клапаните, заради това, че са работили на занижени хлабини. А другото е сериозна диагностика.
Поздрави.
-
- потребител
- Мнения: 73
- Регистриран: 22 фев 2011, 07:22
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk2 2000г, 1.8i 16V 115 k.с. хечбек , ГИ
- Status: Извън линия
Re: Форд Мондео мк2 трудно пали студен, гасне , тресе
Ето това е ускорението, като днес преди клипа почистих дросел клапата , след което има едно по фино се усеща при подаване на газ , на място. Иначе имаше едно забавяне при подаване на газ изфорсиране на място.А ето го и клипа, ако съм грешка моля да ме поправите. Всеки може сам да тества на равен участък к да види за какво време прави тази скорост от 110 до около 140км/ч
https://youtu.be/nH94wIfcbVs
https://youtu.be/nH94wIfcbVs
Mondeo 2000г. ; 1.8 ;115 к.с. Затек ,хечбек,ГИ.
И поне когато пускате тема или се включвате с даден проблем поне напишете резултата ... иначе се губи смисъла от форума.
И поне когато пускате тема или се включвате с даден проблем поне напишете резултата ... иначе се губи смисъла от форума.
-
- потребител
- Мнения: 536
- Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Форд Мондео мк2 трудно пали студен, гасне , тресе
Карал съм Фокус със същия двигател и за мен няма разлика спрямо 1.6, 100к.с.Очаквах по-голяма литрова мощност която касае това което те притеснява, но така и не я усетих.Даже намирам 1.6, 100к.с. за по-еластичния мотор.
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 562
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: На линия
Re: Форд Мондео мк2 трудно пали студен, гасне , тресе
Колега като гледам клипа колата има доста дълги скорости, пробвай на 4-та предавка същото упражнение, може да ти хареса.
-
- потребител
- Мнения: 73
- Регистриран: 22 фев 2011, 07:22
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk2 2000г, 1.8i 16V 115 k.с. хечбек , ГИ
- Status: Извън линия
Re: Форд Мондео мк2 трудно пали студен, гасне , тресе
Възможно е и да съм в грешка за ускорението, ще засека разхода и ще се види. Относно реглаж на клапаните сега след като го направих, и почистих дросел колата работи хубаво , даже ми е кеф да ходя сутрин да я паля ахаха. Щях да направя едно пътуване до Фордманиак, но човека е болен, пък по стечение на обстоятелствата , едно момче се отзова за клапаните и така се получи. Но определено има резон с реглаж на клапаните, друг е въпроса колко далеч може да се намери съвестен майстор , който да я пипне .
Mondeo 2000г. ; 1.8 ;115 к.с. Затек ,хечбек,ГИ.
И поне когато пускате тема или се включвате с даден проблем поне напишете резултата ... иначе се губи смисъла от форума.
И поне когато пускате тема или се включвате с даден проблем поне напишете резултата ... иначе се губи смисъла от форума.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта