Относно загряването
- doctordre
- потребител
- Мнения: 1664
- Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
- Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
Относно загряването
Вчера ходих да си мия двигателя и от радиатора падна доста мръсотия. Днес след малко каране (10-15мин) забелязах че стрелката ми сочи малко след "О", а преди никога не е стигала дотам, стигаше до мястото между бялото поле и началото на надписа "NORM". Това нормално ли е според вас 

- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Според мен не е съвсем нормално. Когато се почисти радиатора се подобрява охлаждането и температурата не би трябвало да се покачва.
Провери 30 минути след като угасиш двигателя дали при отваряне на капачката на казанчено с охладителната течност се чува характерния звук на изпускане на налягането.
Възможно е при миенето да се е случило нещо с радиатора, затова следи нивото на антифриза.
Аз имах малък теч (ако може да се нарече теч лекото омазняване на 2 кв.см. площ) на радиатора. След като запуших дупчицата температурата леко падна.
Провери 30 минути след като угасиш двигателя дали при отваряне на капачката на казанчено с охладителната течност се чува характерния звук на изпускане на налягането.
Възможно е при миенето да се е случило нещо с радиатора, затова следи нивото на антифриза.
Аз имах малък теч (ако може да се нарече теч лекото омазняване на 2 кв.см. площ) на радиатора. След като запуших дупчицата температурата леко падна.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Охлаждането на ДВГ е в два кръга т.нар. малък и голям.
Когато е студено термостата е затворен и антефриза циркулира само в малкия. В него се отдава по-малко топлина и следователно двигателя загрява по-бързо. Когато температурата достигне 80 90 и т.н. градуса ( за различните двигатели може и е различно), се отваря термостата (това е един темпаратурнозависим клапан) и в охлаждането се включва и големия кръг. Така се разсейва максимално количество топлина и двигателя се охлажда по-бързо. Ако потока въздух през радиатора не е достатъчен (когото киснем по задръствания) топлоотдаването не достатъчно ефективно и се включва перката.
Понеже системата е затворена и водната помпа създава допълнително налягане, освен полученото от разширението на антифриза, то температури от 100-105-110 градуса не са толкова фатални, защото при високо налягане течностите завират по-трудно.
За сравнение във Формула 1 болидите работят с температура на охлаждащата течност 120-130 градуса.
Когато е студено термостата е затворен и антефриза циркулира само в малкия. В него се отдава по-малко топлина и следователно двигателя загрява по-бързо. Когато температурата достигне 80 90 и т.н. градуса ( за различните двигатели може и е различно), се отваря термостата (това е един темпаратурнозависим клапан) и в охлаждането се включва и големия кръг. Така се разсейва максимално количество топлина и двигателя се охлажда по-бързо. Ако потока въздух през радиатора не е достатъчен (когото киснем по задръствания) топлоотдаването не достатъчно ефективно и се включва перката.
Понеже системата е затворена и водната помпа създава допълнително налягане, освен полученото от разширението на антифриза, то температури от 100-105-110 градуса не са толкова фатални, защото при високо налягане течностите завират по-трудно.
За сравнение във Формула 1 болидите работят с температура на охлаждащата течност 120-130 градуса.
- doctordre
- потребител
- Мнения: 1664
- Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
- Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
nikolovvd написа:Охлаждането на ДВГ е в два кръга т.нар. малък и голям.
Когато е студено термостата е затворен и антефриза циркулира само в малкия. В него се отдава по-малко топлина и следователно двигателя загрява по-бързо. Когато температурата достигне 80 90 и т.н. градуса ( за различните двигатели може и е различно), се отваря термостата (това е един темпаратурнозависим клапан) и в охлаждането се включва и големия кръг. Така се разсейва максимално количество топлина и двигателя се охлажда по-бързо. Ако потока въздух през радиатора не е достатъчен (когото киснем по задръствания) топлоотдаването не достатъчно ефективно и се включва перката.
Понеже системата е затворена и водната помпа създава допълнително налягане, освен полученото от разширението на антифриза, то температури от 100-105-110 градуса не са толкова фатални, защото при високо налягане течностите завират по-трудно.
За сравнение във Формула 1 болидите работят с температура на охлаждащата течност 120-130 градуса.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта