Относно загряването

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Относно загряването

Мнение от doctordre » 30 май 2007, 16:14

Вчера ходих да си мия двигателя и от радиатора падна доста мръсотия. Днес след малко каране (10-15мин) забелязах че стрелката ми сочи малко след "О", а преди никога не е стигала дотам, стигаше до мястото между бялото поле и началото на надписа "NORM". Това нормално ли е според вас :roll:

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 30 май 2007, 16:55

...до последната буква е нормално, после не :wink:

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 30 май 2007, 17:06

Според мен не е съвсем нормално. Когато се почисти радиатора се подобрява охлаждането и температурата не би трябвало да се покачва.

Провери 30 минути след като угасиш двигателя дали при отваряне на капачката на казанчено с охладителната течност се чува характерния звук на изпускане на налягането.
Възможно е при миенето да се е случило нещо с радиатора, затова следи нивото на антифриза.
Аз имах малък теч (ако може да се нарече теч лекото омазняване на 2 кв.см. площ) на радиатора. След като запуших дупчицата температурата леко падна.

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 30 май 2007, 17:09

еми звука (ако имаш впредвид свистенето) от капачката на казанчето го има. иначе друго нз, чудя се просто как така преди не стигаше дори и до първата буква, а сега е наполовината. забелязах и че доста бързо парното загря, преди почти нямах парно, но дали може това да е пък от по-топлото време...

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Мнение от isoiso » 30 май 2007, 18:37

Термостата ти стои постоянно отворен затова зимата не е загрявала и не е имала парно, а сега си загрява както му е реда защото е топло.

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 30 май 2007, 18:41

isoiso написа:Термостата ти стои постоянно отворен затова зимата не е загрявала и не е имала парно, а сега си загрява както му е реда защото е топло.
да ти кажа, съвсем съм бос относно работата на автомобилите :lol: какво ще рече че термостата е постоянно отворен и там другите неща?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 30 май 2007, 20:38

По принцип логиката е обратна. Защо при тебе е станало така, може би случайност.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 31 май 2007, 01:26

Охлаждането на ДВГ е в два кръга т.нар. малък и голям.
Когато е студено термостата е затворен и антефриза циркулира само в малкия. В него се отдава по-малко топлина и следователно двигателя загрява по-бързо. Когато температурата достигне 80 90 и т.н. градуса ( за различните двигатели може и е различно), се отваря термостата (това е един темпаратурнозависим клапан) и в охлаждането се включва и големия кръг. Така се разсейва максимално количество топлина и двигателя се охлажда по-бързо. Ако потока въздух през радиатора не е достатъчен (когото киснем по задръствания) топлоотдаването не достатъчно ефективно и се включва перката.
Понеже системата е затворена и водната помпа създава допълнително налягане, освен полученото от разширението на антифриза, то температури от 100-105-110 градуса не са толкова фатални, защото при високо налягане течностите завират по-трудно.
За сравнение във Формула 1 болидите работят с температура на охлаждащата течност 120-130 градуса.

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 31 май 2007, 11:33

nikolovvd написа:Охлаждането на ДВГ е в два кръга т.нар. малък и голям.
Когато е студено термостата е затворен и антефриза циркулира само в малкия. В него се отдава по-малко топлина и следователно двигателя загрява по-бързо. Когато температурата достигне 80 90 и т.н. градуса ( за различните двигатели може и е различно), се отваря термостата (това е един темпаратурнозависим клапан) и в охлаждането се включва и големия кръг. Така се разсейва максимално количество топлина и двигателя се охлажда по-бързо. Ако потока въздух през радиатора не е достатъчен (когото киснем по задръствания) топлоотдаването не достатъчно ефективно и се включва перката.
Понеже системата е затворена и водната помпа създава допълнително налягане, освен полученото от разширението на антифриза, то температури от 100-105-110 градуса не са толкова фатални, защото при високо налягане течностите завират по-трудно.
За сравнение във Формула 1 болидите работят с температура на охлаждащата течност 120-130 градуса.
:shock: ахам, мерси за инфото. значи ще я покарам тия дни и ще видя как се държи

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта