"духащ" двигател.
-
- потребител
- Мнения: 92
- Регистриран: 18 дек 2006, 16:53
- Модел на автомобила: Ford Mondeo
- Status: Извън линия
"духащ" двигател.
Имам един такъв въпрос понеже знам , че двигатели на който като им отвъртиш капачката за маслото докато двигателя работи и ако от там "духа " значи двигателя не е наред и мотора е тръгнал да заминава ..... Един познат се набута със една такава кола същата като мойта само че комби 1,8 16V бензин и въпреки че колата си работи нормално и засега не дава никакви проблеми харчи някъде към 10 на 100 газ което си е нормално за тоя мотор пали без проблем и т.н. Та въпроса ми бише това духане ,фучени или кой как му вика за какво точно говори и има ли живот във такъв двигател или да гледа да я разкарва възможно по бързо
И още едни въпрос не разбирам кой знае колко от автомобили но някой ще може ли да ми обясни тоя проблем от какво е послецтвие износени сигменти или ........
Мерси предварително

И още едни въпрос не разбирам кой знае колко от автомобили но някой ще може ли да ми обясни тоя проблем от какво е послецтвие износени сигменти или ........

Мерси предварително

- Georgiev
- потребител
- Мнения: 259
- Регистриран: 22 апр 2006, 23:58
- Модел на автомобила: Fiesta 1.1 моно, 93 г
Escort 1.6 L
Peugeot 307 2.0 HDI
Peugeot 106 1.1 i
Skoda Fabia 1.4 MPI - Местоположение: Разград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Като отвориш капачката и духа като прахосмукачка не е добре.Но и не очаквай да няма движение на някакви пари особенно ако е топла колата.В самия двигател си има циркулация на картерни газове.А духането се появява вследствие изнасване на цилиндри и сегменти, а също и от недобро уплътнение на клапаните в леглата им.Но тогава вече гори доста масло.
-
- потребител
- Мнения: 92
- Регистриран: 18 дек 2006, 16:53
- Модел на автомобила: Ford Mondeo
- Status: Извън линия
Е оставаше и малко да хвърляcossy написа:Зависи как духа. Ако питаш мен. притеснявай се ако плюе масло... ама не 2-3 капки , а повечко




Одеве си направих същият експеримент със мойта и то се оказа ,че и мойта духа ама по малко


-
- потребител
- Мнения: 92
- Регистриран: 18 дек 2006, 16:53
- Модел на автомобила: Ford Mondeo
- Status: Извън линия
Лично на мойта съм и правил диагностига и ми казаха ,че всичко е ОкkEFi написа:Ако сериозно сте се притесили - жертвайте 25лв за диагностика на колата. Като я закачат на компа всичко ще си каже. Замерете и и компресията...
било хубаво да сменя тоя датчика дето е на генерацията дето мери температурата на изх. газове ....... ама аз още се мотам е не съм го сменил .....

- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Значи при съмнения относно износването на двг:
1. Харчи масло/тоест гори го, а не капе от никъде/ - около 1л. и на горе - има гаден синкав дим от ауспуха с много неприятна, задушлива миризма /няма как да го сгрешиш/!
2. Трудно пали особено на студено и влажно и често има не равномерна работа докато е студен /тук разбира се трябва предварително да се убедиш, че свещите и кабелите са изправни/!
3. Характерна загуба на мощност и осезаемо заглъхване при тръгване - това се дължи на зацапването на свещите от маслото в горивна смес, но същото го има и ако гумичките на клапаните са за смяна /тоест първо трябва да се убедим, че те са ок/
4. Осезаемо повишен разход на гориво /поради точка 3./
5. Гадни нестройни звуци от към вътрешността на двг. и вибрации /но не скърцания и/или виене на някоя ролка или ремък, а чукане на клапани, биели, стържене и т.н. / - това с клапаните не се отнася за 1.1 и 1.3 - при тях вече е прието като за нормално
Ако ги няма тези точки, обикновенно са кумулативни /тоест по няколко на куп и често всичките/, то двг си е ок и може при адекватна подръжка да надживее сумати други ужкем като нови двг!
Колкото до това, че духа - няма двг, който като работи да не духа, но както ти казаха колегите щом не пръска яко масло от там, значи си е ок; НО тука е тънкия момент ако при работа на двг /примерно на място отваряте капака и минута две поддържате около 3000об. / се вади пръчката за маслото /буташ я до долу, а тя след миг пак изкача/, то тогава вече в 99% са заминали сегментите и 1% вероятност да се е запушил одушника за картерните газове /при един приятел с Ланча бе така и доста студена пот проля докато се установи проблема, добре че не се съгласи веднага да му отворят мотора, а поиска допълнителна консултация/
пп: както казват старите хора колата не се плаши от каране, а от стоене и пишман майстори и разбирачи!

1. Харчи масло/тоест гори го, а не капе от никъде/ - около 1л. и на горе - има гаден синкав дим от ауспуха с много неприятна, задушлива миризма /няма как да го сгрешиш/!
2. Трудно пали особено на студено и влажно и често има не равномерна работа докато е студен /тук разбира се трябва предварително да се убедиш, че свещите и кабелите са изправни/!
3. Характерна загуба на мощност и осезаемо заглъхване при тръгване - това се дължи на зацапването на свещите от маслото в горивна смес, но същото го има и ако гумичките на клапаните са за смяна /тоест първо трябва да се убедим, че те са ок/
4. Осезаемо повишен разход на гориво /поради точка 3./
5. Гадни нестройни звуци от към вътрешността на двг. и вибрации /но не скърцания и/или виене на някоя ролка или ремък, а чукане на клапани, биели, стържене и т.н. / - това с клапаните не се отнася за 1.1 и 1.3 - при тях вече е прието като за нормално
Ако ги няма тези точки, обикновенно са кумулативни /тоест по няколко на куп и често всичките/, то двг си е ок и може при адекватна подръжка да надживее сумати други ужкем като нови двг!
Колкото до това, че духа - няма двг, който като работи да не духа, но както ти казаха колегите щом не пръска яко масло от там, значи си е ок; НО тука е тънкия момент ако при работа на двг /примерно на място отваряте капака и минута две поддържате около 3000об. / се вади пръчката за маслото /буташ я до долу, а тя след миг пак изкача/, то тогава вече в 99% са заминали сегментите и 1% вероятност да се е запушил одушника за картерните газове /при един приятел с Ланча бе така и доста студена пот проля докато се установи проблема, добре че не се съгласи веднага да му отворят мотора, а поиска допълнителна консултация/
пп: както казват старите хора колата не се плаши от каране, а от стоене и пишман майстори и разбирачи!

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Отварянето на капачката е възможно най-бързият но и най-неточният метод за проверка състоянието на един д-л. При него не се гледа дали изобщо духа (защото всички д-ли духат), а дали и какво количество пушек излиза оттам, другото е рутина. Друг косвен метод е засичане разхода на масло за 1000км. Най-точна преценка може да се направи чрез замерване на компресията. И накрая абсолютно точна преценка се получава като се разглоби и се измери с индикатор.
- evg2
- потребител
- Мнения: 708
- Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
- Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
- Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
- Контакти:
- Status: Извън линия
Като се отвори капачката под-буталните газове излизат през отвора и ,когато е затворена заемат мястото под буталата в ГМТ,така се балансира под-буталното налягане,когато има проблем със сегментите повишеното налягане под буталата излиза през картерния маркуч който е скачен с възд.филтър. Тогава в кутията на филтъра се събира доста масло на дъното, което е показателно за износени сегменти.
Ако там няма масло значи колата ти е О.К.Капачката за масло на ДВГ. служи само за доливане не става за диагностика.
Ако там няма масло значи колата ти е О.К.Капачката за масло на ДВГ. служи само за доливане не става за диагностика.
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Струва ми се много относително и субективно всичко от сорта: духа, не духа, духа слабо, нормално е в определени граници и пр.Изхвърлял бил щеката... Несериозно е, по това колко е хлабава щеката, да се съди за състоянието на двг. Колко ще духа зависи освен от износването на сегментите и от проходимостта на клапана, осигуряващ картерната вентилация, но не и от състоянието на клапаните/леглата, както някой беше писал. Всъщност и от тях зависи, тогава картерното налягане ще падне, щото парата ще отива в свирката
Из мрежата има сума модели датчици за измерване на картерното налягане. Някой знае ли харчат ли се у нас такива? И дали е трудно да се побългари нещо
. Къде ли се използват манометри за подобни налягания? Данните от подобен датчик, макар и строго индивидуални ще дават допълнително инфо за състоянието на двг.

Из мрежата има сума модели датчици за измерване на картерното налягане. Някой знае ли харчат ли се у нас такива? И дали е трудно да се побългари нещо

Последна промяна от cocoff на 09 апр 2007, 08:32, променено общо 3 пъти.
- tata1971
- потребител
- Мнения: 243
- Регистриран: 02 дек 2006, 00:01
- Модел на автомобила: SCORPIO 2.0 i DOHC 1990 ХЕЧБЕК
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
ДУХАЩ ДВИГАТЕЛ
Като прочетох заглавието духащ двигател се сетих за м.к. Фрегата.
Там на 3-ти дизелгенератор имаше издухана гарнитура на главата и при всеки такт сгъстяване съскаше и плюеше от 1 цилиндър върху преградната стена-и така 8 месеца/нямаше резервна гарнитура/
А колкото за пушенето от капачката на капака на клапаните-това е нормално в определени граници/свръхналягането говори за силно износени или счупени сегменти или дупка в буталото/.В случай че има такива подозрения направете като мен-замерете компресията във всеки цилиндър.Успех :D
Там на 3-ти дизелгенератор имаше издухана гарнитура на главата и при всеки такт сгъстяване съскаше и плюеше от 1 цилиндър върху преградната стена-и така 8 месеца/нямаше резервна гарнитура/
А колкото за пушенето от капачката на капака на клапаните-това е нормално в определени граници/свръхналягането говори за силно износени или счупени сегменти или дупка в буталото/.В случай че има такива подозрения направете като мен-замерете компресията във всеки цилиндър.Успех :D
Наесен с песен в К1.
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Това с компресията - добре, но понижената компресия дава ли информация къде е проблема, сегменти или клапани...и нужно ли е да си разпарчосаш двг, за да установиш, че някой клапан не ляга добре? А до клапаните и до сегментите се стига по различен път
Та това имах предвид в предния си пост: периодично измерване на картерното далягане. Вадиш щеката, ръгаш манометъра и мериш. Около 3 минути работа на месец.
А по света има и това :
1.Датчик за налягането в горната част на камерата
2.Отвор в буталото осигуряващ измерване на камерното(приДМТ) и картерното(приГМТ) налягане от датчик 3.

Та това имах предвид в предния си пост: периодично измерване на картерното далягане. Вадиш щеката, ръгаш манометъра и мериш. Около 3 минути работа на месец.
А по света има и това :
1.Датчик за налягането в горната част на камерата
2.Отвор в буталото осигуряващ измерване на камерното(приДМТ) и картерното(приГМТ) налягане от датчик 3.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
При откриване на занижено налягане в цилиндър може да се направи следния тест: наливат се 20-30 мл. масло в цилиндъра и се мери наново. ако налягането се повиши проблема е в сегментите, ако резултатът е същия или близък проблема е в клапаните.cocoff написа:Това с компресията - добре, но понижената компресия дава ли информация къде е проблема, сегменти или клапани...
П.П. Тоя д-л с датчиците реален ли е или "лабораторен"?
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Кое ти е нормално па на тебе ?
Как на 1 метър ти мета ?
На дъртия си вееше там и сега на тази но няма ... незнам и пари даже които да мацат ако си сложиш ръката.
Ае утре ше пробвам пак ако не забравя но се сещам, че на Априлци миналата година Билдера ми я отвива и той и нямаше масло, капки или каквото и да било там иначе той да е изразил съмнение за доброто състояние на двигателя ми. А нали той ги разбираше тея неща

Как на 1 метър ти мета ?

На дъртия си вееше там и сега на тази но няма ... незнам и пари даже които да мацат ако си сложиш ръката.
Ае утре ше пробвам пак ако не забравя но се сещам, че на Априлци миналата година Билдера ми я отвива и той и нямаше масло, капки или каквото и да било там иначе той да е изразил съмнение за доброто състояние на двигателя ми. А нали той ги разбираше тея неща

- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ами през "дупката" се вижда гърбицата на вала, която натиска клапана /хидравличния повдигач/ - все си мисля, че е нормално като се върти и да пръска масло, нали тоя вал целия се облива в масло
Масло не ми харчи - за 10 000км. доливам 100-150гр. - не пуши, не е избила никоя гарнитура или семеринг - въобще всичко е на 6


Масло не ми харчи - за 10 000км. доливам 100-150гр. - не пуши, не е избила никоя гарнитура или семеринг - въобще всичко е на 6

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 7 госта