"духащ" двигател.

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
Speed
потребител
потребител
Мнения: 92
Регистриран: 18 дек 2006, 16:53
Модел на автомобила: Ford Mondeo
Status: Извън линия

"духащ" двигател.

Мнение от Speed » 06 апр 2007, 15:24

Имам един такъв въпрос понеже знам , че двигатели на който като им отвъртиш капачката за маслото докато двигателя работи и ако от там "духа " значи двигателя не е наред и мотора е тръгнал да заминава ..... Един познат се набута със една такава кола същата като мойта само че комби 1,8 16V бензин и въпреки че колата си работи нормално и засега не дава никакви проблеми харчи някъде към 10 на 100 газ което си е нормално за тоя мотор пали без проблем и т.н. Та въпроса ми бише това духане ,фучени или кой как му вика за какво точно говори и има ли живот във такъв двигател или да гледа да я разкарва възможно по бързо :roll:
И още едни въпрос не разбирам кой знае колко от автомобили но някой ще може ли да ми обясни тоя проблем от какво е послецтвие износени сигменти или ........ :oops:
Мерси предварително :wink:

Потребителски аватар
Georgiev
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 22 апр 2006, 23:58
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 моно, 93 г
Escort 1.6 L
Peugeot 307 2.0 HDI
Peugeot 106 1.1 i
Skoda Fabia 1.4 MPI
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Georgiev » 06 апр 2007, 15:34

Като отвориш капачката и духа като прахосмукачка не е добре.Но и не очаквай да няма движение на някакви пари особенно ако е топла колата.В самия двигател си има циркулация на картерни газове.А духането се появява вследствие изнасване на цилиндри и сегменти, а също и от недобро уплътнение на клапаните в леглата им.Но тогава вече гори доста масло.

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 06 апр 2007, 16:18

Зависи как духа. Ако питаш мен. притеснявай се ако плюе масло... ама не 2-3 капки , а повечко :roll:
Изображение

Потребителски аватар
gmivanko
потребител
потребител
Мнения: 270
Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
Местоположение: Елин Пелин
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gmivanko » 06 апр 2007, 16:18

Еми на форда на кака ми (Ескорт EFI 1,6) духа от капачката на мослото не го пипва въобще, колкото съм налял, толкова съм излял, та от какво може да е, аз съм чул че и от гарнитурата на главата може да е :roll:
Изображение Изображение

Speed
потребител
потребител
Мнения: 92
Регистриран: 18 дек 2006, 16:53
Модел на автомобила: Ford Mondeo
Status: Извън линия

Мнение от Speed » 06 апр 2007, 17:02

cossy написа:Зависи как духа. Ако питаш мен. притеснявай се ако плюе масло... ама не 2-3 капки , а повечко :roll:
Е оставаше и малко да хвърля :) Иначе двигателя е чист той е минал със нея някъде към 1000 км вече и по моторо няма и следа от малко някъде ..... 8) Само това го притеснява ,че много духа и данеби примерно след още 10 хил километра да духне мотора :cry: :roll:
Одеве си направих същият експеримент със мойта и то се оказа ,че и мойта духа ама по малко :roll: :idea:

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 06 апр 2007, 20:04

Ако сериозно сте се притесили - жертвайте 25лв за диагностика на колата. Като я закачат на компа всичко ще си каже. Замерете и и компресията...

Speed
потребител
потребител
Мнения: 92
Регистриран: 18 дек 2006, 16:53
Модел на автомобила: Ford Mondeo
Status: Извън линия

Мнение от Speed » 06 апр 2007, 20:33

kEFi написа:Ако сериозно сте се притесили - жертвайте 25лв за диагностика на колата. Като я закачат на компа всичко ще си каже. Замерете и и компресията...
Лично на мойта съм и правил диагностига и ми казаха ,че всичко е Ок
било хубаво да сменя тоя датчика дето е на генерацията дето мери температурата на изх. газове ....... ама аз още се мотам е не съм го сменил ..... :oops:

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 06 апр 2007, 20:36

Значи при съмнения относно износването на двг:

1. Харчи масло/тоест гори го, а не капе от никъде/ - около 1л. и на горе - има гаден синкав дим от ауспуха с много неприятна, задушлива миризма /няма как да го сгрешиш/!

2. Трудно пали особено на студено и влажно и често има не равномерна работа докато е студен /тук разбира се трябва предварително да се убедиш, че свещите и кабелите са изправни/!

3. Характерна загуба на мощност и осезаемо заглъхване при тръгване - това се дължи на зацапването на свещите от маслото в горивна смес, но същото го има и ако гумичките на клапаните са за смяна /тоест първо трябва да се убедим, че те са ок/

4. Осезаемо повишен разход на гориво /поради точка 3./

5. Гадни нестройни звуци от към вътрешността на двг. и вибрации /но не скърцания и/или виене на някоя ролка или ремък, а чукане на клапани, биели, стържене и т.н. / - това с клапаните не се отнася за 1.1 и 1.3 - при тях вече е прието като за нормално


Ако ги няма тези точки, обикновенно са кумулативни /тоест по няколко на куп и често всичките/, то двг си е ок и може при адекватна подръжка да надживее сумати други ужкем като нови двг!

Колкото до това, че духа - няма двг, който като работи да не духа, но както ти казаха колегите щом не пръска яко масло от там, значи си е ок; НО тука е тънкия момент ако при работа на двг /примерно на място отваряте капака и минута две поддържате около 3000об. / се вади пръчката за маслото /буташ я до долу, а тя след миг пак изкача/, то тогава вече в 99% са заминали сегментите и 1% вероятност да се е запушил одушника за картерните газове /при един приятел с Ланча бе така и доста студена пот проля докато се установи проблема, добре че не се съгласи веднага да му отворят мотора, а поиска допълнителна консултация/

пп: както казват старите хора колата не се плаши от каране, а от стоене и пишман майстори и разбирачи!
:wink:

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 06 апр 2007, 21:40

Отварянето на капачката е възможно най-бързият но и най-неточният метод за проверка състоянието на един д-л. При него не се гледа дали изобщо духа (защото всички д-ли духат), а дали и какво количество пушек излиза оттам, другото е рутина. Друг косвен метод е засичане разхода на масло за 1000км. Най-точна преценка може да се направи чрез замерване на компресията. И накрая абсолютно точна преценка се получава като се разглоби и се измери с индикатор.

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от evg2 » 06 апр 2007, 21:58

Като се отвори капачката под-буталните газове излизат през отвора и ,когато е затворена заемат мястото под буталата в ГМТ,така се балансира под-буталното налягане,когато има проблем със сегментите повишеното налягане под буталата излиза през картерния маркуч който е скачен с възд.филтър. Тогава в кутията на филтъра се събира доста масло на дъното, което е показателно за износени сегменти.
Ако там няма масло значи колата ти е О.К.Капачката за масло на ДВГ. служи само за доливане не става за диагностика.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 06 апр 2007, 22:02

...и при загрял двигател няма отвъртане...поне при мен!

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 08 апр 2007, 21:15

Струва ми се много относително и субективно всичко от сорта: духа, не духа, духа слабо, нормално е в определени граници и пр.Изхвърлял бил щеката... Несериозно е, по това колко е хлабава щеката, да се съди за състоянието на двг. Колко ще духа зависи освен от износването на сегментите и от проходимостта на клапана, осигуряващ картерната вентилация, но не и от състоянието на клапаните/леглата, както някой беше писал. Всъщност и от тях зависи, тогава картерното налягане ще падне, щото парата ще отива в свирката :)
Из мрежата има сума модели датчици за измерване на картерното налягане. Някой знае ли харчат ли се у нас такива? И дали е трудно да се побългари нещо :). Къде ли се използват манометри за подобни налягания? Данните от подобен датчик, макар и строго индивидуални ще дават допълнително инфо за състоянието на двг.
Последна промяна от cocoff на 09 апр 2007, 08:32, променено общо 3 пъти.

Потребителски аватар
tata1971
потребител
потребител
Мнения: 243
Регистриран: 02 дек 2006, 00:01
Модел на автомобила: SCORPIO 2.0 i DOHC 1990 ХЕЧБЕК
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

ДУХАЩ ДВИГАТЕЛ

Мнение от tata1971 » 09 апр 2007, 00:27

Като прочетох заглавието духащ двигател се сетих за м.к. Фрегата.
Там на 3-ти дизелгенератор имаше издухана гарнитура на главата и при всеки такт сгъстяване съскаше и плюеше от 1 цилиндър върху преградната стена-и така 8 месеца/нямаше резервна гарнитура/
А колкото за пушенето от капачката на капака на клапаните-това е нормално в определени граници/свръхналягането говори за силно износени или счупени сегменти или дупка в буталото/.В случай че има такива подозрения направете като мен-замерете компресията във всеки цилиндър.Успех :D
Наесен с песен в К1.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 09 апр 2007, 08:26

Това с компресията - добре, но понижената компресия дава ли информация къде е проблема, сегменти или клапани...и нужно ли е да си разпарчосаш двг, за да установиш, че някой клапан не ляга добре? А до клапаните и до сегментите се стига по различен път :)
Та това имах предвид в предния си пост: периодично измерване на картерното далягане. Вадиш щеката, ръгаш манометъра и мериш. Около 3 минути работа на месец.
А по света има и това :
1.Датчик за налягането в горната част на камерата
2.Отвор в буталото осигуряващ измерване на камерното(приДМТ) и картерното(приГМТ) налягане от датчик 3.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 09 апр 2007, 13:33

cocoff написа:Това с компресията - добре, но понижената компресия дава ли информация къде е проблема, сегменти или клапани...
При откриване на занижено налягане в цилиндър може да се направи следния тест: наливат се 20-30 мл. масло в цилиндъра и се мери наново. ако налягането се повиши проблема е в сегментите, ако резултатът е същия или близък проблема е в клапаните.

П.П. Тоя д-л с датчиците реален ли е или "лабораторен"?

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 10 апр 2007, 16:26

Това за духането и аз го знам.

Но при мене /1,6 ЗЕТЕК/ като отвия капачката се вижда единия вал - няма защитна ламарина /щит/ и пръска масло на 1 метър - това е нормално, нали този вал се маже с масло. За духането духа нещо, но досега не съм рискувал да се омажа с масло целия.

:twisted:

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 11 апр 2007, 00:23

Кое ти е нормално па на тебе ? :shock:
Как на 1 метър ти мета ? :shock:
На дъртия си вееше там и сега на тази но няма ... незнам и пари даже които да мацат ако си сложиш ръката.
Ае утре ше пробвам пак ако не забравя но се сещам, че на Априлци миналата година Билдера ми я отвива и той и нямаше масло, капки или каквото и да било там иначе той да е изразил съмнение за доброто състояние на двигателя ми. А нали той ги разбираше тея неща :)

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 11 апр 2007, 10:42

Ами през "дупката" се вижда гърбицата на вала, която натиска клапана /хидравличния повдигач/ - все си мисля, че е нормално като се върти и да пръска масло, нали тоя вал целия се облива в масло :roll:
Масло не ми харчи - за 10 000км. доливам 100-150гр. - не пуши, не е избила никоя гарнитура или семеринг - въобще всичко е на 6

:twisted:

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 11 апр 2007, 17:54

HACKO написа:
П.П. Тоя д-л с датчиците реален ли е или "лабораторен"?
Не е сериен. Пилотен проект го водят, но колко му е да го внедри някоя фирма. Полудели са да блъскат електроника навсякъде...

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 11 апр 2007, 21:28

Не мога да видя практически смисъл, ама както казваш слагат какво ли не.

Отговори

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта