Един опит - диагностика по снимка на запалителни свещи

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
kujo
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 20 яну 2005, 22:14
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 EFi-16v 95" Combi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Един опит - диагностика по снимка на запалителни свещи

Мнение от kujo » 29 ное 2005, 09:13

Това е снимка на комплекта свещи от моята кола.
Марката е Бош, а изминатите километри с тях са 10000.
Може ли да се направят някакви изводи от това как изглеждат?
Прикачени файлове
P1060828.JPG

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 29 ное 2005, 09:14

на цвят са добре,само електродите не се виждат хубаво

Потребителски аватар
Polly
потребител
потребител
Мнения: 905
Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
Местоположение: село Извор
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Polly » 29 ное 2005, 09:19

Без да съм специалист, но ми се струва, че не изглеждат много добре / особено първитедве/ за свещи на 10 000км / вкл. и в случай, че колата няма проблеми/. По същия начин изглеждаха свещи МоторКрафт на 16000км и то след много неуспешни опити да запали колата.
Пробвай да ги изчистиш с някакъв спрей, ще станат като нови, в МП съм ги виждала как ги почистват със спрей / но какъв незнам/.

Peter_CLX
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Peter_CLX » 29 ное 2005, 12:52

Не знам колко са качествени снимките откъм цветове, но червеникавият цвят на изолатора ме навежда на мисълта за прегряване в горивната камера (може и детонационно горене да е имало). На газ или на бензин е карана колата?

По перифарията също се вижда и нагар - богата смес (ако е сух нагара) или малък разход на масло... но от снимката не мога да определя кое точно е.

Потребителски аватар
kujo
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 20 яну 2005, 22:14
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 EFi-16v 95" Combi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kujo » 29 ное 2005, 13:55

Този комплект свещи го смених, Колата нямапе мощност и придърпваше при ниски обороти, работеше нестабилно и беше повишила разхода на гориво.
При диагностиката мериха компресията, която се оказа ОК и еднаква за всички цилиндри.
Няма някакъв забележим разход на масло. Не доливам, а при смяната бе до средата на двата белега на пръчката.
Довечера ще кача снимки на свещи, които бяха нарочени за неработещи, а проблема се оказа изгоряла бобина.

Потребителски аватар
greek
потребител
потребител
Мнения: 267
Регистриран: 30 юли 2005, 19:05
Модел на автомобила: Mondeo 1993 2.0 combi 136HP-АГУ
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от greek » 29 ное 2005, 14:55

ето как изглеждат някои стари свещи и защо...
Прикачени файлове
SparkPlugFaces.pdf
spark plug faces
(77.08 KБ) Свален 599 пъти

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Мнение от petkoff_pl » 29 ное 2005, 15:54

Ето няколко полезни неща свързани със свещите може и да сте ги виждали но ако не ще са ви полезни http://212.36.24.100/portal/index.php?o ... &Itemid=54" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clubford.org/plugs.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
kujo
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 20 яну 2005, 22:14
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 EFi-16v 95" Combi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kujo » 30 ное 2005, 08:42

Колеги , това са свещите, които бяха смемени с Бош (първата снимка).
Колата бе с тях когата я купих, а аз съм им врътнал около 1200км.
Така.че ца на Х+1200км. Сменени са преди да разбера, че колата е с бобина с изнмемени параметри (прекъсваше двигателя и работеше неустойчиво)

Всичко това го казвам за да подкрепя тезата, че по-добри от оргиналните части няма.
В конкретния случай цената е идентична 48лв.- "OR"-Бош, срещу 53 лв. Моторкрафт.
Прикачени файлове
P1060860.JPG

Потребителски аватар
vvikik
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 21 ное 2005, 14:13
Модел на автомобила: FORD ESKORT SW
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от vvikik » 30 ное 2005, 11:21

Как разбра че бобината е повредена?
SPINING FOREVER

Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от red » 30 ное 2005, 11:24

на Моторкрафт са 54 и стотинки в МП, но си заслужава! имах и от двете Бош-а бяха много по- износени за същите километри

Потребителски аватар
kujo
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 20 яну 2005, 22:14
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 EFi-16v 95" Combi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kujo » 30 ное 2005, 11:48

Повредата в бобината се констатирах:

1. Сам, като измерих с мултицет съпротивлениети между централната клема на куплунга и плследователни лява и дясна , давапе разлика доста чувствителна (не мога да си спомня числата)

2. На диагностичен стенд на монитора показа разлика в волтажа нна тока подаван към свещите на два от цилиндрите.

Оказа се, че не е изгоряла, а има изменение в показателите (полуработеща)

Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от red » 30 ное 2005, 18:26

ето това е доста полезно - като си свалиш свещите да видиш какви отклонения имаш по двигателя

http://www.dinkov.hit.bg/Polezno.html

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 30 ное 2005, 18:28

отдавна го търсех този линк.браво,много полезно инфо!

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 01 дек 2005, 09:43

racer11 написа:отдавна го търсех този линк.браво,много полезно инфо!
Е кво го търсиш толкова :shock:
По-нагоре petkoff_pl го е дал - в clubford.org е *00124*

:twisted:

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 01 дек 2005, 10:06

еми и аз препускам като кефи... :oops: :oops: :oops:

Потребителски аватар
Polly
потребител
потребител
Мнения: 905
Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
Местоположение: село Извор
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Polly » 01 дек 2005, 17:40

Да попитам как ги сменяте свещите?
1. С ключ за свещи, маха се първата слага се новата и така една по една всичките?
2. Този ключ става ли за всички марки коли или имат разлики при различните марки?
3. Като се сложи ключа отвива ли се или се дърпа? Май се отвива и като се отвие леко се издърпва?
4. Как точно се монтира новата свещ?
Благодаря предварително за отговорите, надявам се да са точни. :lol:

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 01 дек 2005, 17:50

1.Да, точно така.Важно е ключа да е качествен,ефтинджосите се чупят много лесно.
2. Има само 2 размера ключове за свещи -21 мм и 16 мм.Втория е най-разпространен,фордовисе свещи също са 16 мм.При някои двигатели/напр CVH при форд/ свещите са разположени дълбоко в главата на двг и ключа трябва да е специално за свещи.При други двигатели /напр zetec при форд/ достъпа до свещите е по-лесен и смяната може да стане и с обикновен 16 мм дълбок ключ
3.Точно както второто изречение.
4.Ключовете за свещи имат гумен пръстен, който задържа свеща към ключа.Така че като се свали старата свещ, новата се слага на ключа и много внимателно се завива на мястото на старата.Хода при завиването трябва да е лек, противното означава че свещта е тръгнала да се завива накриво и трябва да се развие и завиването да започне от начало.Ако не се спазва това правило има опастност от нараняване на главата на двг.

И последно - смяната става при напълно СТУДЕН двг!

Успех!

Потребителски аватар
Polly
потребител
потребител
Мнения: 905
Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
Местоположение: село Извор
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Polly » 01 дек 2005, 17:58

Мерси за бързия отговор;-)
Изникват още два въпроса:
1. Ключ, които е отвивал на фиеста 1.1c, карб, колко мм е? Ще свърши ли работа при опел астра?
2. В кой момент се откачва кабела, който отива към свещта?
Първо се издърпва кабела , след това се поставя ключа в/у свещта и се отвива и издърпва да се откачи свещта от двигателя?/ т.е. прави се това, което си ми написал за монтаж/демонтаж?

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 01 дек 2005, 18:02

Polly написа:Мерси за бързия отговор;-)
Изникват още два въпроса:
1. Ключ, които е отвивал на фиеста 1.1c, карб, колко мм е? Ще свърши ли работа при опел астра?
2. В кой момент се откачва кабела, който отива към свещта?
Първо се издърпва кабела , след това се поставя ключа в/у свещта и се отвива и издърпва да се откачи свещта от двигателя?/ т.е. прави се това, което си ми написал за монтаж/демонтаж?
1.Предполагам,всъщност почти съм сигурен че е 16 мм и че ще свърши работа за астра.21 мм свищи съм виждал само на по-стари, предимно руски коли
2.Естествено, че първо се откача кабела към свещта и след това - смяна.

Предполагам, че е ясно на пак да кажа - смяната се прави при изгасено запалвне!Иначе може да ти настръхне косата - свещите се захранват с 30 000 волта напрежение!

Потребителски аватар
Polly
потребител
потребител
Мнения: 905
Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
Местоположение: село Извор
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Polly » 01 дек 2005, 18:10

Ясно за загасения и студен двигател:-)
Кабела как се сваля- издърпва се с пръсти?
Има ли някакви други техники и тънкости, за които не съм попитала, но е добре да се направят?

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 21 госта