Един опит - диагностика по снимка на запалителни свещи
- kujo
- потребител
- Мнения: 80
- Регистриран: 20 яну 2005, 22:14
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 EFi-16v 95" Combi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Един опит - диагностика по снимка на запалителни свещи
Това е снимка на комплекта свещи от моята кола.
Марката е Бош, а изминатите километри с тях са 10000.
Може ли да се направят някакви изводи от това как изглеждат?
Марката е Бош, а изминатите километри с тях са 10000.
Може ли да се направят някакви изводи от това как изглеждат?
- Polly
- потребител
- Мнения: 905
- Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
- Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
- Местоположение: село Извор
- Контакти:
- Status: Извън линия
Без да съм специалист, но ми се струва, че не изглеждат много добре / особено първитедве/ за свещи на 10 000км / вкл. и в случай, че колата няма проблеми/. По същия начин изглеждаха свещи МоторКрафт на 16000км и то след много неуспешни опити да запали колата.
Пробвай да ги изчистиш с някакъв спрей, ще станат като нови, в МП съм ги виждала как ги почистват със спрей / но какъв незнам/.
Пробвай да ги изчистиш с някакъв спрей, ще станат като нови, в МП съм ги виждала как ги почистват със спрей / но какъв незнам/.
-
- потребител
- Мнения: 198
- Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
- Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Не знам колко са качествени снимките откъм цветове, но червеникавият цвят на изолатора ме навежда на мисълта за прегряване в горивната камера (може и детонационно горене да е имало). На газ или на бензин е карана колата?
По перифарията също се вижда и нагар - богата смес (ако е сух нагара) или малък разход на масло... но от снимката не мога да определя кое точно е.
По перифарията също се вижда и нагар - богата смес (ако е сух нагара) или малък разход на масло... но от снимката не мога да определя кое точно е.
- kujo
- потребител
- Мнения: 80
- Регистриран: 20 яну 2005, 22:14
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 EFi-16v 95" Combi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Този комплект свещи го смених, Колата нямапе мощност и придърпваше при ниски обороти, работеше нестабилно и беше повишила разхода на гориво.
При диагностиката мериха компресията, която се оказа ОК и еднаква за всички цилиндри.
Няма някакъв забележим разход на масло. Не доливам, а при смяната бе до средата на двата белега на пръчката.
Довечера ще кача снимки на свещи, които бяха нарочени за неработещи, а проблема се оказа изгоряла бобина.
При диагностиката мериха компресията, която се оказа ОК и еднаква за всички цилиндри.
Няма някакъв забележим разход на масло. Не доливам, а при смяната бе до средата на двата белега на пръчката.
Довечера ще кача снимки на свещи, които бяха нарочени за неработещи, а проблема се оказа изгоряла бобина.
- greek
- потребител
- Мнения: 267
- Регистриран: 30 юли 2005, 19:05
- Модел на автомобила: Mondeo 1993 2.0 combi 136HP-АГУ
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
ето как изглеждат някои стари свещи и защо...
- Прикачени файлове
-
- SparkPlugFaces.pdf
- spark plug faces
- (77.08 KБ) Свален 599 пъти
-
- потребител
- Мнения: 1581
- Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
- Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
- Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
Ето няколко полезни неща свързани със свещите може и да сте ги виждали но ако не ще са ви полезни http://212.36.24.100/portal/index.php?o ... &Itemid=54" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clubford.org/plugs.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clubford.org/plugs.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
- kujo
- потребител
- Мнения: 80
- Регистриран: 20 яну 2005, 22:14
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 EFi-16v 95" Combi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Колеги , това са свещите, които бяха смемени с Бош (първата снимка).
Колата бе с тях когата я купих, а аз съм им врътнал около 1200км.
Така.че ца на Х+1200км. Сменени са преди да разбера, че колата е с бобина с изнмемени параметри (прекъсваше двигателя и работеше неустойчиво)
Всичко това го казвам за да подкрепя тезата, че по-добри от оргиналните части няма.
В конкретния случай цената е идентична 48лв.- "OR"-Бош, срещу 53 лв. Моторкрафт.
Колата бе с тях когата я купих, а аз съм им врътнал около 1200км.
Така.че ца на Х+1200км. Сменени са преди да разбера, че колата е с бобина с изнмемени параметри (прекъсваше двигателя и работеше неустойчиво)
Всичко това го казвам за да подкрепя тезата, че по-добри от оргиналните части няма.
В конкретния случай цената е идентична 48лв.- "OR"-Бош, срещу 53 лв. Моторкрафт.
- kujo
- потребител
- Мнения: 80
- Регистриран: 20 яну 2005, 22:14
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 EFi-16v 95" Combi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Повредата в бобината се констатирах:
1. Сам, като измерих с мултицет съпротивлениети между централната клема на куплунга и плследователни лява и дясна , давапе разлика доста чувствителна (не мога да си спомня числата)
2. На диагностичен стенд на монитора показа разлика в волтажа нна тока подаван към свещите на два от цилиндрите.
Оказа се, че не е изгоряла, а има изменение в показателите (полуработеща)
1. Сам, като измерих с мултицет съпротивлениети между централната клема на куплунга и плследователни лява и дясна , давапе разлика доста чувствителна (не мога да си спомня числата)
2. На диагностичен стенд на монитора показа разлика в волтажа нна тока подаван към свещите на два от цилиндрите.
Оказа се, че не е изгоряла, а има изменение в показателите (полуработеща)
- red
- потребител
- Мнения: 888
- Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
- Местоположение: На изток от рая :)
- Контакти:
- Status: Извън линия
ето това е доста полезно - като си свалиш свещите да видиш какви отклонения имаш по двигателя
http://www.dinkov.hit.bg/Polezno.html
http://www.dinkov.hit.bg/Polezno.html
- Polly
- потребител
- Мнения: 905
- Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
- Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
- Местоположение: село Извор
- Контакти:
- Status: Извън линия
Да попитам как ги сменяте свещите?
1. С ключ за свещи, маха се първата слага се новата и така една по една всичките?
2. Този ключ става ли за всички марки коли или имат разлики при различните марки?
3. Като се сложи ключа отвива ли се или се дърпа? Май се отвива и като се отвие леко се издърпва?
4. Как точно се монтира новата свещ?
Благодаря предварително за отговорите, надявам се да са точни.
1. С ключ за свещи, маха се първата слага се новата и така една по една всичките?
2. Този ключ става ли за всички марки коли или имат разлики при различните марки?
3. Като се сложи ключа отвива ли се или се дърпа? Май се отвива и като се отвие леко се издърпва?
4. Как точно се монтира новата свещ?
Благодаря предварително за отговорите, надявам се да са точни.

-
- потребител
- Мнения: 836
- Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
- Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
1.Да, точно така.Важно е ключа да е качествен,ефтинджосите се чупят много лесно.
2. Има само 2 размера ключове за свещи -21 мм и 16 мм.Втория е най-разпространен,фордовисе свещи също са 16 мм.При някои двигатели/напр CVH при форд/ свещите са разположени дълбоко в главата на двг и ключа трябва да е специално за свещи.При други двигатели /напр zetec при форд/ достъпа до свещите е по-лесен и смяната може да стане и с обикновен 16 мм дълбок ключ
3.Точно както второто изречение.
4.Ключовете за свещи имат гумен пръстен, който задържа свеща към ключа.Така че като се свали старата свещ, новата се слага на ключа и много внимателно се завива на мястото на старата.Хода при завиването трябва да е лек, противното означава че свещта е тръгнала да се завива накриво и трябва да се развие и завиването да започне от начало.Ако не се спазва това правило има опастност от нараняване на главата на двг.
И последно - смяната става при напълно СТУДЕН двг!
Успех!
2. Има само 2 размера ключове за свещи -21 мм и 16 мм.Втория е най-разпространен,фордовисе свещи също са 16 мм.При някои двигатели/напр CVH при форд/ свещите са разположени дълбоко в главата на двг и ключа трябва да е специално за свещи.При други двигатели /напр zetec при форд/ достъпа до свещите е по-лесен и смяната може да стане и с обикновен 16 мм дълбок ключ
3.Точно както второто изречение.
4.Ключовете за свещи имат гумен пръстен, който задържа свеща към ключа.Така че като се свали старата свещ, новата се слага на ключа и много внимателно се завива на мястото на старата.Хода при завиването трябва да е лек, противното означава че свещта е тръгнала да се завива накриво и трябва да се развие и завиването да започне от начало.Ако не се спазва това правило има опастност от нараняване на главата на двг.
И последно - смяната става при напълно СТУДЕН двг!
Успех!
- Polly
- потребител
- Мнения: 905
- Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
- Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
- Местоположение: село Извор
- Контакти:
- Status: Извън линия
Мерси за бързия отговор;-)
Изникват още два въпроса:
1. Ключ, които е отвивал на фиеста 1.1c, карб, колко мм е? Ще свърши ли работа при опел астра?
2. В кой момент се откачва кабела, който отива към свещта?
Първо се издърпва кабела , след това се поставя ключа в/у свещта и се отвива и издърпва да се откачи свещта от двигателя?/ т.е. прави се това, което си ми написал за монтаж/демонтаж?
Изникват още два въпроса:
1. Ключ, които е отвивал на фиеста 1.1c, карб, колко мм е? Ще свърши ли работа при опел астра?
2. В кой момент се откачва кабела, който отива към свещта?
Първо се издърпва кабела , след това се поставя ключа в/у свещта и се отвива и издърпва да се откачи свещта от двигателя?/ т.е. прави се това, което си ми написал за монтаж/демонтаж?
-
- потребител
- Мнения: 836
- Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
- Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
1.Предполагам,всъщност почти съм сигурен че е 16 мм и че ще свърши работа за астра.21 мм свищи съм виждал само на по-стари, предимно руски колиPolly написа:Мерси за бързия отговор;-)
Изникват още два въпроса:
1. Ключ, които е отвивал на фиеста 1.1c, карб, колко мм е? Ще свърши ли работа при опел астра?
2. В кой момент се откачва кабела, който отива към свещта?
Първо се издърпва кабела , след това се поставя ключа в/у свещта и се отвива и издърпва да се откачи свещта от двигателя?/ т.е. прави се това, което си ми написал за монтаж/демонтаж?
2.Естествено, че първо се откача кабела към свещта и след това - смяна.
Предполагам, че е ясно на пак да кажа - смяната се прави при изгасено запалвне!Иначе може да ти настръхне косата - свещите се захранват с 30 000 волта напрежение!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 21 госта