Проблем със палене (стартер ?)
-
- потребител
- Мнения: 75
- Регистриран: 27 апр 2008, 13:46
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3, 1.1, Газ
- Местоположение: София/Пловдив/Павликени
- Status: Извън линия
Проблем със палене (стартер ?)
Ами преди малко ми възникна следният проблем...
тръгвам да паля ... стартера завърта но сякаш завърта двигателя само 1-2 оборота и след това сякаш се разкача връзката и само стартера върти напразно
чува се как върти но с високи обороти и без да завърта двигателя... и това всеки път като паля... и тъй като завърта само 1-2 оборота и е много трудно да запали и почти не успява да запаля... идеи на какво може да се дължи?
Фиеста 1.1 с карбуратор '91 година Бензин + газова уредба lovato
тръгвам да паля ... стартера завърта но сякаш завърта двигателя само 1-2 оборота и след това сякаш се разкача връзката и само стартера върти напразно
чува се как върти но с високи обороти и без да завърта двигателя... и това всеки път като паля... и тъй като завърта само 1-2 оборота и е много трудно да запали и почти не успява да запаля... идеи на какво може да се дължи?
Фиеста 1.1 с карбуратор '91 година Бензин + газова уредба lovato
-
- потребител
- Мнения: 75
- Регистриран: 27 апр 2008, 13:46
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3, 1.1, Газ
- Местоположение: София/Пловдив/Павликени
- Status: Извън линия
Re: Проблем със палене (стартер ?)
Доколкото успях да прочета из разни книги за устройството на стартера видях че има механизъм който връща зъбното колело навътре (отделя го от маховика на двигателя) когато двигателя запали... но по какво точно съди че е запалил.... т.е. кое е това което казва на механизма за отделяне кога точно трябва да се отдели и да спре да предава въртящ момент
- paci
- Модератор
- Мнения: 7886
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня - Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Проблем със палене (стартер ?)
На 1-во време си провери и евентуално зареди акумулатора.
Провери си всички връзки от него към стартера и генератора.
Туй нещо до което си стигнал е шалтер с бендикс.
Бендикса е зъбното колело което свърза стартера с маховика за да завърти двигателя.
Шалтера изхвърля бендикса когато му се подаде ток и се връща когато падне тока.
Затова си мисля, че ти е слаб акумулатора или има кофти връзки, тока пада и шалтера отпуска.
Ако не е това то стартера ще се нуждае от сваляне обслужване.
Шалтера има едни силови контакти на които се образува нагар.
А може да имаш проблем и пластините на контактния ключ.
Тва е моя опит от стартер на Баба Лада
Провери си всички връзки от него към стартера и генератора.
Туй нещо до което си стигнал е шалтер с бендикс.
Бендикса е зъбното колело което свърза стартера с маховика за да завърти двигателя.
Шалтера изхвърля бендикса когато му се подаде ток и се връща когато падне тока.
Затова си мисля, че ти е слаб акумулатора или има кофти връзки, тока пада и шалтера отпуска.
Ако не е това то стартера ще се нуждае от сваляне обслужване.
Шалтера има едни силови контакти на които се образува нагар.
А може да имаш проблем и пластините на контактния ключ.
Тва е моя опит от стартер на Баба Лада

-
- потребител
- Мнения: 75
- Регистриран: 27 апр 2008, 13:46
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3, 1.1, Газ
- Местоположение: София/Пловдив/Павликени
- Status: Извън линия
Re: Проблем със палене (стартер ?)
Мерси много, на първо време ще откача кабелите от стартера и шалтера ще ги почистя и ще видя дали ще се оправи
-
- потребител
- Мнения: 75
- Регистриран: 27 апр 2008, 13:46
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3, 1.1, Газ
- Местоположение: София/Пловдив/Павликени
- Status: Извън линия
Re: Проблем със палене (стартер ?)
Благодаря Ви много за отговорите, близките 2 дни съм командировка но като се върна в четвъртък ще го смъкна ще го тествам със старият ми акумулатор от другата кола и ще пиша какво е станало
Още веднъж благодарности!
Още веднъж благодарности!
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем със палене (стартер ?)
За да върти, значи бендиксът е изхвърлен и шалтерът е включен. Според мен не се осъществява връзката между бендикса и венеца на маховика.
Последна промяна от cocoff на 28 апр 2008, 19:33, променено общо 1 път.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
-
- потребител
- Мнения: 75
- Регистриран: 27 апр 2008, 13:46
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3, 1.1, Газ
- Местоположение: София/Пловдив/Павликени
- Status: Извън линия
Re: Проблем със палене (стартер ?)
ако не е изхвърлен бендикса няма ли пак да си върти... на практика при завъртане на ключа то завърта двигателя отначало прави 1-2 оборота понякога до 3-4 оборота и след това сякаш се прекъсва кинематичната връзка и почва да си върти на празен ход... но отначало зацепва за няколко оборота... повечето пъти недостатъчни за да запали
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем със палене (стартер ?)
Аха, ясно. Значи започва да върти и по някаква причина се самоизключва, без ти да пускаш контактния ключ. Ми...освен , както писаха колегите, шалтерът да е нагорял (което не е рядкост при огромния ток, който тече там).
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
-
- потребител
- Мнения: 75
- Регистриран: 27 апр 2008, 13:46
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3, 1.1, Газ
- Местоположение: София/Пловдив/Павликени
- Status: Извън линия
Re: Проблем със палене (стартер ?)
именно.. тръгва и се самоизключва.... ами шалтерът ако е нагорял смяна ли се налага? или просто да го почистя за да намаля съпротивлението при контакт? (малко не съм наясно кое точно е шалтера)
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем със палене (стартер ?)
Това е първата схема, която ми попада. Принципът е един. Шалтерът е медна плочка/пластина, която прави контант между други две, за да протече ток и да завърти стартера. Ерозира от искренето. До някое време минава с чистене, после със смяна
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
-
- потребител
- Мнения: 407
- Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем със палене (стартер ?)
100процента бендикс.
Последна промяна от g.taskov на 30 апр 2008, 09:50, променено общо 1 път.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблем със палене (стартер ?)
Както писа g.taskov, проблема е в самия Бендикс и не подлежи на ремонт а на смяна с нов, никакви експерименти със почистване на контакти, стягане на връзки или смени на акумулатори няма да помогне. Ако се промие самия бендикс с бензин, може да даде някакъв резултат, но той ще бъде съвсем краткотраен. Просто ролките които предават усилието от ротора към зъбното колело са износени.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 75
- Регистриран: 27 апр 2008, 13:46
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3, 1.1, Газ
- Местоположение: София/Пловдив/Павликени
- Status: Извън линия
Re: Проблем със палене (стартер ?)
Приблизителната цена на нов каква е долу горе?.... в магазините за авточасти ли да търся? 

-
- потребител
- Мнения: 75
- Регистриран: 27 апр 2008, 13:46
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3, 1.1, Газ
- Местоположение: София/Пловдив/Павликени
- Status: Извън линия
Re: Проблем със палене (стартер ?)
ПИШИ НА КИРИЛЦА !!!
-
- потребител
- Мнения: 75
- Регистриран: 27 апр 2008, 13:46
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3, 1.1, Газ
- Местоположение: София/Пловдив/Павликени
- Status: Извън линия
Re: Проблем със палене (стартер ?)
Въй, тука много зли модераторите
и много стриктни за правилата
та извинявам се че съм писал на латиница, просто го написах от джобният си комп където нямам кирилица предното съобщение
Днес смених бендикса с чисто нов на цена 33лв, сега всичко е ОК пали си перфектно, надявам се да нямам проблеми за в бъдеще
Благодаря много за помощта на Всички!

та извинявам се че съм писал на латиница, просто го написах от джобният си комп където нямам кирилица предното съобщение
Днес смених бендикса с чисто нов на цена 33лв, сега всичко е ОК пали си перфектно, надявам се да нямам проблеми за в бъдеще
Благодаря много за помощта на Всички!

-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 19 яну 2011, 11:19
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Status: Извън линия
Re: Проблем със палене (стартер ?)
Здравейте
Аз имам следния проблем когато дам на контакт се чува едно ромолене което идва от стартера (по точно ромоленето на бендикса)известно време палеше от втория опит но след това ваобще зе да не пали и се чува само ромоленето вече.Работил сам в свера на двигатели и горе доло знам за кво става вапрос от обща представа.Реших да сваля стартера огледах бендикса но няма кой знае какви поражения по него колелцето се варти и в двете посоки(незнам дали трябва да е така)по врахчетата има малко захабено но е приемливо за 18 г кола.Огледах и венеца сащо невидях да има нещо по него.Та пуснах му ток от акомулатора варти,избутва го всичко си е наред.Проблема е там мисля че неможе да захапе винеца и да направи обороти.Каде е проблема и аз незнам в този случей.Дори немога да запаля да я закарам на Ремонт.След като свалих стартера текна и вода от двигателя и аз незнам от каде но ми изтече антифриза.Ако може някои да ми помогне.Благодаря предварително
Аз имам следния проблем когато дам на контакт се чува едно ромолене което идва от стартера (по точно ромоленето на бендикса)известно време палеше от втория опит но след това ваобще зе да не пали и се чува само ромоленето вече.Работил сам в свера на двигатели и горе доло знам за кво става вапрос от обща представа.Реших да сваля стартера огледах бендикса но няма кой знае какви поражения по него колелцето се варти и в двете посоки(незнам дали трябва да е така)по врахчетата има малко захабено но е приемливо за 18 г кола.Огледах и венеца сащо невидях да има нещо по него.Та пуснах му ток от акомулатора варти,избутва го всичко си е наред.Проблема е там мисля че неможе да захапе винеца и да направи обороти.Каде е проблема и аз незнам в този случей.Дори немога да запаля да я закарам на Ремонт.След като свалих стартера текна и вода от двигателя и аз незнам от каде но ми изтече антифриза.Ако може някои да ми помогне.Благодаря предварително

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблем със палене (стартер ?)
Бендикса е за сменяне, колелото трябва да се върти само в едната посока.
Стартера няма нищо общо със охлаждането, търси причината защо е изтекъл антифриза.
Стартера няма нищо общо със охлаждането, търси причината защо е изтекъл антифриза.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта