Проблем със палене (стартер ?)

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
kiril_nedev
потребител
потребител
Мнения: 75
Регистриран: 27 апр 2008, 13:46
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3, 1.1, Газ
Местоположение: София/Пловдив/Павликени
Status: Извън линия

Проблем със палене (стартер ?)

Мнение от kiril_nedev » 27 апр 2008, 23:29

Ами преди малко ми възникна следният проблем...
тръгвам да паля ... стартера завърта но сякаш завърта двигателя само 1-2 оборота и след това сякаш се разкача връзката и само стартера върти напразно
чува се как върти но с високи обороти и без да завърта двигателя... и това всеки път като паля... и тъй като завърта само 1-2 оборота и е много трудно да запали и почти не успява да запаля... идеи на какво може да се дължи?
Фиеста 1.1 с карбуратор '91 година Бензин + газова уредба lovato

kiril_nedev
потребител
потребител
Мнения: 75
Регистриран: 27 апр 2008, 13:46
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3, 1.1, Газ
Местоположение: София/Пловдив/Павликени
Status: Извън линия

Re: Проблем със палене (стартер ?)

Мнение от kiril_nedev » 28 апр 2008, 09:46

Доколкото успях да прочета из разни книги за устройството на стартера видях че има механизъм който връща зъбното колело навътре (отделя го от маховика на двигателя) когато двигателя запали... но по какво точно съди че е запалил.... т.е. кое е това което казва на механизма за отделяне кога точно трябва да се отдели и да спре да предава въртящ момент

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7886
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Проблем със палене (стартер ?)

Мнение от paci » 28 апр 2008, 12:33

На 1-во време си провери и евентуално зареди акумулатора.
Провери си всички връзки от него към стартера и генератора.
Туй нещо до което си стигнал е шалтер с бендикс.
Бендикса е зъбното колело което свърза стартера с маховика за да завърти двигателя.
Шалтера изхвърля бендикса когато му се подаде ток и се връща когато падне тока.
Затова си мисля, че ти е слаб акумулатора или има кофти връзки, тока пада и шалтера отпуска.
Ако не е това то стартера ще се нуждае от сваляне обслужване.
Шалтера има едни силови контакти на които се образува нагар.
А може да имаш проблем и пластините на контактния ключ.
Тва е моя опит от стартер на Баба Лада :)

kiril_nedev
потребител
потребител
Мнения: 75
Регистриран: 27 апр 2008, 13:46
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3, 1.1, Газ
Местоположение: София/Пловдив/Павликени
Status: Извън линия

Re: Проблем със палене (стартер ?)

Мнение от kiril_nedev » 28 апр 2008, 13:32

Мерси много, на първо време ще откача кабелите от стартера и шалтера ще ги почистя и ще видя дали ще се оправи

kiril_nedev
потребител
потребител
Мнения: 75
Регистриран: 27 апр 2008, 13:46
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3, 1.1, Газ
Местоположение: София/Пловдив/Павликени
Status: Извън линия

Re: Проблем със палене (стартер ?)

Мнение от kiril_nedev » 28 апр 2008, 18:57

Благодаря Ви много за отговорите, близките 2 дни съм командировка но като се върна в четвъртък ще го смъкна ще го тествам със старият ми акумулатор от другата кола и ще пиша какво е станало
Още веднъж благодарности!

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем със палене (стартер ?)

Мнение от cocoff » 28 апр 2008, 19:28

За да върти, значи бендиксът е изхвърлен и шалтерът е включен. Според мен не се осъществява връзката между бендикса и венеца на маховика.
Последна промяна от cocoff на 28 апр 2008, 19:33, променено общо 1 път.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

kiril_nedev
потребител
потребител
Мнения: 75
Регистриран: 27 апр 2008, 13:46
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3, 1.1, Газ
Местоположение: София/Пловдив/Павликени
Status: Извън линия

Re: Проблем със палене (стартер ?)

Мнение от kiril_nedev » 28 апр 2008, 19:32

ако не е изхвърлен бендикса няма ли пак да си върти... на практика при завъртане на ключа то завърта двигателя отначало прави 1-2 оборота понякога до 3-4 оборота и след това сякаш се прекъсва кинематичната връзка и почва да си върти на празен ход... но отначало зацепва за няколко оборота... повечето пъти недостатъчни за да запали

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем със палене (стартер ?)

Мнение от cocoff » 28 апр 2008, 19:38

Аха, ясно. Значи започва да върти и по някаква причина се самоизключва, без ти да пускаш контактния ключ. Ми...освен , както писаха колегите, шалтерът да е нагорял (което не е рядкост при огромния ток, който тече там).
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

kiril_nedev
потребител
потребител
Мнения: 75
Регистриран: 27 апр 2008, 13:46
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3, 1.1, Газ
Местоположение: София/Пловдив/Павликени
Status: Извън линия

Re: Проблем със палене (стартер ?)

Мнение от kiril_nedev » 28 апр 2008, 19:41

именно.. тръгва и се самоизключва.... ами шалтерът ако е нагорял смяна ли се налага? или просто да го почистя за да намаля съпротивлението при контакт? (малко не съм наясно кое точно е шалтера)

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем със палене (стартер ?)

Мнение от cocoff » 28 апр 2008, 19:47

Това е първата схема, която ми попада. Принципът е един. Шалтерът е медна плочка/пластина, която прави контант между други две, за да протече ток и да завърти стартера. Ерозира от искренето. До някое време минава с чистене, после със смяна
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

g.taskov
потребител
потребител
Мнения: 407
Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем със палене (стартер ?)

Мнение от g.taskov » 28 апр 2008, 21:30

100процента бендикс.
Последна промяна от g.taskov на 30 апр 2008, 09:50, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблем със палене (стартер ?)

Мнение от HACKO » 29 апр 2008, 19:20

Както писа g.taskov, проблема е в самия Бендикс и не подлежи на ремонт а на смяна с нов, никакви експерименти със почистване на контакти, стягане на връзки или смени на акумулатори няма да помогне. Ако се промие самия бендикс с бензин, може да даде някакъв резултат, но той ще бъде съвсем краткотраен. Просто ролките които предават усилието от ротора към зъбното колело са износени.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

kiril_nedev
потребител
потребител
Мнения: 75
Регистриран: 27 апр 2008, 13:46
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3, 1.1, Газ
Местоположение: София/Пловдив/Павликени
Status: Извън линия

Re: Проблем със палене (стартер ?)

Мнение от kiril_nedev » 29 апр 2008, 20:10

Приблизителната цена на нов каква е долу горе?.... в магазините за авточасти ли да търся? :)

kiril_nedev
потребител
потребител
Мнения: 75
Регистриран: 27 апр 2008, 13:46
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3, 1.1, Газ
Местоположение: София/Пловдив/Павликени
Status: Извън линия

Re: Проблем със палене (стартер ?)

Мнение от kiril_nedev » 04 май 2008, 10:27

ПИШИ НА КИРИЛЦА !!!

kiril_nedev
потребител
потребител
Мнения: 75
Регистриран: 27 апр 2008, 13:46
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3, 1.1, Газ
Местоположение: София/Пловдив/Павликени
Status: Извън линия

Re: Проблем със палене (стартер ?)

Мнение от kiril_nedev » 05 май 2008, 21:47

Въй, тука много зли модераторите :) и много стриктни за правилата
та извинявам се че съм писал на латиница, просто го написах от джобният си комп където нямам кирилица предното съобщение
Днес смених бендикса с чисто нов на цена 33лв, сега всичко е ОК пали си перфектно, надявам се да нямам проблеми за в бъдеще
Благодаря много за помощта на Всички! :)

Spensar
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 19 яну 2011, 11:19
Модел на автомобила: Ford Escort
Status: Извън линия

Re: Проблем със палене (стартер ?)

Мнение от Spensar » 19 яну 2011, 11:39

Здравейте
Аз имам следния проблем когато дам на контакт се чува едно ромолене което идва от стартера (по точно ромоленето на бендикса)известно време палеше от втория опит но след това ваобще зе да не пали и се чува само ромоленето вече.Работил сам в свера на двигатели и горе доло знам за кво става вапрос от обща представа.Реших да сваля стартера огледах бендикса но няма кой знае какви поражения по него колелцето се варти и в двете посоки(незнам дали трябва да е така)по врахчетата има малко захабено но е приемливо за 18 г кола.Огледах и венеца сащо невидях да има нещо по него.Та пуснах му ток от акомулатора варти,избутва го всичко си е наред.Проблема е там мисля че неможе да захапе винеца и да направи обороти.Каде е проблема и аз незнам в този случей.Дори немога да запаля да я закарам на Ремонт.След като свалих стартера текна и вода от двигателя и аз незнам от каде но ми изтече антифриза.Ако може някои да ми помогне.Благодаря предварително :(

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблем със палене (стартер ?)

Мнение от HACKO » 19 яну 2011, 12:03

Бендикса е за сменяне, колелото трябва да се върти само в едната посока.
Стартера няма нищо общо със охлаждането, търси причината защо е изтекъл антифриза.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта