Трябва ли да разкачам акумулатора за да го зареждам?

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
imarh
потребител
потребител
Мнения: 271
Регистриран: 15 ное 2007, 10:09
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 16V 95г. автоматик, комби с теглич
Grand Cherokee 2.7 CRD 2004
Местоположение: София
Status: Извън линия

Трябва ли да разкачам акумулатора за да го зареждам?

Мнение от imarh » 21 сеп 2011, 21:54

Мога ли да зареждам акумулатора, без да го разкачам от инсталацията на колата или задължително трябва да го сваля?

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Трябва ли да разкачам акумулатора за да го зареждам?

Мнение от essex » 21 сеп 2011, 21:58

Свали го.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Трябва ли да разкачам акумулатора за да го зареждам?

Мнение от HACKO » 21 сеп 2011, 22:18

Аз го зареждам през буксата на запалката.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Трябва ли да разкачам акумулатора за да го зареждам?

Мнение от opex » 21 сеп 2011, 23:51

Предполагам зависи от зарядното у-во, но генерално токовете при такова зареждане не са толкова интензивни като през алтернатор+работещ двг и системи и сечението на проводниците към запалката както го прави Наско са достатъчни за "12 часов тип" режим на зареждане, при все че минават и през предпазител.

НО, на мен лично ми се е случвало на зарядно в касетофона на един Кадет да ми се взривят 2 кондензатора и един изцвърчал, затова си имам 1 на ум и го свалям или откачам масата или '+', което е по-удобно.
едит: бонус е че така се ресетва компютъра и се трият грешките.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 564
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Трябва ли да разкачам акумулатора за да го зареждам?

Мнение от deathstorm » 22 сеп 2011, 02:25

Аз не го разкачам въпреки, че съм мерил зарядното - подава 20 волта. Кефя се колко бързо се отключва и заклюва :twisted: . Ако трябва да съм сериозен, може и да не го разкачаш, но избягвай да включваш по чувствителни към пренапрежение консуматори. @opex това с триенето на грешките е хубаво, но пък и означава ново обучение на компа тъй, че май е по добре без него ако нямаш грешки за триене.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Трябва ли да разкачам акумулатора за да го зареждам?

Мнение от opex » 22 сеп 2011, 20:32

Компютъра влиза в час (или се ориентира по-точно) с последните възможни подадени данни (смяна на датчик или сензор както и без или със или само ресет на компютъра) след няколко десетки километра активно каране.
По отношение на самообучението то е постоянно независимо кога е бил последния път на ресетване.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 564
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Трябва ли да разкачам акумулатора за да го зареждам?

Мнение от deathstorm » 23 сеп 2011, 00:40

Компютъра също така внася коригиращи коефициенти към много стойности на базата на събирана информация от последните няколко десетки работни цикъла. Изтриването на тази информация изтрива и коефициентите, което води до немаксимално ефектива работа да двигателя до натрупването наново на тази информаиция. Говорим за минимални разлики, разбира се.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта