Подмяна/ремонт на стартер?
- achernar
- потребител
- Мнения: 63
- Регистриран: 09 юли 2008, 12:32
- Модел на автомобила: Ford Fiesta CLX, 92 г., бензин, 1,4 CVH, 75 к.с., карбуратор, 5 врати, ръчен смукач
- Местоположение: Русе
- Контакти:
- Status: Извън линия
Подмяна/ремонт на стартер?
Колеги, от известно време - година или две - стартерът се държи странно... При завъртане на ключа, той изобщо не завърта. Тогава вдигам капака и почуквам леко няколко пъти шалтера с дървено колче /което държа в багажника точно за такива моменти
/. Едва тогава имам възможност да потегля. Това с колчето явно не е решение. Възможно ли е проблемът да се отстрани чрез ремонт на стартера в домашни условия? Възможно ли е само шалтера да бъде подменен или трябва да се смени целия стартер, ако не подлежи на ремонт? И още - този проблем не е постоянен - най често това става в горещи дни или след дълго каране, когато двигателят е загрял.

- vargala81
- потребител
- Мнения: 1346
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Подмяна/ремонт на стартер?
achernar написа:Колеги, от известно време - година или две - стартерът се държи странно... При завъртане на ключа, той изобщо не завърта. Тогава вдигам капака и почуквам леко няколко пъти шалтера с дървено колче /което държа в багажника точно за такива моменти/. Едва тогава имам възможност да потегля. Това с колчето явно не е решение. Възможно ли е проблемът да се отстрани чрез ремонт на стартера в домашни условия? Възможно ли е само шалтера да бъде подменен или трябва да се смени целия стартер, ако не подлежи на ремонт? И още - този проблем не е постоянен - най често това става в горещи дни или след дълго каране, когато двигателят е загрял.
колега,един мой приятел с ауди б 4 му правеше същия номер.И той си мислеше ,че е от стартера .Отиде на майстор , майстора му почисти клемите на акумолатора и стегна всички кабели на стартера,вече моя приятел си пали без проблем иначе и той удряше с клуча за гумите.Ако все пак се окаже стартер можеш да смениш само шалтера.
- achernar
- потребител
- Мнения: 63
- Регистриран: 09 юли 2008, 12:32
- Модел на автомобила: Ford Fiesta CLX, 92 г., бензин, 1,4 CVH, 75 к.с., карбуратор, 5 врати, ръчен смукач
- Местоположение: Русе
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Подмяна/ремонт на стартер?
Колега, благодаря ти за бързия отговор! Интересува ме има ли нещо, някакъв номер или означение което да дава информация за сходимостта между стартера и шалтера за да работят в комплект, т.е. според спецификациите има три марки стартери за Фиестата - на Бош, на Марели и Нипондензо - има ли значение дали ще сложа шалтер на Бош върху стартер на Марели, например, или не? Друго - сигурен съм че проблемът е в стартера/шалтера, а не в кабелите или клемите на акумулатора!vargala81 написа:колега,един мой приятел с ауди б 4 му правеше същия номер.И той си мислеше ,че е от стартера .Отиде на майстор , майстора му почисти клемите на акумолатора и стегна всички кабели на стартера,вече моя приятел си пали без проблем иначе и той удряше с клуча за гумите.Ако все пак се окаже стартер можеш да смениш само шалтера.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Подмяна/ремонт на стартер?
Ами гледаш коя марка пише на твоя стартер и в магазина търсиш за него. Инак вероятността да не паснат е огромна (само половите органи са универсални, въпреки твърдението на някои жени, че мъжът им не им пасвал
).

Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- achernar
- потребител
- Мнения: 63
- Регистриран: 09 юли 2008, 12:32
- Модел на автомобила: Ford Fiesta CLX, 92 г., бензин, 1,4 CVH, 75 к.с., карбуратор, 5 врати, ръчен смукач
- Местоположение: Русе
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Подмяна/ремонт на стартер?
HACKO написа:Ами гледаш коя марка пише на твоя стартер и в магазина търсиш за него. Инак вероятността да не паснат е огромна (само половите органи са универсални, въпреки твърдението на някои жени, че мъжът им не им пасвал).




Здравей Наско! Тъкмо това и се каня да направя тези дни - да видя какво пише на табелката на стартера. Това - добре, но възможно ли е да рециклирам шалтера в домашни условия или не, защото явно проблемът е в него, а не в самия стартер. А има ли вероятност да има проблем и в изхвърлянето на бендикса, макар че ако сработи шалтера, би трябвало да се чуе някъкъв звук все пак, а такъв изобщо не се чува при завъртане на ключа заради което се и насочих към шалтера? Благодаря ти предварително!!!
- Ianaki
- потребител
- Мнения: 1097
- Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Подмяна/ремонт на стартер?
Споко решението е просто.Аз имах същия проблем.Отиваш при жичкаджия и казваш да ти сложи реле при стартера.Проблемът в 80% от случайте е недостатъчно напрежение, порудено от загуби и лоши връзки в бушонното табло или някъде другаде.Ако искаш мога да ти дам тел. на монтьор в София който ще реши проблема.Поздрави.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Подмяна/ремонт на стартер?
Всичко е разглобяемо в домашни условия, така че нищо не ти пречи да опиташ. Само гледай кое къде е за да можеш после да го сглобиш. Това със релето звучи съвсем логично.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 405
- Регистриран: 02 ное 2008, 13:55
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V 1995 комби
Fopd Fusion 1.6 - Местоположение: Дупница
- Status: Извън линия
Re: Подмяна/ремонт на стартер?
Колега за толкова години работа и стартера му трябва обслужване, да му се проверят четките , фтулките на ротора,да се почисти от прахоляк и мърсотия, отвътре да се смажат фтулките и бендикса, Ако смяташ че можеш да се справиш със тази задача сам сваляй и се захващай , ако ли не търси майстор. Ако трябва нещо да се сменя той ще ти каже а предварително не си хвърляй парите на вятъра за включвател ,защото и твоя сигорно ще се окаже че е здрав . 

- motry
- потребител
- Мнения: 137
- Регистриран: 09 ное 2007, 11:46
- Модел на автомобила: Ford S-Max 2.5 / 219hp 2007
- Местоположение: Враца
- Status: Извън линия
Re: Подмяна/ремонт на стартер?
Аз имах подобен проблем само, че без колчето!
Приятел ми каза, че трябва да се почисти и се захванах за работа....
На Мондеото е много кофти почти трябва да си йога в ръцете , но на канал успях и вътре беше смрад...
Идеално почистване и смазване и вече година нямам проблем !
Това направи първо преди да хукнеш по майстори !
Приятел ми каза, че трябва да се почисти и се захванах за работа....
На Мондеото е много кофти почти трябва да си йога в ръцете , но на канал успях и вътре беше смрад...
Идеално почистване и смазване и вече година нямам проблем !
Това направи първо преди да хукнеш по майстори !
-_- ...Ти ли мЪ бутна или сам паднЪх... -_-
-
- потребител
- Мнения: 167
- Регистриран: 26 авг 2007, 15:43
- Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 16 V 105 Hp.
- Местоположение: София Красна Поляна
- Status: Извън линия
Re: Подмяна/ремонт на стартер?
И аз имах същия проблем.От началото го почуквах с гаечен ключ.(За първи път ми се случи в задръстване,загасих двигателя).След това започна по-рядко да захапва стартера.После се оправи,докато наскоро започна ден след ден да върти все по слабо...,мислех си,че е акомулатора,но той си има зареждане.Последната сутрин едва завъртя,но запали.Откарах го в сервиз и се оказаха,четки и втулки.72 лв с ремонта.Сега си пали от раз.
- achernar
- потребител
- Мнения: 63
- Регистриран: 09 юли 2008, 12:32
- Модел на автомобила: Ford Fiesta CLX, 92 г., бензин, 1,4 CVH, 75 к.с., карбуратор, 5 врати, ръчен смукач
- Местоположение: Русе
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ремонт на стартер? - Проблемът е решен
Така, съжалявам че малко позабавих отговора си. Първо, стартера ми е Бош 77 ФБ. След като му направих профилактика и смених втулките и четките и монтирах нов шалтер, нещата дойдоха на мястото си. Благодаря на всички които ми се обадиха! 

- Gosho S
- потребител
- Мнения: 136
- Регистриран: 30 авг 2009, 19:46
- Модел на автомобила: Ford puma 1.4
- Местоположение: Burgas
- Status: Извън линия
Re: Подмяна/ремонт на стартер?
колеги и аз имам един проблен, но се чудя от стартера ли е или от акомулатора.Свалям акомулатора от 20 часово зареждане, слагам на колата паля отивам на кафе и после като се кача не мога да запаля.Върти върти не пали и постепенно отслабва и почва да трака.Неска забелязах че 2 мин след запалването клемата на +-са не се пипа от топлина, направи ми впечатление дори че плюсовия кабел които отива към стартера започва да се топи.Какво да правя и аз нз.Клемите ли да сменя , кабела ли да сменя нз направо.Забравих да кажа , че колата е пума 1.4 и акомулатора които ми дават да я карам трябва да е 55 Ah а аз я карам със 62 от 1 година вече и не ми е правила никакви такива проблеми до сега, това почна да се случва от преди 1 месец горе долу.Моля за помощ.
- stoy@n
- потребител
- Мнения: 442
- Регистриран: 22 авг 2008, 08:07
- Модел на автомобила: Galaxy,2.0, DOHC ,115Hp 1999
Daihatsu Cuore 1.0 12V,AT,58Hp 2003 - Status: Извън линия
Re: Подмяна/ремонт на стартер?
От описанието ти ми се струва че имаш проблем не със стартера а със системата на запалване на двигателя-кабели,свещи,бобина и т.н.Това разбира се е само догадка.Провери на първо време плюсовият кабел който отива до стартера.Провери дали връзката към акумолатора е стегната и чиста от окиси.Провери връзката към стартера, кабелната обувка към кабела дали е добре почистена и стегната.Тези неща са съществени тъй като там работният ток е много голям и ще нагрява и се топи ако няма добра контактна повърхност.Gosho S написа:колеги и аз имам един проблен, но се чудя от стартера ли е или от акомулатора.Свалям акомулатора от 20 часово зареждане, слагам на колата паля отивам на кафе и после като се кача не мога да запаля.Върти върти не пали и постепенно отслабва и почва да трака.Неска забелязах че 2 мин след запалването клемата на +-са не се пипа от топлина, направи ми впечатление дори че плюсовия кабел които отива към стартера започва да се топи.Какво да правя и аз нз.Клемите ли да сменя , кабела ли да сменя нз направо.Забравих да кажа , че колата е пума 1.4 и акомулатора които ми дават да я карам трябва да е 55 Ah а аз я карам със 62 от 1 година вече и не ми е правила никакви такива проблеми до сега, това почна да се случва от преди 1 месец горе долу.Моля за помощ.
Имай пред вид че стртера на автомобила е изчислен за голям въртящ момент и кратковременна работа.Така че ако имаш проблем по запалителната система и въртиш дълго време на стартер може също да се получи това нагряване във връзките на кабелите, може да ти падне акумолатора, а може дори и да изгориш стартера.
Това че си с 62 Ah а не с 55Ah акумолатор не е проблем.
- Gosho S
- потребител
- Мнения: 136
- Регистриран: 30 авг 2009, 19:46
- Модел на автомобила: Ford puma 1.4
- Местоположение: Burgas
- Status: Извън линия
Re: Подмяна/ремонт на стартер?
днес свалих стартера, пробвахме го на запалена кола , съответно плюсов кабел към +-са и минусов към -ус , и пак тряка.Бащата каза че се съмнява за бобината но утре ще го отваряме.Купих си клеми , сега трябва и кабел да търся.Дано да успея да го направя.Някои знае ли колко върви един стартер съответно нов и втора ръка ???
- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Подмяна/ремонт на стартер?
абе щом върти дълго и не пали не е нито от стартера нито от акумулатора ,а кабелите е нормално да се загреят при дълго въртене
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 26 ное 2011, 18:03
- Модел на автомобила: Ford Galaxy 2.0
- Status: Извън линия
Re: Подмяна/ремонт на стартер?
Здравейте, аз имах същия проблем преди 1 седмица и реших направо да подменя стартера. Поръчах си в магазин за форд галакси със голям талон , но се разочаровах като пристигна. Тъй като съм извън България , стартера ми струваше 100 евро, а когато се опитах да го монтирам разбрах , че има разлики както се вижда на снимката. В ляво е за форд галакси , в дясно е за VW и др., обадих се веднага в магазина и попитах защо е различен, а те ми отговориха , че не били намерили за форд и ми поръчали за VW , тъй като мислили , че са сходни по външен вид и помислили, че ще стане номера. Разликите са в дължината на оста , дупките за шпилките не съвпадат и др. Направих една снимка днес за форума да имате представа какви разлики имат. 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта