Подмяна/ремонт на стартер?

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
achernar
потребител
потребител
Мнения: 63
Регистриран: 09 юли 2008, 12:32
Модел на автомобила: Ford Fiesta CLX, 92 г., бензин, 1,4 CVH, 75 к.с., карбуратор, 5 врати, ръчен смукач
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Подмяна/ремонт на стартер?

Мнение от achernar » 29 май 2009, 11:22

Колеги, от известно време - година или две - стартерът се държи странно... При завъртане на ключа, той изобщо не завърта. Тогава вдигам капака и почуквам леко няколко пъти шалтера с дървено колче /което държа в багажника точно за такива моменти :D /. Едва тогава имам възможност да потегля. Това с колчето явно не е решение. Възможно ли е проблемът да се отстрани чрез ремонт на стартера в домашни условия? Възможно ли е само шалтера да бъде подменен или трябва да се смени целия стартер, ако не подлежи на ремонт? И още - този проблем не е постоянен - най често това става в горещи дни или след дълго каране, когато двигателят е загрял.

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1346
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Подмяна/ремонт на стартер?

Мнение от vargala81 » 29 май 2009, 11:32

achernar написа:Колеги, от известно време - година или две - стартерът се държи странно... При завъртане на ключа, той изобщо не завърта. Тогава вдигам капака и почуквам леко няколко пъти шалтера с дървено колче /което държа в багажника точно за такива моменти :D /. Едва тогава имам възможност да потегля. Това с колчето явно не е решение. Възможно ли е проблемът да се отстрани чрез ремонт на стартера в домашни условия? Възможно ли е само шалтера да бъде подменен или трябва да се смени целия стартер, ако не подлежи на ремонт? И още - този проблем не е постоянен - най често това става в горещи дни или след дълго каране, когато двигателят е загрял.

колега,един мой приятел с ауди б 4 му правеше същия номер.И той си мислеше ,че е от стартера .Отиде на майстор , майстора му почисти клемите на акумолатора и стегна всички кабели на стартера,вече моя приятел си пали без проблем иначе и той удряше с клуча за гумите.Ако все пак се окаже стартер можеш да смениш само шалтера.

Потребителски аватар
achernar
потребител
потребител
Мнения: 63
Регистриран: 09 юли 2008, 12:32
Модел на автомобила: Ford Fiesta CLX, 92 г., бензин, 1,4 CVH, 75 к.с., карбуратор, 5 врати, ръчен смукач
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Подмяна/ремонт на стартер?

Мнение от achernar » 29 май 2009, 11:50

vargala81 написа:колега,един мой приятел с ауди б 4 му правеше същия номер.И той си мислеше ,че е от стартера .Отиде на майстор , майстора му почисти клемите на акумолатора и стегна всички кабели на стартера,вече моя приятел си пали без проблем иначе и той удряше с клуча за гумите.Ако все пак се окаже стартер можеш да смениш само шалтера.
Колега, благодаря ти за бързия отговор! Интересува ме има ли нещо, някакъв номер или означение което да дава информация за сходимостта между стартера и шалтера за да работят в комплект, т.е. според спецификациите има три марки стартери за Фиестата - на Бош, на Марели и Нипондензо - има ли значение дали ще сложа шалтер на Бош върху стартер на Марели, например, или не? Друго - сигурен съм че проблемът е в стартера/шалтера, а не в кабелите или клемите на акумулатора!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Подмяна/ремонт на стартер?

Мнение от HACKO » 29 май 2009, 12:24

Ами гледаш коя марка пише на твоя стартер и в магазина търсиш за него. Инак вероятността да не паснат е огромна (само половите органи са универсални, въпреки твърдението на някои жени, че мъжът им не им пасвал :lol: ).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
achernar
потребител
потребител
Мнения: 63
Регистриран: 09 юли 2008, 12:32
Модел на автомобила: Ford Fiesta CLX, 92 г., бензин, 1,4 CVH, 75 к.с., карбуратор, 5 врати, ръчен смукач
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Подмяна/ремонт на стартер?

Мнение от achernar » 29 май 2009, 12:38

HACKO написа:Ами гледаш коя марка пише на твоя стартер и в магазина търсиш за него. Инак вероятността да не паснат е огромна (само половите органи са универсални, въпреки твърдението на някои жени, че мъжът им не им пасвал :lol: ).
:D :D :D ;):
Здравей Наско! Тъкмо това и се каня да направя тези дни - да видя какво пише на табелката на стартера. Това - добре, но възможно ли е да рециклирам шалтера в домашни условия или не, защото явно проблемът е в него, а не в самия стартер. А има ли вероятност да има проблем и в изхвърлянето на бендикса, макар че ако сработи шалтера, би трябвало да се чуе някъкъв звук все пак, а такъв изобщо не се чува при завъртане на ключа заради което се и насочих към шалтера? Благодаря ти предварително!!!

Потребителски аватар
Ianaki
потребител
потребител
Мнения: 1097
Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Подмяна/ремонт на стартер?

Мнение от Ianaki » 29 май 2009, 18:52

Споко решението е просто.Аз имах същия проблем.Отиваш при жичкаджия и казваш да ти сложи реле при стартера.Проблемът в 80% от случайте е недостатъчно напрежение, порудено от загуби и лоши връзки в бушонното табло или някъде другаде.Ако искаш мога да ти дам тел. на монтьор в София който ще реши проблема.Поздрави.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Подмяна/ремонт на стартер?

Мнение от HACKO » 29 май 2009, 20:47

Всичко е разглобяемо в домашни условия, така че нищо не ти пречи да опиташ. Само гледай кое къде е за да можеш после да го сглобиш. Това със релето звучи съвсем логично.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Nikola Iordanov
потребител
потребител
Мнения: 405
Регистриран: 02 ное 2008, 13:55
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V 1995 комби
Fopd Fusion 1.6
Местоположение: Дупница
Status: Извън линия

Re: Подмяна/ремонт на стартер?

Мнение от Nikola Iordanov » 29 май 2009, 21:11

Колега за толкова години работа и стартера му трябва обслужване, да му се проверят четките , фтулките на ротора,да се почисти от прахоляк и мърсотия, отвътре да се смажат фтулките и бендикса, Ако смяташ че можеш да се справиш със тази задача сам сваляй и се захващай , ако ли не търси майстор. Ако трябва нещо да се сменя той ще ти каже а предварително не си хвърляй парите на вятъра за включвател ,защото и твоя сигорно ще се окаже че е здрав . _friends_

Потребителски аватар
motry
потребител
потребител
Мнения: 137
Регистриран: 09 ное 2007, 11:46
Модел на автомобила: Ford S-Max 2.5 / 219hp 2007
Местоположение: Враца
Status: Извън линия

Re: Подмяна/ремонт на стартер?

Мнение от motry » 30 май 2009, 09:30

Аз имах подобен проблем само, че без колчето!
Приятел ми каза, че трябва да се почисти и се захванах за работа....
На Мондеото е много кофти почти трябва да си йога в ръцете , но на канал успях и вътре беше смрад...
Идеално почистване и смазване и вече година нямам проблем !

Това направи първо преди да хукнеш по майстори !
-_- ...Ти ли мЪ бутна или сам паднЪх... -_-

Потребителски аватар
peshaka
потребител
потребител
Мнения: 454
Регистриран: 20 апр 2008, 11:05
Модел на автомобила: "89 Fiesta Mk3 1.3 mono J6B с АГУ
"88 Isuzu Trooper 2.2TD
"95 BMW e36 318tds
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Подмяна/ремонт на стартер?

Мнение от peshaka » 30 май 2009, 19:48

за да си намериш шалтер са ти нужни номерата от стратера
Изображение
Изображение

freeqwerty
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 26 авг 2007, 15:43
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 16 V 105 Hp.
Местоположение: София Красна Поляна
Status: Извън линия

Re: Подмяна/ремонт на стартер?

Мнение от freeqwerty » 19 юни 2009, 23:49

И аз имах същия проблем.От началото го почуквах с гаечен ключ.(За първи път ми се случи в задръстване,загасих двигателя).След това започна по-рядко да захапва стартера.После се оправи,докато наскоро започна ден след ден да върти все по слабо...,мислех си,че е акомулатора,но той си има зареждане.Последната сутрин едва завъртя,но запали.Откарах го в сервиз и се оказаха,четки и втулки.72 лв с ремонта.Сега си пали от раз.

Потребителски аватар
achernar
потребител
потребител
Мнения: 63
Регистриран: 09 юли 2008, 12:32
Модел на автомобила: Ford Fiesta CLX, 92 г., бензин, 1,4 CVH, 75 к.с., карбуратор, 5 врати, ръчен смукач
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ремонт на стартер? - Проблемът е решен

Мнение от achernar » 09 мар 2010, 14:30

Така, съжалявам че малко позабавих отговора си. Първо, стартера ми е Бош 77 ФБ. След като му направих профилактика и смених втулките и четките и монтирах нов шалтер, нещата дойдоха на мястото си. Благодаря на всички които ми се обадиха! _friends_

Потребителски аватар
Gosho S
потребител
потребител
Мнения: 136
Регистриран: 30 авг 2009, 19:46
Модел на автомобила: Ford puma 1.4
Местоположение: Burgas
Status: Извън линия

Re: Подмяна/ремонт на стартер?

Мнение от Gosho S » 16 авг 2010, 12:59

колеги и аз имам един проблен, но се чудя от стартера ли е или от акомулатора.Свалям акомулатора от 20 часово зареждане, слагам на колата паля отивам на кафе и после като се кача не мога да запаля.Върти върти не пали и постепенно отслабва и почва да трака.Неска забелязах че 2 мин след запалването клемата на +-са не се пипа от топлина, направи ми впечатление дори че плюсовия кабел които отива към стартера започва да се топи.Какво да правя и аз нз.Клемите ли да сменя , кабела ли да сменя нз направо.Забравих да кажа , че колата е пума 1.4 и акомулатора които ми дават да я карам трябва да е 55 Ah а аз я карам със 62 от 1 година вече и не ми е правила никакви такива проблеми до сега, това почна да се случва от преди 1 месец горе долу.Моля за помощ.

Потребителски аватар
stoy@n
потребител
потребител
Мнения: 442
Регистриран: 22 авг 2008, 08:07
Модел на автомобила: Galaxy,2.0, DOHC ,115Hp 1999
Daihatsu Cuore 1.0 12V,AT,58Hp 2003
Status: Извън линия

Re: Подмяна/ремонт на стартер?

Мнение от stoy@n » 16 авг 2010, 14:51

Gosho S написа:колеги и аз имам един проблен, но се чудя от стартера ли е или от акомулатора.Свалям акомулатора от 20 часово зареждане, слагам на колата паля отивам на кафе и после като се кача не мога да запаля.Върти върти не пали и постепенно отслабва и почва да трака.Неска забелязах че 2 мин след запалването клемата на +-са не се пипа от топлина, направи ми впечатление дори че плюсовия кабел които отива към стартера започва да се топи.Какво да правя и аз нз.Клемите ли да сменя , кабела ли да сменя нз направо.Забравих да кажа , че колата е пума 1.4 и акомулатора които ми дават да я карам трябва да е 55 Ah а аз я карам със 62 от 1 година вече и не ми е правила никакви такива проблеми до сега, това почна да се случва от преди 1 месец горе долу.Моля за помощ.
От описанието ти ми се струва че имаш проблем не със стартера а със системата на запалване на двигателя-кабели,свещи,бобина и т.н.Това разбира се е само догадка.Провери на първо време плюсовият кабел който отива до стартера.Провери дали връзката към акумолатора е стегната и чиста от окиси.Провери връзката към стартера, кабелната обувка към кабела дали е добре почистена и стегната.Тези неща са съществени тъй като там работният ток е много голям и ще нагрява и се топи ако няма добра контактна повърхност.
Имай пред вид че стртера на автомобила е изчислен за голям въртящ момент и кратковременна работа.Така че ако имаш проблем по запалителната система и въртиш дълго време на стартер може също да се получи това нагряване във връзките на кабелите, може да ти падне акумолатора, а може дори и да изгориш стартера.
Това че си с 62 Ah а не с 55Ah акумолатор не е проблем.

Потребителски аватар
Gosho S
потребител
потребител
Мнения: 136
Регистриран: 30 авг 2009, 19:46
Модел на автомобила: Ford puma 1.4
Местоположение: Burgas
Status: Извън линия

Re: Подмяна/ремонт на стартер?

Мнение от Gosho S » 17 авг 2010, 20:27

днес свалих стартера, пробвахме го на запалена кола , съответно плюсов кабел към +-са и минусов към -ус , и пак тряка.Бащата каза че се съмнява за бобината но утре ще го отваряме.Купих си клеми , сега трябва и кабел да търся.Дано да успея да го направя.Някои знае ли колко върви един стартер съответно нов и втора ръка ???

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Подмяна/ремонт на стартер?

Мнение от Alexi » 17 авг 2010, 21:28

абе щом върти дълго и не пали не е нито от стартера нито от акумулатора ,а кабелите е нормално да се загреят при дълго въртене

euromirc
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 26 ное 2011, 18:03
Модел на автомобила: Ford Galaxy 2.0
Status: Извън линия

Re: Подмяна/ремонт на стартер?

Мнение от euromirc » 26 ное 2011, 18:22

Здравейте, аз имах същия проблем преди 1 седмица и реших направо да подменя стартера. Поръчах си в магазин за форд галакси със голям талон , но се разочаровах като пристигна. Тъй като съм извън България , стартера ми струваше 100 евро, а когато се опитах да го монтирам разбрах , че има разлики както се вижда на снимката. В ляво е за форд галакси , в дясно е за VW и др., обадих се веднага в магазина и попитах защо е различен, а те ми отговориха , че не били намерили за форд и ми поръчали за VW , тъй като мислили , че са сходни по външен вид и помислили, че ще стане номера. Разликите са в дължината на оста , дупките за шпилките не съвпадат и др. Направих една снимка днес за форума да имате представа какви разлики имат. Изображение

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта