Колко ток харчат различните елем. от електрическата система!

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Колко ток харчат различните елем. от електрическата система!

Мнение от Nebhotep » 08 май 2014, 13:11

Колко ток харчат различните елементи от електрическата система на Focus 3!

Изображение

Превод:

- Задна чистачка- 20W
- Габарити - 40W
- Отопление задно стъкло- 300W
- Подгряване на седалките- 60W
- Заден фар за мъгла- 60W
- Подгряване на огледалата за обратно виждане- 30W
- Електрически механизъм за страничните стъкла- 100W
- Допълнителен отоплител - 800W
- Мултимедия HiFi - 200W
- Климатик- 100W
- Система за управление на двигателя/запалване - 20W
- Горивна рейка - 100W
- Отопление на челно стъкло - 1000W
- Вентилатор на системата за вентилация - 100W
- Предни чистачки- 80W
- Вентилатор на радиатора - 500W
- Фарове - 150W
- Система за измиване на предните фарове- 60W
- Фарове за мъгла отпред - 100W

Стандартно потребление до 2000W
Пиково общо потребление до 4000 W

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Калко ток харчат различните елем. от електрическата система!

Мнение от diesel1.6 » 08 май 2014, 17:13

Номиналното е около 200 W, максимум 400. При 1000 колата започва постепенно загиване на колата. Генератор, ел връзки, акумулатор най-вече, други неща страдат по-леко

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Калко ток харчат различните елем. от електрическата система!

Мнение от HACKO » 08 май 2014, 18:18

Мощността е равна на напрежението умножено по тока ( P=UxI ).
От тук излиза, че тока на отоплителя на предното стъкло е 83А !?! :shock:

2000/12=166.6А
4000/12=333.3А
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Колко ток харчат различните елем. от електрическата система!

Мнение от Nebhotep » 08 май 2014, 18:28

За предното стъкло са сложени 2х60 А предпазители.

Sent from my LT18i using Tapatalk 2

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Колко ток харчат различните елем. от електрическата система!

Мнение от S_C » 08 май 2014, 20:50

Това руснаци са го смятали. Самогона...е голяма сила...
100 вата в климатика и 100 вата вентилатор за купето...И задния фар за мъгла по-мощен от дългите. :lol: :lol: :lol:
Толкова струват повечето им изтоници. Помня съседа като си сменяше колектора на Тиграта и пробвахме да наредим вакумите за новия по една схема, свалена от руски сайт. Голям зор, докато разберем, че схемата няма нищо общо с реалността.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Колко ток харчат различните елем. от електрическата система!

Мнение от Nebhotep » 08 май 2014, 21:07

Ако не сте забелязали това е официална брошура на Форд! :mrgreen: Фактът, че вече и на най- простата три цилиндрова бензинка е със 120 А алтернатор, говори съм по себе си...

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Колко ток харчат различните елем. от електрическата система!

Мнение от diesel1.6 » 08 май 2014, 21:20

Точно за това пишем и то не съответства на мощности от порядъка на киловати.
120 А са малко над 1000 вата на теория. В ежедневната практика всичко над 30 А е проблем, даже и това е много - а това са 300 - 250 вата. Дали колата ще е трицилиндрова, малоллитражка или друго, голяма разлика в консуматорите няма. Само акумулаторът е по-голям за по-големите двигатели, останалото е сходно или еднакво.

Сумитането на максималната мощност на консуматорите е объркващо. Повечето неща или не се натоварват до максимум, или работят за кратко, често нарочно ограничени.
Вентилаторът на парното е лаком, ако не е на минималната степен, включването на климатика пуска вентилаторите при радиатора и също смучат много ток продължително време. Светлините за мъгла и те, освен това са и забранени в повечето време.

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Колко ток харчат различните елем. от електрическата система!

Мнение от bateto_toshko » 08 май 2014, 23:00

Другата разпространена заблуда е , че по-голям акумулатор ще те спаси от големите консуматори.Точно обратното , защото големия акумулатор дърпа по-продължително време ток от генератора за да се зареди.Големите консуматори се ползват в движение , а тогава главно действащо лице е генератора.
4000 W макс .консумация? :roll: Дори и 300 A генератор няма да стигне :shock: ....забравили са за електрическия усилвател на волана :lol:
Последна промяна от bateto_toshko на 09 май 2014, 00:08, променено общо 1 път.
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Колко ток харчат различните елем. от електрическата система!

Мнение от diesel1.6 » 08 май 2014, 23:39

Усилвателят на волана трябва да харчи нещо приемливо. Човекът има мощност от порядъка на десетки ватове максимално при работа с волан, и очевидно това върти геврека успешно. В ел вариант десетките ватове ще са няколко ампера.

Споменатите 2 киловата остават най-впечатляващото :)

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 564
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Колко ток харчат различните елем. от електрическата система!

Мнение от deathstorm » 11 май 2014, 17:41

Във всички сметки делите на 12, ако разделите на 14+ ще се получат малко по-реални стойности за тока. И все пак 4000W пикова мощност - дано ви е зареден пожарогасителя...

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Колко ток харчат различните елем. от електрическата система!

Мнение от HACKO » 11 май 2014, 19:05

deathstorm написа:Във всички сметки делите на 12, ако разделите на 14+ ще се получат малко по-реални стойности за тока. И все пак 4000W пикова мощност - дано ви е зареден пожарогасителя...
Ами да, все пак напрежението на акумулатора е толкова, ако изчислим на 14V и докато системата е натоварена, някой аджемия шофьор (а много пъти и опитен) угаси д-ля при потегляне?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Колко ток харчат различните елем. от електрическата система!

Мнение от diesel1.6 » 11 май 2014, 21:45

То от 12 до 14 мощността ще е с 30% повече и пак остава 300 вата вместо 4000 или 2000. Не го смятаме толкова точно, защото при консуматора напрежението е и под 12, в други сметки пък направо вземаме мощност (при крушки например), в трети си знаем тока (на стартера).
Стъкмистиката си има тънкости за да стане вярна наука. 12 или 14 сметките на задачата са същите.

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 564
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Колко ток харчат различните елем. от електрическата система!

Мнение от deathstorm » 11 май 2014, 23:46

Ами пробвайте да си пуснете подгряването на предния прозорец при не работещ мотор. Не може да стане на кола 93, не си представям, че кола 2011 няма да има функция за изключване на големите консуматори при не работещ мотор или активиран стартер. Иначе, че цифрите са пресилени е факт, но и сметките не бяха съвсем точни.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта