CID датчик..
-
- потребител
- Мнения: 543
- Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г. - Местоположение: гр Сопот
- Status: Извън линия
CID датчик..
Голям проблем....
опитвам да запаля мондеото ....стартера върти аха да запали но не иска...повъртях няколко пъти да кажем 4-5...по около 3 секунди...накрая заработи но тресеше мотора като че ли не всички цилиндри....
като загря пали без проблем....
Направих една диагностика набързо изкарва ми грешка 214 - Датчик за идентификация на цилиндрите (CID) - грешка по веригата....
Сега аз датчика го знам ..знам и как работи но защо на загрял мотор пали нормално....
А, дава и следните грешки още но не мисля че са от значение...
521 - ключ за налягането в системата за сервоуправление (PSPS) - не се активира по време на SD теста
538 - грешка в SD теста това трябва да е в следствие на го рната....
Дайте някаква идея ако някой си е имал работа с този CID?
Възможно ли е като позагрее колата и да работи нормално той....
По принцип редставлява един постоянен магнит монтиран на главата на двигателя от външната страна на разпределителните валове, а на вала от към първи цилиндър има фабрично изработена гърбица която минава ппри въртенето му през магнитното поле създадено от датчика....по този начин комп разбира кога първи цилиндър е на 40 и няколко градуса ( забравил съм колко) след горна мъртва точка...
Идеи някакви ?
опитвам да запаля мондеото ....стартера върти аха да запали но не иска...повъртях няколко пъти да кажем 4-5...по около 3 секунди...накрая заработи но тресеше мотора като че ли не всички цилиндри....
като загря пали без проблем....
Направих една диагностика набързо изкарва ми грешка 214 - Датчик за идентификация на цилиндрите (CID) - грешка по веригата....
Сега аз датчика го знам ..знам и как работи но защо на загрял мотор пали нормално....
А, дава и следните грешки още но не мисля че са от значение...
521 - ключ за налягането в системата за сервоуправление (PSPS) - не се активира по време на SD теста
538 - грешка в SD теста това трябва да е в следствие на го рната....
Дайте някаква идея ако някой си е имал работа с този CID?
Възможно ли е като позагрее колата и да работи нормално той....
По принцип редставлява един постоянен магнит монтиран на главата на двигателя от външната страна на разпределителните валове, а на вала от към първи цилиндър има фабрично изработена гърбица която минава ппри въртенето му през магнитното поле създадено от датчика....по този начин комп разбира кога първи цилиндър е на 40 и няколко градуса ( забравил съм колко) след горна мъртва точка...
Идеи някакви ?
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4337
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: CID датчик..
Незнам как е при Мондео и при другите фордове, но съм свалял такъв датчик на рено Меган 2002 понеже отвреме навреме върти но не пали. По самия датчик се бяха полепили метални стружки и явно объркваха показанията му. След хубаво почистване колата пали безпроблемно вече половин година.
-
- потребител
- Мнения: 543
- Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г. - Местоположение: гр Сопот
- Status: Извън линия
Re: CID датчик..
DigiPro написа:Незнам как е при Мондео и при другите фордове, но съм свалял такъв датчик на рено Меган 2002 понеже отвреме навреме върти но не пали. По самия датчик се бяха полепили метални стружки и явно объркваха показанията му. След хубаво почистване колата пали безпроблемно вече половин година.
Ами оказа се че при мен не е това...демонтирахме датчика нямаше нищо полепнало...явно е нещо в инсталацията му....
Насочих се къде е компютъра на колата но как да демонтирам там около него, и от вътре под жабката или в коша ще имам по добър достъп до крачетата му.....ако имаше някакви снимки във форума как се стига до компа....
Въобще проблема си стои, когат ое студена колата пали трудно и не всички цилиндри в първия момент, а после гасне по време на движение като изключа от скорост....но не всеки път .....това е ...
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: CID датчик..
Компа е лесен - в коша където е куплунга през самият куплунг преминава един болт - развива се с ключ (май 10-ка беше) и внимателно без много клатене - куплунга излиза - няма смисъл да сваляш самият комп. ( той се държи от едно болче в купето в краката на пътника до шофьора).
Провери куплунга на датчика, почисти му клемите - провери и него самия и тогава тръгвай към компа.
Провери куплунга на датчика, почисти му клемите - провери и него самия и тогава тръгвай към компа.
-
- потребител
- Мнения: 543
- Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г. - Местоположение: гр Сопот
- Status: Извън линия
Re: CID датчик..
Проблема е в това че над този куплунг стои съда със хидравличната течност...и като гледам трябва да се демонтира и той....Edinuser написа:Компа е лесен - в коша където е куплунга през самият куплунг преминава един болт - развива се с ключ (май 10-ка беше) и внимателно без много клатене - куплунга излиза - няма смисъл да сваляш самият комп. ( той се държи от едно болче в купето в краката на пътника до шофьора).
Провери куплунга на датчика, почисти му клемите - провери и него самия и тогава тръгвай към компа.
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: CID датчик..
Съда за хидравликата просто се надига нагоре и излиза - внимавай само с маркучите му, и да не го счупиш.
-
- потребител
- Мнения: 543
- Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г. - Местоположение: гр Сопот
- Status: Извън линия
Re: CID датчик..
А някой има ли идея възможно ли е колата да гасне на свободна и от VSS, колата ходи на сервиз за смяна на кабелите на фаровете че напукани и гледам "майсторите" оставили жилото на VSS да се допира до EGR , сега е попрегоряло...и компа дава грешка в VSS...?
оборотомера и километража си работят....
А как се демонтира от таблото това жило ?
оборотомера и километража си работят....
А как се демонтира от таблото това жило ?
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: CID датчик..
VSS датчика се намира пам където жилото влиза в скоростната кутия.
На МК1 проблема в самия VSS не оказва влияние върху километража и оборотомера - ако самото жило работи и се върти. Но има проблем за други модули и системи които използват този сигнал.
По този сигнал например ЕКУ-то разбира кога автомобила се движи и кога стои на място.
На МК1 проблема в самия VSS не оказва влияние върху километража и оборотомера - ако самото жило работи и се върти. Но има проблем за други модули и системи които използват този сигнал.
По този сигнал например ЕКУ-то разбира кога автомобила се движи и кога стои на място.
-
- потребител
- Мнения: 543
- Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г. - Местоположение: гр Сопот
- Status: Извън линия
Re: CID датчик..
Edinuser написа:VSS датчика се намира пам където жилото влиза в скоростната кутия.
На МК1 проблема в самия VSS не оказва влияние върху километража и оборотомера - ако самото жило работи и се върти. Но има проблем за други модули и системи които използват този сигнал.
По този сигнал например ЕКУ-то разбира кога автомобила се движи и кога стои на място.
въпроса ми беше свързан именно с това, дали като не знае кога се движи автомобила е възможно да обърква сместа необходима за поддържане не ниски обороти да кажем...
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: CID датчик..
Колеги някой може ли да даде по-подробна информация за този датчик че и на мене ми излиза същата грешка.Каде се намира и такива работи.Благодаря предварително.
- kriki
- потребител
- Мнения: 492
- Регистриран: 18 ное 2008, 00:32
- Модел на автомобила: Mondeo МК2 97г. 1.6 Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: CID датчик..
Датчик за положението на разпределителният вал (camshaft position sensor) това е грешка 214 намира се зад разпределителните валове от дясно на мотора
- TED
- потребител
- Мнения: 304
- Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07 - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: CID датчик..
Проверете инсталацията !!! Всички кабели на Мондео от този набор са с напукана и втвърдена изолация.... Зетек-а няма датчик на разпределителните валове, има само на коляновият вал (ДИС, патентована от Форд система за запалване). Имал съм проблем точно с кабелите към него, окъсяваха когато двигателя помръдваше на тампоните. Смених кабелите и се оправи. Датчика се намира долу на блока, на педя под тялото на термостата и към него отиват два проводника.
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
-
- потребител
- Мнения: 543
- Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г. - Местоположение: гр Сопот
- Status: Извън линия
Re: CID датчик..
TED написа:Проверете инсталацията !!! Всички кабели на Мондео от този набор са с напукана и втвърдена изолация.... Зетек-а няма датчик на разпределителните валове, има само на коляновият вал (ДИС, патентована от Форд система за запалване). Имал съм проблем точно с кабелите към него, окъсяваха когато двигателя помръдваше на тампоните. Смених кабелите и се оправи. Датчика се намира долу на блока, на педя под тялото на термостата и към него отиват два проводника.
Айде бе няма....
Датчика се намира точно под маркуча за картерна вентилация ( този който отива към кутията на въздушния филтър ) на капака на валовете !
Абе...що пишеш да объркваш хората...като не знаеш давай го по кротко...
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: CID датчик..
Благодаря на колегата kriki за информацията .
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 21 госта