Ускорителя не работи
- Lenux
- потребител
- Мнения: 224
- Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
- Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Ускорителя не работи
Колеги не съм много запознат с тая работа, обаче знам че ускорителя е благодарение на някаква ВИС клапа или нещо такова. Преди време когато колата достигнеше 3.500 оборота се включваше нещото и започваше да ускорява по-бързо. Сега от доста време вече не се усеща това или изобщо го няма май.. Има ли някакъв начин на профилактика на въпросния ВИС и какво всъщност представлява той? Благодаря много предварително 

Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "
".. bigger is better ... "
- Lenux
- потребител
- Мнения: 224
- Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
- Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Ускорителя не работи
До колкото аз знам не е.. смисъл мисля че и старите собственици не са и слагали..почти съм сигурен,но когато мотора достигне 3500 оборота се усеща едно рязко придърпване напред,звука му се изменя и започва да набира като луда. Питах едни Фордаджий какво е това и ми бяха казали че бил някакъв ускорител който нагнетявал бензиновите пари от резервоара някаде по въздуховодите на инжекцията..и някакви такива работи. Тук във форума бях питал веднъж и някой ми беше казал че е някаква VIS клапа или нещо такова. Сега чип... 2.0 EFI е мотора, помагайте 

Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "
".. bigger is better ... "
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Ускорителя не работи
Има система за изгаряне на бензиновите пари от резервоара, ама да е чак такъв супер ускорител......
Но действително спомага за известно ускорение, като същевременно оползотворява бензиновите пари. При горещо време изпарението на бензина в резервоара е по интензивно, чрез маркуче те се натрупват в специален абсорбатор с активен въглен.
Тази система (поне при нас на Фиестите) представлява един електромагнитен клапан (EVAP)който чрез маркуче е свързан със смукателните колектори и с друго маркуче с кутията (абсорбатора) с активен въглен, в която се абсорбират (натрупват бензиновите пари). Този клапан не е отворен винаги, а се отваря за момент само тогава, когато се дава рязко ускорение и времетраенето зависи от температурата на въздуха (висока измерена от датчика за температура).
Ако обаче активния въглен е затлачен или маркучето от резервоара до клапана е спукано (тогава и мирише), полза от тази система няма, но и не вреди. Ако маркучето от клапана до всмукателните колектори се спука двигателя не върви добре (ясно защо)
Но действително спомага за известно ускорение, като същевременно оползотворява бензиновите пари. При горещо време изпарението на бензина в резервоара е по интензивно, чрез маркуче те се натрупват в специален абсорбатор с активен въглен.
Тази система (поне при нас на Фиестите) представлява един електромагнитен клапан (EVAP)който чрез маркуче е свързан със смукателните колектори и с друго маркуче с кутията (абсорбатора) с активен въглен, в която се абсорбират (натрупват бензиновите пари). Този клапан не е отворен винаги, а се отваря за момент само тогава, когато се дава рязко ускорение и времетраенето зависи от температурата на въздуха (висока измерена от датчика за температура).
Ако обаче активния въглен е затлачен или маркучето от резервоара до клапана е спукано (тогава и мирише), полза от тази система няма, но и не вреди. Ако маркучето от клапана до всмукателните колектори се спука двигателя не върви добре (ясно защо)
- Lenux
- потребител
- Мнения: 224
- Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
- Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Ускорителя не работи
Ясно.. Вероятно това е отговора на въпроса ми. Попрегледах как е направена тази система на Скорпиото и ми се видя доста сложна. Само не успях да открия кутията с активния въглен каде ми е. Може би сега разбирам защо от толкова време не съм усещал да се включва този "ускорител"- явно защото в резервоара от 2 години няма капка бензин
имах проблем с бензиновата помпа преди това и затова не я карам на бензин oт тогава. Благодаря много за разясненията 


Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "
".. bigger is better ... "
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта