Зацепване ремъка на ZETEC
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Зацепване ремъка на ZETEC
Здравейте колеги от дълго време имах проблем с моята Фиеста 1.6 16 ,та проблемите бяха в това че нямаше стабилни обороти на празен ход не вървеше изобщо, голям разход и др въобще много зле.Та тези дни решихме да погледнем как е ангренажния ремък както някои от колегите в форума беше писал как става точно ,и какво да видя разпределителните валовете не идват на белези .Понаместихме ги малко и веднага и додоха оборотите просто голяма разлика има.Цяла година съм се мъчил така но няма как като всеки се пише на майстор разбирач само дето им платих 60 лв. на тези хайвани .Но разбрах че има някакъв болт който се завива под първи цилиндър за да се зацепи коляновия вал .Точно за този болт става въпрос има ли някой представа как изглежда този болт .Благодаря на отзовалите се
.

- ludavoda
- потребител
- Мнения: 555
- Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
- Модел на автомобила: Escort xr3i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Зацепване ремъка на ZETEC
Не съм голям специалист, но доколкото знам повечето такива зетеци нямат белег и шпонка на шайбата на коляновия вал, но може и да греша. Та ми е чудно, как си разбрал, че валовете не са на белези (да не би някой да е правил белези преди?). Ако наистина не са на белези - препоръчвам ти МФ или друг сервиз, дето го има тоя специален инструмент.
Най-вероятно ако разхлабиш шайбата, тя ще се завърти нанякъде и тогава ще го загазиш сериозно
Въобще, моят съвет е веднага в сервиз!!!
Успех ти желая...
Най-вероятно ако разхлабиш шайбата, тя ще се завърти нанякъде и тогава ще го загазиш сериозно

Въобще, моят съвет е веднага в сервиз!!!
Успех ти желая...
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: Зацепване ремъка на ZETEC
Ами колега нали в сервиз е зацепвана преди само че не МФ а на валовите от задната страна има два сряза в които се пасва една шина в хоризонтално положение .Това при разпределителните валове а коляновия се зацепва с болт който влиза през блока и стига до вала.Ходих до МФ по друг въпрос свързан с клапаните дали имат пулове и тем подобни работи .И от там ми казаха че с болта става най сигурно зацепването ,но имаше голямо подобрение след моито донаместване тъй като единия беше напреде другия на назад с по зъб как е работила въобще се чудя.Та в МФ ми искат 50 60 лв само да отвият шайбите на валовете и да завъртят валовете ништо повече.
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Зацепване ремъка на ZETEC
Колега бях го писал някъде подробно, потърси моите мнения.
Ето и тук има нещо - http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=27129" onclick="window.open(this.href);return false;
Може да направиш нещата и без този сервизен болт стига да фиксираш точно първи цилиндър в ГМТ.
Ето и тук има нещо - http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=27129" onclick="window.open(this.href);return false;
Може да направиш нещата и без този сервизен болт стига да фиксираш точно първи цилиндър в ГМТ.
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: Зацепване ремъка на ZETEC
Колега и аз така напрвих но от МФ ми казаха че не било точно на ГМТ и с болта става най точно .Що се отнася до твоите теми съм ги чел и са много полезни.Но също искам да те попитам знаеш ли каде мога да разбера дали моите клапани са с пулове че всичките бяха стегнати към валовете и пак в МФ ми казаха че били така и се чудя ко да прая
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Зацепване ремъка на ZETEC
Колега, в книжката на моята Фиеста 1,25 пише че се фиксира на ГМТ на първи цилиндър. Все пак ти трябва да имаш технологичен отвор за тази фиксация, гледай отзад на двигателя, под първи цилиндър, малко над капака на картера трябва да има един болт, който затваря този отвор. Отвиваш го и там за фиксация може да се използва друг болт (оригиналния е пак болт, но към върха е без резба и по тънък), даже с фенерче може да се види точката за фиксация на коляновия вал.
Дали има пулове на клапаните може да видиш много лесно като отвориш капака на клапаните, това са едни стоманени парички с диаметър 2.5 см. разположени върху тялото на хидравличния компенсатор, като се върти този компенсатор там има едно зъбче което служи за изваждане на пула. Ако си с пулове трябва да има луфт между тях и гърбицата на вала (когато тази гърбица обаче сочи нагоре). Не знам какъв трябва да е при теб, на моята Фиеста по книжка изпускателните са 0.27- 0.33 мм. смукателните 0.17 - 0.23 мм.
Пак казвам не знам при твоя двигател 1,6 какви са клапаните.
Нека колеги с такъв двигател се произнесат.
Дали има пулове на клапаните може да видиш много лесно като отвориш капака на клапаните, това са едни стоманени парички с диаметър 2.5 см. разположени върху тялото на хидравличния компенсатор, като се върти този компенсатор там има едно зъбче което служи за изваждане на пула. Ако си с пулове трябва да има луфт между тях и гърбицата на вала (когато тази гърбица обаче сочи нагоре). Не знам какъв трябва да е при теб, на моята Фиеста по книжка изпускателните са 0.27- 0.33 мм. смукателните 0.17 - 0.23 мм.
Пак казвам не знам при твоя двигател 1,6 какви са клапаните.
Нека колеги с такъв двигател се произнесат.
- Ghost_Rider
- потребител
- Мнения: 228
- Регистриран: 02 мар 2008, 14:59
- Модел на автомобила: escort '95 1.8 16v
- Status: Извън линия
Re: Зацепване ремъка на ZETEC
Аз мисля,че 1,6 16V е с хидравлични повдигачи.
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: Зацепване ремъка на ZETEC
Колега тя е с хидравлични повдигачи ама дали имат пулове се чудя. 

- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Зацепване ремъка на ZETEC
Няма пулове, при хидравличните повдигачи не се прави регулировка на хлабината на клапаните, понеже тя автоматично се поддържа.
Какво прави хидравличния повдигач? Разпределителния вал го натиска а той от своя страна натиска клапана, целта тук е при натискането повдигача да изпусне малко масло така че когато се затвори клапана да остане минимална хлабина колкото да влезе масло между разпределителния вал и повдигача и между повдигача и клапана
След това налягането в маслената магистрала трябва да напомпи повдигача отново и да възстанови изгубеното масло в него.
Много важно обаче е какво масло се ползва за да работят нормално, това е предписано от производителя, ако сложиш по-гъсто например, хидравличните повдигачи няма да работят оптимално, и ще ти спадне мощността.
Работата им зависи и от налягането в хидравличната магистрала, демек от маслената помпа.
Добри са но и капризни, защото на по стари коли създават проблеми.
Какво прави хидравличния повдигач? Разпределителния вал го натиска а той от своя страна натиска клапана, целта тук е при натискането повдигача да изпусне малко масло така че когато се затвори клапана да остане минимална хлабина колкото да влезе масло между разпределителния вал и повдигача и между повдигача и клапана
След това налягането в маслената магистрала трябва да напомпи повдигача отново и да възстанови изгубеното масло в него.
Много важно обаче е какво масло се ползва за да работят нормално, това е предписано от производителя, ако сложиш по-гъсто например, хидравличните повдигачи няма да работят оптимално, и ще ти спадне мощността.
Работата им зависи и от налягането в хидравличната магистрала, демек от маслената помпа.
Добри са но и капризни, защото на по стари коли създават проблеми.
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: Зацепване ремъка на ZETEC
Колега tankovbg благодаря за изчерпателната информация .Прав си за маслото ,мисля че дават да се кара с 5/40 синтетика на тая смяна мисля да сложа от МФ масло но ште видим какво точно .Също така мисля да взема и свещи MOTORCRAFT че изглежда са капризни и на свещи .Дано да има подобрения в вървенето
.

- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Зацепване ремъка на ZETEC
Дано да има подобрения колега, като направиш всичко, покарай на по дълго разстояние и ако нещо не ти харесва, развий свещите и гледай цвета на изолатора. Преди години един майстор германец (бил съм години наред в Германия) ми казваше - по лицето на свещите ще разбереш как работи двигателя. Така се насочваш към точния цилиндър където има евентуално проблем.
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4337
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Зацепване ремъка на ZETEC
Правилно си се насочил. Имах такава Фиеста като твоята. Свещи и кабели Motorcraft, масло Ford Formula E 5W30 и няма да имаш грижи с двигателя и вървежа.baro написа:Колега tankovbg благодаря за изчерпателната информация .Прав си за маслото ,мисля че дават да се кара с 5/40 синтетика на тая смяна мисля да сложа от МФ масло но ште видим какво точно .Също така мисля да взема и свещи MOTORCRAFT че изглежда са капризни и на свещи .Дано да има подобрения в вървенето.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 32 госта