Зацепване ремъка на ZETEC

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Зацепване ремъка на ZETEC

Мнение от baro » 08 май 2009, 17:37

Здравейте колеги от дълго време имах проблем с моята Фиеста 1.6 16 ,та проблемите бяха в това че нямаше стабилни обороти на празен ход не вървеше изобщо, голям разход и др въобще много зле.Та тези дни решихме да погледнем как е ангренажния ремък както някои от колегите в форума беше писал как става точно ,и какво да видя разпределителните валовете не идват на белези .Понаместихме ги малко и веднага и додоха оборотите просто голяма разлика има.Цяла година съм се мъчил така но няма как като всеки се пише на майстор разбирач само дето им платих 60 лв. на тези хайвани .Но разбрах че има някакъв болт който се завива под първи цилиндър за да се зацепи коляновия вал .Точно за този болт става въпрос има ли някой представа как изглежда този болт .Благодаря на отзовалите се _friends_ .

Потребителски аватар
ludavoda
потребител
потребител
Мнения: 555
Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
Модел на автомобила: Escort xr3i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Зацепване ремъка на ZETEC

Мнение от ludavoda » 08 май 2009, 19:49

Не съм голям специалист, но доколкото знам повечето такива зетеци нямат белег и шпонка на шайбата на коляновия вал, но може и да греша. Та ми е чудно, как си разбрал, че валовете не са на белези (да не би някой да е правил белези преди?). Ако наистина не са на белези - препоръчвам ти МФ или друг сервиз, дето го има тоя специален инструмент.
Най-вероятно ако разхлабиш шайбата, тя ще се завърти нанякъде и тогава ще го загазиш сериозно :)

Въобще, моят съвет е веднага в сервиз!!!
Успех ти желая...

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: Зацепване ремъка на ZETEC

Мнение от baro » 08 май 2009, 22:25

Ами колега нали в сервиз е зацепвана преди само че не МФ а на валовите от задната страна има два сряза в които се пасва една шина в хоризонтално положение .Това при разпределителните валове а коляновия се зацепва с болт който влиза през блока и стига до вала.Ходих до МФ по друг въпрос свързан с клапаните дали имат пулове и тем подобни работи .И от там ми казаха че с болта става най сигурно зацепването ,но имаше голямо подобрение след моито донаместване тъй като единия беше напреде другия на назад с по зъб как е работила въобще се чудя.Та в МФ ми искат 50 60 лв само да отвият шайбите на валовете и да завъртят валовете ништо повече.

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Зацепване ремъка на ZETEC

Мнение от tankovbg » 09 май 2009, 16:49

Колега бях го писал някъде подробно, потърси моите мнения.
Ето и тук има нещо - http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=27129" onclick="window.open(this.href);return false;
Може да направиш нещата и без този сервизен болт стига да фиксираш точно първи цилиндър в ГМТ.

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: Зацепване ремъка на ZETEC

Мнение от baro » 09 май 2009, 20:09

Колега и аз така напрвих но от МФ ми казаха че не било точно на ГМТ и с болта става най точно .Що се отнася до твоите теми съм ги чел и са много полезни.Но също искам да те попитам знаеш ли каде мога да разбера дали моите клапани са с пулове че всичките бяха стегнати към валовете и пак в МФ ми казаха че били така и се чудя ко да прая

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Зацепване ремъка на ZETEC

Мнение от tankovbg » 10 май 2009, 15:36

Колега, в книжката на моята Фиеста 1,25 пише че се фиксира на ГМТ на първи цилиндър. Все пак ти трябва да имаш технологичен отвор за тази фиксация, гледай отзад на двигателя, под първи цилиндър, малко над капака на картера трябва да има един болт, който затваря този отвор. Отвиваш го и там за фиксация може да се използва друг болт (оригиналния е пак болт, но към върха е без резба и по тънък), даже с фенерче може да се види точката за фиксация на коляновия вал.
Дали има пулове на клапаните може да видиш много лесно като отвориш капака на клапаните, това са едни стоманени парички с диаметър 2.5 см. разположени върху тялото на хидравличния компенсатор, като се върти този компенсатор там има едно зъбче което служи за изваждане на пула. Ако си с пулове трябва да има луфт между тях и гърбицата на вала (когато тази гърбица обаче сочи нагоре). Не знам какъв трябва да е при теб, на моята Фиеста по книжка изпускателните са 0.27- 0.33 мм. смукателните 0.17 - 0.23 мм.
Пак казвам не знам при твоя двигател 1,6 какви са клапаните.
Нека колеги с такъв двигател се произнесат.

Потребителски аватар
Ghost_Rider
потребител
потребител
Мнения: 228
Регистриран: 02 мар 2008, 14:59
Модел на автомобила: escort '95 1.8 16v
Status: Извън линия

Re: Зацепване ремъка на ZETEC

Мнение от Ghost_Rider » 10 май 2009, 18:58

Аз мисля,че 1,6 16V е с хидравлични повдигачи.

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: Зацепване ремъка на ZETEC

Мнение от baro » 10 май 2009, 20:42

Колега тя е с хидравлични повдигачи ама дали имат пулове се чудя. :?:

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Зацепване ремъка на ZETEC

Мнение от tankovbg » 10 май 2009, 21:53

Няма пулове, при хидравличните повдигачи не се прави регулировка на хлабината на клапаните, понеже тя автоматично се поддържа.
Какво прави хидравличния повдигач? Разпределителния вал го натиска а той от своя страна натиска клапана, целта тук е при натискането повдигача да изпусне малко масло така че когато се затвори клапана да остане минимална хлабина колкото да влезе масло между разпределителния вал и повдигача и между повдигача и клапана
След това налягането в маслената магистрала трябва да напомпи повдигача отново и да възстанови изгубеното масло в него.
Много важно обаче е какво масло се ползва за да работят нормално, това е предписано от производителя, ако сложиш по-гъсто например, хидравличните повдигачи няма да работят оптимално, и ще ти спадне мощността.
Работата им зависи и от налягането в хидравличната магистрала, демек от маслената помпа.
Добри са но и капризни, защото на по стари коли създават проблеми.

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: Зацепване ремъка на ZETEC

Мнение от baro » 11 май 2009, 08:36

Колега tankovbg благодаря за изчерпателната информация .Прав си за маслото ,мисля че дават да се кара с 5/40 синтетика на тая смяна мисля да сложа от МФ масло но ште видим какво точно .Също така мисля да взема и свещи MOTORCRAFT че изглежда са капризни и на свещи .Дано да има подобрения в вървенето _friends_ .

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Зацепване ремъка на ZETEC

Мнение от tankovbg » 11 май 2009, 11:18

Дано да има подобрения колега, като направиш всичко, покарай на по дълго разстояние и ако нещо не ти харесва, развий свещите и гледай цвета на изолатора. Преди години един майстор германец (бил съм години наред в Германия) ми казваше - по лицето на свещите ще разбереш как работи двигателя. Така се насочваш към точния цилиндър където има евентуално проблем.

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4337
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Зацепване ремъка на ZETEC

Мнение от DigiPro » 11 май 2009, 20:57

baro написа:Колега tankovbg благодаря за изчерпателната информация .Прав си за маслото ,мисля че дават да се кара с 5/40 синтетика на тая смяна мисля да сложа от МФ масло но ште видим какво точно .Също така мисля да взема и свещи MOTORCRAFT че изглежда са капризни и на свещи .Дано да има подобрения в вървенето _friends_ .
Правилно си се насочил. Имах такава Фиеста като твоята. Свещи и кабели Motorcraft, масло Ford Formula E 5W30 и няма да имаш грижи с двигателя и вървежа.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта