масло по маркуча излизащ от кулера

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Itskin
потребител
потребител
Мнения: 169
Регистриран: 02 юли 2008, 14:46
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI '07
Местоположение: София
Status: Извън линия

масло по маркуча излизащ от кулера

Мнение от Itskin » 10 окт 2009, 13:06

Колеги,

изключително много бих оценил вашето мнение, за това от каква може да е причината да имам малко масло по маркуча, който излиза от интеркулера, точно до скобата. Там изобщо минава ли масло? Не съм забелязал никаква промяна в движението. Четох тук по форума за повече масло в двигателя, прецакано турбо итн, но не ми се вярва да е това.
Тя колата ми беше в МП преди това , 2 дни за правене на броня. Не съм видял преди това да има такова нещо, а си гледам по принцип. Да не са пипали нещо а?!?
При първа възможност ще отида в пак МП да го видят, но понеже съм много близко до изтичане на гаранцията, не искам да ми развият някаква теория, че всичко е ок или да ми стегнат маркуча и тем подобни.
Така че ако някой има предположение нека каже.

Много благодаря предварително

Потребителски аватар
gazetto
потребител
потребител
Мнения: 700
Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :)
Местоположение: с.Опанец - Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: масло по маркуча излизащ от кулера

Мнение от gazetto » 10 окт 2009, 15:12

Най-вероятно е хлабава скобата......Но щом си в гаранция иди да я видят.....
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: масло по маркуча излизащ от кулера

Мнение от HACKO » 11 окт 2009, 11:43

Лошо, бягай бързо в МП, докато не е изтекла гаранцията. Наличието на масло в кулера говори само за едно, ПРОБЛЕМ в турбото, и по-точно износени втулки. Изобщо не трябва да има масло в кулера или в тракта след турбото, дори и минимално количество е повод за притеснение. Уточни със сигурност дали това е масло или нафта, ако е нафта може да идва от спукана мембрана на авансатора (ако има такъв).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Itskin
потребител
потребител
Мнения: 169
Регистриран: 02 юли 2008, 14:46
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI '07
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: масло по маркуча излизащ от кулера

Мнение от Itskin » 11 окт 2009, 11:55

Здрасти,

да ти кажа не знам дали е масло или нафта, не миришеше много на нафта.
Може ли на 30000 да имаш такива проблеми с турбото или този клапан както казваш...мани
Ще посета МП още утре.

Мерси

Потребителски аватар
msotiroff
потребител
потребител
Мнения: 461
Регистриран: 30 мар 2007, 21:30
Модел на автомобила: Ford Galaxy 1,9 TDI
Ford Mondeo 1,8 TD
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Re: масло по маркуча излизащ от кулера

Мнение от msotiroff » 11 окт 2009, 11:56

Не е чак толкова страшно според мен... Почти няма кола, на която да не се кондензира масло там... Това е от маслени па'ри.
А маркуча е омазан, защото има някъде пукнатина по него или скобата е хлабава.
Иди до МП за свое успокоение все пак, но според мен не е болка за умиране.
Същността на човешката личност може да се оприличи на дроб,
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: масло по маркуча излизащ от кулера

Мнение от DTM » 11 окт 2009, 18:05

Наско, там винаги има масло или по-точно маслени пари. Турбината засмуква въздух от кутията с въздушния филтър, минава през MAF за Common rail-a или (IAT при мен) и малко след него на маркуча (или тръбата) се включва отдушника от двигатела (на маслените пари). Всичко това минава през турбината нагнетява се, температурата също се повишава и след това тая мазничка смес минава през кулера, охлажда се и кондензира вътре в кулера. Това е въпросното мазно нещо :). Аз преди време, също се чудех какво е това, т.е. не се чудех ами видях, че си минава масло от там бях решил че турбината си е заминала. Решението беше да си наблюдавам нивото на маслото, видях че то не намалява и след като разгледах цялата intake система разбрах за тея пари от двигатела. На Common rail-a и помпата и турбината се управляват от ECU-то, няма физическа връзка по-между им и няма как от някакво маркуче да отива нафта към турбината.
@Itskin тея скоби, на маркучите на intercooler-a поняга се разхлабват леко от вибрации или друго, вече не могат да уплътняват добре и започва на мазни около тях. Колега натегни ги леко, почисти с чист парцал и после следи дали ще продължава да се омазнява там.
Следи си и нивото на маслото в картера, няма да ти навреди. Ако мазни пак, смени скобите с хубави такива. Аз вече два пъти съм ги сменял понеже все на (орджиналдъ) :D попадам.

Потребителски аватар
Itskin
потребител
потребител
Мнения: 169
Регистриран: 02 юли 2008, 14:46
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI '07
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: масло по маркуча излизащ от кулера

Мнение от Itskin » 11 окт 2009, 18:18

Мерси ДТМ,колеги

почистих, опитах се да нарегна, но няма файда, не върти винта
Забелязах, че от долната страна на маркуча се мазни, след като днес направих едно кръгче на София с повече обороти. Маслото за 13 000 е спадналао с 2мм и то след като пътувах, 1000 км в едната посока.
Наистина се надявам да е скобата, но ще мина през МП да видим.
Много сложна тази common rail :)

Поздрав

Потребителски аватар
Itskin
потребител
потребител
Мнения: 169
Регистриран: 02 юли 2008, 14:46
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI '07
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: масло по маркуча излизащ от кулера

Мнение от Itskin » 14 окт 2009, 19:16

Колеги,

явно съм успял да затегна скобата. И вече няма нищо. Много странно.

Мерси

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 23 госта