Ford KA

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
aliosman
потребител
потребител
Мнения: 29
Регистриран: 16 ное 2008, 12:17
Модел на автомобила: Ford KA `97, 1.3 endura
Местоположение: Кубрат
Status: Извън линия

Ford KA

Мнение от aliosman » 11 фев 2010, 09:09

Нещо отзад много лопа. Особено като минавам по неравности. Много силно лопане се чува. Имате ли идея какво може да бъде? Какво да проверя?

aliosman
потребител
потребител
Мнения: 29
Регистриран: 16 ное 2008, 12:17
Модел на автомобила: Ford KA `97, 1.3 endura
Местоположение: Кубрат
Status: Извън линия

Re: Ford KA

Мнение от aliosman » 11 фев 2010, 09:13

И още едно нещо, което ме притеснява. Нормално ли е след като си махна крака от газта да продължава сама да си подава газ? Колата е на бензим, а мисля, че това е нормално само при дизела.

Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 667
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: Ford KA

Мнение от cockyhotty » 11 фев 2010, 14:51

За хлопането, провери си тампоните отзад. Сигурно има някои разбит. А за газта, какво имаш в предвид като казваш сама си подава газ? Ако си караш на скорост и спреш да подаваш газ, нормално е оборотите да се задържат известно време и със закъснение да намаляват.

aliosman
потребител
потребител
Мнения: 29
Регистриран: 16 ное 2008, 12:17
Модел на автомобила: Ford KA `97, 1.3 endura
Местоположение: Кубрат
Status: Извън линия

Re: Ford KA

Мнение от aliosman » 12 фев 2010, 09:01

Благодаря за отговора!
Ще проверя тампоните.
За газта - нямам оборотомен, за да гледам оборотите, но като сменяма скоростите, като си махна крака от газта, докато превключа на другата скорост тя продължава да си ускорява сякаш крака ми е всеоще на газта. Преди тази Форд КА карах Мондеото на баща ми, но при нея не беше така. Като си махнех крака от газта оборотите за секунда се застояваха на едно място и започваха да спадат, а при КАто не е така.
Petkoff_pl: Въпроса за газта е за раздел ДВИГАТЕЛ пусни там едана нова тема за да ти отговорят повече хора.
П.П. и заглавието на темата е доста ................

Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 667
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: Ford KA

Мнение от cockyhotty » 13 фев 2010, 22:14

Може да имаш заяждащо жило за газта или дане е прекарано както трябва и да насича.

Потребителски аватар
foxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 25 юни 2008, 21:17
Модел на автомобила: Ford Ka'97, ENDURA EFI 1.3i
Местоположение: София, Дружба 2
Status: Извън линия

Re: Ford KA

Мнение от foxy » 15 фев 2010, 23:01

Отзад Ка-то по принцип така си хлопа....няма значение от нови или стари тампони, пружини и други всевъзможни глупости - виж все пак дали не ти хлопа гумата отдолу в кошницата или нещо да се разхожда из багажника...

За самостоятелното подаване на газ - почисти си стъпковото моторче - има много писано из форума за това - неизбежна процедура за Ка-то, при мен се налага средно на около 3000км, незнам от какво цапа и дали е за смяна - ама вече му свикнах...
Компютърна поддръжка, VOIP и сервиз за компютри и друга техника

aliosman
потребител
потребител
Мнения: 29
Регистриран: 16 ное 2008, 12:17
Модел на автомобила: Ford KA `97, 1.3 endura
Местоположение: Кубрат
Status: Извън линия

Re: Ford KA

Мнение от aliosman » 16 фев 2010, 09:31

Е, това е. Намери се някой с информациа за КА да ми отговори.
Благодаря ти. Ще проверя резервната гума, с това ще се справя, но това стъпково моторче си нямам идея къде се намира и какво представлява. Ще трябва май при някой мъж да я занеса, желателно да е майстор :)
Сега ще се поровя из форума да търся писанки за стъпково моторче ;):

Потребителски аватар
foxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 25 юни 2008, 21:17
Модел на автомобила: Ford Ka'97, ENDURA EFI 1.3i
Местоположение: София, Дружба 2
Status: Извън линия

Re: Ford KA

Мнение от foxy » 16 фев 2010, 21:24

Така...да видим сега как ще ти обясна къде се намира тъпата джвъга...

Приготвяш си предварително много търпение и няколко инструмента - ключе 10ка, еврейска звезда отвертка - незнам какъв номер е, ама е големичка, Меглио - обезмаслител и WD40

Паркираш си някъде колата и изключваш от контакт, отваряш капака, с ключето 10ка разкачаш клемите на акумолатора, като внимаваш да не се докоснат една друга. Сядаш да пиеш половин кафе и да изпушиш една цигара (чакало се за да нямало остатъчен ток и да гръмнели еърбеците - непроверена информация, прочетена в нета). Заставаш пред двигателя и насочваш поглед горе-долу в средата по хоризонтала и леко вляво по вертикала. Вижда се джвъгата, към която от едната страна влиза жилото на газта и има закачен ел. кабел и разни други щуротии - държи се на 3 или 4 от тия болтчета еврейска звезда - може и две да са, не помня, не съм го сваляла 3 месеца вече, пък доста неща ми минаха през главата вече....

След откачането се оптай да го разглобиш на всевъзможните му части и се прибираш у вас на топло. В мивката слагаш чарколята и пръскаш обилно с обезмаслителя. Пак пушиш една цигара и отиваш хубаво да го измиеш. Оставя се да съхне или силна, но студена струя на сешоара за поне 15-20 минутки за да изсъхне добре. Пръскаш с WD40 да се омазни и монтираш обратно на колата. След закачането на клемите на акумолатора си обучи компа.

Незнам до колко съм успяла да обясня....не е зле ако наистина нищо не разбираш и не си оправен/оправна първият път да отидеш при накой, който разбира и да го гледаш какво прави...на мен в сервиза първият път ми взеха 20.00лв и ми казаха друг път да не се появявам ако съм разбрала как се прави.


Има и други неща, които могат да оказват влиятние - TPS, VSS и разни такива щуротии, но от тях не разбирам - ако проблема не се реши така ти препоръчвам да отидеш на диагностика.
Компютърна поддръжка, VOIP и сервиз за компютри и друга техника

aliosman
потребител
потребител
Мнения: 29
Регистриран: 16 ное 2008, 12:17
Модел на автомобила: Ford KA `97, 1.3 endura
Местоположение: Кубрат
Status: Извън линия

Re: Ford KA

Мнение от aliosman » 18 фев 2010, 08:54

Задължително ще се подготвя както трябва (с кафенце и цигарки и останалите неща :) ) само малко да се постопли една Неделя ще разглабям. Трябва ли да лягам под колата, за да мога да демонтирам това моторче?
А на диагностика ходих, но тоя не ми каза нищо за стъпковото моторче. Каза, че всичко е наред освен термостата.

Потребителски аватар
foxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 25 юни 2008, 21:17
Модел на автомобила: Ford Ka'97, ENDURA EFI 1.3i
Местоположение: София, Дружба 2
Status: Извън линия

Re: Ford KA

Мнение от foxy » 18 фев 2010, 18:55

Убаво си разбрала за кафето и цигарите, ма не си разбрала де е моторчето - няма нужда да лягаш под колата - то е в двигателния отсек, точно като си отвориш капака. Ако мога утре ще снимам...
Компютърна поддръжка, VOIP и сервиз за компютри и друга техника

aliosman
потребител
потребител
Мнения: 29
Регистриран: 16 ное 2008, 12:17
Модел на автомобила: Ford KA `97, 1.3 endura
Местоположение: Кубрат
Status: Извън линия

Re: Ford KA

Мнение от aliosman » 22 фев 2010, 10:49

Тия дни бях на път и ми се наложи да отида до сервиза, че изпуши под капака :)
Пукнал се маркуча на хидравликата. Докато чаках там доста въпроси зададох :)
Попитах кое е стъпковото моторче и той направо ми го смъкна да ми го изчисти, то е било елементарно, но не напръска с нищо за смазване и парички даже неми взеха за това :) Аз като ходя в Свищов все при тях се отбивам, следващия път ще им искам клубна карта да ми издадат :)
Това моторче като се изчисти наистина стана друга колата.
Казаха ми да сменя ремъка и една биалета

Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 667
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: Ford KA

Мнение от cockyhotty » 22 фев 2010, 11:26

Лош късмет си извадила. Попаднала си поне на свестни майстори, зависи колко пари са ти взели де. :D

aliosman
потребител
потребител
Мнения: 29
Регистриран: 16 ное 2008, 12:17
Модел на автомобила: Ford KA `97, 1.3 endura
Местоположение: Кубрат
Status: Извън линия

Re: Ford KA

Мнение от aliosman » 22 фев 2010, 11:34

Ами взеха ми 30 лв. за всичко, като половин час не можаха да развият тая тръбичка понеже беше на кофти място и всичко там беше ръждясало. Накрая ми доляха хидравлично масло от тях, че да не ме набутват :)

aliosman
потребител
потребител
Мнения: 29
Регистриран: 16 ное 2008, 12:17
Модел на автомобила: Ford KA `97, 1.3 endura
Местоположение: Кубрат
Status: Извън линия

Re: Ford KA

Мнение от aliosman » 22 фев 2010, 11:36

А да знаете какви са номерцата на ремъка, че уж щяха да ми ги запишат на едно листче, но забравихме и аз не знам къде да гледам.

Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 667
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: Ford KA

Мнение от cockyhotty » 22 фев 2010, 11:43

Е много тънко си минала колежке, явно си ги очаровала с присъствието си. :) За пистовия ремък ли говорим? Ами погледни на самият ремък ако не се е изтрила маркировката дали си му пише номера. И един съвет от мен-попълни по-пълно инфото за модела. Така, ще е по-лесно на колегите да помагат. :idea:

Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 667
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: Ford KA

Мнение от cockyhotty » 22 фев 2010, 22:41

http://www.auto-parts.spb.ru/cat/fo/fo. ... hGtq/C5A==
Ето тук дават вариантите на привода на спомагателните агрегати. 3 варианта са- 1ви без серво и клима, 2ри без клима, 3ти с клима и серво.1вия вариант го изкючвам, каза, че имаш хидравлика. 3тия вариант в Мото Пфое го дават с номер 1112954 и цена 55 лв,на 2рия вариaнт номер 1036917 и същата цена. Но може да си потърсиш и в някой по-елитен магазин за авточасти, на известни марки като Gates или Good Year на по-ниска цена (около 30-40 лв.).
За тропащото окачване виж това:
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/fo/fo. ... Ms_MZh1Q==
Тампоните на схемата означени с номер 5A638 може да са ти разбити-оригинален в Мото Пфое 40 лв./бр, менте 15-20 лв./бр.
Въобще тоя сайт http://www.auto-parts.spb.ru/cat/fo/fo.mycat е изключително полезен. В началната страница си въвеждаш VIN номера на колата и може да видиш чертежи и диаграми на всички системи и агрегати на автомобила. Ако не ти я ясно нещо, хвърляш поглед и вече си наясно как стоят нещата. :)

Заключена

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 38 госта