Въпрос за компютърна диагностика двигател

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
hunter
потребител
потребител
Мнения: 165
Регистриран: 18 фев 2009, 15:25
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 16V АГУ
Местоположение: София
Status: Извън линия

Въпрос за компютърна диагностика двигател

Мнение от hunter » 09 юли 2010, 11:19

Здравейте, имам следния проблем. Преди около 2-3 седмици останових, че при включване на климатика започват да играят оборотите на празен ход (падат на 500-600 след 5 сек. се изфорсирва на 1500 пак след няколко секунди пада на 500-600 об/м). Питах в друга тема защото си мислех, че проблема е от климатика, но колегите ми подсказаха че проблема е от другаде. Та колата ми е с Газов Инжекцион в гаранция и викам да отида да видя какво ще ми кажат там. Та там ми остановиха че и оборотите са ми високи на празен ход (около 1000 дори и малко над тях) и то при температура 70 градуса на водата, което не трябва да е така. Човека ми каза да отида някаде на бензинова компютърна диагностика, защото оборотите се подават от бензиновия компютър. И преди да отида искам да разпитам какво точно правят и дават ли някаква разпечатка с резултата. За сега се колебая м/у МП Младост или Дунев до 4-ти километър, ама все пак е около 60 лв. и ако нищо не се останови ще е кофти.
Да спомена че за сега съм чистил 2 пъти моторчето за празните обороти, пробвах се да почистя датчика за дроселовата клапа и пробвах да изключа ламбда сондата (при което май нямаше кой знае каква промяна, но поне при замерване си беше над 12 кило ома). Та какво друго може да се пробва или да тръгвам на диагностика пък ако нищо не покаже (както много колеги се оплакват), тогава да продължавам да се тормозя.

P.S. моля колегите който са ходили да кажат поне дали дават някакъва разпечатка с теста !!!

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: Въпрос за компютърна диагностика двигател

Мнение от baro » 09 юли 2010, 16:05

Колега не съм на ти с климатиците но нали и при него има един датчик който отчита че е влючен за да вдигне малко оборотите да компенсира товара от компресора на климатика да ни би нещо в него да е проблема .А по въпроса за диагностиката някой колега от Софето да се произнесе.Успех

hunter
потребител
потребител
Мнения: 165
Регистриран: 18 фев 2009, 15:25
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 16V АГУ
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпрос за компютърна диагностика двигател

Мнение от hunter » 09 юли 2010, 16:19

baro написа:Колега не съм на ти с климатиците но нали и при него има един датчик който отчита че е влючен за да вдигне малко оборотите да компенсира товара от компресора на климатика да ни би нещо в него да е проблема .А по въпроса за диагностиката някой колега от Софето да се произнесе.Успех
Благодаря колега, но при изключен климатик както писах пак са високи оборотите. Извода е, че климатика не е проблема а някой от сензорите из двигателя може би. Ама кой ???

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпрос за компютърна диагностика двигател

Мнение от opex » 18 юли 2010, 23:55

Мисля, че проблема ти е в моторчето за празен ход. Има много теми изписани за него и проблемите от него, потърси с търсачката.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

hunter
потребител
потребител
Мнения: 165
Регистриран: 18 фев 2009, 15:25
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 16V АГУ
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпрос за компютърна диагностика двигател

Мнение от hunter » 22 юли 2010, 14:21

opex написа:Мисля, че проблема ти е в моторчето за празен ход. Има много теми изписани за него и проблемите от него, потърси с търсачката.
Ами колега това моторче го почиствах 2 пъти и сега сутрин като си запаля нямам никакви проблеми(дига си 2000 об докато загрее), което спорет мен значи че си е наред моторчето. Ще видим какво ще да е др. седмица съм си записал най-сетне час за диагностика (прясна цена от 54 лв., за съжаление никой не спомена до колко може да стигне :evil: )

И да питам пак какво се прави на тази диагностика, казаха ми мин 2 часа, че отнема, което си е бая врем? После ще ми дадът ли някаква разпечатка с резултата от теста или само касовата бележка :-/: ???

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Въпрос за компютърна диагностика двигател

Мнение от urgan » 22 юли 2010, 14:56

Ще отидеш на диагностика ще дадеш 54 лв ще ти връчат касовата бележка и това ще е всичко. Работата на двигателя и оборотите се задава от компа и едва ли някой ще тръгне да ти пипа по софтуера на колата ако изобщо може да стане това. Ако оборотите са ти високи на бензин според мен трябва да се видят клапана за празния ход вакуумите разни, потенциометъра на дросела. Но диагностиката няма да ти оправи оборотите.

П.П. 2000 об не са ли височки дори и при студена кола
Изображение

hunter
потребител
потребител
Мнения: 165
Регистриран: 18 фев 2009, 15:25
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 16V АГУ
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпрос за компютърна диагностика двигател

Мнение от hunter » 22 юли 2010, 20:23

urgan написа:Ще отидеш на диагностика ще дадеш 54 лв ще ти връчат касовата бележка и това ще е всичко. Работата на двигателя и оборотите се задава от компа и едва ли някой ще тръгне да ти пипа по софтуера на колата ако изобщо може да стане това. Ако оборотите са ти високи на бензин според мен трябва да се видят клапана за празния ход вакуумите разни, потенциометъра на дросела. Но диагностиката няма да ти оправи оборотите.

П.П. 2000 об не са ли височки дори и при студена кола
Аз не съм много наясно, но си мисля, че компютърната диагностика ще ми покаже каде е предполагаемия проблем. Ако колата не работи правилно значи или някой сензор не работи или дава лъжливи параметри, а не че тая диагностика ще ми направят нови настройки. А за тези 2000 об да ги държи максимум 20-30 сек. след това постепенно си спадат и си стават около 1000, но въпроса е че и 1000 са си високи за топла кола.

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Въпрос за компютърна диагностика двигател

Мнение от urgan » 22 юли 2010, 23:00

Малко съм скептично настроен към тия компютърни диагностики. Отиваш с проблема си и им казваш тука има проблем, те ми разправят "ми няма грешки в компютъра" и това представлява диагностиката, пълен шит. Но все пак отиди може и да имаш късмет да ти намерят проблема.
Изображение

didoya
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 10 дек 2009, 21:49
Модел на автомобила: Focus 2008 1.6 Duratec
Status: Извън линия

Re: Въпрос за компютърна диагностика двигател

Мнение от didoya » 23 юли 2010, 08:49

Или пък нарочат нещо, което е напълно изрядно, че е за смяна :D:

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Въпрос за компютърна диагностика двигател

Мнение от S_C » 23 юли 2010, 09:01

Много са тия обороти.Моята държи 1200-1300 и то само докато стабилизира работата на мотора след запалване.После си пада на 1000.Моторчето за празен ход е за това-да ти държи оборотите в нормата.Иначе падат като пуснеш фарове,вентилация и т.н.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 28 госта