тупане в ваздушния филтър

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
jicata 1968
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 19 юли 2014, 23:44
Модел на автомобила: ford galaxi
Status: Извън линия

тупане в ваздушния филтър

Мнение от jicata 1968 » 20 юли 2014, 22:37

колеги помогнете.колата ми е форд галакси 2002 г 1,9тди 116коне .проблема е че тупа в филтъра така си я взех.смених маслото пак тупа,смених повдигачи пак тупа,свалих главата маисторите пасваха клапаните и смениха водачите пак тупа,свалих я втори пат сложиха нови клапани пак тупа,сложих друга глава и пак тупа.смених маслото предното беше 5в30 сипах 5в40един ден не тупа и на втория пак почна,сега сам с 10в 40 и е саштата работа ,смених и маслената помпа и пак тупа.помогнете

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: тупане в ваздушния филтър

Мнение от diesel1.6 » 21 юли 2014, 11:42

Изтупали са ти джоба без нужда.
Тупане гърмене ли означава, не разбиам напълно и няма как да се обсъди.

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: тупане в ваздушния филтър

Мнение от specialista » 21 юли 2014, 11:49

Мисля че се допуска постоянно една и съща грешка.Това се дължи на пропускащ смукателен клапан.Възможните причина са повдигача и клапана.
Аз бих свалил смукателния колектор от главата и бих я запалил за да видя от кой цилиндър е пропуска!След това проверка да ли е свободен въпросния повдигач.Наскоро имах подобен проблем със повдигачи които не искаха да се свият докрай и оставаше отворен клапан.
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2048
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: тупане в ваздушния филтър

Мнение от OgiDogi » 21 юли 2014, 19:49

specialista написа:...Това се дължи на пропускащ смукателен клапан.Възможните причина са повдигача и клапана...
"Сложих друга глава" ми звучи като опит за изключване на подобна възможност или поне намаляване на вероятността за същия проблем в голяма степен.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: тупане в ваздушния филтър

Мнение от S_C » 21 юли 2014, 21:02

Аз не мога да разбера друго...кви са тия хора, дето си водите колите при тях...Ебаси, разкостил си половината мотор на земята...какъв е проблема да хване книжката и уреда и да си провери всичката железария на какво дередже е. Клапани, водачи, повдигачи, валове, напасване, проверка за плътност. Това са хора, дето не си ценят нито труда, нито времето, нито занаята Каква е идеята да събираш мотора, преди да си сигурен, че му е всичко в норма...
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: тупане в ваздушния филтър

Мнение от ЯЛТА » 21 юли 2014, 21:11

OgiDogi написа:
specialista написа:...Това се дължи на пропускащ смукателен клапан.Възможните причина са повдигача и клапана...
"Сложих друга глава" ми звучи като опит за изключване на подобна възможност или поне намаляване на вероятността за същия проблем в голяма степен.
Друга глава, а други повдигачи, а друг вал, кобилици............?
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

jicata 1968
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 19 юли 2014, 23:44
Модел на автомобила: ford galaxi
Status: Извън линия

Re: тупане в ваздушния филтър

Мнение от jicata 1968 » 21 юли 2014, 21:27

specialista написа:Мисля че се допуска постоянно една и съща грешка.Това се дължи на пропускащ смукателен клапан.Възможните причина са повдигача и клапана.
Аз бих свалил смукателния колектор от главата и бих я запалил за да видя от кой цилиндър е пропуска!След това проверка да ли е свободен въпросния повдигач.Наскоро имах подобен проблем със повдигачи които не искаха да се свият докрай и оставаше отворен клапан.
Успех!
колега и аз така си мислех затова свалях главата два пати и накрая сложих друга.проблема е че не може да напални повдигачите.в момента в които ги напални колата работи добре.забравих да спомена че двигатела има едно тресене което е повече от допустимото

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: тупане в ваздушния филтър

Мнение от specialista » 21 юли 2014, 21:29

OgiDogi написа:
specialista написа:...Това се дължи на пропускащ смукателен клапан.Възможните причина са повдигача и клапана...
"Сложих друга глава" ми звучи като опит за изключване на подобна възможност или поне намаляване на вероятността за същия проблем в голяма степен.
Имам съмнение,че другата глава е обурудвана със същите повдигачи,вал и т.н.
Смяна на повдигачи едвали значи че са сложили нови! Аз от три комплекта(стари) едвам успях да събера комплект дето нито един не "надигаше"!
В крайна сметка няма как да се получи това тупане във смукателния колектор.
Поздрави!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

jicata 1968
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 19 юли 2014, 23:44
Модел на автомобила: ford galaxi
Status: Извън линия

Re: тупане в ваздушния филтър

Мнение от jicata 1968 » 21 юли 2014, 21:32

двапати взимам повдигачи втора рака и накрая купих нови.в втората глава само дюзите са мои

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: тупане в ваздушния филтър

Мнение от HACKO » 21 юли 2014, 21:41

Хайде да уточним термина "тупа", мисля че ще е по лесно.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: тупане в ваздушния филтър

Мнение от specialista » 21 юли 2014, 21:51

И на мен ми събудихте интереса!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2048
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: тупане в ваздушния филтър

Мнение от OgiDogi » 21 юли 2014, 22:19

ЯЛТА написа:Друга глава, а други повдигачи, а друг вал, кобилици............?
Обикновено "друга глава" се взема оборудвана с клапани, повдигачи и разпределителен вал. Колегата май е отишъл и по-далеч със смяна на повдигачите с нови.
jicata 1968 написа:двапати взимам повдигачи втора рака и накрая купих нови.в втората глава само дюзите са мои
Ако не успява да пълни повдигачите, търси запушване на маслените пътища в блока и недостатъчен дебит на маслото към главата. Измери налягането на маслото за всеки случай, да не би помпата да дава фира.
HACKO написа:Хайде да уточним термина "тупа", мисля че ще е по лесно.
Заслушай се по някой Chrysler Voyager от по-старите и ще разбереш. Долен разпределителен вал и тижи, които се износват/огъват, при което клапаните отварят и затварят далеч извън предвидените моменти. Характерно "пум-пум-пум-пум..." отдалеч.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
koinov_bg
потребител
потребител
Мнения: 975
Регистриран: 24 дек 2009, 10:39
Модел на автомобила: Форд Сиера мк1 2.0 115к.с
Местоположение: София.Люлин
Status: Извън линия

Re: тупане в ваздушния филтър

Мнение от koinov_bg » 21 юли 2014, 22:25

Колегата е сменил маслена помпа.
По добре мъртъв,но пич от колкото жив,но педал *159*

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: тупане в ваздушния филтър

Мнение от specialista » 21 юли 2014, 22:34

Ако не успява да напълни повдигачите,ще има шум който не бих го нарекъл тупане във въздушния филтър.Ще чука заради голяма хлабина,но няма да връща в смукателя.
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: тупане в ваздушния филтър

Мнение от HACKO » 22 юли 2014, 07:31

Аз го разшифровам, като качва, тъпче, трупа масло във филтъра, което ако е така, 90% от направените неща са излишни.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

jicata 1968
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 19 юли 2014, 23:44
Модел на автомобила: ford galaxi
Status: Извън линия

Re: тупане в ваздушния филтър

Мнение от jicata 1968 » 22 юли 2014, 22:33

колеги мерил сам налягането на маслото,на тихи обороти 1,8 на 2000 обороти 3,5 на 4000 обороти 6 атмосфери налягане,мерил сам и налягането което излиза от блока без глава 1,5 на стартер.като сваля разпределителния вал всички повдигачи са празни само тези срещто маслената магистрала са пални,а доколко знам всички трябва да са пални,а тези на парви цилиндар са напално празни.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: тупане в ваздушния филтър

Мнение от ЯЛТА » 22 юли 2014, 23:55

Това е мотор на WV, не знам как му е маслената магистрала, но е възможно да има запушване.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2048
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: тупане в ваздушния филтър

Мнение от OgiDogi » 23 юли 2014, 00:26

jicata 1968 написа:...мерил сам и налягането което излиза от блока без глава 1,5 на стартер.като сваля разпределителния вал всички повдигачи са празни само тези срещто маслената магистрала са пални...
При стеснение в маслените пътища на изхода ще имаш налягане в манометъра, но както вече писах - няма да има дебит на маслото за пълнене на повдигачите и мазане на вала. Не знам с колко нерви и средства разполагаш за сваляне на главата, но като че ли единственото решение остава проверка на блока - да свалиш филтъра и с някакво жило да провериш до колко е проходима и/или да продухаш магистралата от към главата. Провери и гарнитурата, като я наложиш върху главата и прегледаш дали съвпадат точно всички отвори - да не бъркаш нещо модела и да се разминават малко отворите за маслото.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: тупане в ваздушния филтър

Мнение от specialista » 23 юли 2014, 08:56

Мисля че излизаме от темата.Нека първо се опише проблема(какво се има в предвид под тупане във филтъра).
Аз лично тази дума я свързвам със пропуск на компресия във смукателния колектор!
Затова и от начало така се изказах.Мисля че от тук трябва да се тръгне,да се изясни проблема.
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

jicata 1968
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 19 юли 2014, 23:44
Модел на автомобила: ford galaxi
Status: Извън линия

Re: тупане в ваздушния филтър

Мнение от jicata 1968 » 26 юли 2014, 23:49

колеги трета глава ли да тЪъъъъърся или да сменям блока

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта