Страница 1 от 1

Бавно загряване,загуба на охл.течност

Публикувано: 24 окт 2017, 11:21
от tink000
Здравейте,въпроса ми е следния имам ескорт CVH,проблема е,че загрява много бавно,сега при +10/15 градуса за около 10 км. стрелката седи под средата и то като се брои,че не е голямо задръстване ама не е и като по магистралата,парното идва полека ама според мен не е достатъчно,2 пъти смених термостата,сега е по-добре,ама не баш...губи охл.течност,не много но изчезва,мислех за гарнитура да е...,иначе си пали дори на -20 на газ (1.6 бенз/газ е),преди около 3 години(някъде около 25-30 хил.км от тогава до сега) може би го прегрях,водата извря,но се бе скъсала жицата на датчика и не видях до къде е била темп.,термодатчика за перката не работеше тогава(това не го знаех тогава),но пък,ако е гарнитура вече 3 год. да крета..,масло и антифриз не съм забелязал да меша,понякога (много рядко) съм виждал долу на пръчката ама най-долу да има суупер малко нещо бяло като когато умеша..мнения?Преди карах същия само че 1.8 дизел,имаше проблем трудно палеше,но на -20 след 10 мин.без да чакам на място да работи вътре ставаше африка.

Re: Бавмо загряване,загуба на охл.течност

Публикувано: 24 окт 2017, 11:46
от tink000
Добавям,маслото е на 5 000 км.,сега го проверих,от смяна до смяна не намаля и за сега е така,чисто е като си седи същото като при сипването,също така понякога съм чувал съскащ звук от капачката на казанчето (тя е сменяна също),ако е загряла докато съска и е изгасен мотора се вижда как леко се наддига антифриза.

Re: Бавно загряване,загуба на охл.течност

Публикувано: 24 окт 2017, 12:54
от essex
Давам ти само насоки за слабото парно, може да нее вързан добре изпарителя за газта, може да е комплексен проблема като радиаторчето за парното е запушено, капачката на разширителния съд е за смяна и не си сложил подходящия термостат.
Палиш колата и чакаш 3-4 мин. Започваш да обарваш дебелия маркуч от термостата към радиатора, ако термостата не работи нормално, дебелия маркуч ще почне да се затопля заедно с маркучите за радиаторчето за парното, ако дебелия маркуч си остане студен при положение че маркучите за парното са топли, значи термостата е наред.

Re: Бавно загряване,загуба на охл.течност

Публикувано: 24 окт 2017, 13:08
от tink000
essex написа:
24 окт 2017, 12:54
Давам ти само насоки за слабото парно, може да нее вързан добре изпарителя за газта, може да е комплексен проблема като радиаторчето за парното е запушено, капачката на разширителния съд е за смяна и не си сложил подходящия термостат.
Палиш колата и чакаш 3-4 мин. Започваш да обарваш дебелия маркуч от термостата към радиатора, ако термостата не работи нормално, дебелия маркуч ще почне да се затопля заедно с маркучите за радиаторчето за парното, ако дебелия маркуч си остане студен при положение че маркучите за парното са топли, значи термостата е наред.
Ще пробвам това с маркуча,иначе изпарителя го превръзвах и тук във форума колегите казаха,че е добре,водата отива отдолу в него и излиза отгоре,преди това съм сложил тройник и освен към него отива и към парното.

Re: Бавно загряване,загуба на охл.течност

Публикувано: 24 окт 2017, 15:31
от tink000
При 5 мин работа на място този след термостата не ми се стори да има топлина докато този към парното си беше позатоплил бая,има парно,но се усеща как се засилва,може още,на снимката се вижда температурата след 5 мин работа на място и около 7-8 км.за 15-20 мин.тоест 20-25 мин.обща работа и навън е 10 градуса,а не -20 и стрелката е там...перката включва малко над "R" на уреда за темп.,тя включва на 102 градуса,значи колко по-нагоре трябва да е за 90.

Re: Бавно загряване,загуба на охл.течност

Публикувано: 24 окт 2017, 19:29
от HACKO
Виж тази тема има много писано по въпроса.
За да се стопли този мотор, лично аз препоръчвам термостат на 92оС а не на 88оС, както твърдят всички в магазините. Също така шалтера (датчика) за включване на вентилатора трябва да е на 102-103оС. Капачката на разширителния съд не трябва да съска, явно не поддържа правилното налягане и антифриза завира и затова имаш загуби, трябва да я смениш.

Re: Бавно загряване,загуба на охл.течност

Публикувано: 25 окт 2017, 07:23
от tink000
HACKO написа:
24 окт 2017, 19:29
Виж тази тема има много писано по въпроса.
За да се стопли този мотор, лично аз препоръчвам термостат на 92оС а не на 88оС, както твърдят всички в магазините. Също така шалтера (датчика) за включване на вентилатора трябва да е на 102-103оС. Капачката на разширителния съд не трябва да съска, явно не поддържа правилното налягане и антифриза завира и затова имаш загуби, трябва да я смениш.
Браво!Идните дни ще пробвам,дано сработи и при мен това с къстъм клапана,незнаех,че има такова нещо там. :):

Re: Бавно загряване,загуба на охл.течност

Публикувано: 26 окт 2017, 23:19
от tink000
Сложих метална съчма 8 мм.,по същия начин с кламер я направих да не може да излезе,пък какво е станало незнам,стори ми се,че загря по-бързо и парното бе по яко,ще има 2-3 дни тестов период пък да видим.

Re: Бавно загряване,загуба на охл.течност

Публикувано: 27 окт 2017, 08:00
от HACKO
Не съм сигурен, че метална съчма ще върши работа. Това е автоматичен обезвъздушител и съчмата трябва да плува за да може да затвори отвора след като излезне въздуха.

Re: Бавно загряване,загуба на охл.течност

Публикувано: 27 окт 2017, 08:33
от tink000
HACKO написа:
27 окт 2017, 08:00
Не съм сигурен, че метална съчма ще върши работа. Това е автоматичен обезвъздушител и съчмата трябва да плува за да може да затвори отвора след като излезне въздуха.
Малко е тежичка найстина,оставих и място да се движи,но дали има сила течноста да я избута и да затапва незнам,ако усетя,че не става ще потърся друго нещо и ще потвърдя как е и тн.

Re: Бавно загряване,загуба на охл.течност

Публикувано: 27 окт 2017, 13:41
от tink000
Да споделя,че останах изненадан,видимо колата загря много по-бързо,на около 1,5 км след запалването се усещаше парното леко и стъклата бяха отпотени при температура около 3-4 градуса навън,обаче ме глождае дали ако сложа друго топче (по-леко) ще стане още по-добре,то е за 20 мин.работа ама все пак...

Re: Бавно загряване,загуба на охл.течност

Публикувано: 28 окт 2017, 10:14
от tink000
Смених го с по-леко като от гердан,не съм сигурен,но мисля че няма разлика,все пак системата работи,благодарности на НАСКО.