Търся съвет за шофиране с био дизел на Мондео 1.8 TD...
- Неделчо Неделчев
- потребител
- Мнения: 60
- Регистриран: 27 окт 2007, 17:22
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD Turnie - 1996 год. 89 коня
- Местоположение: ВАРНА - VARNA
- Status: Извън линия
Търся съвет за шофиране с био дизел на Мондео 1.8 TD...
Имам Комби Mondeo 1.8 TD - 1996 год.
И тъй като съм го закъсал много, вчера на път към къщи заредих био дизел - 10 литра за 16 лв. В резервоара имаше още от омв дизела и засега не виждам да се е разтракал моторът, но знам ли...
Вие какво ще ме посъветвате? Съгреших ли? Съсипвам ли мотора?
Ако е възможно и още едно въпросче: Каква е цената на мигачите на Мондео 95-96 год. по моргите и има ли ги?
И тъй като съм го закъсал много, вчера на път към къщи заредих био дизел - 10 литра за 16 лв. В резервоара имаше още от омв дизела и засега не виждам да се е разтракал моторът, но знам ли...

Вие какво ще ме посъветвате? Съгреших ли? Съсипвам ли мотора?
Ако е възможно и още едно въпросче: Каква е цената на мигачите на Мондео 95-96 год. по моргите и има ли ги?
- Неделчо Неделчев
- потребител
- Мнения: 60
- Регистриран: 27 окт 2007, 17:22
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD Turnie - 1996 год. 89 коня
- Местоположение: ВАРНА - VARNA
- Status: Извън линия
Re: Търся съвет за шофиране с био дизел на Мондео 1.8 TD...
Едит:Неделчо Неделчев написа:Имам Комби Mondeo 1.8 TD - 1996 год.
И тъй като съм го закъсал много, вчера на път към къщи заредих био дизел - 10 литра за 16 лв. В резервоара имаше още от омв дизела и засега не виждам да се е разтракал моторът, но знам ли...![]()
Вие какво ще ме посъветвате? Съгреших ли? Съсипвам ли мотора?
Ако е възможно и още едно въпросче: Каква е цената на мигачите на Мондео 95-96 год. по моргите и има ли ги?
От събота 27 октомври - 17.35 часа до неделя 28 октомври - 18.30 часа, ни вопъл, ни стон!
Има ли живи тук???



----> Мондео 1.8 TD - то ми!
- doctordre
- потребител
- Мнения: 1664
- Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
- Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Търся съвет за шофиране с био дизел на Мондео 1.8 TD...
така е тук, не бързай, ще ти отговори някой. просто може би с този въпрос са се сблъсквали малко хора, все някой знаещ ще види тематаНеделчо Неделчев написа:Едит:Неделчо Неделчев написа:Имам Комби Mondeo 1.8 TD - 1996 год.
И тъй като съм го закъсал много, вчера на път към къщи заредих био дизел - 10 литра за 16 лв. В резервоара имаше още от омв дизела и засега не виждам да се е разтракал моторът, но знам ли...![]()
Вие какво ще ме посъветвате? Съгреших ли? Съсипвам ли мотора?
Ако е възможно и още едно въпросче: Каква е цената на мигачите на Мондео 95-96 год. по моргите и има ли ги?
От събота 27 октомври - 17.35 часа до неделя 28 октомври - 18.30 часа, ни вопъл, ни стон!
Има ли живи тук???![]()
![]()

- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Търся съвет за шофиране с био дизел на Мондео 1.8 TD...
Дали щеше да ти стане нещо да прочетеш темата за биодизела?!Неделчо Неделчев написа:
Едит:
От събота 27 октомври - 17.35 часа до неделя 28 октомври - 18.30 часа, ни вопъл, ни стон!
Има ли живи тук???![]()
![]()
Био дизел - някой да е сипвал такова чудо?

Биодизел, и има ли място той в нашите резервоари?


-
- Status: Извън линия
- Атанас
- потребител
- Мнения: 857
- Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Форд препоръчва използването на не повече от 5% био дизел.KrazyIva написа:...
http://sebd.biz/Technical_Articles/2004_OEM_ford.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Колкото и да е "хубав" био дизела е агресивен. Колегата Ваклин може да пише много по въпроса. Нещата опират най-вече до помпата. От едно наливане не вярвам да стане нещо, но ако е редовно ще протече като лейка
- Неделчо Неделчев
- потребител
- Мнения: 60
- Регистриран: 27 окт 2007, 17:22
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD Turnie - 1996 год. 89 коня
- Местоположение: ВАРНА - VARNA
- Status: Извън линия
Е тая статия вероятно е за Комън - реил-ово Мондео от наскоро излезлия модел?Атанас написа:Форд препоръчва използването на не повече от 5% био дизел.KrazyIva написа:...
http://sebd.biz/Technical_Articles/2004_OEM_ford.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Колкото и да е "хубав" био дизела е агресивен. Колегата Ваклин може да пише много по въпроса. Нещата опират най-вече до помпата. От едно наливане не вярвам да стане нещо, но ако е редовно ще протече като лейка
Аз ако имам пари - 50 000 лв. за Мондео 2.0 CDTI - няма и да се обърна към колонката за био дизел.
Карам вече 10-тина дена с биодизел по 1.62 лв. литъра.
Ще видим бъдещето до къде ще ме докара...

Интересното е че е много по-тиха сега и няма въобще пушек до 2 400/2 500 об.

----> Мондео 1.8 TD - то ми!
- Svetlix
- потребител
- Мнения: 524
- Регистриран: 21 сеп 2006, 18:38
- Модел на автомобила: Nissan Almera SRi 1.6, 16V
- Местоположение: Моето гето е д`гето
- Контакти:
- Status: Извън линия
В реда на нещата е да е по-тиха. Все пак погледни темите по-горе да видиш какво е писано по въпроса.
От едно зареждане нищо няма да и стане ... но при продължителна употреба може да ти пострадат гумените уплътннеия по горивната система защото Биодизела има свойства на разтворител. Също така е възможно и да ти се задръсти горивния филтър от наслояванията които биодизела е почистил в резервоара ти
От едно зареждане нищо няма да и стане ... но при продължителна употреба може да ти пострадат гумените уплътннеия по горивната система защото Биодизела има свойства на разтворител. Също така е възможно и да ти се задръсти горивния филтър от наслояванията които биодизела е почистил в резервоара ти

- Атанас
- потребител
- Мнения: 857
- Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI - Местоположение: София
- Status: Извън линия
За новите автомобили положението е като за старите. Няма производител, който да каже, че автомобила му ще работи без проблеми с био дизел. Метил естера е агресивен към гумените уплътнения. Има някакви дерективи в автомобилите де са монтират уплътнения и съединения издържащи на метиловия естер, но дали ги спазват...
Има още един момент. В Европа масово се продава гориво с означение ВХХ (В85), което е смес на био с минерален дизел. Там хората производителите ползват данъчни облекчения и дотации. В България няма такива неща.Производството му е достатъчно скъпо и при цена от 1.60 лв ми е много трудно да си направя сметката колко е качествено, колко е преработено и колко му е печалбата. Освен това, ако някой реши да продава смес от био и минерален (няма значение дали е дизел Вхх или бензин Ехх) трябва да внесе целия акциз върху горивоо, а не върху 85% от него - давам го като пример. По тази причина в БГ не се и предлага такъв вид гориво.
След подмяна на някои компоненти по горивната уредба можеш да го ползваш без проблем. Преди това си е на твой риск. Био дизела "замръзва" при доста висока температура - в този смисъл сега не е най-подходящия сезон да го ползваш. Може някоя сутрин да бъдеш изненадан много неприятно. И както каза колегата преди мен, приготви се да смениш поне два горивни филтъра.
Ако колата ми беше с горивна помпа Bosh щях да ползвам био дизел без да се замисля - правил съм, тестовете са успешни, имам достатъчно знания и умения, както и изходен материал да си го произвеждам, но за лични нужди без да го продавам, но с помпа Лукас твърдо НЕ
Желая ти успех в начинанието
Има още един момент. В Европа масово се продава гориво с означение ВХХ (В85), което е смес на био с минерален дизел. Там хората производителите ползват данъчни облекчения и дотации. В България няма такива неща.Производството му е достатъчно скъпо и при цена от 1.60 лв ми е много трудно да си направя сметката колко е качествено, колко е преработено и колко му е печалбата. Освен това, ако някой реши да продава смес от био и минерален (няма значение дали е дизел Вхх или бензин Ехх) трябва да внесе целия акциз върху горивоо, а не върху 85% от него - давам го като пример. По тази причина в БГ не се и предлага такъв вид гориво.
След подмяна на някои компоненти по горивната уредба можеш да го ползваш без проблем. Преди това си е на твой риск. Био дизела "замръзва" при доста висока температура - в този смисъл сега не е най-подходящия сезон да го ползваш. Може някоя сутрин да бъдеш изненадан много неприятно. И както каза колегата преди мен, приготви се да смениш поне два горивни филтъра.
Ако колата ми беше с горивна помпа Bosh щях да ползвам био дизел без да се замисля - правил съм, тестовете са успешни, имам достатъчно знания и умения, както и изходен материал да си го произвеждам, но за лични нужди без да го продавам, но с помпа Лукас твърдо НЕ
Желая ти успех в начинанието
-
- Status: Извън линия
да зимата твърдо НЕ на биодизл, освен ако не го подгряваш(биодизела), един приятел си беше направил на BMW-то система за подгряване, така няма проблем през зимата.
Ако не се смесва с нафта на по старите коли уплътненията отиват.
дорбе е да се сместава 20%био+80% нафта. а лятото максимум 50/50.
Като не е добре да застоява дълго време в резервата за да не отидат уплътненията. (не да се остави колата на паркинг за 1 месец)
Иначе с биодизел колата има повече и мощност и по тихо работи, и почиства нагари, дюлзи.. и тн. Задълнжително да се смени нафтовия филтът парвия път от който почне да се карата с биодизел (ако ще се кара постояно с биодеизел), иначе може да се запуши филтъра и да се чидиш защо не върви колата.
Ако не се смесва с нафта на по старите коли уплътненията отиват.
дорбе е да се сместава 20%био+80% нафта. а лятото максимум 50/50.
Като не е добре да застоява дълго време в резервата за да не отидат уплътненията. (не да се остави колата на паркинг за 1 месец)
Иначе с биодизел колата има повече и мощност и по тихо работи, и почиства нагари, дюлзи.. и тн. Задълнжително да се смени нафтовия филтът парвия път от който почне да се карата с биодизел (ако ще се кара постояно с биодеизел), иначе може да се запуши филтъра и да се чидиш защо не върви колата.
- Неделчо Неделчев
- потребител
- Мнения: 60
- Регистриран: 27 окт 2007, 17:22
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD Turnie - 1996 год. 89 коня
- Местоположение: ВАРНА - VARNA
- Status: Извън линия
Видео
http://vid.data.bg/55aeogsg?ct=" onclick="window.open(this.href);return false;

----> Мондео 1.8 TD - то ми!
- doctordre
- потребител
- Мнения: 1664
- Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
- Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
Неделчо Неделчев написа:Видеоhttp://vid.data.bg/55aeogsg?ct=" onclick="window.open(this.href);return false;


-
- потребител
- Мнения: 622
- Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
- Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
- Местоположение: Козлодуй
- Status: Извън линия
Накратко, че съм уморен и не ми се пише.
1. Комън рейл с биодизел НЕ МОЖЕ!
2. Кола с тенекиен резервоар с биодизел НЕ МОЖЕ!
3. Помпа Лукас ЕПИК с биодизел НЕ МОЖЕ!
4. Лукас ДПЦ не се препоръчва.
5. Всички горивни системи които контролират вискозитета на нафтата по температурата и (то друг начин няма) пак НЕ МОЖЕ!
6. Помпа БОШ след преработка може, но с условности.
7. Маркучите за обратна нафта трябва да се сменят при всички положение с такива със силиконова прокладка.
8. Биодизел на 1.62 лв./литър при цена на слънчогледовото семе 800 лева/тон НЕ МОЖЕ ДА ИМА!!!
От 10 литра нищо няма да ти стане.
1. Комън рейл с биодизел НЕ МОЖЕ!
2. Кола с тенекиен резервоар с биодизел НЕ МОЖЕ!
3. Помпа Лукас ЕПИК с биодизел НЕ МОЖЕ!
4. Лукас ДПЦ не се препоръчва.
5. Всички горивни системи които контролират вискозитета на нафтата по температурата и (то друг начин няма) пак НЕ МОЖЕ!
6. Помпа БОШ след преработка може, но с условности.
7. Маркучите за обратна нафта трябва да се сменят при всички положение с такива със силиконова прокладка.
8. Биодизел на 1.62 лв./литър при цена на слънчогледовото семе 800 лева/тон НЕ МОЖЕ ДА ИМА!!!
От 10 литра нищо няма да ти стане.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй
Ремонт на дизелова горивна апаратура.
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй
Ремонт на дизелова горивна апаратура.
-
- потребител
- Мнения: 622
- Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
- Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
- Местоположение: Козлодуй
- Status: Извън линия
Уф. Забравих нещо много важно. Ако колата няма да се кара повече от примерно седмица трябва да и се осигури възможност да поработи поне 10-15 минути на чиста нафта преди да се "зазими". В никакъв случай не трябва да се зарязва ако не е запалила след упорито въртене и в резервоара има само биодизел за повече от 1-2 дни! Има един нюанс който не желая да споделям, че ще ме псуват колегите производители на биодизел.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй
Ремонт на дизелова горивна апаратура.
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй
Ремонт на дизелова горивна апаратура.
- Неделчо Неделчев
- потребител
- Мнения: 60
- Регистриран: 27 окт 2007, 17:22
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD Turnie - 1996 год. 89 коня
- Местоположение: ВАРНА - VARNA
- Status: Извън линия
Извинявай ти за пенсионер шофьор пишеш сигурно?Vaklin написа:Уф. Забравих нещо много важно. Ако колата няма да се кара повече от примерно седмица трябва да и се осигури възможност да поработи поне 10-15 минути на чиста нафта преди да се "зазими". В никакъв случай не трябва да се зарязва ако не е запалила след упорито въртене и в резервоара има само биодизел за повече от 1-2 дни! Има един нюанс който не желая да споделям, че ще ме псуват колегите производители на биодизел.

Колата ми се кара абсолютно всеки божи ден по 80-100 км. на ден средно.
Ако я карам по 80 км. на седмица ще бъде с ви пауър дизел!
Именно затова търся евтин вариант на дизела, защото навъртам голям километреж на месец, а не съм банка Антинари.
Нека не пишем в тая тема за Комън-рейл! Той е за паралии.
А автора е беден българин със стара морга и търси възможно най-евтино шофиране.
А да кажаш мойта помпа каква е?

----> Мондео 1.8 TD - то ми!
- Неделчо Неделчев
- потребител
- Мнения: 60
- Регистриран: 27 окт 2007, 17:22
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD Turnie - 1996 год. 89 коня
- Местоположение: ВАРНА - VARNA
- Status: Извън линия
Не е ли една и съща за всички модели Мондео 1.8 TD 1995 - декември 1999 год.?Vaklin написа:Де да ти знам помпата к'ва ти е. Дай снимка и ще ти кажа.

Моторът е същия.
----> Мондео 1.8 TD - то ми!
-
- потребител
- Мнения: 1004
- Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
- Местоположение: някъде в BG ВТ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Неделчо Неделчев написа:....................................
Колата ми се кара абсолютно всеки божи ден по 80-100 км. на ден средно.
Ако я карам по 80 км. на седмица ще бъде с ви пауър дизел!
Именно затова търся евтин вариант на дизела, защото навъртам голям километреж на месец, а не съм банка Антинари.
..................................
А автора е беден българин със стара морга и търси възможно най-евтино шофиране...................................
На мен по ми допада да купя "червена" нафта по 1.30 - 1.50 лв. + малко масълце отколкото био-дизел на 1.60 лв. , струвами се по-безопасно ! И както казва народа "От един път не се става педе§аст."
Небойте се роби Спартак е с вас!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта