Focus 2000г. 1.8 tdi endura има ли демпферен маховик или не?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
pasajero
потребител
потребител
Мнения: 66
Регистриран: 11 юли 2007, 17:11
Модел на автомобила: Focus 1.8 tddi 2000г. комби
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Focus 2000г. 1.8 tdi endura има ли демпферен маховик или не?

Мнение от pasajero » 29 окт 2007, 10:29

Здравейте колеги, на описаната кола и хърка нещо в скоростната кутия, като натисна съединителя спира, когато я запаля сутрин първите 10-15минути го няма, когато карам на скорост пак го няма - що е то?
Повечето мнения са за аксиален лагер на съединителя(лагер-помпа)
но чух и мнения че може да е от демпферен маховик което е много ама много неприятно като цена.
Та въпроса ми е има ли фокуса такъв маховик или не?
Ако има как може да се разбере дали е от него или от лагер-помпата?
Дано някой се е сблъсквал с този проблем.
Благодаря
Москвич 2140 GT - Совершенная Гоночная Машина

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 29 окт 2007, 11:23

Ако е аксиалния лагер ще хърка при натиснат съединител, а не при отпуснат. Тези симптоми се получават при проблем в лагерите на първичния вал на скороктната кутия.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Focus 2000г. 1.8 tdi endura има ли демпферен маховик или

Мнение от debug » 29 окт 2007, 11:46

pasajero написа: Та въпроса ми е има ли фокуса такъв маховик или не?
Освен да провериш сам - http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=2298

Подкрепям НАСКО, имах същия проблем на Маздата, изчезна след смяна на маслото (за сега), преди това сменях лагерите - аксиален плюс пилотен - шумът си остана.
Изображение

Изображение

pasajero
потребител
потребител
Мнения: 66
Регистриран: 11 юли 2007, 17:11
Модел на автомобила: Focus 1.8 tddi 2000г. комби
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pasajero » 29 окт 2007, 13:52

A aз защо си мисля че, като е разбит аксиалния лагер, хърка и трака като не е натоварен защото тогава му се проявяват луфтовете а като натиснеш педала се натоварва и няма как да трака?
А ако е лагерите на първичния вал с една присадка може да се разбере. :(
Москвич 2140 GT - Совершенная Гоночная Машина

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 29 окт 2007, 19:04

Когато съединителя е отпуснат аксиалният лагер не трябва да се допира до притискателя и съответно не трябва да се върти и да издава звуци..
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

pasajero
потребител
потребител
Мнения: 66
Регистриран: 11 юли 2007, 17:11
Модел на автомобила: Focus 1.8 tddi 2000г. комби
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pasajero » 30 окт 2007, 13:58

Верно че е така, амй наистина проблема е по-сериозен.
Ще пробвам с присадка.
А ако сложа гъсто масло може ли да повредя нещо?
Москвич 2140 GT - Совершенная Гоночная Машина

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 30 окт 2007, 15:09

Нищо не можеш да прецакаш с по-гъсто масло, само при ниски температури докако позагрее ще превключва скоростите с по-голямо усилие. И накрая ако това те успокоява, този проблем го имат почти всички Ескорти, без това да довежда до по-сериозна повреда (единствено шума). Явно това се проявява и при Фокуса (все пак е наследник на Ескорта).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

pasajero
потребител
потребител
Мнения: 66
Регистриран: 11 юли 2007, 17:11
Модел на автомобила: Focus 1.8 tddi 2000г. комби
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pasajero » 30 окт 2007, 17:05

И все пак, има ли фокуса демпферен маховик и какви са признаците на износен или повреден такъв?
Москвич 2140 GT - Совершенная Гоночная Машина

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от debug » 30 окт 2007, 18:51

*00118* И все пак какво е демпферен маховик?
Изображение

Изображение

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DTM » 30 окт 2007, 19:02

Здрасти, Петьо :wink: . Сега погледнах в едно ръководство за Фокуса, 1.8 TDdi няма с демпферен маховик. Нормален маховик с огледална част, феродов диск и аксиален лагер помпа.
Друго няма, така че остава варианта със свалянето на кутията да се видат всички неща около съеднителя. И после да се мисли евентуално за лагер в кутията вътре, най-вероятно на първичната ос.
На Фиатчето, което имахме се появи такъв същия шум на около 80-90 хил.км. след известно време свалихме кутия и сменихме лагерите на първичната ос - нищо шума си остана! После аксиален лагер със всички карантии около него (феродов диск и притискател) и пак си остана шума. След време ми споменаха за по-гъсто масло, реших и налях по-гъсто масло EP-90 в случая и шума изчезна, само след дълго каране извън града като загрее кутията се появяваше. Голям проблем обаче беше включването на 1 и 2-ра скорост при ниски температури, от гъстото масло беше повече от ясно. Продадохме го на 530000 км. някъде и още го кара човека с гъсто масло и няма шум - няма проблем.
Сам си реши, написаното от мен не означава на налеш EP-90 на Фокуса, само споделям какво ми е минало през главата.
Успех дано се намери решение на проблема :).
debug написа:*00118* И все пак какво е демпферен маховик?
Чувал съм че, на маховика има демпферни пружини както на феродовия диск. Нещо подобно, поради по-голямото натоварване мисля (то много Nm мноо нещо). Комън рейл-а на Форд 1.8 TDCI и 2.0 TDCI май бяха така, не съм много сигурен обаче :roll: .

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от debug » 30 окт 2007, 20:04

Благодаря за информацията. Не знам как да се тълкува, но в ръководството за Фокус, което цитирах по-горе, е даден като "двоен маховик" :?:
Прикачени файлове
mahovik.JPG
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 31 окт 2007, 07:43

pasajero написа:A aз защо си мисля че, като е разбит аксиалния лагер, хърка и трака като не е натоварен защото тогава му се проявяват луфтовете а като натиснеш педала се натоварва и няма как да трака?
А ако е лагерите на първичния вал с една присадка може да се разбере. :(
Даже теоритично се дъни твоята теория, натоварен лагер да не се чува.
:?
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

pasajero
потребител
потребител
Мнения: 66
Регистриран: 11 юли 2007, 17:11
Модел на автомобила: Focus 1.8 tddi 2000г. комби
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pasajero » 31 окт 2007, 14:50

DTM написа:Здрасти, Петьо ...
Много ме зарадва това, благодаря за отделеното време.
Сложих присадка в скоростната кутия, би трябвало да има поне минимален ефект, който все още очаквам, но ми казаха че трбвало да минат поне 300-400км.
За още нещо се оказа прав, имах изгоряла свещ и след като я подмених подгрева започна да работи, странно ама факт.
Не мога да си го обясня, но предполагам че ханс е решил че ако не работи една свещ по-добре и другите да не тръгват.
Остава и това гадно прехлопване направо ме изкарва от нерви, ще ходя на друг майстор да види дали няма да открие нещо.
Се ми се струва че е от стабилизиращата щанга-тампоните ама незнам.
Москвич 2140 GT - Совершенная Гоночная Машина

pasajero
потребител
потребител
Мнения: 66
Регистриран: 11 юли 2007, 17:11
Модел на автомобила: Focus 1.8 tddi 2000г. комби
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pasajero » 06 ное 2007, 15:41

Сложих присадка в скоростната кутия-нкаква разлика, май ще пробвам с гъсто масло да видя резултата но ми казаха че не било добре понеже имало разни малки дупчици в които гъстото масло не можело да влиза.
Москвич 2140 GT - Совершенная Гоночная Машина

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 08 ное 2007, 18:01

карай така нищо и няма......

малко дрънка, голяма работа, усилваш музиката. 8) :lol:
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

pavkata_svt
потребител
потребител
Мнения: 260
Регистриран: 28 окт 2007, 19:16
Модел на автомобила: Мазда 323
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от pavkata_svt » 10 ное 2007, 18:45

С по-гъсто масло ще ПОРАЗИШ скоростите тотално!

pasajero
потребител
потребител
Мнения: 66
Регистриран: 11 юли 2007, 17:11
Модел на автомобила: Focus 1.8 tddi 2000г. комби
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pasajero » 12 ное 2007, 10:49

pavkata_svt написа:С по-гъсто масло ще ПОРАЗИШ скоростите тотално!
Ясно, няма да пробвам с гъсто масло.
Москвич 2140 GT - Совершенная Гоночная Машина

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта