Напукани кабели!
-
- потребител
- Мнения: 543
- Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г. - Местоположение: гр Сопот
- Status: Извън линия
Напукани кабели!
Някой сменял ли е кабелите които захранват фаровете....както и тези, които отиват към вентилатора ( там на куплунга са страшно напукани)?
Явно минавайки над вентилатора и пред двг-то се нагряват и с времето са се напукали....и тъй като ми се наложи да "плувам" тези дни, а фаровете бяха включени се замислих какво ли става там
И така..
Какви са вариантите......възможно ли е да се продава тази част от инсталацията в МП, или се продава цялата...?
някой демонтирал/ и съответно монтирал ли е след това тези черни щекери които са на кръговете, въобще които има в цялата инсталация в изобилие!
Или да си хващам клещите и поялника и да започвам.....
иска ми се да се сменят и със силиконови такива за да не се наблюдава този ефект повече....
някакви други идеи ?
Явно минавайки над вентилатора и пред двг-то се нагряват и с времето са се напукали....и тъй като ми се наложи да "плувам" тези дни, а фаровете бяха включени се замислих какво ли става там

И така..
Какви са вариантите......възможно ли е да се продава тази част от инсталацията в МП, или се продава цялата...?
някой демонтирал/ и съответно монтирал ли е след това тези черни щекери които са на кръговете, въобще които има в цялата инсталация в изобилие!
Или да си хващам клещите и поялника и да започвам.....
иска ми се да се сменят и със силиконови такива за да не се наблюдава този ефект повече....
някакви други идеи ?
-
- потребител
- Мнения: 543
- Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г. - Местоположение: гр Сопот
- Status: Извън линия
Re: Напукани кабели!
paci написа:Тази вчер разбрах, че не е хубаво в автомбил да се запоява.TIN написа: ... и поялника и да започвам.....
Ставаше въпрос за снаждане на кабели.
От вибрациите там ко стаало нещо с калая на спойката.
Нищо по темата просто споделям
Хм, най вероятно си прав!
Но, има и други начини, кербоване и т.н....
от друга страна, нали компа е със спойки, предпазителите.....
както и да е ...
Сега оглеждах какви кабели ми трябват, и кат огледам за да демонтирам всичко напукано ще трябва да се свали предната броня и маската....иначе просто не виждам как!!!
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Напукани кабели!
Баш си е по тематаpaci написа:... Нищо по темата просто споделям..

Жална му мама на монтьора ако му докарат кола дето всичко е запоено...
Абсолютно недопустимо е:
- използването в ел. инсталацията на твърди(едножични проводници) - те се прекъсват от вибрациите.
-използването на изолирбанд, който от топлината и влагата се скапва много бързо-препоръчват се термосвиваеми шлаухи
-конектори от типа wire-nut - едни такива конични пишльоци, дето се нахлузват върху засуканите кабели
Колкото до конкретния въпрос на TIN(хаха, той и ника ти калаен

- Атанас
- потребител
- Мнения: 857
- Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Подкрепям cocoff. Ако вземем да се задълбочаваме в теоията може да се намери против запояването - електрохимична корозия, калаена чума и т.н. , но по-хубаво от дора спойка в комбинация с термошлаух няма.
Между другото, може и да се бъркам, но нещо ми се върти в главата, че бях виждал ударено мондео в моргата на изхода на Анево, на разклона за Московец.
Между другото, може и да се бъркам, но нещо ми се върти в главата, че бях виждал ударено мондео в моргата на изхода на Анево, на разклона за Московец.
-
- потребител
- Мнения: 543
- Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г. - Местоположение: гр Сопот
- Status: Извън линия
Дай боже, още довечера след работа ще погледнаАтанас написа:Подкрепям cocoff. Ако вземем да се задълбочаваме в теоията може да се намери против запояването - електрохимична корозия, калаена чума и т.н. , но по-хубаво от дора спойка в комбинация с термошлаух няма.
Между другото, може и да се бъркам, но нещо ми се върти в главата, че бях виждал ударено мондео в моргата на изхода на Анево, на разклона за Московец.

Междудругото.....някой свалял ли е предната броня и маска ....ако има снимки или кратки указания.....
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Бронята се сваля с развиване на мисля че бях два болта...не четири са - два отпред и два отстрани (по един от всяка страна).
Обърни повече внимание само на тези отстрани, защото има вариант на закрепването на бронята вместо болтове там да има нещо като ухо или щипка и тогава става с издърпване, но трябва да огледаш хубаво.
Обърни повече внимание само на тези отстрани, защото има вариант на закрепването на бронята вместо болтове там да има нещо като ухо или щипка и тогава става с издърпване, но трябва да огледаш хубаво.
- traqn_savov
- потребител
- Мнения: 932
- Регистриран: 03 май 2007, 20:23
- Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
- Местоположение: VARNA
- Status: Извън линия
оригиналната инсталация няма спойки, калая е скъп а технологията не е автоматизирана..
Аз си запойх инсталацията на газовото и алармата, когато спрът ще ви се обадя..
Аз си запойх инсталацията на газовото и алармата, когато спрът ще ви се обадя..

Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Отстрани мисля че беше на скоби(огледай педи да използваш сила), основно се държи с 4 гайки, две се развиват отдолу, другите две след демонтаж на фаровете(има специални прорези през които се бърка с ключ). Последните се свалят изключително лесно.TIN написа: Междудругото.....някой свалял ли е предната броня и маска ....ако има снимки или кратки указания.....
За спойките не съм убеден, на самолетите всичко е запоено (поне на МиГ 21 е така).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- traqn_savov
- потребител
- Мнения: 932
- Регистриран: 03 май 2007, 20:23
- Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
- Местоположение: VARNA
- Status: Извън линия
по някой път се учудвам наско колко много разбира.HACKO написа: За спойките не съм убеден, на самолетите всичко е запоено (поне на МиГ 21 е така).
Не само на мига е при УЛА "ултра лека авиация" всички букси са запоени, всички снадки също, вземе те си дръпнете1 как се прави ултра лек, и "хеликоптера се роди" с марк ейвънс.. та комисията за безопасност на полетите която издава разрешителното за летене на машината, гледа в инсталацията точно това първо, а при хеликоптерите вибрациите минават 20 пъти тези на колата...
Но нека слезем на земята, запоявал съм скъсани кабели на врата където се прегъват, мина една година, кабелите на задната врата още стоят, до кога един господ знае.



Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
- traqn_savov
- потребител
- Мнения: 932
- Регистриран: 03 май 2007, 20:23
- Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
- Местоположение: VARNA
- Status: Извън линия
на голегата на БМВ то газажията вързал само кабелите и с термо шлаух, като дръпнах нещо аванс процесора ми остана в ръцете, благодаря за съвете с вързването, може и да сте прави, но аз щом на собствената кола си запоявам значи няма смисъл от тоя спор.




Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
-
- потребител
- Мнения: 259
- Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
- Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4 - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Този проблем с напуканите кабели май го имат повечето Мондеота. Моите не правят изключение и положението ми се струва много сериозно. Освен тези на вентилатора и на фаровете също така са напукани и тези към инжекторите и на повечето датчици. Въпрос на време е да даде на късо някъде и да ми изгори компютъра или поне да ме остави на пътя. Мисля да сменя всички кабели в двигателният отсек. Та искам да питам който ги сменял - от къде отрязохте старите кабели - от там където влизат в двигателният отсек, примерно на 20-30см вътре?
За сега съм купил 20 метра 1.5мм2 кабел със силиконова изолация, 10м термосвиваем шлаух и 10м силиконов шлаух, поялник за 12V ... Само чакам хубаво време и малко свободно време и ще го мятам, че така се движи на магия
За сега съм купил 20 метра 1.5мм2 кабел със силиконова изолация, 10м термосвиваем шлаух и 10м силиконов шлаух, поялник за 12V ... Само чакам хубаво време и малко свободно време и ще го мятам, че така се движи на магия
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Явно проблема с кабелите на двигателя при мондеотат е масов.
На мен така ми се бяха напукали кабелите на датчика за температурата че като ги бутнах се изрони изолацията на поне 20см. и реших въпроса с 2 бр. силиконови 1мм проблема беше да ги сложа на куплунга - голям зор беше разглобяването му, но стана - лошото е че там бяха кримпвани и ми се наложи да ги запоявам, но поне стана здраво и изглеждат като фабрично направени. Лошото е, че май по-вечето куплунзи немогат да се разглобят лесно.
Другият край на силиконовите кабели - отрязах оригиналните на 10 см от куплунга от другата страна ( един голям такъв - там влизат май и на инжекторите кабелите) и ги свързах там със едни накрайници (като тръбични са и се стягат със специални клещи ) дето ги позваме за стягане на краищата на многожилните кабели - стана също здраво отгоре изолация със термосвиваем шлаух и силиконов шлаух - мисля, че няма да имам проблеми там по-вече.
Гледам обаче че и при мен са се напукали кабелите на инжекторите и други но не смея да ги бутам сега - ще правя някакъв по сериозен ремот на всички напъкани кабели напролет.
Колеги някой имали идея от къде могат да се намерят НОВИ куплунзи за различните датчици и др ?
На мен така ми се бяха напукали кабелите на датчика за температурата че като ги бутнах се изрони изолацията на поне 20см. и реших въпроса с 2 бр. силиконови 1мм проблема беше да ги сложа на куплунга - голям зор беше разглобяването му, но стана - лошото е че там бяха кримпвани и ми се наложи да ги запоявам, но поне стана здраво и изглеждат като фабрично направени. Лошото е, че май по-вечето куплунзи немогат да се разглобят лесно.
Другият край на силиконовите кабели - отрязах оригиналните на 10 см от куплунга от другата страна ( един голям такъв - там влизат май и на инжекторите кабелите) и ги свързах там със едни накрайници (като тръбични са и се стягат със специални клещи ) дето ги позваме за стягане на краищата на многожилните кабели - стана също здраво отгоре изолация със термосвиваем шлаух и силиконов шлаух - мисля, че няма да имам проблеми там по-вече.
Гледам обаче че и при мен са се напукали кабелите на инжекторите и други но не смея да ги бутам сега - ще правя някакъв по сериозен ремот на всички напъкани кабели напролет.
Колеги някой имали идея от къде могат да се намерят НОВИ куплунзи за различните датчици и др ?
-
- потребител
- Мнения: 259
- Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
- Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4 - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Няма нужда да се вадят кабелите от самият куплунг. Мисля да ги режа 5-10см преди куплунзите, махам старата напукана изолация, увивам новите кабели за старите и ги запоявам. После отгоре - шлаух и над него някаква термоизолационна лента. При самият куплунг където влизат кабелите в него се изцърква малко силикон и като изсъхне става като гума и не позволява двата кабела да се допрат, а и затапва куплунга отгоре да не влиза влага.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 10 госта