Напукани кабели!

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Напукани кабели!

Мнение от TIN » 07 юни 2007, 15:41

Някой сменял ли е кабелите които захранват фаровете....както и тези, които отиват към вентилатора ( там на куплунга са страшно напукани)?
Явно минавайки над вентилатора и пред двг-то се нагряват и с времето са се напукали....и тъй като ми се наложи да "плувам" тези дни, а фаровете бяха включени се замислих какво ли става там :)
И така..
Какви са вариантите......възможно ли е да се продава тази част от инсталацията в МП, или се продава цялата...?
някой демонтирал/ и съответно монтирал ли е след това тези черни щекери които са на кръговете, въобще които има в цялата инсталация в изобилие!
Или да си хващам клещите и поялника и да започвам.....
иска ми се да се сменят и със силиконови такива за да не се наблюдава този ефект повече....
някакви други идеи ?

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 07 юни 2007, 16:22

Идеи нямам, но ще следя темата, защото при мин има аналогични "проблеми" с фаровете. Така са се спекли кабелите, че се чупят и единия го скъсих повече от колкото трябва. Та трябва да се оправи.

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Re: Напукани кабели!

Мнение от TIN » 08 юни 2007, 08:46

paci написа:
TIN написа: ... и поялника и да започвам.....
Тази вчер разбрах, че не е хубаво в автомбил да се запоява.
Ставаше въпрос за снаждане на кабели.
От вибрациите там ко стаало нещо с калая на спойката.
Нищо по темата просто споделям :)

Хм, най вероятно си прав!
Но, има и други начини, кербоване и т.н....
от друга страна, нали компа е със спойки, предпазителите.....
както и да е ...
Сега оглеждах какви кабели ми трябват, и кат огледам за да демонтирам всичко напукано ще трябва да се свали предната броня и маската....иначе просто не виждам как!!!

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Напукани кабели!

Мнение от cocoff » 08 юни 2007, 09:01

paci написа:... Нищо по темата просто споделям..
Баш си е по темата :) Запояването е най-надеждния начин за свързване когато става въпрос за нисковолтови сигнали. Всеки куплунг е една възможност за поява на окиси, а те могат и променят параметрите на датчиците.
Жална му мама на монтьора ако му докарат кола дето всичко е запоено...
Абсолютно недопустимо е:
- използването в ел. инсталацията на твърди(едножични проводници) - те се прекъсват от вибрациите.
-използването на изолирбанд, който от топлината и влагата се скапва много бързо-препоръчват се термосвиваеми шлаухи
-конектори от типа wire-nut - едни такива конични пишльоци, дето се нахлузват върху засуканите кабели
Колкото до конкретния въпрос на TIN(хаха, той и ника ти калаен :) ), личното ми мнение е, че е икономически по-изгодно сам да си смениш част от инсталацията

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Атанас » 08 юни 2007, 09:34

Подкрепям cocoff. Ако вземем да се задълбочаваме в теоията може да се намери против запояването - електрохимична корозия, калаена чума и т.н. , но по-хубаво от дора спойка в комбинация с термошлаух няма.

Между другото, може и да се бъркам, но нещо ми се върти в главата, че бях виждал ударено мондео в моргата на изхода на Анево, на разклона за Московец.

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Мнение от TIN » 08 юни 2007, 11:58

Атанас написа:Подкрепям cocoff. Ако вземем да се задълбочаваме в теоията може да се намери против запояването - електрохимична корозия, калаена чума и т.н. , но по-хубаво от дора спойка в комбинация с термошлаух няма.

Между другото, може и да се бъркам, но нещо ми се върти в главата, че бях виждал ударено мондео в моргата на изхода на Анево, на разклона за Московец.
Дай боже, още довечера след работа ще погледна :)

Междудругото.....някой свалял ли е предната броня и маска ....ако има снимки или кратки указания.....

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 08 юни 2007, 12:05

Бронята се сваля с развиване на мисля че бях два болта...не четири са - два отпред и два отстрани (по един от всяка страна).
Обърни повече внимание само на тези отстрани, защото има вариант на закрепването на бронята вместо болтове там да има нещо като ухо или щипка и тогава става с издърпване, но трябва да огледаш хубаво.

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 08 юни 2007, 17:53

оригиналната инсталация няма спойки, калая е скъп а технологията не е автоматизирана..


Аз си запойх инсталацията на газовото и алармата, когато спрът ще ви се обадя.. :wink:
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 08 юни 2007, 18:40

TIN написа: Междудругото.....някой свалял ли е предната броня и маска ....ако има снимки или кратки указания.....
Отстрани мисля че беше на скоби(огледай педи да използваш сила), основно се държи с 4 гайки, две се развиват отдолу, другите две след демонтаж на фаровете(има специални прорези през които се бърка с ключ). Последните се свалят изключително лесно.
За спойките не съм убеден, на самолетите всичко е запоено (поне на МиГ 21 е така).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 08 юни 2007, 20:57

HACKO написа: За спойките не съм убеден, на самолетите всичко е запоено (поне на МиГ 21 е така).
по някой път се учудвам наско колко много разбира.

Не само на мига е при УЛА "ултра лека авиация" всички букси са запоени, всички снадки също, вземе те си дръпнете1 как се прави ултра лек, и "хеликоптера се роди" с марк ейвънс.. та комисията за безопасност на полетите която издава разрешителното за летене на машината, гледа в инсталацията точно това първо, а при хеликоптерите вибрациите минават 20 пъти тези на колата...


Но нека слезем на земята, запоявал съм скъсани кабели на врата където се прегъват, мина една година, кабелите на задната врата още стоят, до кога един господ знае. :wink: :wink: :wink:
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 09 юни 2007, 20:12

на голегата на БМВ то газажията вързал само кабелите и с термо шлаух, като дръпнах нещо аванс процесора ми остана в ръцете, благодаря за съвете с вързването, може и да сте прави, но аз щом на собствената кола си запоявам значи няма смисъл от тоя спор. :D :D :D
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

AlexP
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от AlexP » 15 ное 2007, 19:30

Този проблем с напуканите кабели май го имат повечето Мондеота. Моите не правят изключение и положението ми се струва много сериозно. Освен тези на вентилатора и на фаровете също така са напукани и тези към инжекторите и на повечето датчици. Въпрос на време е да даде на късо някъде и да ми изгори компютъра или поне да ме остави на пътя. Мисля да сменя всички кабели в двигателният отсек. Та искам да питам който ги сменял - от къде отрязохте старите кабели - от там където влизат в двигателният отсек, примерно на 20-30см вътре?

За сега съм купил 20 метра 1.5мм2 кабел със силиконова изолация, 10м термосвиваем шлаух и 10м силиконов шлаух, поялник за 12V ... Само чакам хубаво време и малко свободно време и ще го мятам, че така се движи на магия

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 15 ное 2007, 19:38

Аз имам също проблем с кабелите на фаровете.. напукани са и прекъсват ,но съм ги закрепил и си светят за момента.Въпроса ми е как да сменя кабелите за дебитомера защото са ЯКО ЗЛЕ и вече ги наставях 1 път БЕЗ букса и опита е неуспешен..

Потребителски аватар
revmata
потребител
потребител
Мнения: 212
Регистриран: 06 апр 2007, 20:14
Модел на автомобила: FORD TAUNUS 20 M P7a
Местоположение: sliven
Status: Извън линия

Мнение от revmata » 15 ное 2007, 20:44

може да ви са струва смешно, но аз винаги разделям кабелите на 2 мустака и после ги завъртвам общо.Пробвайте и ще се обедите-на опън се късат ,но не се развиват-даже са по сигурни и от муфите.Е калаят-това е 100 процентова сигурност
КАРАЙ РЕТРО И УСЕТИ ОРИГИНАЛА

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от Edinuser » 15 ное 2007, 23:07

Явно проблема с кабелите на двигателя при мондеотат е масов.
На мен така ми се бяха напукали кабелите на датчика за температурата че като ги бутнах се изрони изолацията на поне 20см. и реших въпроса с 2 бр. силиконови 1мм проблема беше да ги сложа на куплунга - голям зор беше разглобяването му, но стана - лошото е че там бяха кримпвани и ми се наложи да ги запоявам, но поне стана здраво и изглеждат като фабрично направени. Лошото е, че май по-вечето куплунзи немогат да се разглобят лесно.
Другият край на силиконовите кабели - отрязах оригиналните на 10 см от куплунга от другата страна ( един голям такъв - там влизат май и на инжекторите кабелите) и ги свързах там със едни накрайници (като тръбични са и се стягат със специални клещи ) дето ги позваме за стягане на краищата на многожилните кабели - стана също здраво отгоре изолация със термосвиваем шлаух и силиконов шлаух - мисля, че няма да имам проблеми там по-вече.
Гледам обаче че и при мен са се напукали кабелите на инжекторите и други но не смея да ги бутам сега - ще правя някакъв по сериозен ремот на всички напъкани кабели напролет.

Колеги някой имали идея от къде могат да се намерят НОВИ куплунзи за различните датчици и др ?

AlexP
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от AlexP » 15 ное 2007, 23:31

Няма нужда да се вадят кабелите от самият куплунг. Мисля да ги режа 5-10см преди куплунзите, махам старата напукана изолация, увивам новите кабели за старите и ги запоявам. После отгоре - шлаух и над него някаква термоизолационна лента. При самият куплунг където влизат кабелите в него се изцърква малко силикон и като изсъхне става като гума и не позволява двата кабела да се допрат, а и затапва куплунга отгоре да не влиза влага.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 10 госта