акумулатор
- AX!S
- потребител 
- Мнения: 891
- Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
- Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
cocoff, браво за линка към wiki-то, само не разбрах какво доказва той? То че има такива думи има, има и думи като гьостерица, ама нали вадиш научно обосновани теории, нека да звучат по-академично, пак ще те разберем, не бой се.   
 
Сега, тъй като явно примера с водата се хареса, случайно попаднах на подобен пример за големите акумулатори, алтернатори и усилватели по 100A, отново с вода. И понеже сме тръгнали да откриваме топлата вода, правия ток и огъня, ето за какво става въпрос:
			
									
									
						 
 Сега, тъй като явно примера с водата се хареса, случайно попаднах на подобен пример за големите акумулатори, алтернатори и усилватели по 100A, отново с вода. И понеже сме тръгнали да откриваме топлата вода, правия ток и огъня, ето за какво става въпрос:
Значи - първо трябва да имаме източник, който да произвежда ток - все едно това е изворът на водата! Защото ако тя не извира, нищо няма да стане. Това се явява алтернаторът на колата. Той произвежда ток (знаете как става, да не изпадам в подробности) и зарежда акумулатора. Обикновено алтернаторите са около 70А, за дизелите - 90-100А. Това означава, че на максимални обороти на колата той произвежда толкова ток. При около 3000 оборота обаче (до колкото се кара обикновено), алтернатор от 70А произвежда около 40А ток. В зависимост от момента самата кола се нуждае за работа на мотора (бензинова кола) и други консуматори по нея - между 20 и 40А. Значи произведените над тези Ампрери остават за музиката.
След алтернаторът (изворът на ток) идва място на акумулаторът. Него си го представете като един язовир, непосредствено след извора. Алтернаторът има реле-регулатор, което следи колко е зареден акумулаторът. Когато се разреди - релето включва и започва да подава ток от алтернатора и да зарежда акумулатора, а когато той се зареди до около 13,8-14,2 волта - релето спира притокът на ток към акумулаторът, за да не се презареди. По този начин реле-регулаторът играе ролята на нещо, което спира притокът на вода, когато язовирът е пълен и отново го пуска, когато нивото на водата падне. За да не прелива язовира, а и за да не стои празен, че иначе каква полза от него?! Големината на акумулатора трябва да е съобразена с произвеждания от генератора ток. За какво ни е голям язовир, ако изворчето е мижаво? И обратното - при яко извиране - ако е малък язовира - реле-регулаторът непрекъснато ще спира притока, за да не прилива (кипи акумулатора) и дефакто вече не ползваме ефективно големия алтернатор -> т.е. нямаме нужда от такъв при малък акумулатор.
- 
				cocoff
- потребител 
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Научи се да си прощаваш, бе,  човек, ще бъдеш много по щастлив  Болезненото честолюбие е лош съветник
  Болезненото честолюбие е лош съветник  
   За мен, както и за повечето писали в темата, въпросът е изяснен...но ти пиши, пиши, обичам академични, хидромелиоративни изказвания
 За мен, както и за повечето писали в темата, въпросът е изяснен...но ти пиши, пиши, обичам академични, хидромелиоративни изказвания 
			
													 Болезненото честолюбие е лош съветник
  Болезненото честолюбие е лош съветник  
   За мен, както и за повечето писали в темата, въпросът е изяснен...но ти пиши, пиши, обичам академични, хидромелиоративни изказвания
 За мен, както и за повечето писали в темата, въпросът е изяснен...но ти пиши, пиши, обичам академични, хидромелиоративни изказвания 
					Последна промяна от cocoff на 26 окт 2007, 11:52, променено общо 1 път.
									
			
									Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
						- AX!S
- потребител 
- Мнения: 891
- Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
- Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Да прощавам ли? Това не го разбрах. Ти изказа мнение, аз също, намерих информация в подкрепа на моето твърдение, не виждам какво лошо има в това, че съм я пуснал в темата   
 
Ето цялата статия:
http://audio.carsbg.net/polezno.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
			
									
									
						 
 Ето цялата статия:
http://audio.carsbg.net/polezno.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
- amonev
- потребител 
- Мнения: 463
- Регистриран: 11 фев 2007, 08:15
- Модел на автомобила: Форд Сиера 1983г.
 Форд Мондео 1997г.
- Местоположение: Разград
- Контакти:
- Status: Извън линия
...
извода е ... слагайте по-малки шайби на алтернаторите и избягвайте спортното каране на 8000 оборота  
 
пп - пък след година, две сменяйте динамото
			
									
									 
 пп - пък след година, две сменяйте динамото

Е ли правото право?
						- borko 30
- потребител 
- Мнения: 391
- Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
- Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
- Местоположение: dobrich
- Status: Извън линия
Axis,не си прав!Мога да дам още примери ,просто този с водата ми дойде пръв наум!И още нещо,примерно моята кола е за 44ач но тока който харчи при нормално палене ще е многократно по -малко шоков за примерно сегашния ми 60ач!Не случайно писах че 7 години карах със стартовски български акумулатор и сега пак такъв взех!Точно при такива тежки натоварвания се кривят плочите и пада активната маса!По-големия капацитет са повече свързани паралелно 2волтови плочи в една клетка!При точене на енергия от акумулатора тока се разпределя през тях и по-малко се товарят!Процеса на компенсация мисля че кокоф го обясни,независимо че алтернаторите са изчислени с известен резерв освен да покриват нуждите на ел инсталацията на колата ,примерно за усилвател някакъв-не зверски мощен разбира се и тем подобни за да възтановяват загубите в батерията навреме!А ти щом имаш място в багажника ,пробвай с два 170ач паралел нови и ако се чуем поне след 10 години пиши как е хавата и какво мислиш по въпроса 
			
									
									
Форд е колата на шампионите!!!
						- jojo
- потребител 
- Мнения: 610
- Регистриран: 21 фев 2007, 14:55
- Модел на автомобила: sierra
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
понеже в магазините цените на акумулаторите,както всичко друго са повишени не с малко,моят проблем го реших с доливане на електрлит и дестиларана вода и презареждане 24часа(понеже клетките бяха пресъхнали) и за тази зима би трябвало да изкарам.но по магазините 70Ач за цена 170лв масово е как да вземеш мамк*му.
колега за ескортчето ако му вземеш 56Ач мисля че е добре,да не казвам дори най-добрия избор
			
									
									
						колега за ескортчето ако му вземеш 56Ач мисля че е добре,да не казвам дори най-добрия избор

- borko 30
- потребител 
- Мнения: 391
- Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
- Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
- Местоположение: dobrich
- Status: Извън линия
Жожо,ако преди доливането на новия разтвор е спрял да върти мотора и сега върти -да знаеш че зимата няма да я изкараш!Ще те подведе точно когато имаш нужда от колата и ще се ядосваш излишно!С такива манипулации просто отлагаш с известен период неизбежното-нов акумулатор!Имах един колега който като не запали колата му по някаква причина и подивяваше!Зимата като скапеше акумулатора от въртене и нямаше накъде повече излизаше и почваше да рита и да налага горката кола по ламарините простака!
			
									
									Форд е колата на шампионите!!!
						- 
				diesel1.6
- потребител 
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Това по-горе не е вярно.AX!S написа:Значи - първо трябва да имаме източник, който да произвежда ток - все едно това е изворът на водата! Защото ако тя не извира, нищо няма да стане. Това се явява алтернаторът на колата. Той произвежда ток (знаете как става, да не изпадам в подробности) и зарежда акумулатора. Обикновено алтернаторите са около 70А, за дизелите - 90-100А. Това означава, че на максимални обороти на колата той произвежда толкова ток. При около 3000 оборота обаче (до колкото се кара обикновено), алтернатор от 70А произвежда около 40А ток. В зависимост от момента самата кола се нуждае за работа на мотора (бензинова кола) и други консуматори по нея - между 20 и 40А. Значи произведените над тези Ампрери остават за музиката.
След алтернаторът (изворът на ток) идва място на акумулаторът. Него си го представете като един язовир, непосредствено след извора. Алтернаторът има реле-регулатор, което следи колко е зареден акумулаторът. Когато се разреди - релето включва и започва да подава ток от алтернатора и да зарежда акумулатора, а когато той се зареди до около 13,8-14,2 волта - релето спира притокът на ток към акумулаторът, за да не се презареди. По този начин реле-регулаторът играе ролята на нещо, което спира притокът на вода, когато язовирът е пълен и отново го пуска, когато нивото на водата падне. За да не прелива язовира, а и за да не стои празен, че иначе каква полза от него?! Големината на акумулатора трябва да е съобразена с произвеждания от генератора ток.
Алтернаторите често са еднакви, а акумулаторите - различни. Големината на максималният ток от един алтернатор не трябва да се сравнява с капацитета на акумулатора - няма нищо общо. 55А генератор си зарежда и 190Аh акумулатори, и 55 Аh. Този максимален ток не се получава при максимални обороти на двигателя, а при достатъчно високи обороти - които при изправен алетернатор са близки до минималните - малко над 1000 на двигателя.
Голям акумулатор би осигурил по-добър старт на колата. Освен това ще се разрежда по-малко от малкия, защото за да излезе 1 kW от последния, той се изпотява повечко от големия и е по-неефективен. Впоследствие, големия се налапва с ток по-лесно, отколкото малкия. Тук вярното сравнение с чешмите и водата е, че малкият акумулатор пуска водата през по-тънък маркъч, а големият - през дебел. Стартерът иска все еднакво количество "вода" за да запалим, просто в единия случай работата е по-спокойна.
Случаят, когато имаме саморазряд - при по-големият ще е повече като енергия, но не и като напрежение - същият си е. После, като запалим, е все тая - големия се налапва бързо, и няма проблеми.
Аз имам един ескорт дизел, специално преработван за каране през зимата в сняг и на много студено - в планината. е той има допълнителна кутия в багажника, до резервната гума, с два дебееели кабела и там се събира 210 Аh акумулатор. Аз съм пробвал с допълнителен 160 Ah, е няма да ви кажа какво значи палене... просто е удоволствие, особено при под -15 градуса.
Карал съм и с развален такъв - ами все едно съм с нов малък... никакви проблеми.
- Full_Speed
- потребител 
- Мнения: 479
- Регистриран: 02 ное 2007, 10:50
- Модел на автомобила: Ford Escort 16V 95' MKVI
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
- Status: Извън линия
- Full_Speed
- потребител 
- Мнения: 479
- Регистриран: 02 ное 2007, 10:50
- Модел на автомобила: Ford Escort 16V 95' MKVI
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
- Status: Извън линия
- Conan_1
- потребител 
- Мнения: 1457
- Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
- Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Нов 75 амперчасов искра си взех преди седмица и беше 130 лева!Пали супер доволно сега а и имам 2 години гаранция и 6 проверки на електролита през това време!:)
			
									
									Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
						вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
- 
				nhk
- потребител 
- Мнения: 69
- Регистриран: 19 окт 2007, 17:46
- Модел на автомобила: Fiesta 1996 1.3i Endura
- Местоположение: Sliven
- Status: Извън линия
Моето мнение е, че производителят на автомобила много добре е изчислил какъв акумулатор е необходим - ако е изчислил 44Ач значи 44 Ач трябва да се сложи. Ако 44 Ач не са достатъчни и акумулаторът губи напрежение това означава, че има някакъв проблем в автомобила. Мит е, че по-мощен акумулатор ще издържи повече. Единственото, което е сигурно е че ще струва по-скъпо и ще има по-голям разход на гориво.
Друг е случаят за измемения по автомобила като мощен усилвател, който консумира яко или други консуматори. Тогава се налагат изменения по ел.системата на автомобила.
			
									
									
						Друг е случаят за измемения по автомобила като мощен усилвател, който консумира яко или други консуматори. Тогава се налагат изменения по ел.системата на автомобила.
- valeri1972
- потребител 
- Мнения: 97
- Регистриран: 22 юни 2007, 10:33
- Модел на автомобила: Mondeo 1995-5D- 1.6i 16V- Zetec 90ps-газов инжекцион
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
 Цените са малко над средните, но качеството е проверено =D>:
 Цените са малко над средните, но качеството е проверено =D>: Все пак избора е личен и всеки си прави сметка - успех:
http://www.didi94.com/price/price_exide.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

- Conan_1
- потребител 
- Мнения: 1457
- Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
- Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Ами колеги ако някой иска адрес на магазин в Пловдив да каже!Два акумулатора же4е от там жземам и сам си предоволен!И двата са искра!!
			
									
									Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
						вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта








 Не сме от един град,че да ме насочиш от къде си го взел.А не върви да хукна до Русе за един акумолатор
 Не сме от един град,че да ме насочиш от къде си го взел.А не върви да хукна до Русе за един акумолатор   
  

