Проблем с паленето или препоръчайте добър дизелджия :)
- 
				Ford_D
- потребител 
- Мнения: 32
- Регистриран: 08 фев 2005, 12:33
- Модел на автомобила: Focus MK2 '08, 1.6i (100hp)
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Проблем с паленето или препоръчайте добър дизелджия :)
Здравейте!
Колата е Ескорт 1.8Д `91г. И отново имам проблем с паленето Значи, зимата палеше много трудно. Свалихме стартера и се оказа целият разбит - вътре стопен, водещата  втулка (където лагерува оста) разбита и изядена странично. Тъй като колата беше взета скоро преди това, решихме че проблема е точно заради стартера. Още повече, че колата си има мощност и не пуши в бяло или някакъв друг външен признак за проблем в мотора.
  Значи, зимата палеше много трудно. Свалихме стартера и се оказа целият разбит - вътре стопен, водещата  втулка (където лагерува оста) разбита и изядена странично. Тъй като колата беше взета скоро преди това, решихме че проблема е точно заради стартера. Още повече, че колата си има мощност и не пуши в бяло или някакъв друг външен признак за проблем в мотора. 
И така, взехме нов стартер (тоест втора употреба но проверен) и известно време нямаше проблем (е, не пали от раз, трябва да си повъртиш секунда -две, но казаха, че това е нормално за по-старите фордове). Обаче, от около месец (тоест от около 6 месеца от смяната на стартера), започна отново да пали трудно, чуват се някакви, макар и слаби, хъхрещи звуци от стартера... И решихме, че проблема май е в мотора
  И решихме, че проблема май е в мотора  Предишния собственик е сменял ризи и незнам какво още преди около 80хил.км. Дали е време отново за ремонт, въпреки, че колата не пуши много и има мощност
  Предишния собственик е сменял ризи и незнам какво още преди около 80хил.км. Дали е време отново за ремонт, въпреки, че колата не пуши много и има мощност  Дали имате предположение от какво може да сдава багажа стартера
  Дали имате предположение от какво може да сдава багажа стартера  
 
И бихте ли ми препоръчали, къде да отида да премерят компресията (и евентуално срещу каква сума) и къде могат да ми дадат адекватна консултация
Благодаря предварително за всички мнения
			
													Колата е Ескорт 1.8Д `91г. И отново имам проблем с паленето
 Значи, зимата палеше много трудно. Свалихме стартера и се оказа целият разбит - вътре стопен, водещата  втулка (където лагерува оста) разбита и изядена странично. Тъй като колата беше взета скоро преди това, решихме че проблема е точно заради стартера. Още повече, че колата си има мощност и не пуши в бяло или някакъв друг външен признак за проблем в мотора.
  Значи, зимата палеше много трудно. Свалихме стартера и се оказа целият разбит - вътре стопен, водещата  втулка (където лагерува оста) разбита и изядена странично. Тъй като колата беше взета скоро преди това, решихме че проблема е точно заради стартера. Още повече, че колата си има мощност и не пуши в бяло или някакъв друг външен признак за проблем в мотора. И така, взехме нов стартер (тоест втора употреба но проверен) и известно време нямаше проблем (е, не пали от раз, трябва да си повъртиш секунда -две, но казаха, че това е нормално за по-старите фордове). Обаче, от около месец (тоест от около 6 месеца от смяната на стартера), започна отново да пали трудно, чуват се някакви, макар и слаби, хъхрещи звуци от стартера...
 И решихме, че проблема май е в мотора
  И решихме, че проблема май е в мотора  Предишния собственик е сменял ризи и незнам какво още преди около 80хил.км. Дали е време отново за ремонт, въпреки, че колата не пуши много и има мощност
  Предишния собственик е сменял ризи и незнам какво още преди около 80хил.км. Дали е време отново за ремонт, въпреки, че колата не пуши много и има мощност  Дали имате предположение от какво може да сдава багажа стартера
  Дали имате предположение от какво може да сдава багажа стартера  
 И бихте ли ми препоръчали, къде да отида да премерят компресията (и евентуално срещу каква сума) и къде могат да ми дадат адекватна консултация

Благодаря предварително за всички мнения

					Последна промяна от Ford_D на 04 юли 2005, 18:31, променено общо 1 път.
									
			
									
						- Overclock
- потребител 
- Мнения: 358
- Регистриран: 15 апр 2005, 19:19
- Модел на автомобила: Sierra 1,8TD, BMW 316 96'
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
1.Провери си свещите и напрежението до тях.Трябва да е около 11V.
2.Стартера трябва да върти бързо, а не бавно и тегаво.
3.На помпата има една джаджа (обогатител), която се включва само при студен двигател.Ако не работи колата пали по-трудно и изкарва бял пушек първите 5-10мин.
4.Не бързай да пипаш двигателя, да му мериш компресия и т.н.
5.Хубаво е да си смениш филтрите - въздушен (сменява се мах на 10000км) и горивен (аз го сменявам на 10-15000).
6.Има вероятност да ти се връща нафтата обратно към резервоара.В такъв случай се слага един клапан преди помпата, който не позволява нафтата да се връща, струва 10-15лв.
Виж също и марката на свещите, има едни италиански боклуци, които само приличат на свещи, но не вършат никаква работа.
			
									
									
						2.Стартера трябва да върти бързо, а не бавно и тегаво.
3.На помпата има една джаджа (обогатител), която се включва само при студен двигател.Ако не работи колата пали по-трудно и изкарва бял пушек първите 5-10мин.
4.Не бързай да пипаш двигателя, да му мериш компресия и т.н.
5.Хубаво е да си смениш филтрите - въздушен (сменява се мах на 10000км) и горивен (аз го сменявам на 10-15000).
6.Има вероятност да ти се връща нафтата обратно към резервоара.В такъв случай се слага един клапан преди помпата, който не позволява нафтата да се връща, струва 10-15лв.
Виж също и марката на свещите, има едни италиански боклуци, които само приличат на свещи, но не вършат никаква работа.
- 
				Ford_D
- потребител 
- Мнения: 32
- Регистриран: 08 фев 2005, 12:33
- Модел на автомобила: Focus MK2 '08, 1.6i (100hp)
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Филтрите заедно с маслото са сменени преди 2 месеца. Подгряващите свещи са Бош, също сменяни зимата щото мислех, че може да е от тях. Стартера си върти бързо но колата просто не пали (точно стартера имах предвид че се беше разбил а не алтернатора както написах по-горе. Сега ще си оправя грешката, sorry  ) Другите неща ще ги проверя. Да ти кажа, така както си написал, най-вероятно ми се струва да е точка 6., това с връщането на нафтата. Защото дори когато е загряла пали трудно от първия път. Но например, ако врътна ключа само да чукне един-два пъти стартера без да паля и след това при повторно въртене пали доста по-лесно.
 ) Другите неща ще ги проверя. Да ти кажа, така както си написал, най-вероятно ми се струва да е точка 6., това с връщането на нафтата. Защото дори когато е загряла пали трудно от първия път. Но например, ако врътна ключа само да чукне един-два пъти стартера без да паля и след това при повторно въртене пали доста по-лесно.
Благодаря за съветите
пп: може ли да ми опишеш какво представляват този обогатител и тази клапа и къде се намират точно, за да ги погледна?
			
									
									
						 ) Другите неща ще ги проверя. Да ти кажа, така както си написал, най-вероятно ми се струва да е точка 6., това с връщането на нафтата. Защото дори когато е загряла пали трудно от първия път. Но например, ако врътна ключа само да чукне един-два пъти стартера без да паля и след това при повторно въртене пали доста по-лесно.
 ) Другите неща ще ги проверя. Да ти кажа, така както си написал, най-вероятно ми се струва да е точка 6., това с връщането на нафтата. Защото дори когато е загряла пали трудно от първия път. Но например, ако врътна ключа само да чукне един-два пъти стартера без да паля и след това при повторно въртене пали доста по-лесно.Благодаря за съветите

пп: може ли да ми опишеш какво представляват този обогатител и тази клапа и къде се намират точно, за да ги погледна?
- 
				pakumba
- потребител 
- Мнения: 93
- Регистриран: 26 апр 2005, 20:32
- Модел на автомобила: fiat croma 2.0 i.e
- Местоположение: софия
- Status: Извън линия
МИСЛЯ, 4Е забравяте най-вероятната при4ина и тя според мен е ГНП. вярно, не съм мнооого голям спец по дизелите, но според мен проблема или в свещите, нищо 4е са бош/може и да не са никак бош да ти кажа  / или в гнп. щом стартера си върти свежо, то зна4и няма отнощение към проблема. да не би да вземаш нафта на 4ерно и да е смотана например?
 / или в гнп. щом стартера си върти свежо, то зна4и няма отнощение към проблема. да не би да вземаш нафта на 4ерно и да е смотана например?
			
									
									
						 / или в гнп. щом стартера си върти свежо, то зна4и няма отнощение към проблема. да не би да вземаш нафта на 4ерно и да е смотана например?
 / или в гнп. щом стартера си върти свежо, то зна4и няма отнощение към проблема. да не би да вземаш нафта на 4ерно и да е смотана например?- 
				Ford_D
- потребител 
- Мнения: 32
- Регистриран: 08 фев 2005, 12:33
- Модел на автомобила: Focus MK2 '08, 1.6i (100hp)
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Не, не наливам на черно. Сипвам само от OMW и Лукойл. А свещите смятам да не са менте, понеже баща ми ги взе от негов много близък приятел, който има магазин за авточасти. В последните 8 години пазаруваме части за различни коли само от него и не ми се вярва да има фал в тях  
 
За помпата не знам какво да и проверя Но дали тя може да прави проблем само при стартиране (защото запали ли веднъж, след това няма проблем)
  Но дали тя може да прави проблем само при стартиране (защото запали ли веднъж, след това няма проблем)  
  
			
									
									
						 
 За помпата не знам какво да и проверя
 Но дали тя може да прави проблем само при стартиране (защото запали ли веднъж, след това няма проблем)
  Но дали тя може да прави проблем само при стартиране (защото запали ли веднъж, след това няма проблем)  
  
- 
				pakumba
- потребител 
- Мнения: 93
- Регистриран: 26 апр 2005, 20:32
- Модел на автомобила: fiat croma 2.0 i.e
- Местоположение: софия
- Status: Извън линия
ами виж аз както казах, нямам особен опит с дизела, карам бензини, но за да не ти пали колата може да има няколко при4ини. като отсраниш при4ината гориво, остава ве4е само възпламеняването на нафтата да е проблема. то зависи от помпата дали вдига достатъ4ното барове, не знам трябва да си провериш колко ти е по книга и да я измериш, а къде трябва да ти кажат колегите с дизели. другата при4ина за невъзпламеняване на горивото може да са свещи, нооо щом и те са наред аз не виждам какво друго освен помпа. а пък, 4е проблема е само при палене, ами така се по4ва, може би като за на4ало да имаш и малка загуба на мощност, но да не я усещаш.ами 4естно не знам просто дотук ми стигат познанията с дизелаците 
			
									
									
						
- 
				Ford_D
- потребител 
- Мнения: 32
- Регистриран: 08 фев 2005, 12:33
- Модел на автомобила: Focus MK2 '08, 1.6i (100hp)
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Колега, от това ти постване подразбирам, че ти ми говориш за запалителни свещиpakumba написа:...другата при4ина за невъзпламеняване на горивото може да са свещи, нооо щом и те са наред...
 Дизела въобще няма такива - горивото се възпламенява от компресията която се създава в двигателя (затова и тя е толкова важна за "здравето" на дизеловите мотори). Аз имам предвид подгревателни свещи, които са съвсем други. Те "затоплят" нафтата в блока на ДВГ преди палене за по-лесен старт и затова основната им роля е при студено време.
  Дизела въобще няма такива - горивото се възпламенява от компресията която се създава в двигателя (затова и тя е толкова важна за "здравето" на дизеловите мотори). Аз имам предвид подгревателни свещи, които са съвсем други. Те "затоплят" нафтата в блока на ДВГ преди палене за по-лесен старт и затова основната им роля е при студено време.- kEFi
- потребител 
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
На мен пък не ми харесва това, че троши стартер. За да го прави си има основателна причина и предполагам, че това е лошо сцепление следствие на лоша геометрия (ако е удрян или нещо от този род и да не ляга/влиза нормално). Другото може да е прекалено голямо съпротивление на вала и понеже и тока при теб е силен да избива най-слабата част. От друга страна това съпротивление може да се дължи на някой затегнал  лагер на коляновия вал (дано да не е това).
Не виждам причина по-продължителното палене да води до разбиване на стартер - от три години гледам как комшията пали като тракторите ЮМЗ от едно време - горе-долу 10-15 минути, първо на един, а след време и повече цилиндри но все още не е сменил стартер.
  но все още не е сменил стартер.
П.П.Мнението ми е любителско, не професионално!
			
									
									
						Не виждам причина по-продължителното палене да води до разбиване на стартер - от три години гледам как комшията пали като тракторите ЮМЗ от едно време - горе-долу 10-15 минути, първо на един, а след време и повече цилиндри
 но все още не е сменил стартер.
  но все още не е сменил стартер.П.П.Мнението ми е любителско, не професионално!

- Overclock
- потребител 
- Мнения: 358
- Регистриран: 15 апр 2005, 19:19
- Модел на автомобила: Sierra 1,8TD, BMW 316 96'
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Обогатитела е на самата помпа.Незнам на Ескорта как е, мисля, че е със жило, на Сиерата е ел. магнит.Клапана за които ти говоря се слага допълнително.Струва 10-15лв, има ги навсякъде.Все пак провери какво напрежение идва до свещите.Контактите на релето на подгряващите свещи може да са хванали нагар, или пъпките са се поизпарили и на свещите или няма напрежение или е 7-9V, което е недостатъчно за загряване на свеща.
			
									
									
						- 
				mag
- потребител 
- Мнения: 23
- Регистриран: 29 юни 2005, 22:19
- Модел на автомобила: Стара Загора
- Местоположение: ford escort 1.6 16v
- Status: Извън линия
имах същия форд.по принцип форда пали малко по бавно.не е като vw.при форда е направено с цел вдигане на масло до разпределителния вал.сега не знам твоя но всички познати дето имат форд 1.8д пали на 4 оборота въртене на стартера.може да врътнеш  помпата ида пали по добре но тогава може да вдигне разхода.но стартера е мн.важен.тогава моя го оправих и досега колата върти с него.т.е 3год.щом няма пушилки не барай мотора.тогава ще стане мазало.най вероятно центровка на помпата но в краен случай.но виж стартераи акумулатора той е мн. важен за дизела.е аз сега карам безин де 
			
									
									
						
- 
				aaleks
- потребител 
- Мнения: 1004
- Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
- Местоположение: някъде в BG ВТ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Шалтер - бендиксFord_D написа:Разбрах от какво е проблема и засега поне е оправенШалтера на алтернатора се беше скапал. През едно от трите захващащи болчета е влизало вода и целия вътре беше ръждясал - буталцето направо се беше разкапало. Уж имат силикон за уплътнение но...
Смених го и сега всичко е ОК
алтернатора - стартер
Мисля, че така ще е по-правилния вариянт
 !
 !Небойте се роби Спартак е с вас!
						Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта



