ремонт на скоростна кутия за ЕСКОРТ

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
jack71
потребител
потребител
Мнения: 890
Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

ремонт на скоростна кутия за ЕСКОРТ

Мнение от jack71 » 30 дек 2007, 16:04

възможни повреди : разбити лагери на първичен / вторичен вал, износени синхронизатори, заминали лагери на диференциал, заминал семеринг на първичен вал, начупени зъбни колела на диференциала (сателити и прочее)
части които съм купувал и ориентировъчни цени : лагери на първичен / вторичен вал (големи ) - 40 лв / бр. малко лагерче на първичен вал - 20 лв семеринг на първичен вал - 14 лв, семеринг на селектора - 21лв, семеринги на полуоски - 11 лв/бр , синхронизатори - средно към 30 лв/бр, лагери на диференциал - 25лв/бр СКФ.
___________________________________--
малко снимки и инфо за разглобяване и ремонт на скоростна кутия за ескорт 91:
първо махнете 2та болта с пружини които стърчат от корпуса. махате горното капаче на кутията. (картинка 1)
След това махате палеца за задна. Има 2 зъбчатки на осите, едната е със синхронизатор затова бъдете внимателни. Държат се на зегерки.издърпайте ги заедно с вилката на муфата. Ако едното колело на иска да излезе (често ми се случва :x ) пробвайте с бой. Ако пак не ще първо бягайте до магазина (най добре МП) и си купете ново зъбно колело защото това ще го отрежете внимателно с флекса така че да не прецакате шлиците на оста. Развийте болчетата на втория капак и го махнете. (картинка 2) Има 2 лагера които ги прикрепят 2 големи зегера. Избийте ги с отверка (зегерите) развийте болтовете на половината кужух и го издърпайте. (картинка 3 -само съм забравил да сложа диференциала) ОГЛЕДАЙТЕ внимателно защото ще трябва да помните положението на една куца планка на оста на вилките. (картинка 4 и 5) Така. Хващате 2те оси заедно с вилките и дърпате нагоре като с един крак се стъпили на кутията и клатейки ги издърпвате. Сега може да разкарате и диференциала. Ако ще разглобявате докрай, изкарайте зъбното на задната (държи се на загер), махнете Г образната вилка на селектора и развивайте болчетата които държат селектора. (картинка 6)
Сглобяването е в обратен ред. Тънкия момент е преди да сложите 2те оси да не забравите първо диференциала, и когато слогате осите внимателно си ги подпирате на дупките за лагерите.намествате оная куца планка която е към вилките на муфите и селектора. Да не забравите да нагласите колелото за задна. Нанизвате ги едновременно, със зацепени зъбчатки, заедно с вилките на муфите, кръстите се и ги пускате надолу. Палеза на едната вилка трябва да е влязал в жлеба на лостчето за задна както е на картинката. Ако всичко е ок (късметлии :shock: ) с отверка завъртате оста на вилката за задна (тя е и за 5та) така че максимално да избътва нагоре колелото за задна. След като сложите капаците по обратния ред, затягате палеза на вилката за задна като завъртате пак с отверката така че да е максимално избутано колелото за задна нагоре.
За всеки случай пробвайте да включвате и да въртите на ръка отделните скорости след като сте я сглобили.
ако ще сменяте синхронизатори съм приложил картинка за да не забравите последователността на зъбчатките(картинка 7)
и преди всичко - не следвайте запетайките в описанието а вникнете в инженерната мисъл вложена в тази кутия :D
ВАЖНО!!. П.С. - Ако сте с 2 леви ръце не ви съветвам да се занимавате и не съм ви виновен ако объркате нещо.
Друго важно:отивате в магазин за крепежни и си купувате течен тефлон!!!! всички болчета и резби които ги навивате обратно ги намазвате с него за да не се саморазвиват от вибрации!!!
Последна промяна от jack71 на 30 дек 2007, 19:19, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 30 дек 2007, 16:18

пробвайте с бой. Ако пак не ще първо бягайте до магазина (най добре МП) и си купете ново зъбно колело защото това ще го отрежете внимателно с флекса така че да не прецакате шлиците на оста. Развийте болчетата
Омг омг :shock: :shock: :shock: има специална скоба за това колело, няма нужда да пълниш гушките на МП (Мега Профаните)

То хубаво, но синхронизатори търсих в цяла варна, няма такива части просто не се внасят не се пройзвеждата..

Че третата ми хърка. мн.
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
jack71
потребител
потребител
Мнения: 890
Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от jack71 » 30 дек 2007, 16:32

има синхронизатори бе. в МП ми искат 60 за оригинален . аз си взех турски за по 30.ама това е за ескор - за фиеста не знам
а за скобата - сигурно съм нямал подходяща щото не можах да я навра

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 30 дек 2007, 17:12

Ето тава е груб чертеж на скобата за зъбчатката за 5-тата..
направата на такава скоба струва към 30-40 лева, така че за едно кратна употреба не се препоръчва направата и...

по памет, нямам размери за съжеление, чертежа изглежда оплетен но всъщност е прост, един изтласквач, две дробинки който се пъхат в малкият зъб на зъбчатката, и един придържащ дробинките пръстен..

На оригиналната някъде се пъхаше и една съчма, ама де беше и за какво беше :shock: :? :? това съчменце (сещамсе че постоянно го губех)
Прикачени файлове
skoba.JPG
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 21 госта