(ABS) - свети лампа - Решен!
- AX!S
- потребител
- Мнения: 891
- Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
- Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
(ABS) - свети лампа - Решен!
Днес, на път за работа, в ледовете и локвите както си карам забелязвам че свети лампата. Като тръгнах сутринта светна нормално за няколко секунди и угасна както всеки път. Решавам да пробвам дали работи ABS - с около 20 km/h скачам на спирачката и колата се хлъзва на леда (ABS не сработва). Гася, давам контакт - лампата си свети и не угасва. Четох няколко теми по въпроса, но така и не разбрах има ли смисъл щом не работи ABS да откачам акумулатора? Възможно ли е да е от лед или вода нещо и да се оправи от самосебе си? Разбрах, че трябва да свалям датчици и да меря съпротивления - лошото е, че времето не е никак подходящо за тая работа, а нямам условия да я свърша на закрито и топло. Та се питам да откача ли акумулатора, да изчакам ли да видя, дали ще се оправи от самосебе си или направо да отивам в сервиза?
Последна промяна от AX!S на 16 яну 2008, 21:56, променено общо 2 пъти.
- FordSierra1.6L
- потребител
- Мнения: 1021
- Регистриран: 28 фев 2005, 22:11
- Модел на автомобила: Ford mondeo MK2 2.5 V6 "ST"
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
- AX!S
- потребител
- Мнения: 891
- Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
- Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Хм, днес на заледена уличка нарочно натиснах здраво спирачката и ABS-а проработи, в същото време и лампата угасна за миг. След минутка повторих упражнението и ABS-а отново сработи, а лампата угасна за постоянно. След това пробвах още няколко пъти - работеше си ABS-а. Преди час, ей така докато си карам лампата отново светна.
Поне се чува, че помпата работи, като дам на контакт

Поне се чува, че помпата работи, като дам на контакт

- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Това е кабел за колони - 4 кв.мм многожилен, които слагат в колите от говорителя до усилвателя.
Забелваш оригиналния кабел на около 10 см от датчика и от буксата.
Изрязваш малко от оплетката, за да стигнеш до жилото и премахваш част от изолацията на жилото. Калайдисваш с поялника и запояваш допълнителния кабел. Заливаш с топъл силикон и омотаваш с изолационна лента на 2-3 см от двете страни на споиката. Целта е да не влиза вода вътре.
Да не забравиш да прекараш предварително допълнителния кабел през гуменото уплътнение към купето.
Като дойда лятото на море във Варна ще те проверя какво си направил.
Забелваш оригиналния кабел на около 10 см от датчика и от буксата.
Изрязваш малко от оплетката, за да стигнеш до жилото и премахваш част от изолацията на жилото. Калайдисваш с поялника и запояваш допълнителния кабел. Заливаш с топъл силикон и омотаваш с изолационна лента на 2-3 см от двете страни на споиката. Целта е да не влиза вода вътре.
Да не забравиш да прекараш предварително допълнителния кабел през гуменото уплътнение към купето.
Като дойда лятото на море във Варна ще те проверя какво си направил.

- AX!S
- потребител
- Мнения: 891
- Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
- Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Благодаря за обяснението, схванах какво трябва да стане и като доказателство имам няколко въпросаnikolovvd написа:Това е кабел за колони - 4 кв.мм многожилен, които слагат в колите от говорителя до усилвателя.
Забелваш оригиналния кабел на около 10 см от датчика и от буксата.
Изрязваш малко от оплетката, за да стигнеш до жилото и премахваш част от изолацията на жилото. Калайдисваш с поялника и запояваш допълнителния кабел. Заливаш с топъл силикон и омотаваш с изолационна лента на 2-3 см от двете страни на споиката. Целта е да не влиза вода вътре.
Да не забравиш да прекараш предварително допълнителния кабел през гуменото уплътнение към купето.
Като дойда лятото на море във Варна ще те проверя какво си направил.

1. Има ли как да разбера (примерно с мултицет) на кой датчик му се е прецакал кабела без да ги свалям всичките. Особено задните мисля ще ме измъчат, че са барабани там...

2. Продължава от време на време да угасва ламата и да проработва ABS => Сигурен ли си, че е от кабел това, а не от датчик

3. Не е ли по-добре да си купя направо от морга друг кабел и да го сменя?

- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Ще започна в обратен ред.
3. Ако намериш купи си. Практикувал съм го това упражнение. Сменяш повредения, ремонтираш го и имаш един готов дежурен.
2. Много е вероятно да е от кабела и то на едно от предните колела. И още по-вероятно да е на дяснато. Ако съм познал не казвай, че ще ме вземат за врачка.
1. Има начин да се хване кой прекъсва, но трябват двама души.
При изгасен двигател (да не стане сакътлък) откачаш датчика от куплунга в коша на двигателя и мериш съпротивлението. Трабва да ти даде около 1000 ома. За по точно виж в някоя книга. Ако ти даде голямо съпротивление значи си го намерил, ако не един се качва и пали колата. Върти волана от крайно ляво до крайно дясно, докато другия мери с уреда. Ако държеш здраво (не разваляш измервателната верига) и въпреки това съпротивлението се мени от 1000 ома към безкрайност, то това ти е повредения датчик.
3. Ако намериш купи си. Практикувал съм го това упражнение. Сменяш повредения, ремонтираш го и имаш един готов дежурен.
2. Много е вероятно да е от кабела и то на едно от предните колела. И още по-вероятно да е на дяснато. Ако съм познал не казвай, че ще ме вземат за врачка.

1. Има начин да се хване кой прекъсва, но трябват двама души.
При изгасен двигател (да не стане сакътлък) откачаш датчика от куплунга в коша на двигателя и мериш съпротивлението. Трабва да ти даде около 1000 ома. За по точно виж в някоя книга. Ако ти даде голямо съпротивление значи си го намерил, ако не един се качва и пали колата. Върти волана от крайно ляво до крайно дясно, докато другия мери с уреда. Ако държеш здраво (не разваляш измервателната верига) и въпреки това съпротивлението се мени от 1000 ома към безкрайност, то това ти е повредения датчик.
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Вероятно точно леда и кишата правят мизерии...AX!S написа: ...
Мерни си за всеки случай акумулатора и алтернатора. Чувал съм, че и те правят проблем, подобен на твоя.
P.S. Чудя се една диагностика дали няма да ти "каже" в кой сензор е проблема...
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
- AX!S
- потребител
- Мнения: 891
- Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
- Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Не е от ток, със сигурност, защото ако проблема е от ниско напрежение се оправя, когато то се повиши. На мен (да чукна на дърво) акумулатор и алтернатор са ми в добро здраве.
Обаче всеки ден ABS-а ми работи понякога (и лампата не свети), и понякога не работи (и лампата свети). Утре ще видя какво ще сътворя, но ме притеснява, че май има някаква закономерност в (не)работоспособността на системата. Може би като загреят спирачките спира да работи или като се намокри прекалено много, не зная, но поседи ли колата по-дълго на едно място, после малко след като тръгна всичко си е нормално...в продължение на 10 км...Т.е. не съм толкова убеден като nikolovvd в това за кабелите. Все пак от там ще тръгна.
nikolovvd, по тоя кабел какво минава - само "+", "+" и "-" или друго, че не ми е ясно какво трябва да видя като го резна? Освен това задължително ли е да ползвам такъв кабел за тонколони, защото аз мисля е по-добре кабела да е тънък, но с дебела изолация.
Обаче всеки ден ABS-а ми работи понякога (и лампата не свети), и понякога не работи (и лампата свети). Утре ще видя какво ще сътворя, но ме притеснява, че май има някаква закономерност в (не)работоспособността на системата. Може би като загреят спирачките спира да работи или като се намокри прекалено много, не зная, но поседи ли колата по-дълго на едно място, после малко след като тръгна всичко си е нормално...в продължение на 10 км...Т.е. не съм толкова убеден като nikolovvd в това за кабелите. Все пак от там ще тръгна.

nikolovvd, по тоя кабел какво минава - само "+", "+" и "-" или друго, че не ми е ясно какво трябва да видя като го резна? Освен това задължително ли е да ползвам такъв кабел за тонколони, защото аз мисля е по-добре кабела да е тънък, но с дебела изолация.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Кабела е като коаксиалния кабел за телевизонин сигнал, т.е. има вътрешен кабел (жило), а външния кабел е оплетката.
Разликата е само в това, че при телевизиония (някой му казват и антенен) вътрешния проводник е едножилен, а на датчика е многожилен. Това е направено, за да може да издържи на множеството усуквания (при завоите) и движения нагоре-надолу (по дупките). Ето защо кабела трябва да е многожилен. Колкото повече и по тънки жички има в него, толкова по-издържлив е на деформации.
Обърни внимание кога ти светва лампата. Като завиваш, като потегляш или спираш, а можи да следиш дали не светва лампата на ABS-а, когато съответното колело влиза в дупка.
Разликата е само в това, че при телевизиония (някой му казват и антенен) вътрешния проводник е едножилен, а на датчика е многожилен. Това е направено, за да може да издържи на множеството усуквания (при завоите) и движения нагоре-надолу (по дупките). Ето защо кабела трябва да е многожилен. Колкото повече и по тънки жички има в него, толкова по-издържлив е на деформации.
Обърни внимание кога ти светва лампата. Като завиваш, като потегляш или спираш, а можи да следиш дали не светва лампата на ABS-а, когато съответното колело влиза в дупка.
- AX!S
- потребител
- Мнения: 891
- Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
- Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ето това вече е много интересно - светва буквално по никое време. Карам из уличките - много завой, много дупки, много лед - никакви проблеми. Както си карам (давам газ, не натискам спирачка) направо по булеварда изведнъж лампата светва и нямам ABS. Сякаш светването на лампата е свързано по-скоро с това колко време съм карал, не в какви условия, но може и да се лъжа.nikolovvd написа:Обърни внимание кога ти светва лампата. Като завиваш, като потегляш или спираш, а можи да следиш дали не светва лампата на ABS-а, когато съответното колело влиза в дупка.
Нещо много важно не ми е ясно - ABS-а през определени интервали ли се тества или постоянно, защото ми се струва, че по някое време се проверява, решава, че нещо не е наред и спира да работи.


nikolovvd, не зная обърна ли внимание на това:
то се потвърждава по няколко пъти на ден. Ако не съм карал няколко часа почти сигурно имам ABS още на първото спиране и докато той е задействан лампата не свети. Като пусна спирачката светва пак, натискам рязко - угасва. Последния път угасна за дълго след като спрях няколко пъти така и после увеличих скоростта. Да не дърпам дявола за опашката, ама да не е от електрониката това.поседи ли колата по-дълго на едно място, после малко след като тръгна всичко си е нормално...в продължение на 10 км...

-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 11 дек 2004, 22:37
- Модел на автомобила: ford escort 1.8 TDI '97, комби
- Местоположение: Варна <-> София
- Status: Извън линия
Re: (ABS) - свети лампа - Решен!
Колега AX!S от къде си взе датчиците и на каква цена.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта