проблем със стартер

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
jack71
потребител
потребител
Мнения: 890
Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

проблем със стартер

Мнение от jack71 » 13 яну 2008, 14:32

странен при това. преди време стартера спря. почна да цъка само. свалих го разглобих го смених четки и тръгна. но само 5-6 пъти. след което пак същото. на акумолатор директно върти без проблем. в бубината влизат 2 дебели кабела и едно тънко(към ключа) . ако сваля единия дебел (който отива към алтернатора) върти и пали, но разбира се алтернатора не зарежда. ако свържа обратно дебелия към алтернатора пак цъка само. дали е заминала бубината на стартера? и ако е тя защо бендикса си изкача и върти на акумилатор ок? някой да има идея .
п.с. със сигурност не е кабелчето към ключа защото пробвах като го свързах директно към акумулатор-пак само цъка. пробвах да свържа и директно кабела на алтернатора към акумулатора без да е вързан към стартера - пак цъка...

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 14 яну 2008, 09:04

Вероятно шалтерът ти прави мизерията. Освен "работи" и "не работи", вследствие нагарянията по него, има вариант "работи когато му е кеф" :)
п.п. Под "цъкане" имаш предвид изхвърлянето на бендикса...или стартерно реле цъка???
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
jack71
потребител
потребител
Мнения: 890
Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от jack71 » 14 яну 2008, 11:05

кое е шалтера? бубината на стартера ли? цъка - изхвърля бендикса. а защо се получава когато алтернатора е свързан не върти, когато не е свързан - върти...

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 14 яну 2008, 19:13

Снимай или нарисувай, че май не се ориентирам добре :(
Може да е слаб акумулатора и няма сила да завърти маховика(особено на студа и ако маслото е по гъсто). Виж също и втулките...
Изчакай да се размърдат колегите, ще им писне от нашите приказки и ще се включат :P
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
jack71
потребител
потребител
Мнения: 890
Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от jack71 » 15 яну 2008, 20:46

Проблема решен!!! :D след като смених ВСИЧКО по стартер и алтернатор ми остана само бубина на стартер. Е , смених и нея. 37 лв на HC CARGO. оказа се от бубината. но интересно защо когато алтернатора е изолиран върти стартер а когато е свързан алтернатора - не върти... загадка. както и да е сега си върти точно. даже забелязах че след смяната на четки , изчистване на маси и плюсове върти по-бързо.
бубината се състои от 2 елемента: първия е самата бубина която придърпва буталцето навътре а то - бендикса. втората част е една голяма пластина която се избутва от същото буталце и прави контакт на плюса към самия стартер (ротор статор и прочее) така че да върти. в магазина ми показаха само втората част (пластината) с капачката на бубината, която се продава отделно и ако стартера ви само цъка без да върти именно това е прецаканото - има нагар. но интересно как се разглобява тази бубина че да се смени само капачката с пластините. ще го счупя ако трябва и ще пусна снимки...

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта