демонтаж на ключа за светлините
- red
- потребител
- Мнения: 888
- Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
- Местоположение: На изток от рая :)
- Контакти:
- Status: Извън линия
демонтаж на ключа за светлините

някой да е свалял този ключ за фаровете - нещо се е-ва с халогените? ако може даго каже стъпка по стъпка - най-мако за черната пластмаса от таблото - озглежда малка част.
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Колега и аз съм с тоя проблем. В началото халогените светеха, сега отказват, явно някъде има окислен контакт! Като бутна ключа нагоре и го държа така лампата на таблото за халогените светва тогава и халогените светят - само че не е удобно да карам така. ще ми трябват 3 ръце.......
Ако разрешиш проблема сподели как

Ако разрешиш проблема сподели как

- red
- потребител
- Мнения: 888
- Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
- Местоположение: На изток от рая :)
- Контакти:
- Status: Извън линия
И аз от това се опасява та питамTURBOTO написа:Ами поне според мен трябва да свалиш целия панел.Панела се държи на щипки,трябва да си крайно внимателен защото са изключително чупливи![]()
Взимаш една отверка мушкаш я между таблото и панела и леко се опитваш да ги освободиш.Вече след като го свалиш,ще го огледаш отзад и ще видиш как да процедираш.
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Без сваляне ня панела май няма да стане. Аз моя го свалях, като сменях ключа, когато си монтирах халогените. Врътката излиза само с дърпане (понякога по-силно) пробвай да я дръпнеш. Отзадната страна на панела имаше едни врътки, които законтрят и притягат ключа. Като ги отвъртиш ключа илиза. Честно казано вече не помня как точно ставаше свалянето. Но ако не бързаш много ще потърся утре стария ми ключ и ще се сетя по него как беше закрепването и утре ще мога да ти кажа точно как става.
П.П. при свалянето на панелчето бъди много внимателен, както вече ти казаха, защото аз едната щипка я счупих, а тръгна и втора, но държи.
П.П. при свалянето на панелчето бъди много внимателен, както вече ти казаха, защото аз едната щипка я счупих, а тръгна и втора, но държи.
- demiro
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
- Модел на автомобила: голяма печка :)
- Местоположение: Около В.Търново :)
- Status: Извън линия
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... A%EB%FE%F7" onclick="window.open(this.href);return false;

- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
май никой не чете р-л Основни възли и детайли.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=14553" onclick="window.open(this.href);return false;
на втората снимка е разхвърлян ключа.
До колкото си спомням се маха целия капак за таблото с бушоните,след като се махне капака се откриват 2 видии за лайсната около ключа(на втората снимка се вижда лявата дупка за видията),развиват се и тя излиза,след което ключа си се вади от дупката.Не съм 100% сигурен дали имаше видии,сега почвам да се съмнявам дали не беше щракната със щипки тази лайсна заедно с ключетата...
..еиии взех да склерозирам вече.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=14553" onclick="window.open(this.href);return false;
на втората снимка е разхвърлян ключа.
До колкото си спомням се маха целия капак за таблото с бушоните,след като се махне капака се откриват 2 видии за лайсната около ключа(на втората снимка се вижда лявата дупка за видията),развиват се и тя излиза,след което ключа си се вади от дупката.Не съм 100% сигурен дали имаше видии,сега почвам да се съмнявам дали не беше щракната със щипки тази лайсна заедно с ключетата...

- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: демонтаж на ключа за светлините
Аз разреших проблема с ключа за предните и задните светлини за мъгла. Ако някой проявява интерес мога да разкажа подробности.....
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: демонтаж на ключа за светлините
Разкажи. Така ще спестиш на някой който има проблем да чака тепърва отговор. А просто ще влезе в търсачката (евентуално) и ще намери твойто решение 

- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: демонтаж на ключа за светлините
Ако се ползват снимките за информация дадени в препратките по горе се вижда какво представлява ключа за светлините........ Трябва да се свали черния панел на който са монтирани трите ключа, той се държи на 4 метални щипки които не са чупливи, но може да се изкривят(което се оправя после), но трябва внимателно да се подпъхне с отверка за да се измъкнат - може обаче да се счупи някоя пластмаса от самото табло(щипките влизат в пластмасови отвори). Като се измъкне таблото трябва да се свалят 2 конектора които отиват към ключа и след това да се развият 3 види за да се демонтира ключа от таблото. После се освобождават 2 щипки на една бяла пластмаса на самия ключ, след което трябва тя да се премахне от ключа и да се разглоби самия ключ, той се състои от 2 части - жълта и зелена пластмаси. Захванати са една за друга с щипки, като се разделят трябва да се внимава да не се изгубят двете пружинки и сачмите които са в едни канали на ключа и служат за да държат ключа в избраната позиция при издърпване за предните или задните фарове за мъгла! Почистват се контактните пластини които са наредени една до друга във формата на цилиндър, както и врътката на ключа (от вътре се вижда един пластмацов диск който е обходен по периферията с пластини - те контактуват с другите от цилиндъра при завъртане на ключа и затварят определен контакт. Проблема се оказа много елементарен - "омора на материалите" , пластините за фаровете за мъгла са по дълги от всички останали( затова се включват с издърпване на ключа)!, тази "анатомична особенност" ги прави по податливи на изкривяване и те след дълга употреба загубват способност за контакт с пръстена и оставате без фарове за мъгла >:D<:
Решението на проблема е да натисните внимателно и равномерно всички пластини на вътре запазвайки цилиндръчната форма на ключа и да почистите с контактен спрей мръсотията от контактните пъпки! Когато обръча се стесни отново ще има добър контакт на пръстена с пластините и ще има светлина
После сглобявате всичко по обратен ред и монтирате ......
Дано е полезно на колегите, които имат такъв проблем.
Решението на проблема е да натисните внимателно и равномерно всички пластини на вътре запазвайки цилиндръчната форма на ключа и да почистите с контактен спрей мръсотията от контактните пъпки! Когато обръча се стесни отново ще има добър контакт на пръстена с пластините и ще има светлина

После сглобявате всичко по обратен ред и монтирате ......
Дано е полезно на колегите, които имат такъв проблем.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта