Разход на масло на Focus 1.6
- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Разход на масло на Focus 1.6
Колеги ще ви помоля да споделите какъв е разхода на масло на вашите Focus-и, понеже си мисля че специално 1.6 мотора на фокус е по-лаком към маслото от другите. Ще ви помоля да напишете:
вида на мотора,
с какво масло го каратe,
колко ви гори,
какъв е стила ви на каране:спортен, нормален, икономичен,
главно градско или извънградско.
моя e 1.6/16v, гори над 600гр/1000км, с масло 5W30, като аз доста го ръчкам, и карам предимно градско.
вида на мотора,
с какво масло го каратe,
колко ви гори,
какъв е стила ви на каране:спортен, нормален, икономичен,
главно градско или извънградско.
моя e 1.6/16v, гори над 600гр/1000км, с масло 5W30, като аз доста го ръчкам, и карам предимно градско.
Последна промяна от JoroM на 18 сеп 2010, 13:58, променено общо 2 пъти.
- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Виж сега колега, на фона на Ориона ми, които изобщо не пипа маслото, тоя разход наистина е огромен, само че тва явно е нормално за Зетеците на Фокус, щото като съм ходил в МП, да купувам масло, са ми казвали че съм в рамките на нормалното...колкото и да ти се струва странно тва, просто недей прави сравнения между мотора на твойта кола и мотора на Фокуса...нямат нищо общо. фокуса е доста често на гонки, и го режа до 7к, така че ако го карах нормално, съм сигурен че разхода на масло ще е значително по-малък.
Всъщност точно след гонки ми пада нивото на маслото, при нормално каране няма проблем, ходил съм до Сф, и при почти постоянна скорост 140, на моменти до 180, за отиване и връщане(почти 1000км) ми изгори около 500 гр, което е в рамките на допустимото. Мисля че нивото беше паднало с около 5мм.
Всъщност точно след гонки ми пада нивото на маслото, при нормално каране няма проблем, ходил съм до Сф, и при почти постоянна скорост 140, на моменти до 180, за отиване и връщане(почти 1000км) ми изгори около 500 гр, което е в рамките на допустимото. Мисля че нивото беше паднало с около 5мм.
-
- потребител
- Мнения: 45
- Регистриран: 18 яну 2008, 11:09
- Модел на автомобила: FOCUS II 1.6 Duratec 100hp
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Колега ти ме хвърли на черешата с тия 600гр/1000км
Моята е още на 3 седмици, предимно градско, на 750км е 300 от които извънградско - карам я нормално, не я юркам. Довечера преди да тръгна към къщи ще проверя маслото и утре ще пиша.
Типа на двигателя го пише в профила ми.
Моята е още на 3 седмици, предимно градско, на 750км е 300 от които извънградско - карам я нормално, не я юркам. Довечера преди да тръгна към къщи ще проверя маслото и утре ще пиша.
Типа на двигателя го пише в профила ми.
Шофирайте разумно! Спазвайте знаците и пътната маркировка. Те не са за украшение!
- camaro
- потребител
- Мнения: 230
- Регистриран: 09 апр 2005, 23:41
- Модел на автомобила: focus1.6 16V-99г, fiesta1.3-95г, fiesta1.8д-99г
- Местоположение: Пазарджик
- Status: Извън линия
много добре обаче е хубаво да напишеш с какво масло ги кара те, с какви мотори са-1.4, 1.6, 1.8, 2.0 дизел ,бензин щото тука се пита конкретно за зетек 1.6 16вМай съм го казвал и преди, в момента имаме 6 бр. Форд Фокус (служебни) , закупени от МП. Средно са на по 120к км. В зависимост от стила на каране разхода на масло им е между 0 и 1л. на 15-20к. км, на колкото им сменяме маслото.
иначе по темата моя е с аналогичен разход като на колегата JoroM може би малко по малак карам предимно градско чак спортно не ама често му натискам газта до долу маслото е 5w30 форд формула
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
На тубата пише:JoroM написа:@paci,
твоя случай е друг ми се струва, аз днес минах през МП и се оказа че скоро са дигнали цената на маслото: 5W30 от 14 е станало 16Lv, а 5W40 сега е 20-22Lv, така ми каза човека, а преди колко е било, не знам. А 5W40 пълна синтетика ли е? или е като 5W30, хидрокрекинг ли кво беше, абе полуситетично си е 5W30, а мен ма излугаха навремето че било пълна синтетика.
Ford FORMULA S/SD 5W40
Synthetic Technology Motor Oil
Май си е синтетика.
Незнам на 5W30 кво пише.
Вярно като те чета случая ти е друг. Верно че яко шпориш кобилите и се потят повечко.
Ами незнам ...
Опитай с по-скъпото и виж дали ще е по-издръжливо ама едва ли.
На disc в коша имаше едно устройство което улавяше маслените пари и можеше да си ги върнеш обратно в системата след това.
-
- потребител
- Мнения: 50
- Регистриран: 31 яну 2008, 21:48
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 1.6i 16W ZETEC SE -2003
- Местоположение: SEVLIEVO
- Status: Извън линия
Здравейте.Чета от известно време форума но едва вчера се регистрирах . Имам Фокус 1.6 -2003г. на 85000км. Купих го от Италия на 32000.Вече 52000 км.го карам на метан ,сменям масло на по 15-17000 през което доливам максимум по 0,300-0,400гр.Колата е такси и се кара главно градско в леко спортен режим
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Моя старият беше 1999, 1,6 16V и си гореше по 5-5,5 литра на 10000км. Караше се с 5W30 от Мото Пфое, само последно му сипвах 15W40 че не се издържаше на това доливане. Колата я ползвах за работа, караше се с много настъпване, повече извънградско, по около 6000 км на месец. Както знаете, накрая я оставих без масло и смених двигателя.
Сегашният с двулитровия зетек за една смяна (10000км) е изгубил 300мл.
Сегашният с двулитровия зетек за една смяна (10000км) е изгубил 300мл.
Последна промяна от debug на 01 фев 2008, 23:23, променено общо 1 път.
- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
@Атанас,
забрави да споменеш с какви мотори са фокусите, и с какво точно масло ги карате:?:
@yorgo,
с какво масло го караш
@paci,
четох по руски форуми за маслата, значи Ford Formula S/SD е полусинтетика, а само S е напълно синтетично.
Прочетох и друго интересно...че от пълна синтетика може да се получат течове от семерингите, но ще рискувам.
@camaro,
коя година ти е Focus-a??? само не ми казвай че е 1999...като моя и на Debug
забелязал ли си някакво омаслявaне по гумените уплътнения/семеринги, след като си почнал да доливаш c Лукоил 5W40?
.
забрави да споменеш с какви мотори са фокусите, и с какво точно масло ги карате:?:
@yorgo,
с какво масло го караш
@paci,
четох по руски форуми за маслата, значи Ford Formula S/SD е полусинтетика, а само S е напълно синтетично.
Прочетох и друго интересно...че от пълна синтетика може да се получат течове от семерингите, но ще рискувам.
@camaro,
коя година ти е Focus-a??? само не ми казвай че е 1999...като моя и на Debug
забелязал ли си някакво омаслявaне по гумените уплътнения/семеринги, след като си почнал да доливаш c Лукоил 5W40?
.
- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Сетих се и още нещо ...моя е немско производство, номера на купето започва със WFO...ще ви помоля, колегите с повишения разход на 1.6, да кажат немски или испански са им Фокусите, и ако знаете, откъде са внесени? Моя е нов внос от Италия.
Опитвам се да открия нещо общо м/у трите Фокуса 1.6 дето харчат около 5Л масло на 10000км...странно съвпадение и като модели: 1.6/16v...моя и на колегата camaro са 5-врати хечове, че и цвета съвпада... и разхода на масло...и тримата сме ги ръчкали...е, аз май повече от другите, абе много съвпадения we.
Опитвам се да открия нещо общо м/у трите Фокуса 1.6 дето харчат около 5Л масло на 10000км...странно съвпадение и като модели: 1.6/16v...моя и на колегата camaro са 5-врати хечове, че и цвета съвпада... и разхода на масло...и тримата сме ги ръчкали...е, аз май повече от другите, абе много съвпадения we.
- camaro
- потребител
- Мнения: 230
- Регистриран: 09 апр 2005, 23:41
- Модел на автомобила: focus1.6 16V-99г, fiesta1.3-95г, fiesta1.8д-99г
- Местоположение: Пазарджик
- Status: Извън линия
април 1999 сглобяван в Германия по вин купен от Италиакоя година ти е Focus-a??? само не ми казвай че е 1999...като моя и на Debug
забелязал ли си някакво омаслявaне по гумените уплътнения/семеринги, след като си почнал да доливаш c Лукоил 5W40?
както казах и преди мотора ми е чист като аптека течове няма никаде то оставаше и да тече от някаде и направо трябва да увисна на някоя бесилка
- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Значи, според мен толкова много съвпадения не са случайни: три фокуса 1.6 (1999г.), 5-врати хечове, най-вероятно и трите произведени в германия, на двата и цвета съвпада(на третия, Debug не е казал цвета), разхода на масло е около 5 Литра на 10,000Км...поправeте ме ако греша, ама прекалено са много съвпаденията, според мен става въпрос за някакъв дефект на гумичките на клапаните, леглата на клапаните
или на маслените сегменти на тези трите двигателя...честито на печелившите.
Тая висока компресия(13-14 бара), в сучетание със сериозния разход на масло, към какъв най-вероятен дефект води Възможно ли е да имам толкова висока компресия, заради проблем със маслените сегменти защото маслото уплътнява по-добре, като са дефектни маслените сегменти (тва ми се срува логично, но нека да се произнесат по-компетентните по въпроса.
Маслото ми е на 9,000 Км, но е почти черно, маслото е Форд 5W30.
или на маслените сегменти на тези трите двигателя...честито на печелившите.
Тая висока компресия(13-14 бара), в сучетание със сериозния разход на масло, към какъв най-вероятен дефект води Възможно ли е да имам толкова висока компресия, заради проблем със маслените сегменти защото маслото уплътнява по-добре, като са дефектни маслените сегменти (тва ми се срува логично, но нека да се произнесат по-компетентните по въпроса.
Маслото ми е на 9,000 Км, но е почти черно, маслото е Форд 5W30.
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
JoroM написа:(на третия, Debug не е казал цвета)
При мен се оправи като смених блока, със сигурност не съм купувал гумички за клапани - майсторите ми казваха какво искат да им купя от МП. Главата беше минала почистване, може би и напасване на клапаните... тогава би трябвало да са сменили и гумичките?
Правиха го в сервиза на Чарли - известен е в Пловдив като един от първите въобще занимаващи се с шлайф на блокове, валове и прочие.
- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Значи като сменям ангренажния ремък, ще сменя и гумичките, и може би ще направя и реглaж на клапаните, щото май били c *парички*, а не с хидравлични повдигачи - така ми казаха от МП...дотогава мисля да спра с гонките, и да засека при нормално каране , колко ми гори на 1000км.
четох че на Фокус, ангренажния ремък се сменял на 90,000км...много ми се вижда. моя е Gates, ама 90,000
четох че на Фокус, ангренажния ремък се сменял на 90,000км...много ми се вижда. моя е Gates, ама 90,000
- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Значи, грешка...старото масло 5W30, не е черно, а червено/кафяво, предния път го гледах през нощта.
Днес смених маслото, и сложих синтетикта на Лукоил 5W40, дори на вид е значително по-гъсто от старото ми 5W30, даже е по-гъсто от ново Приста супер газ 15W40...т.е. няма да експериментирам с още по-гъсто масло, ако стане с това, добре, ако пак го гори, до следващата смяна на ангренажния ремък, съответно гумичките на клапаните, ще се сменя със полусинтетиката на Лукоил 5W40, която пък е още по-евтина: 30 кинта/4 Литрова туба.
Понеже малко се поувлякох с наливането, сипах повече отколкото трябваше, и нивото подмина белега за МАКС. с около 2мм. Има ли проблем от това?
След смяната, запалих двигателя, и като доближих бял лист към успуха, духаше много ситни черни капчици...предполагам масло. След като паркирах колата пред нас, пак направих теста със белия лист...нямаше дори и една капцица върху листа, а не съм карал повече от 2 км след смяната. А нивото е мерено, след напълване на масления филтър, т.е. нивото не е паднало след като съм карал 2km колата.
Какъв извод може да се направи от тоя тест със листа, при положение че съм сипал над макс. ниво? На маслени сегменти ли прилича, или на гумички на клапаните, или след като при загрял двигател не духа маслени капки, няма проблем може само при яките ръчки да го гори...
Кажете си мнението колеги.
Днес смених маслото, и сложих синтетикта на Лукоил 5W40, дори на вид е значително по-гъсто от старото ми 5W30, даже е по-гъсто от ново Приста супер газ 15W40...т.е. няма да експериментирам с още по-гъсто масло, ако стане с това, добре, ако пак го гори, до следващата смяна на ангренажния ремък, съответно гумичките на клапаните, ще се сменя със полусинтетиката на Лукоил 5W40, която пък е още по-евтина: 30 кинта/4 Литрова туба.
Понеже малко се поувлякох с наливането, сипах повече отколкото трябваше, и нивото подмина белега за МАКС. с около 2мм. Има ли проблем от това?
След смяната, запалих двигателя, и като доближих бял лист към успуха, духаше много ситни черни капчици...предполагам масло. След като паркирах колата пред нас, пак направих теста със белия лист...нямаше дори и една капцица върху листа, а не съм карал повече от 2 км след смяната. А нивото е мерено, след напълване на масления филтър, т.е. нивото не е паднало след като съм карал 2km колата.
Какъв извод може да се направи от тоя тест със листа, при положение че съм сипал над макс. ниво? На маслени сегменти ли прилича, или на гумички на клапаните, или след като при загрял двигател не духа маслени капки, няма проблем може само при яките ръчки да го гори...
Кажете си мнението колеги.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта