Бушон за часовникът, радиото и лампата на тавана - решен
-
- потребител
- Мнения: 36
- Регистриран: 09 мар 2008, 17:41
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 '97 Zetec 1.25 16v 75hp
Focus MK2 '07 Duratec 1.6 100hp - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Бушон за часовникът, радиото и лампата на тавана - решен
Здравейте, колеги!
Появи ми се една грижа със захранването в "средата" на купето - нямам ток часовника, радиото и лампата горе. Това стана изведнъж - докато сменях радиото
Купих си Sony и като го сложих на мястото на старото си тръгна, всичко 6. Само дето като извадя ключа от стартера и всичко запаметено в радиото се загубва - станции, час и настройки. Прочетох в указанието, че за да избегна това, трябва червена и жълта жичка отзад на CD-то да ги закача на едно. Само че преди да направя това, просто ги размених. В този момент угаснаха часовника на таблото, радиото и лампата горе. После върнах на радиото както си бяха, но не тръгна. След това пробвах радиото в друга кола - работи си - явно съм изгорил нещо по колата. Всички останали неща, свързани с ток, си работят (фарове, лампи по таблото и т.н.) - единствените места, където прекъсна захранването, са часовника, радиото и лампата на тавана. Проверих си всичките бушони (на моята Фиеста са под капака вдясно) - наред са - няма изгорял.
Другия странен проблем е че алармата се побърка - дори и при изключен шоков датчик се активира когато си поиска. Наложи се да я спра изцяло.
Та дали някой има идея дали има някъде другаде бушон, който да е изгорял, или нещо във връзка с алармата да се е случило или въобще какво може да се е прецакало?
Благодаря предварително!
Появи ми се една грижа със захранването в "средата" на купето - нямам ток часовника, радиото и лампата горе. Това стана изведнъж - докато сменях радиото

Купих си Sony и като го сложих на мястото на старото си тръгна, всичко 6. Само дето като извадя ключа от стартера и всичко запаметено в радиото се загубва - станции, час и настройки. Прочетох в указанието, че за да избегна това, трябва червена и жълта жичка отзад на CD-то да ги закача на едно. Само че преди да направя това, просто ги размених. В този момент угаснаха часовника на таблото, радиото и лампата горе. После върнах на радиото както си бяха, но не тръгна. След това пробвах радиото в друга кола - работи си - явно съм изгорил нещо по колата. Всички останали неща, свързани с ток, си работят (фарове, лампи по таблото и т.н.) - единствените места, където прекъсна захранването, са часовника, радиото и лампата на тавана. Проверих си всичките бушони (на моята Фиеста са под капака вдясно) - наред са - няма изгорял.
Другия странен проблем е че алармата се побърка - дори и при изключен шоков датчик се активира когато си поиска. Наложи се да я спра изцяло.
Та дали някой има идея дали има някъде другаде бушон, който да е изгорял, или нещо във връзка с алармата да се е случило или въобще какво може да се е прецакало?
Благодаря предварително!

Последна промяна от viktor_smk на 30 апр 2008, 11:13, променено общо 1 път.
6:00 I'm lifting shadows off a dream. Take the time another day ... and pull me under in the name of God! I'm learning to live as I wait for sleep.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Часовникът, радиото и лампата на тавана угаснаха
Провери си пак бушоните, няма друго какво да е, още повече че тези неща са на един и същ бушон.
При фордовете захранването на касетофона идва от контактния ключ така че като извадиш ключа радиото спира. Ако свържеш на кози кабел и паметта следкато извадиш ключа пак ще забрави затова паметта се свързва към постоянен източник (например запалката). Тогава като извадиш ключа радиото спира, но не забравя станциите.
При фордовете захранването на касетофона идва от контактния ключ така че като извадиш ключа радиото спира. Ако свържеш на кози кабел и паметта следкато извадиш ключа пак ще забрави затова паметта се свързва към постоянен източник (например запалката). Тогава като извадиш ключа радиото спира, но не забравя станциите.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 36
- Регистриран: 09 мар 2008, 17:41
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 '97 Zetec 1.25 16v 75hp
Focus MK2 '07 Duratec 1.6 100hp - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Часовникът, радиото и лампата на тавана угаснаха
debug, тази тема я разгледах, благодаря ти, но за сега грижата ми е да възстановя тока 

6:00 I'm lifting shadows off a dream. Take the time another day ... and pull me under in the name of God! I'm learning to live as I wait for sleep.
-
- потребител
- Мнения: 36
- Регистриран: 09 мар 2008, 17:41
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 '97 Zetec 1.25 16v 75hp
Focus MK2 '07 Duratec 1.6 100hp - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Часовникът, радиото и лампата на тавана угаснаха
Какво стана в крайна сметка ...
Ако някой си мисли (както аз до вчера), че във Фиеста МК4 бушоните изцяло са преместени в кутийка под капака вдясно, бърка
Половината са там, другата половина са си под волана вляво. Именно там и открих моя изгорял бушон. След като го смених (купих си от Пулсатор в Студ. град кутийка 80 бушона за 14 лв.), си оправих тоците.
След това седнах да замервам при кабелите за радиото да видя къде има постоянен ток и къде само при 1-ва позиция на ключа. Оказа се че в червената жичка има постоянно +12V, а в жълтата само като врътнеш ключа. Това обяснява защо като опитах да закача червената и жълтата на радиото за жълтата към колата нищо не стана. В крайна сметка закачих жълтата на радиото за червената към колата и обратно (червената на радиото към жълтата на колата). Така нямам ток в радиото при изваден ключ, но паметта се запазва.
Благодаря на тези, които писаха в темата.
Поздрави!
Ако някой си мисли (както аз до вчера), че във Фиеста МК4 бушоните изцяло са преместени в кутийка под капака вдясно, бърка

След това седнах да замервам при кабелите за радиото да видя къде има постоянен ток и къде само при 1-ва позиция на ключа. Оказа се че в червената жичка има постоянно +12V, а в жълтата само като врътнеш ключа. Това обяснява защо като опитах да закача червената и жълтата на радиото за жълтата към колата нищо не стана. В крайна сметка закачих жълтата на радиото за червената към колата и обратно (червената на радиото към жълтата на колата). Така нямам ток в радиото при изваден ключ, но паметта се запазва.
Благодаря на тези, които писаха в темата.
Поздрави!
6:00 I'm lifting shadows off a dream. Take the time another day ... and pull me under in the name of God! I'm learning to live as I wait for sleep.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта