ЕЕC4 неприятни пикове в оборотите

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
bai_Petko
потребител
потребител
Мнения: 265
Регистриран: 27 юли 2007, 16:14
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 1996, комби автомат
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

ЕЕC4 неприятни пикове в оборотите

Мнение от bai_Petko » 05 юни 2008, 16:17

Привет колеги,

Сега се връщам от метанаджията и комай Мондеото има следният проблем: при обороти на празен ход данните от компютъра сочат че има моментни пикове на оборотите. Нормалните за колата са към 720, но от време на време на екрана излизат за съвсееем кратко обороти от рода на 2000. Времето е колкото 1-3 инжекторни импулса. Това на бензин не оказва никакъв ефект обаче на метановия инжекцион му разказва играта - т.е. колата гасне защото при 2000 об. инжекторното време е доста по-малко отколкото на 750. А колата в този момент работи на 750.
Някой има ли идея що става така и каква може да е причината компа да се лъже така. Ходих вече на диагностика и всички датчици работят перфектно (не са проверени EGR и оня клапан за бензиновите пари). Дали ЕКУ-то не сдава багажа?
У нас обаче КАТ служи за да те преебе, а не за да оправи движението.
М. Карбовски

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: ЕЕC4 неприятни пикове в оборотите

Мнение от Edinuser » 05 юни 2008, 17:18

Съмнително е да е ЕКУ-то ...
вероятно може да има някакъв проблем ... в датчика за положението на разпределителните валове - от тях се определя кога да отворят инжекторите или пък датчика за положението на коляновия вал.
Може проблема да не е в самият датчик а в съединителя и/или кабела.

bai_Petko
потребител
потребител
Мнения: 265
Регистриран: 27 юли 2007, 16:14
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 1996, комби автомат
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: ЕЕC4 неприятни пикове в оборотите

Мнение от bai_Petko » 05 юни 2008, 17:26

Edinuser написа:Съмнително е да е ЕКУ-то ...
вероятно може да има някакъв проблем ... в датчика за положението на разпределителните валове - от тях се определя кога да отворят инжекторите или пък датчика за положението на коляновия вал.
Може проблема да не е в самият датчик а в съединителя и/или кабела.
Не знаех че има датчици на разпределителните валове!??! Обримчили са я тази кола в сензори :D И аз се сетих за датчика на коляновия вал май от него се черпи инфо за оборотите?
У нас обаче КАТ служи за да те преебе, а не за да оправи движението.
М. Карбовски

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: ЕЕC4 неприятни пикове в оборотите

Мнение от debug » 05 юни 2008, 18:01

Доколкото ми е известно, от датчика на коляновия вал взима информация за оборотите, а от датчика за разпределителните валове - информация за положението на клапаните / буталата - т.е. кога да да отвори инжекторите и кога да пусне искра. Тоя датчик е сравнително прост, и цената му май не е много висока - нещо като 50 лева за оригинален ми се върти в главата. Знам, че се проверява се с осцилоскоп, но как точно...
Изображение

Изображение

bai_Petko
потребител
потребител
Мнения: 265
Регистриран: 27 юли 2007, 16:14
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 1996, комби автомат
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: ЕЕC4 неприятни пикове в оборотите

Мнение от bai_Petko » 24 юни 2008, 13:53

Колеги малко да повдигна темата. Как мога да разбира дали работят правилно датчиците на коляновия и разпределителния вал? Те мисля са датчици на Хол и или бачкат или не - има ли средно положение? На ниски обороти си се появява тоя пик, колата гасне и ще ме побърка направо :D Явно при пика на обороти компа затваря клапана за празен ход и затова гасне. Има ли друг датчик замесен при определянето на оборотите?
У нас обаче КАТ служи за да те преебе, а не за да оправи движението.
М. Карбовски

Потребителски аватар
Sasho85
потребител
потребител
Мнения: 1387
Регистриран: 26 дек 2007, 12:24
Модел на автомобила: Ford Escort XR3i със задно
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: ЕЕC4 неприятни пикове в оборотите

Мнение от Sasho85 » 26 юни 2008, 00:02

Датчика на Хол го проверяваш като мериш съпротивлението между двата извода на самия датчик. То трябва да е между 200 и 450 ома
Автомобилен ретро клуб Shark

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта