Спукан маншон

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
MegatroniC
потребител
потребител
Мнения: 717
Регистриран: 29 апр 2006, 22:42
Модел на автомобила: Fiesta MK IV Ghia 1,25i 16V Zetec-S
Honda Jazz II 1.3 iDSI
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Спукан маншон

Мнение от MegatroniC » 12 юли 2008, 12:44

Изображение

Продава ли се отделно само маншона ?
Смяната трудоемка ли е, като гледам май се сваля главината или се бъркам ?
Спешна ли е смяната или може да се покара още малко преди това ?


Мерси за отговорите _friends_
Изображение

Потребителски аватар
jack71
потребител
потребител
Мнения: 890
Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Спукан маншон

Мнение от jack71 » 12 юли 2008, 15:46

маншона се продава отделно в комплект с гресчица. не беше скъпо. смяната : развива се гайката на полуоската от главината (централната гайка), откача се главината от носача , маха се карето от главината , за по удобно можеш и от ск. кутията да махнеш полуоската (лесно е вече) , избиваш карето което е към главината махаш стария маншон , слагаш новия и по обратен ред сглобяваш.
ако ти се сменя каре с лагер, карай така докато се прецана напълно :roll: което ще стане скоро

Потребителски аватар
Cougar
потребител
потребител
Мнения: 590
Регистриран: 14 яну 2008, 09:34
Модел на автомобила: Ford Probe GT '93 2.5 V6 EB9003AH, Ford Cougar '00 2.0 16V EB9950AH
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Спукан маншон

Мнение от Cougar » 13 юли 2008, 00:05

Попринцип ако имаш спешно ходене някъде, за един път нищо няма да му стане на карето (освен ако по няква страхотна случайност не влезе някой камък вътре). Ескорта цяла зима кара така с 2 напълно скъсани маншона, и сега едното каре е предало богу дух, ама все още върви така.

което не значи че ти давам надежди, че можеш да си караш така, направи го възможно най-скоро, иначе ще сменяш каре :?
Продавам си колата !

AlexP
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Спукан маншон

Мнение от AlexP » 14 юли 2008, 08:22

Смяната е наложителна. Иначе ще замине и карето и ще бръкне по-дълбоко в джоба. Продава се отделно - 25-30лв в МФ ще да е. И не е толкова просто както го е описал колегата по-горе. Централната гайка на полуоската е много стегната. С обикновен 1/2" квадрат е трудна работа да се развие. Аз имам 1" гидория и дълго рамо за целта. За да се извади кормилният накрайник от главината трябва специална скоба (пишман майсторите го правят с чук и лост). Карето за да се извади от полуоската трябва да се бръкне вътре и да се свие една зегерка. Въобще работата е за сервиз или за човек който го е правил и има необходимите инструменти.

Потребителски аватар
MegatroniC
потребител
потребител
Мнения: 717
Регистриран: 29 апр 2006, 22:42
Модел на автомобила: Fiesta MK IV Ghia 1,25i 16V Zetec-S
Honda Jazz II 1.3 iDSI
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Спукан маншон

Мнение от MegatroniC » 14 юли 2008, 10:24

Ще се опитам да я закарам тази седмица на сервиз.
Ще трябва ли след тази интервенция по смяната, регулиране на предницата ?
Изображение

AlexP
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Спукан маншон

Мнение от AlexP » 14 юли 2008, 12:31

По принцип - не. Освен ако "майстора" реши да развие кормилният накрайник от кормилната щанга, вместо да го извади от главината. Сигурно има и такива "майстори".

Потребителски аватар
jack71
потребител
потребител
Мнения: 890
Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Спукан маншон

Мнение от jack71 » 14 юли 2008, 12:55

не твърдя че съм майстор, но определено не съм пишман майстор. и не съм казвал че е просто . само посочих стъпките на действие. но ми стана интересно каква скоба използваш за този тип шарнирен болт който не стърчи над дупката че да я пъхнеш. не го правя със чук защото не става, ами със щанга. тези шарнири не са конусовидни че да заклини ами са цилиндрични с канал за напречния болт. ама както и да е. сигурно има скоба. и второ как ще свалиш (и въобще за какво ще свалиш) кормилен болт без да го откачиш от главината? може би като свалиш кормилната щанга от рейката? ама защо да не свалим после и двигателя за да изкараме кормилната рейка?
в крейна сметка винаги съм твърдял че ръководствата не трябва да имат запетайки , ами човека който ще преви това което възнамерява трябва да има елементарен усет за работа и да се досеща, а не да блъска като идиот с чука докато се счупи...

AlexP
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Спукан маншон

Мнение от AlexP » 14 юли 2008, 15:28

Като те чета ми става ясно че не разбираш и говориш наизуст. Долният шарнирен болт (на носача) е цилиндричен и за него не трябва скоба. Този на кормилната щанга е на конус и за да се свали трябва скоба (става и със щанга и чук, но е пишман-майсторска (палачорска) работа). За да се извади карето от главината, главината трябва да се дръпне навън от карето. А това за да стане трябва да се разкачат от главината шарнирният болт на носача и кормилният накрайник. На някои коли става само с вадене на единият от двата, но на Фиестата не така. Пък и за спокойна работа по карето е добре да се свали главината на цяло, тоест да се откачат и двата шарнирни болта (на носача и кормилният), което е елементарно при наличието на скоба за кормилният накрайник - нещо такова - http://www.brandsplace.com/0246-ta-61900.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;.

Потребителски аватар
jack71
потребител
потребител
Мнения: 890
Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Спукан маншон

Мнение от jack71 » 14 юли 2008, 17:28

тука го обърнахме на спортен спор и ше ядем бастъра от модератора ама нейсе. лично аз на фиеста не съм свалял но изгождам че би трябвало да е като ескорт. свалял съм полуоски и на др. коли но при всички положения подхождам по ред : свалял болта на носата , свалям полуоската от кутията ( при ескорта се дава мах волана на ляво в случая) и издърпвам полуоската от кутията, и ако не стига разстоянието да се свали полуоската от кутията, чак тогава свалям кормилния болт от главината така че да може главината с амортисьора да се издърпа от карето.
иначе да същата е скобата ама не толкова лъскава :P

AlexP
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Спукан маншон

Мнение от AlexP » 14 юли 2008, 18:24

Аз не вадя полуоската от кутията. Свалям карето на място. Но ако се извади полуоската ще е по-лесно. Но трябва да се има в предвид, че може да текне масло (зависи от наклона на колата) и може да се замърсят шлиците на вътрешното каре (трябва да се увие карето в найлон). Има и други тънкости. Например маншоните се мажат отвътре с грес за да не се напукат.

Потребителски аватар
dimotaxi
потребител
потребител
Мнения: 649
Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Спукан маншон

Мнение от dimotaxi » 15 юли 2008, 10:48

Аз мога да предложа на колегата вместо да разглобява карето да си сложи "силиконов" маншон-20лв.Само изважда полуоската откъм главината,маха долния шарнир и този на рейката и просто го "нахлузва" като преди това сложи грес! >:D<:

Потребителски аватар
Cougar
потребител
потребител
Мнения: 590
Регистриран: 14 яну 2008, 09:34
Модел на автомобила: Ford Probe GT '93 2.5 V6 EB9003AH, Ford Cougar '00 2.0 16V EB9950AH
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Спукан маншон

Мнение от Cougar » 15 юли 2008, 20:26

Не са ли неопренови ?
Продавам си колата !

Потребителски аватар
dimotaxi
потребител
потребител
Мнения: 649
Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Спукан маншон

Мнение от dimotaxi » 15 юли 2008, 21:26

Мисля че са "силиконови",но няма значение.Когато си сменявах маншоните ми ги предложиха в един магазин на ул.Ц.Симеон,били с лесен монтаж и издържливи!Наистина ги монтирах за 15мин.,но колко ще изкарат незнам :-/: ?

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Спукан маншон

Мнение от madboy » 18 юли 2008, 17:58

dimotaxi написа:Мисля че са "силиконови",но няма значение.Когато си сменявах маншоните ми ги предложиха в един магазин на ул.Ц.Симеон,били с лесен монтаж и издържливи!Наистина ги монтирах за 15мин.,но колко ще изкарат незнам :-/: ?
Има силиконови, водят ги универсални. За техния монтаж се продаваше и някакъв пластмасов конус, на който се поставя маншона обърнат. Като по този начин не се сваля главината, а маншона се нахлузва през нея.
Моя изкара две години и сега е за смяна. Тогава не смених и двата, та другия още си е здрав.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта