На бушона му пари

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
Danchev
потребител
потребител
Мнения: 647
Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
Status: Извън линия

На бушона му пари

Мнение от Danchev » 30 юли 2008, 17:31

Искам да попитам каква може да е причината да загрява някой от бушоните. Той не само че загрява ами за 2-3 дена е напълно стопен. Става въпрос за бушона на перката на купето, по указание е 20А, толкова и слагам. Иначе не гори, само се стапя и пак си баца :?
Tuned and performed by
Изображение
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: На бушона му пари

Мнение от samsung_bg » 30 юли 2008, 18:03

Ами при мен става абсолютно същото с 20А бушон, когато сложа от ония, дето цееелия комплект струва 1лв. Като си сложа оригинален - не се стапя.
Изображение

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Re: На бушона му пари

Мнение от ewgeny » 30 юли 2008, 22:07

Търсете проблем. Бушон не гори от износване.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: На бушона му пари

Мнение от Edinuser » 30 юли 2008, 22:16

Ама му се разтапя пластмасата от калпава изработка и лош контакт на пластините.
Особено тези китайските дето са по 1лв. за цял комплект.

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Re: На бушона му пари

Мнение от ewgeny » 31 юли 2008, 09:25

Абе за да му се разтапя пластмасата начи пак има проблем.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: На бушона му пари

Мнение от nikolovvd » 31 юли 2008, 10:52

Проблема ти идва от окислени контакти и в следствие на нагряването контактите са омекнали. В точката на контакт има по-голяма от нормалното съпротивление и се отделя топлина.
Решенията са 2 - лесно и временно или трудно.
Най-лесно е да вземеш с една финна пиличка да премахнеш окиса от контактите, в които опира бушона или да опиташ (но невярвам да стане добре) с контактен спрей.
По-трудния начин е да извадиш таблото. След като го разглобиш да почистиш контактите на всички бушонни легла. С една дума пълна ревизия на ел.таблото. Натегни допълнително или най-добре смени контактните пластини на топящия се предпазител, ако е възможно.
Бих ти препоръчал преди всичко да се снабдиш с едно ел.табло ІІ-ра употреба, защото може да се окаже че има и допълнителни поражения, а ти нямаш резервни части.

УСПЕХ!

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: На бушона му пари

Мнение от samsung_bg » 31 юли 2008, 11:18

Danchev,
Моя съвет е да сложиш на това място където ти се топи бушона таъв същия от друго място(сигурно има и други 20А-ови) и да видиш какво ще стане. Наистина може да има проблем, ама може и да няма _friends_
Изображение

Потребителски аватар
Danchev
потребител
потребител
Мнения: 647
Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
Status: Извън линия

Re: На бушона му пари

Мнение от Danchev » 31 юли 2008, 17:37

Ами момчета проблема не е в предпазителя, аз за това питам. Вярно, че си купувам бушони от 15 стотинки бройката, но досега не е имало проблем. Зимата ми беше блокирала перката на купето и съответно беше изгорял предпазителя. Перката я оправих, писал съм по други теми как, преди и "пееше" като бачка сега дори не се чува че работи, чува се само как духа :) Когато я правихме с бащата нямах предпазител 20, затова слойихме 30А и сме го забравили. Така до преди 2 дена като отворих капачето и видях, стопеният предпазител. Пробвах с нова 20-ка с такава от друго гнездо сичките си греят. Затова питам дали проблема е в клемите или някъде по пътя по кабелъка. Свалих таблото кабелите са ОК, гледах кабелите на копчето - същата работа, кабелите на перката няка как да видя щото имам 30 минути разглобяване докато се добера до тях. Интересното, което забелязах е ,че от двете клемички на които се ръга предпазителя, грее само горната, но не знам горната на входа или на изхода е???? Ще пробвам тези дни да извадя клемите от гнездата и да им ударя една шкурка, пък да видим :)
Tuned and performed by
Изображение
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: На бушона му пари

Мнение от madboy » 03 авг 2008, 23:38

С пробна лампа лесно ще провериш къде е "+". Ако не се лъжа е на горните клеми. Проблема може да е лоша връзка на самата клема на предпазителя откъм таблото. От това може също да грее, но пък да не е достатъчно да изгори 20А предпазител.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
Danchev
потребител
потребител
Мнения: 647
Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
Status: Извън линия

Re: На бушона му пари

Мнение от Danchev » 04 авг 2008, 04:43

Оправих го :) с малка пиличка запилих двата контакта, контактен спей или спирт, както направих аз, че спрея ми свърши. Контактите се бяха разширили доста от преди това, а аз с пилата ги раздаличих още повече, затова с една отвертка бутах отстрани внимателно докато ми хареса резултата. Вече не грее :)
Tuned and performed by
Изображение
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

Потребителски аватар
toniboy
потребител
потребител
Мнения: 1394
Регистриран: 21 мар 2008, 17:20
Модел на автомобила: ford C MAX 1.6 TDCI /109 к.с / 2009 г
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: На бушона му пари

Мнение от toniboy » 17 апр 2011, 22:14

да колега и при мен стана така, топеше се предпазителя на вентилатора 20А и аз по същият начин го оправих, почистване и стягане на контактните пластини.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 11 госта