Някой да обясни за полуоски и карета
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Някой да обясни за полуоски и карета
Много е писано за разбити карета, но нагледно нямам представа какво представляват
По тази картинка виждам, че външните карета имат някакви сачми, от лявата страна вътрешното е в скоростната кутия, дясното обаче май е до този опорен лагер, демек какво представляват вътрешните (ако някой има подробна снимка или рисунка)
По тази картинка виждам, че външните карета имат някакви сачми, от лявата страна вътрешното е в скоростната кутия, дясното обаче май е до този опорен лагер, демек какво представляват вътрешните (ако някой има подробна снимка или рисунка)
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Някой да обясни за полуоски и карета
Това е една доста добре направена кутия.Поне от към ремонтопригодност.Проблемът е в това,че на много коли с напречно разположен мотор,двете полуоски са с различна дължина.Директно към кутията.На тази схема виждам междинен вал.Така е решен въпроса с различната дължина на полуоските.Реално имаш две еднакви полуоси,едната от които е "допълнена" с междинен вал.
Каретата нормално са две вътрешното е трипалцово или някаква аналогична конструкция,но трипалцовите са се наложили отдавна като достатъчно удачни.Изобщо при вътрешните карета са си стандартни нещата...От Трабант и Вартбург нататък (т.е. някъде 60-те години) си е едно и също.
При външните вече има много варианти и така дадена схемата,не се разбира какво ти е външното каре.Най-общо са около 4 варианта-на Вайс,на Рзепа, на Тракт и няколко навързани помежду си стандартни Карданни кръстачки.Наречени са по имената на техните създатели.Последния вид е най-стар (на повече от век),но още намира приложение.Тежък е и труден за ремонт.От другите...в съвременните коли се ползва предимно предавката на Рзепа.Изглежда ето така:

Това е стандартната карданна кръстачка:

Другите...и да имат проложения в колите,са някаква екзотика.
Каретата нормално са две вътрешното е трипалцово или някаква аналогична конструкция,но трипалцовите са се наложили отдавна като достатъчно удачни.Изобщо при вътрешните карета са си стандартни нещата...От Трабант и Вартбург нататък (т.е. някъде 60-те години) си е едно и също.

При външните вече има много варианти и така дадена схемата,не се разбира какво ти е външното каре.Най-общо са около 4 варианта-на Вайс,на Рзепа, на Тракт и няколко навързани помежду си стандартни Карданни кръстачки.Наречени са по имената на техните създатели.Последния вид е най-стар (на повече от век),но още намира приложение.Тежък е и труден за ремонт.От другите...в съвременните коли се ползва предимно предавката на Рзепа.Изглежда ето така:

Това е стандартната карданна кръстачка:

Другите...и да имат проложения в колите,са някаква екзотика.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Някой да обясни за полуоски и карета
Ей това е май снимка на външно каре
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Някой да обясни за полуоски и карета
Това е външно. Колегата S_C е сложил хубава схемичка. А вътрешното е с тези трите съчми.tankovbg написа:Ей това е май снимка на външно каре

- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Някой да обясни за полуоски и карета
Ясно е какво представляват, samsung_bg, мене по ме интересува дясната страна, аз имам един опорен лагер на полуоската по средата между двете карета, струва ми се че полуоската ми е дълга от вътрешното до външното каре или не е така ? Защото на рисунката която съм дал фактически виждам две десни полуоски. Тази рисунка съм я взел от ръководство за фиеста модели от 1996 год. Как е при теб ?
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Някой да обясни за полуоски и карета
Това там по схемата е междинен вал.Удължава полуоската,но предполагам е фиксиран за купето-не се мести в никаква посока.От едната страна влиза в кутията.Не го пипай,освен ако не е разбито карето му или там с каквото е захванат за диференциала.От другата му страна предполагам има чашка,в която влиза трипалцовия шарнир,вече на полуоската.
Иначе трипалцово каре...изглежда ето така:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5407395" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Това не е от Форд....големината варира според това какъв въртящ момент ще предава,но предполагам е ясно за какво става дума-тяло с три оси на 120 градуса,върху които има ролков лагер.Ринга на лагера не се маха,защото няма сепаратори там и ролките изпадат.Ако се разпадне,трябва да знаете точни брой,за да ги наредите отново.Това се избягва...като при изваждане се крепят ринговете да не изпаднат,след което се надява там специална чашка (снимката на samsung_bg) или се връзва с ластици,тиксо..каквото има.Става всичко,което пречи на ринговете да изпаднат.При обратен монтаж вече се изчиства всичко,гресира се и се връща обратно.Трите малки лагерчета трябва да са смазани...а на 90% от колите са сухи като барут.От там идват купища проблеми...иска си прегледи и поддръжка тоя детайл.Ако се прави както трябва-каретата надживяват колата.
Иначе трипалцово каре...изглежда ето така:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5407395" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Това не е от Форд....големината варира според това какъв въртящ момент ще предава,но предполагам е ясно за какво става дума-тяло с три оси на 120 градуса,върху които има ролков лагер.Ринга на лагера не се маха,защото няма сепаратори там и ролките изпадат.Ако се разпадне,трябва да знаете точни брой,за да ги наредите отново.Това се избягва...като при изваждане се крепят ринговете да не изпаднат,след което се надява там специална чашка (снимката на samsung_bg) или се връзва с ластици,тиксо..каквото има.Става всичко,което пречи на ринговете да изпаднат.При обратен монтаж вече се изчиства всичко,гресира се и се връща обратно.Трите малки лагерчета трябва да са смазани...а на 90% от колите са сухи като барут.От там идват купища проблеми...иска си прегледи и поддръжка тоя детайл.Ако се прави както трябва-каретата надживяват колата.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Някой да обясни за полуоски и карета
Ясно ми е много благодаря за информацията. Каретата не може ли да се погледнат и евентуално смажат с грес като се отвори маншона от широката им страна.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Някой да обясни за полуоски и карета
Може...с дървена шпакличка се пълни чашката с грес колкото поеме.
Само преди това провери да не е пълно с масло.Че има и такива.Рядко се срещат,но има.
Само преди това провери да не е пълно с масло.Че има и такива.Рядко се срещат,но има.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Някой да обясни за полуоски и карета
Колеги, аз току-що си взех колата от майстор. Смени ми четирите маншона на каретата. Само външно дясно беше сцепено, но ги смених всичките. Както казва S_C хубаво е да се прави профилактика. Качих колата на канал да огледам как е свършил работата, та се загледах по полуоските и опорния лагер. Двете полуоски видимо са еднакви. Опорния лагер е хванат за двигателя и вътрешното дясно каре е на него, а не в скоростната кутия, както е отляво. Така, че от ск. кутия до опорния лагер си е директна твърда връзка.

- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Някой да обясни за полуоски и карета
напълно ясно, както е на схемичката ми в началото, то там освен карето е и опорния лагер който също може да се разбие. Да ще трябва да се прегледат нещата ама наесен.
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 9 госта