Парното на Мондео 93
-
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 19 май 2008, 17:21
- Модел на автомобила: Ford Focus Ghia 2000, 1,6 100 hp
- Местоположение: София, Оринд Каунти 1, демек Овча Купел
- Контакти:
- Status: Извън линия
Парното на Мондео 93
Здравейте на всички. Имам проблем с парното. Освен че работи само на 4тата скорост, перката се върти, но движението на въздуха е много слабо, да не кажа никакво. Някой да има предожения какво може да му е?
-
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
- Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v - Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Парното на Мондео 93
Като превключваш външен/втърешен въздух нещо променя ли се или не ?
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Парното на Мондео 93
Парното приятелю е нещо което затопля. Има си едно радиаторче през което преминава топъл натифриз ...kaleeff написа:Здравейте на всички. Имам проблем с парното. Освен че работи само на 4тата скорост, перката се върти, но движението на въздуха е много слабо, да не кажа никакво. Някой да има предожения какво може да му е?
Вентилатора е друго нещо та точно той е с перка и точно той има 4 степени, докъто парното е с плавен преход.
Лафим ти ги тия работи щото на един колега се мъчих 2 седмици да му реша проблема теоритично, докъто не седнахме в самата кола и не видя че проблема му е вентилатора а не парното.
Зад жабката някъде като се надупиш гледаш там и трябва да видиш букса. Там е и платката с резисторите за контрол на оборотите на вентилатора. Поне така съм чел че там се намира и на Мондеото. Ако греша нека не поправят. Като за начало просто разкачи буксата и я напръскай с някакъв контакетн спрей.
Слабата струя на въздуха може да се дължи замърсен филтър на купето. Намира се някъде в двигателния отсек под дясната чистачка по посока на движението.
Заради малкия дебит на въздух може да са ти изгорели резисторите защото не могат да се охлаждат.
-
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 19 май 2008, 17:21
- Модел на автомобила: Ford Focus Ghia 2000, 1,6 100 hp
- Местоположение: София, Оринд Каунти 1, демек Овча Купел
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Парното на Мондео 93
За буксата разбрах, знам че е там. Но въздушния филтър (ако за него иде реч) го смениха преди няма месец. Но ефекта е нулев. Стъклата се запотяват ужасно, а през зимата тва ще е ужас. 

НЕby_cec написа:Като превключваш външен/втърешен въздух нещо променя ли се или не ?
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Парното на Мондео 93
Въздушен филтър на двигателя ли са ти сменили ?paci написа:Заради малкия дебит на въздух може да са ти изгорели резисторите защото не могат да се охлаждат.
За купето е друг

- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Парното на Мондео 93
Нещо не мога да се съглася. Колегите се мъчат да разберат дали си сменил филтъра за купето, защото ако е затлачен ще ти се потят прозорците. Когато този филтър се смени и превключваш външен/втърешен въздух разлика почти няма да има.kaleeff написа:НЕby_cec написа:Като превключваш външен/втърешен въздух нещо променя ли се или не ?
Един комшия тука се беше поболял миналата зима с една Кордоба. Всичко му сменено, а прозорците се потят. Оказа се едно отворено шише с вода


-
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 19 май 2008, 17:21
- Модел на автомобила: Ford Focus Ghia 2000, 1,6 100 hp
- Местоположение: София, Оринд Каунти 1, демек Овча Купел
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Парното на Мондео 93
OK де. Стана ясно че не разбирам много от коли. Къде се намира въздушния филтър за купето? Мисля че е някъде от лявата страна над резервоара за хидравличната течност. И от къде да бръкна за да го проверя?Нещо не мога да се съглася. Колегите се мъчат да разберат дали си сменил филтъра за купето, защото ако е затлачен ще ти се потят прозорците. Когато този филтър се смени и превключваш външен/втърешен въздух разлика почти няма да има.
Един комшия тука се беше поболял миналата зима с една Кордоба. Всичко му сменено, а прозорците се потят. Оказа се едно отворено шише с водаИзхвърли го и се оправи.
-
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
- Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v - Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Парното на Мондео 93
Филтъра се намира под черната пластмаса пред челното стъкло от дясната страна на автомобила. Като стигнеш до него внимавай със щипките му. Сигурно са остарели. Няма да е лошо да провериш дали клапата за вътрешен/външен въздух се движи. Тя се намира зад филтъра.
-
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 19 май 2008, 17:21
- Модел на автомобила: Ford Focus Ghia 2000, 1,6 100 hp
- Местоположение: София, Оринд Каунти 1, демек Овча Купел
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Парното на Мондео 93
Не разбрах под капака или вътре в купето. От дясната страна имаш предвид от страната на водача или от другатаby_cec написа:Филтъра се намира под черната пластмаса пред челното стъкло от дясната страна на автомобила. Като стигнеш до него внимавай със щипките му. Сигурно са остарели. Няма да е лошо да провериш дали клапата за вътрешен/външен въздух се движи. Тя се намира зад филтъра.



-
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
- Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v - Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Парното на Мондео 93
Пред стъклото,срещу жапката се намира филтъра . Трябва да се развият 2-3 винта,които имат капачки на главите (обикновено).
-
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 19 май 2008, 17:21
- Модел на автомобила: Ford Focus Ghia 2000, 1,6 100 hp
- Местоположение: София, Оринд Каунти 1, демек Овча Купел
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Парното на Мондео 93
Така! Проблема се реши кардинално. НЯМА ФИЛТЪР, НЯМА ПРОБЛЕМИ >:D<: >:D<:
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 101
- Регистриран: 15 апр 2006, 08:18
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCI DPF Kombi MK4
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Парното на Мондео 93
Елементарна е смяната на тоя филтър, а пък го купих май за 12 лева....
Смени го, разлика ще видиш моментално, пък да не говорим, че няма да ти се събират боклуци...
Поздрави
Смени го, разлика ще видиш моментално, пък да не говорим, че няма да ти се събират боклуци...
Поздрави
- greek
- потребител
- Мнения: 267
- Регистриран: 30 юли 2005, 19:05
- Модел на автомобила: Mondeo 1993 2.0 combi 136HP-АГУ
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Парното на Мондео 93
когато не работят степени от 1 до 3 проблема е втози диод . но интересното почва с това че трябва да се смени цялата платка заради него,а пък тя струва скромната сума от 82-83 лв .Така че отиваш в магазин за ел.части и си купуваш един такъв диод работещ на 120 градуса и подменяш стария като го закрепваш механично т.е. без поялник защото щял да изгори и това е... за 1,50лв имаш отново идеално работещо парно. а това че духа слабо , наистина е от филтъра за купето .моят като го смених освен че беше супер черен и кален а беше и мокър е как да не изгори коркото диодче .Здравейте на всички. Имам проблем с парното. Освен че работи само на 4тата скорост, перката се върти, но движението на въздуха е много слабо, да не кажа никакво. Някой да има предожения какво може да му е?

Последна промяна от greek на 23 сеп 2008, 12:38, променено общо 1 път.
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Парното на Мондео 93
Точно така. Задачана му е да предпади системата от сторяване - най-вече на пластмасите.samsung_bg написа:Всичко е вярно, само дето това не е диод. THERMO-FUSE се казва
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Парното на Мондео 93
Догодина на Събора имаш една клавиатура от менnikolovvd написа:Точно така. Задачана му е да предпади системата от сторяване - най-вече на пластмасите.


Стига му викахте "ПАРНО" на скапания вентилатор ... басиза 1,50лв имаш отново идеално работещо парно

-
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 19 май 2008, 17:21
- Модел на автомобила: Ford Focus Ghia 2000, 1,6 100 hp
- Местоположение: София, Оринд Каунти 1, демек Овча Купел
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Парното на Мондео 93
Така. Благодаря много на всички, които взеха мнение по въпросаgreek написа:
когато не работят степени от 1 до 3 проблема е втози диод . но интересното почва с това че трябва да се смени цялата платка заради него,а пък тя струва скромната сума от 82-83 лв .Така че отиваш в магазин за ел.части и си купуваш един такъв диод работещ на 120 градуса и подменяш стария като го закрепваш механично т.е. без поялник защото щял да изгори и това е... за 1,50лв имаш отново идеално работещо парно. а това че духа слабо , наистина е от филтъра за купето .моят като го смених освен че беше супер черен и кален а беше и мокър е как да не изгори коркото диодче .



Само още едно пояснение. Тва от снимката от къде го извади?

- greek
- потребител
- Мнения: 267
- Регистриран: 30 юли 2005, 19:05
- Модел на автомобила: Mondeo 1993 2.0 combi 136HP-АГУ
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Парното на Мондео 93
Това е забучено на въздуховода който започва от вентилатора т.е. като извадиш жабката пускаш седалката назад ,лягаш по корем и гледаш с фенерче фронтално горе в ляво до вентилатора.Успех!
-
- потребител
- Мнения: 265
- Регистриран: 27 юли 2007, 16:14
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 1996, комби автомат
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Парното на Мондео 93
Малко ъп на темата. Тези дни започна да мирише на изгоряло като пусна вентилатора. Смърди на стопена пластмаса ОСВЕН ако не включа вентилатора на 4-та степен. Реших че проблема е във въпрония блок с резистори - там беше. Само че не резистор или нещо (вентилатора духаше добре), а се оказа че 1 от клемите се е окислила и като резултат почти целия куплунг беше нагорял. Смърдеше неописуемо.
Оправих пробема като директно запоих жиците върху съпротивленията. Между другото на моето Мондео платката изглежда различно - има го термо бушона но съпротивленията са керамични в общ корпус.
А термобушона гърми на 128гр, така че наистина не го запоявайте, спойките стават на около 180гр.
Оправих пробема като директно запоих жиците върху съпротивленията. Между другото на моето Мондео платката изглежда различно - има го термо бушона но съпротивленията са керамични в общ корпус.
А термобушона гърми на 128гр, така че наистина не го запоявайте, спойките стават на около 180гр.
У нас обаче КАТ служи за да те преебе, а не за да оправи движението.
М. Карбовски
М. Карбовски
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта