Парното на Мондео 93

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
kaleeff
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 19 май 2008, 17:21
Модел на автомобила: Ford Focus Ghia 2000, 1,6 100 hp
Местоположение: София, Оринд Каунти 1, демек Овча Купел
Контакти:
Status: Извън линия

Парното на Мондео 93

Мнение от kaleeff » 17 сеп 2008, 15:04

Здравейте на всички. Имам проблем с парното. Освен че работи само на 4тата скорост, перката се върти, но движението на въздуха е много слабо, да не кажа никакво. Някой да има предожения какво може да му е?

by_cec
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Парното на Мондео 93

Мнение от by_cec » 17 сеп 2008, 15:23

Като превключваш външен/втърешен въздух нещо променя ли се или не ?

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Парното на Мондео 93

Мнение от paci » 18 сеп 2008, 09:45

kaleeff написа:Здравейте на всички. Имам проблем с парното. Освен че работи само на 4тата скорост, перката се върти, но движението на въздуха е много слабо, да не кажа никакво. Някой да има предожения какво може да му е?
Парното приятелю е нещо което затопля. Има си едно радиаторче през което преминава топъл натифриз ...
Вентилатора е друго нещо та точно той е с перка и точно той има 4 степени, докъто парното е с плавен преход.

Лафим ти ги тия работи щото на един колега се мъчих 2 седмици да му реша проблема теоритично, докъто не седнахме в самата кола и не видя че проблема му е вентилатора а не парното.

Зад жабката някъде като се надупиш гледаш там и трябва да видиш букса. Там е и платката с резисторите за контрол на оборотите на вентилатора. Поне така съм чел че там се намира и на Мондеото. Ако греша нека не поправят. Като за начало просто разкачи буксата и я напръскай с някакъв контакетн спрей.
Слабата струя на въздуха може да се дължи замърсен филтър на купето. Намира се някъде в двигателния отсек под дясната чистачка по посока на движението.

Заради малкия дебит на въздух може да са ти изгорели резисторите защото не могат да се охлаждат.

kaleeff
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 19 май 2008, 17:21
Модел на автомобила: Ford Focus Ghia 2000, 1,6 100 hp
Местоположение: София, Оринд Каунти 1, демек Овча Купел
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Парното на Мондео 93

Мнение от kaleeff » 18 сеп 2008, 09:48

За буксата разбрах, знам че е там. Но въздушния филтър (ако за него иде реч) го смениха преди няма месец. Но ефекта е нулев. Стъклата се запотяват ужасно, а през зимата тва ще е ужас. :roll:
by_cec написа:Като превключваш външен/втърешен въздух нещо променя ли се или не ?
НЕ

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Парното на Мондео 93

Мнение от paci » 18 сеп 2008, 09:58

paci написа:Заради малкия дебит на въздух може да са ти изгорели резисторите защото не могат да се охлаждат.
Въздушен филтър на двигателя ли са ти сменили ?
За купето е друг :)

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Парното на Мондео 93

Мнение от samsung_bg » 18 сеп 2008, 10:10

kaleeff написа:
by_cec написа:Като превключваш външен/втърешен въздух нещо променя ли се или не ?
НЕ
Нещо не мога да се съглася. Колегите се мъчат да разберат дали си сменил филтъра за купето, защото ако е затлачен ще ти се потят прозорците. Когато този филтър се смени и превключваш външен/втърешен въздух разлика почти няма да има.
Един комшия тука се беше поболял миналата зима с една Кордоба. Всичко му сменено, а прозорците се потят. Оказа се едно отворено шише с вода :shock: Изхвърли го и се оправи.
Изображение

kaleeff
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 19 май 2008, 17:21
Модел на автомобила: Ford Focus Ghia 2000, 1,6 100 hp
Местоположение: София, Оринд Каунти 1, демек Овча Купел
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Парното на Мондео 93

Мнение от kaleeff » 18 сеп 2008, 11:12

Нещо не мога да се съглася. Колегите се мъчат да разберат дали си сменил филтъра за купето, защото ако е затлачен ще ти се потят прозорците. Когато този филтър се смени и превключваш външен/втърешен въздух разлика почти няма да има.
Един комшия тука се беше поболял миналата зима с една Кордоба. Всичко му сменено, а прозорците се потят. Оказа се едно отворено шише с вода :shock: Изхвърли го и се оправи.
OK де. Стана ясно че не разбирам много от коли. Къде се намира въздушния филтър за купето? Мисля че е някъде от лявата страна над резервоара за хидравличната течност. И от къде да бръкна за да го проверя?

by_cec
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Парното на Мондео 93

Мнение от by_cec » 18 сеп 2008, 11:28

Филтъра се намира под черната пластмаса пред челното стъкло от дясната страна на автомобила. Като стигнеш до него внимавай със щипките му. Сигурно са остарели. Няма да е лошо да провериш дали клапата за вътрешен/външен въздух се движи. Тя се намира зад филтъра.

kaleeff
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 19 май 2008, 17:21
Модел на автомобила: Ford Focus Ghia 2000, 1,6 100 hp
Местоположение: София, Оринд Каунти 1, демек Овча Купел
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Парното на Мондео 93

Мнение от kaleeff » 18 сеп 2008, 11:32

by_cec написа:Филтъра се намира под черната пластмаса пред челното стъкло от дясната страна на автомобила. Като стигнеш до него внимавай със щипките му. Сигурно са остарели. Няма да е лошо да провериш дали клапата за вътрешен/външен въздух се движи. Тя се намира зад филтъра.
Не разбрах под капака или вътре в купето. От дясната страна имаш предвид от страната на водача или от другата :?: :?: :?: (извини ме за неразбирането)

by_cec
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Парното на Мондео 93

Мнение от by_cec » 18 сеп 2008, 14:00

Пред стъклото,срещу жапката се намира филтъра . Трябва да се развият 2-3 винта,които имат капачки на главите (обикновено).

kaleeff
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 19 май 2008, 17:21
Модел на автомобила: Ford Focus Ghia 2000, 1,6 100 hp
Местоположение: София, Оринд Каунти 1, демек Овча Купел
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Парното на Мондео 93

Мнение от kaleeff » 19 сеп 2008, 15:14

Така! Проблема се реши кардинално. НЯМА ФИЛТЪР, НЯМА ПРОБЛЕМИ >:D<: >:D<:

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Парното на Мондео 93

Мнение от samsung_bg » 19 сеп 2008, 16:10

Това не е решение. Сложи си нов.
Изображение

Al161978
потребител
потребител
Мнения: 101
Регистриран: 15 апр 2006, 08:18
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCI DPF Kombi MK4
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Парното на Мондео 93

Мнение от Al161978 » 20 сеп 2008, 23:40

Елементарна е смяната на тоя филтър, а пък го купих май за 12 лева....
Смени го, разлика ще видиш моментално, пък да не говорим, че няма да ти се събират боклуци...

Поздрави

Потребителски аватар
greek
потребител
потребител
Мнения: 267
Регистриран: 30 юли 2005, 19:05
Модел на автомобила: Mondeo 1993 2.0 combi 136HP-АГУ
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Парното на Мондео 93

Мнение от greek » 23 сеп 2008, 12:30

Здравейте на всички. Имам проблем с парното. Освен че работи само на 4тата скорост, перката се върти, но движението на въздуха е много слабо, да не кажа никакво. Някой да има предожения какво може да му е?
IMG_0185a.jpg
това е въпросната платка и диода
когато не работят степени от 1 до 3 проблема е втози диод . но интересното почва с това че трябва да се смени цялата платка заради него,а пък тя струва скромната сума от 82-83 лв .Така че отиваш в магазин за ел.части и си купуваш един такъв диод работещ на 120 градуса и подменяш стария като го закрепваш механично т.е. без поялник защото щял да изгори и това е... за 1,50лв имаш отново идеално работещо парно.
IMG_0188d.jpg
тук е след смяната .малко грубиянско ама работи..
а това че духа слабо , наистина е от филтъра за купето .моят като го смених освен че беше супер черен и кален а беше и мокър е как да не изгори коркото диодче . ;):
Последна промяна от greek на 23 сеп 2008, 12:38, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Парното на Мондео 93

Мнение от samsung_bg » 23 сеп 2008, 12:34

Всичко е вярно, само дето това не е диод. THERMO-FUSE се казва _friends_
Изображение

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Парното на Мондео 93

Мнение от nikolovvd » 23 сеп 2008, 13:18

samsung_bg написа:Всичко е вярно, само дето това не е диод. THERMO-FUSE се казва _friends_
Точно така. Задачана му е да предпади системата от сторяване - най-вече на пластмасите.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Парното на Мондео 93

Мнение от paci » 23 сеп 2008, 20:17

nikolovvd написа:Точно така. Задачана му е да предпади системата от сторяване - най-вече на пластмасите.
Догодина на Събора имаш една клавиатура от мен :D: _friends_
за 1,50лв имаш отново идеално работещо парно
Стига му викахте "ПАРНО" на скапания вентилатор ... баси :evil:

kaleeff
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 19 май 2008, 17:21
Модел на автомобила: Ford Focus Ghia 2000, 1,6 100 hp
Местоположение: София, Оринд Каунти 1, демек Овча Купел
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Парното на Мондео 93

Мнение от kaleeff » 28 сеп 2008, 18:46

greek написа:

когато не работят степени от 1 до 3 проблема е втози диод . но интересното почва с това че трябва да се смени цялата платка заради него,а пък тя струва скромната сума от 82-83 лв .Така че отиваш в магазин за ел.части и си купуваш един такъв диод работещ на 120 градуса и подменяш стария като го закрепваш механично т.е. без поялник защото щял да изгори и това е... за 1,50лв имаш отново идеално работещо парно.
IMG_0188d.jpg
а това че духа слабо , наистина е от филтъра за купето .моят като го смених освен че беше супер черен и кален а беше и мокър е как да не изгори коркото диодче . ;):
Така. Благодаря много на всички, които взеха мнение по въпроса _friends_ _friends_ _friends_
Само още едно пояснение. Тва от снимката от къде го извади? :-/:

Потребителски аватар
greek
потребител
потребител
Мнения: 267
Регистриран: 30 юли 2005, 19:05
Модел на автомобила: Mondeo 1993 2.0 combi 136HP-АГУ
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Парното на Мондео 93

Мнение от greek » 07 окт 2008, 10:21

Това е забучено на въздуховода който започва от вентилатора т.е. като извадиш жабката пускаш седалката назад ,лягаш по корем и гледаш с фенерче фронтално горе в ляво до вентилатора.Успех!

bai_Petko
потребител
потребител
Мнения: 265
Регистриран: 27 юли 2007, 16:14
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 1996, комби автомат
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Парното на Мондео 93

Мнение от bai_Petko » 08 мар 2009, 18:46

Малко ъп на темата. Тези дни започна да мирише на изгоряло като пусна вентилатора. Смърди на стопена пластмаса ОСВЕН ако не включа вентилатора на 4-та степен. Реших че проблема е във въпрония блок с резистори - там беше. Само че не резистор или нещо (вентилатора духаше добре), а се оказа че 1 от клемите се е окислила и като резултат почти целия куплунг беше нагорял. Смърдеше неописуемо.
Оправих пробема като директно запоих жиците върху съпротивленията. Между другото на моето Мондео платката изглежда различно - има го термо бушона но съпротивленията са керамични в общ корпус.
А термобушона гърми на 128гр, така че наистина не го запоявайте, спойките стават на около 180гр.
У нас обаче КАТ служи за да те преебе, а не за да оправи движението.
М. Карбовски

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта