Универсална ламбда сонда

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
OhljovchO
потребител
потребител
Мнения: 207
Регистриран: 15 дек 2007, 20:04
Модел на автомобила: Ford Focus МК2 1.6 Duratec 100HP, 2005г. с газов инжекцион
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Универсална ламбда сонда

Мнение от OhljovchO » 12 фев 2008, 20:50

Здравейте
Днес си закупих универсална ламбда сонда за фокус-а с 4 жици.
Сега обаче идва проблема как най-правилно да я свържа. В различните схеми виждам различни неща и за това питам.
Универсалната сонда има:
- 2бр бели кабели за подгряването
- черен - към компютъра
- сив - земя

Според инструкцията се ползва буксата от старата сонда, като се реже и пресвързва - новата има клемички за кримтване.

Двете за подгряване ще ги намеря лесно. Въпроса е коя отива в компа и коя на земя от другите 2...

Как е според мен: 1-Зелен/жълт и 2-Черно/жълт - подгряване, 3-бяло - сигнал, 4-кафяв-маса
Не съм убеден, че гледам правилните схеми...

Фокус 1.4 16в, 2000г
Последна промяна от OhljovchO на 12 фев 2008, 22:03, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от debug » 12 фев 2008, 21:47

Мисля, че си прав. Проверих ги и в сервизното ръководство, и в TIS - това са цветовете. Бялата и кафявата отиват в компютъра, кафявата е обща за двете сонди - би трябвало да е маса.
Подгряването е зелено-жълто - от таблото с бушоните (предполагам плюс), черно-жълто - към компютъра.
А колко пари ти излезна сондата?
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
OhljovchO
потребител
потребител
Мнения: 207
Регистриран: 15 дек 2007, 20:04
Модел на автомобила: Ford Focus МК2 1.6 Duratec 100HP, 2005г. с газов инжекцион
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от OhljovchO » 12 фев 2008, 21:55

LEMARK AUTOACCESSORIES LIMITED
ENGLANG
UNIVERSAL ZIRCONIA SENSOR FOUR WIRE
PART N L0S04

Взех я за 140лв.

Отделно ми предложиха на различни места:
170лв БОШ
225лв БОШ
240лв БОШ
120лв някаква, бяха я продали и не можах да я видя.

Потребителски аватар
OhljovchO
потребител
потребител
Мнения: 207
Регистриран: 15 дек 2007, 20:04
Модел на автомобила: Ford Focus МК2 1.6 Duratec 100HP, 2005г. с газов инжекцион
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от OhljovchO » 16 фев 2008, 22:53

За информация
Смених сондата.
Кабелите между буксата и старата сонда бяха същите цветове като новата и ги свързах цвят по цвят.
Никакви проблеми.
Сега остава да засека разхода и да видя дали всичко е наред.
Или да мина пак на газ анализатор.

Благодаря на всички отзовали се :)

Потребителски аватар
OhljovchO
потребител
потребител
Мнения: 207
Регистриран: 15 дек 2007, 20:04
Модел на автомобила: Ford Focus МК2 1.6 Duratec 100HP, 2005г. с газов инжекцион
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Универсална ламбда сонда

Мнение от OhljovchO » 14 мар 2008, 20:39

Малък ЪП с продължение към темата.

Та по последна засечка разхода излезе 10/100 градско
Преди смяната беше 10.6-7
В началото с мръсен въздушен филтър 11.5/100

Та на въпроса.
Смених си сондата, но не ресетнах компа веднага.
Дали компа се сеща да ползва сондата след смяната, при положение че тя дълго време не е била изправна или си иска ресет.
Знам, че по инструкция пише разкачаш акумулатора - смяна на сондата - закачане ма аз не го разкачих, просто я смених.
Компа го ресетнах в средата на прехода, в който засекох последния разход. Сега като засека пак ще излезе работата но ми е интересно до колко са ентелегентни тез машинки.
След ресета на компа и изминати 100км в тест моде вика DTC:NONE което ме радва. Преди това не мога да кажа дали е имало грешка.

Потребителски аватар
schrack
потребител
потребител
Мнения: 929
Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
Местоположение: СЛИВЕН
Status: Извън линия

Re: Универсална ламбда сонда

Мнение от schrack » 19 мар 2008, 09:35

Искам и аз да попитан нещо тъй като вече има такава тема......та.......моята синда явно не работи коректно и реших да проверя във МП колко струва :shock: само 357лв със поръчка *00124* има ли някакъв начин и аз да си взема явно такава универсална и дали ще ми работи във параметрите........

Потребителски аватар
OhljovchO
потребител
потребител
Мнения: 207
Регистриран: 15 дек 2007, 20:04
Модел на автомобила: Ford Focus МК2 1.6 Duratec 100HP, 2005г. с газов инжекцион
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Универсална ламбда сонда

Мнение от OhljovchO » 19 мар 2008, 20:37

До колкото аз разбрах ламбда сондите подават еднакви параметри при всички автомобили. Единствената разлика е колко кабела излизат от сондата и такава се търси. Ако някой има друго инфо да казва.
Тази универсалната е без конектор, но е и по-евтина. Предполагам БОШ за 240 ще си е с конектор специално за съответния форд - по каталог ги гледаха в магазина. Трябва да се пита какви са вариантите.
На универсалната пише, че ако старата сонда не е със същите по цвят кабели следва да не се използва. За късмет старата беше с точно такива кабели - явно стандартни цветове.
При мен мисля, че новата работи, тъй като има разлика в разхода на гориво.
След още 200км ще разбера дали е задължително да се ресетне компютъра след смяна или компа си се усеща веднага. Все пак мисля, че е по-добре да се следва процедурата по ръководство - разкача се минуса на акумулатора, сменя се сондата и се закача.

Успех с търсенето на новата сонда.

belleamie
потребител
потребител
Мнения: 1046
Регистриран: 06 юни 2008, 11:49
Модел на автомобила: ?
Status: Извън линия

Re: Универсална ламбда сонда

Мнение от belleamie » 21 сеп 2008, 15:56

За да не правя нова тема, бих искала да помоля за съвет. Преди няколко дни ми светна лампичката за двигателя, изшашках се и още същия ден закарах колата на диагностика в сервиза на ХЕЕД в Надежда. Оказа се, че ламбда сондата не работи. Купих универсална Бош, която съвпада за модела на колата (140 лв, но с отстъпка заради приятел). Имах записан час за вчера в сервиза за да я сменят и да заварят изпускателните колектори, че има няколко дупчици по тях. Отказаха ми да направят и двете защото не трябвало да се слага универсална сонда. Можело да ми се скапе компютъра, двигателя,... абе, наплашиха ме допълнително.
Прозвъних всички фирми за части, за които се сетих и навсякъде ми предложиха само универсална сонда - същата, каквато вече си имам, естествено с по-високи цени. Ходих до Бош сервиза на Данаил Николаев и там казаха, че няма проблем, че е универсална, стига да съвпада за модела.
Оригиналната сонда, струва около 370 лв и в Мото Пфое няма налична и трябва да се чака доставка от Германия.
В този ред на мисли, доволни ли сте от универсалните сонди и какво ме съветвате да предприема? Мога да върна сондата и да си взема парите и да поръчам оригиналната, или да я слагам в някой друг сервиз.
Благодаря предварително.
Cars make CO2 and trees absorb CO2.
By driving my car I'm feeding a tree and helping the environment.

Изображение

Потребителски аватар
OhljovchO
потребител
потребител
Мнения: 207
Регистриран: 15 дек 2007, 20:04
Модел на автомобила: Ford Focus МК2 1.6 Duratec 100HP, 2005г. с газов инжекцион
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Универсална ламбда сонда

Мнение от OhljovchO » 23 сеп 2008, 15:39

Привет
Аз си карам с универсалната сонда вече почти година. Не съм ходил на диагностика след смяната, но пък разхода падна с малко над 1л. на 100км тъй че според мен сондата си работи. Освен всичко цветовете на универсалната сонда съвпадат точно с цвета на оригиналните жици към фордовската ламбда, която махнах.
Според мен просто иди да ти я сменят. Хубаво е където ти я сменят да имат и апаратура за диагностика да я замерят. Имай в предвид, че ламбдата работи след достигане на оптимална температура т.е. на студен двигател може да я няма.
Тези от сервиза според мен са се направили на интересни, щото не е купена от тях.
бтв. Сервиза на ХЕЕД в Надежда ми е на 5мин пеша... :)

А... сега ми направи впечатление... на мен лампата на двигателя никога не ми е светила... та не зная дали може да е от ламбдата... ма щом така казват компутрите.. сменяй и си свиркай :)

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7886
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Универсална ламбда сонда

Мнение от paci » 23 сеп 2008, 20:25

OhljovchO написа:Имай в предвид, че ламбдата работи след достигане на оптимална температура т.е. на студен двигател може да я няма.
Основна част на електрохимичния датчик е керамичен накрайник.
Той се намира в потока изгорели газове. Ефективната работа на датчика е възможна при температура не по- ниска от 300-350 градуса по целзий. Затова, за бързо загряване след пускане на двигателя, съвременните датчици са снабдени с електрически нагревателен елемент.

Датчиците без нагревател могат да имат 1 или 2 проводника, а пък датчиците с нагревател могат да имат 3 или 4 проводници. Като правило проводниците в светли цветове се отнасят за нагревателя, а тъмните - към сигналните проводници. Във връзка с това, че датчика за кислорода може да изработва ел. сигнал само при температура 300 350 градуса по Целзий и нагоре, датчиците без нагревател се поставят в изпускателния колектор, а с нагревател - пред катализатора. Понякога се поставят по два кислородни датчика: пред катализатора и след него.
В случая имате 4 на вашите, нали?!

http://www.clubford.org/portal/content/view/33/95/

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Универсална ламбда сонда

Мнение от debug » 23 сеп 2008, 22:59

Да, и на двете. Така изглеждат на Зетек 2,0.

Изображение
Изображение

Изображение

belleamie
потребител
потребител
Мнения: 1046
Регистриран: 06 юни 2008, 11:49
Модел на автомобила: ?
Status: Извън линия

Re: Универсална ламбда сонда

Мнение от belleamie » 24 сеп 2008, 09:35

debug написа:Да, и на двете. Така изглеждат на Зетек 2,0.

Изображение
Това на снимката струва ми се са кабелите на универсалната, защото и на моята изглеждат така. В багажника е, мога да я снимам после да ви покажа. На оригиналната видях само зелени, но ще огледам по-добре като се постопли навън.
Cars make CO2 and trees absorb CO2.
By driving my car I'm feeding a tree and helping the environment.

Изображение

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Универсална ламбда сонда

Мнение от cocoff » 24 сеп 2008, 10:35

Ето ги най-разпространените сонди.
Не мисля, че колите, които караме биха се разсърдили на каквато и да е сонда... Аз лично вече втора година съм с Магнети Марели за 90 лв.
Прикачени файлове
lambda.jpg
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Универсална ламбда сонда

Мнение от debug » 24 сеп 2008, 22:52

belleamie написа:
debug написа:Да, и на двете. Така изглеждат на Зетек 2,0.

Изображение
Това на снимката струва ми се са кабелите на универсалната, защото и на моята изглеждат така. В багажника е, мога да я снимам после да ви покажа. На оригиналната видях само зелени, но ще огледам по-добре като се постопли навън.
Оригинални са и двете...
Изображение

Изображение

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта