Стъпково моторче демонтаж

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Стъпково моторче демонтаж

Мнение от TIN » 24 сеп 2008, 14:26

Някой знае ли как става това при мондео МК1....необходимо ли е да се сваля колектора или е достатъчно само подемник или канал?

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Стъпково моторче демонтаж

Мнение от Любо » 24 сеп 2008, 14:29

Имаш предвид клапанчето за празния ход? Това което байпасира въздуха?
Ако за него ти е въпроса - Не ти трябва нищо друго освен масто да легнеш под колата, ключе 8 мисля беше и търпение.
Ааа! възможно е да ти трябва и гарнитурката която е между корпуса на клапанчето и колектора. При мен се случи на второто сваляне да се скъса...
В МотоПфое беше евтина, но колко точно ще те излъжа.

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Re: Стъпково моторче демонтаж

Мнение от TIN » 24 сеп 2008, 15:30

Любо написа:Имаш предвид клапанчето за празния ход? Това което байпасира въздуха?
Ако за него ти е въпроса - Не ти трябва нищо друго освен масто да легнеш под колата, ключе 8 мисля беше и търпение.
Ааа! възможно е да ти трябва и гарнитурката която е между корпуса на клапанчето и колектора. При мен се случи на второто сваляне да се скъса...
В МотоПфое беше евтина, но колко точно ще те излъжа.

Благодаря!
Точно за него исках инфо!

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Стъпково моторче демонтаж

Мнение от didon80 » 24 сеп 2008, 22:43

Колега би ли направил снимка на клапана така, както е монтиран преди да го свалиш, че искам да разбера къде точно се намира и как изглежда! Каква е причината да се занимаваш с него? Оборотите на празен ход ли не са стабилни? Опиши проблема, понеже и аз имам проблеми с оборотите......Имам тема, но още не съм открил причината........

Потребителски аватар
TURBOTO
потребител
потребител
Мнения: 644
Регистриран: 01 май 2007, 13:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo'94 1.8 16V
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Стъпково моторче демонтаж

Мнение от TURBOTO » 25 сеп 2008, 13:09

Тъкмо щях да пускам тема,ама видях тази,така,че тъй като имаме общ проблем с доста колеги с Мондео смятам да ползвам тази.Нека наистина някой който се е занимавал с това да каже къде се намира и дали подлежи на някаква интервенция в смисъл почистване.Аз свалих кутията над дросела и видях малка правоъгълна кутия хваната с 2 болта отстрани на дросела.Това ли е това прословуто моторче,ако е то така като гледам май не подлежи на никакво почистване тъй като е затворено отвсякъде.
Последните 2 дена ме съсипа,изобщо не държи обороти,паля и тя гасне,стрелката на оборотометъра направо се побърква.Вчера записах час в МП за днес,сутринта ставам паля и всичко е 6 никакъв проблем,отивам в МП на диагностика,момчето каза,всичко е перфектно,но трябва да я докараш когато го прави,почти сигурно е стъпково моторче,но все пак трябва да я видя когато го прави и аз си тръгнахи сега я дебна да почне да го прави пак,но естествено сега всичко е ОК :evil: :evil: :evil: точно сега когато трябва да го прави не го прави.Момчето от МП също не спомена нищо за почистване или разглобяване откъдето си правя извода,че не подлежи на ремонт или нещо друго.Чисто информативно ми каза,че цената за ново е от порядъка на 150-180 лева в зависимост от модела :shock: :shock:
П.С.извинявам се на автора,че ползвам неговата тема,но нямаше смисъл от още една такава _friends_
Изображение

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Стъпково моторче демонтаж

Мнение от Любо » 25 сеп 2008, 13:26

Въпросното клапанче не е това до дросела!!! Това до дросела е TPS!!! Клапанчето за което иде реч се вижда отгоре, но при доста странен ъгъл и ми е трудно да ти го обясня "цветно".
Лягаш под колата и оглеждаш всмукателния колектор там е. А ако поразтърсиш из този раздел на форума (мисля, че имаше теми по въпроса и в раздела с електриката) ще намериш много снимки на различните видове клапанчета през годините и моделите.

Потребителски аватар
TURBOTO
потребител
потребител
Мнения: 644
Регистриран: 01 май 2007, 13:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo'94 1.8 16V
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Стъпково моторче демонтаж

Мнение от TURBOTO » 25 сеп 2008, 13:49

Дотук добре,значи съм гледал погрешна част.Следващия въпрос е подлежи ли на някакъв ремонт това моторче в смисъл почистване или нещо подобно с което да се реши проблема
Изображение

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7886
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Стъпково моторче демонтаж

Мнение от paci » 25 сеп 2008, 14:16

TURBOTO написа:Дотук добре,значи съм гледал погрешна част.Следващия въпрос е подлежи ли на някакъв ремонт това моторче в смисъл почистване или нещо подобно с което да се реши проблема
Абе ти амнезия ли имаш ? :evil:
Намери го, свали го и се обади :evil:

Потребителски аватар
Murphy
потребител
потребител
Мнения: 73
Регистриран: 21 сеп 2008, 20:44
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 16V RS Style '96
Местоположение: PA City
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Стъпково моторче демонтаж

Мнение от Murphy » 01 окт 2008, 13:57

Колеги ще използвам тази тема за да не пускам отделна. Вчера бях в Мото Пфое точно за проблем с оборотите.
Момчето ми каза, че е стъпковото моторче и е за смяна. При мен проблема е, че държи по високи обороти и не иска да ги свали, опитва се след като е загряла в нормата, НО НЕ ГИ СВАЛЯ. Въпроса ми е момчета мога ли аз да си го сменя и има ли някакви особени чалъми? Става дума за колата от гаража, ако е нужно ще ви пратя и снимки ако ще ви е по-лесно. Не ми се дават 50 лева за труд в Мото Пфое. Вчера ме издрусаха доста пари за смяна на ангренаж темп. датчик и стенд и не ми се ще да им пълня пак гушите :evil:

Ще ви бъда много благодарен ако ми помогнете!
Russian Roulette is not the same without a gun!

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Стъпково моторче демонтаж

Мнение от Любо » 01 окт 2008, 16:15

Можеш и сам да си го смениш. Но преди това го свали и почисти. Виж после как ще работи. В Мого Пфое казват, направо че е за смяна, защото по техните ръководства този детайл неподлежи на ремонт. Ако от тази тема не ти става ясно къде и как да го търсиш и свалиш ползвай търсачката, защото има няколко много подробни теми по въпроса, с богат снимков материал и много обяснения.

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Стъпково моторче демонтаж

Мнение от samsung_bg » 01 окт 2008, 16:41

Смяната му е елементарна, но пробвай с чистене. Пръсни със спрей и потенциометъра на дроселовата клапа. Този проблем може да е и от него. След това ресет на компа.
Изображение

Потребителски аватар
pifivo1
потребител
потребител
Мнения: 349
Регистриран: 06 май 2007, 10:51
Модел на автомобила: ford fiesta studio 1.25 16V zetec s газов инжекцион
Местоположение: гр.Оряхово
Status: Извън линия

Re: Стъпково моторче демонтаж

Мнение от pifivo1 » 01 окт 2008, 20:55

samsung_bg написа:Смяната му е елементарна, но пробвай с чистене. Пръсни със спрей и потенциометъра на дроселовата клапа. Този проблем може да е и от него. След това ресет на компа.
Подкрепям колегата за почистването, не зная на мондеото как е, но на фиеста 1.25 16в зетек се чисти.И което е най-странното някъде бях чел, че колега го е чистил с обезмаслител за фурни.Моето го чистих няколко пъти, включително и в мотопфое, но резултата беше временен.Накрая го прежалих и го почистих с обезмаслител за готварски печки, за две-три минути и колко мизерия падна от него, не е истина и от тогава до днес повече от година не съм го пипал и си работи.Само да добавя, че след като го почистих с обезмаслителя му пръснах малко WD 40 за смазване.Може на някой да му се струва невероятно, но това е самата истина.Успех на колегата :D

Потребителски аватар
Murphy
потребител
потребител
Мнения: 73
Регистриран: 21 сеп 2008, 20:44
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 16V RS Style '96
Местоположение: PA City
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Стъпково моторче демонтаж

Мнение от Murphy » 02 окт 2008, 01:38

Колеги чистих и дросела и МАФ-а и нямаше ефект! Остава само стъпковото моторче! Искам само да попитам, след като го сваля и го почистя, а и евентуално да го сменя с ново. Трябва ли да ресетвам компа? В Мото Пфое ми казаха, че не е много препоръчително да се рестартира...
Russian Roulette is not the same without a gun!

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Стъпково моторче демонтаж

Мнение от Любо » 02 окт 2008, 09:33

Казваш, че двигателя се опитва да сваля оборотите, но не успява. Това ме кара да мисля, че клапана ти работи (моторчето).
Провери си вакуумните линии. При мен този проблем се реши след като открих проблемна вакуумна линия. И по-точно коляното на вакуумната линия за картерните газове. Намира се под бобината.

Потребителски аватар
Murphy
потребител
потребител
Мнения: 73
Регистриран: 21 сеп 2008, 20:44
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 16V RS Style '96
Местоположение: PA City
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Стъпково моторче демонтаж

Мнение от Murphy » 02 окт 2008, 15:51

Любо написа:Казваш, че двигателя се опитва да сваля оборотите, но не успява. Това ме кара да мисля, че клапана ти работи (моторчето).
Провери си вакуумните линии. При мен този проблем се реши след като открих проблемна вакуумна линия. И по-точно коляното на вакуумната линия за картерните газове. Намира се под бобината.
В Мото Пфое ми казаха че тоя модел не бил с вагумна линия...
Незнам какво да си мисля вече колеги дали тия са негодници или колата ми се странна незнам на кого да вярвам вече :cry:
Само ядове и оправия няма...
Russian Roulette is not the same without a gun!

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Стъпково моторче демонтаж

Мнение от Любо » 03 окт 2008, 11:19

На тия в МотоПфое можеш да им кажеш да се грмнат! Как така няма вакуумна линия!? Нали е Zetec двигателя? 1,8? И моя е същия, кво като е на Мондео!?
Я кажи това РА City Пазарджик ли значи? Ако е така иди на срещата на клуба на острова (мисля че още се събират там в 12 на обяд в Неделя. Влез в СРУЩИ НА КЛУБА имат си тема, там има телефони). Момчетата ще ти покажат къде са вакуумните линии. Струва ми се че повечето от тях доста разбират. Ако имаш път към София обади се все ще намерим кой да ти покаже вакуумните линии.

Потребителски аватар
Murphy
потребител
потребител
Мнения: 73
Регистриран: 21 сеп 2008, 20:44
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 16V RS Style '96
Местоположение: PA City
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Стъпково моторче демонтаж

Мнение от Murphy » 03 окт 2008, 11:38

Любо написа:На тия в МотоПфое можеш да им кажеш да се грмнат! Как така няма вакуумна линия!? Нали е Zetec двигателя? 1,8? И моя е същия, кво като е на Мондео!?
Я кажи това РА City Пазарджик ли значи? Ако е така иди на срещата на клуба на острова (мисля че още се събират там в 12 на обяд в Неделя. Влез в СРУЩИ НА КЛУБА имат си тема, там има телефони). Момчетата ще ти покажат къде са вакуумните линии. Струва ми се че повечето от тях доста разбират. Ако имаш път към София обади се все ще намерим кой да ти покаже вакуумните линии.
Да от Пазарджик съм а на тия в мото пфое ще им потроша тъпите глави! Писах в темата за срещите но никой не ми отговори:( Сега ще ходя до магазина казаха ми че е 205 лева и казаха че можело и сам да си го смениш на два болта било...Снощи откачих акумулатора за цяла нощ и ще видя сега дали има някакъв ефект. Тъпанарите в мотопфое не го откачиха като изчистига дросела и МАФ-а и колата се чудеше какво да прави после :evil: Питах го защо не го откачи той каза не било хубаво за колата щяла да си загуби настройките и да не съм чел лапетииски изцепки по форумите :evil:
Направо побеснях човек не може да има вяра на никому в днешни дни :evil:
Ще пиша по-късно какво е станало! Благодаря за инфото колега!
Russian Roulette is not the same without a gun!

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Стъпково моторче демонтаж

Мнение от Любо » 03 окт 2008, 11:58

Не се набутвай да купуваш нещо преди да си проверил другите възможности... Освен ако нямаш 200лв излишни. Разрови се из темата за срещите в Пазарджик има телефони. звънни на някой и питай кога ще се съберат. Все си мисля че ще ти ги покажат тия вакуумни линии.

Потребителски аватар
Murphy
потребител
потребител
Мнения: 73
Регистриран: 21 сеп 2008, 20:44
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 16V RS Style '96
Местоположение: PA City
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Стъпково моторче демонтаж

Мнение от Murphy » 03 окт 2008, 13:23

Преди малко включих минуса на акумулатора и свали малко оборотите... но под 1200 не пада. Почти винаги пада на 950 но има и моменти когато не иска да свали повече от 1200. Някой може ли да ми даде снимка къде се намира това моторче да си го сменя сам. Сега ходих и в един друг магазин там цената му е 130лв. Искам да си го сменя и да не се занимавам с глупости. Също така и ако можете да ми кажете точно къде са тези вакумни връзки да видя и тях. За съжаление не мога да търся момчетата от срещите защото съм адски зает тия дни :( Ще ви бъда много благодарен ако ми помогнете!
Russian Roulette is not the same without a gun!

Потребителски аватар
Murphy
потребител
потребител
Мнения: 73
Регистриран: 21 сеп 2008, 20:44
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 16V RS Style '96
Местоположение: PA City
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Стъпково моторче демонтаж

Мнение от Murphy » 13 окт 2008, 00:50

Момчета проблема до някъде се оправи! Вече колата държи 950 оборота на място, но понякога ги сваля бавно. Например като карам със 100/км в час и освободя от скорост държи 1300 оборота известно време и след това падат на 950. Градско пак е така но след като спра на място и моментално падат на 950. Сутрин нямам яодве с паленето работи си на 1100 и след няколко минути пада на 950. Въпроса ми е къде точно се намира това стъпково моторче и ако може да ми дадете снимка за да го сваля и изчистя. Ако няма ефект ще купя ново. Благодаря предварително!
Russian Roulette is not the same without a gun!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта