При демонтаж на колани

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
Отговори
Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

При демонтаж на колани

Мнение от peterdi_bg » 27 окт 2008, 23:12

Изглежда контрата на коланите блокира, когато коланът се навие прекалено много. Затова според мен е добре като се свалят колани, да не се дава да се навият повече, отколкото трябва, за да се сложат пак, т.е. дължината на колана, която не е навита, да е около 2м. Или - не ги мятайте направо в торбата! В противен случай коланът не може да се изтегли отново, даже и ако се опитам да освободя контрата с достатъчно здрав тел. Как се оправя пренавит колан - това утре ми предстои да разбера. Първия вариант, който май е по-лек за изпълнение, е да се разшие статичния край и да се изкара от ролката наобратно. Надявам се да стане така, за да не трябва да се разглобява цялата ролка с пружините и прочие.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: При демонтаж на колани

Мнение от S_C » 28 окт 2008, 01:37

Контрата блокира при много положения.Ако не е в хоризонтално положение машинката пак трябва да блокира.Поне по сегашните изисквания.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
cosworth team ruse
потребител
потребител
Мнения: 1108
Регистриран: 20 апр 2008, 21:39
Модел на автомобила: форд сиера
Местоположение: РУСЕ
Контакти:
Status: Извън линия

Re: При демонтаж на колани

Мнение от cosworth team ruse » 28 окт 2008, 07:57

бацеее ако си смъкнал коланите и са блокирали ги сложи на метал и ще отпуснат ,аз заради тая глупост си хвърлих едни колани докато разбера че трябва да са на метал за да отпуснат :mrgreen:

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: При демонтаж на колани

Мнение от peterdi_bg » 28 окт 2008, 09:44

На метал - звучи интересно =D

Ще пробвам, имам 3 такива. Единия е сложен ама пак нещо не вдява за какво иде реч. Ако стане - ще имам 2 броя за който иска =DD

Иначе те винаги блокират като се свалят, ама ако ги оставиш да се навият много после явно трудно се отблокират. Ако не са много навити се оправят веднага като ги сложа. Тъй че това за 2-та метра спестява доста занимаваници. Ако няма да се слагат веднага, може да се запушат с нещо за да не може пружината да се навие - това последния път бях решил да го пробвам и явно трябваше...
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: При демонтаж на колани

Мнение от peterdi_bg » 28 окт 2008, 20:24

В крайна сметка монтирания колан дето се беше навил се оправи. Оказа се че важи това за вертикалното положение на машинката. Но другите два са навити докрай, добре че не ми се налага сега да се занимавам с тях, там сигурно ще трябва да се разшива.

Мерси за инфото на всички писали!
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
cosworth team ruse
потребител
потребител
Мнения: 1108
Регистриран: 20 апр 2008, 21:39
Модел на автомобила: форд сиера
Местоположение: РУСЕ
Контакти:
Status: Извън линия

Re: При демонтаж на колани

Мнение от cosworth team ruse » 28 окт 2008, 21:24

ami да лепваш го на метал някъде по колата жертикално положение и се освобождават и аз ги имах тея проблеми даже щях да хвърлям уж новите колани ама му хванах цаката де,пък старите даже ги отворих и после не успях да навия пружината и ги хвърлих :mrgreen:

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: При демонтаж на колани

Мнение от peterdi_bg » 29 окт 2008, 12:09

А, и аз съм пренавивал пружина на колан - справих се. Тея двата някой хубав ден като имам повече време ще ги оправя, че да може евентуално да влязат пак в употреба, ще ги запуша с нещо да мируват. Ама при тях вертикално на метал не помага - прекалено много са навити. Някой ако му трябват - да пише, обаче за тях нямам долната част в която се закопчават.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: При демонтаж на колани

Мнение от Любо » 30 окт 2008, 11:02

А как се оправя колана, за да може да се прибира?
Единият ми колан и сега се прибира, но много бавно и като го придържам да не се огъва много.
Би трябвало като се откопчае да се прибире общо взето без проблеми и сравнително бързо.
Ако някой има идея да споделя. ЗА сега възнамерявам да разглабям в Събота.

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: При демонтаж на колани

Мнение от peterdi_bg » 31 окт 2008, 00:05

Ами има два варианта - или да е запушен, или да не му е в ред пружината. Пружината е спираловидна и е отстрани, покрита с едно пластмасово капаче (поне ако коланите са ти същите като моите - говорим за тия отзад), но предполагам че и на предните механизма е същия. Запушването при предните може да става и от конзолата или от нещо, попаднало върху машинката. Пружината се навива доста трудно ако се изтърве и по принцип трябва да е цялата омаслена.

При моите два задни (тия които не са сложени) проблема се получава от друго - като са пренавити, запушват контрата и пружината и не може да се изкарат обратно понеже няма къде повече да се навият, контрата остава вътре, а пружината не действа. Затова трябва да се развият наобратно, което става с разшиване на статичния край и се вадят двете окачвания, и се измъква част от колана назад че да може да се раздвижи - аз така си го представям.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
vladeto
потребител
потребител
Мнения: 192
Регистриран: 04 юли 2007, 08:21
Модел на автомобила: Ford Fiesta Mark 2, 1.6 D Finesse, 1987...
Местоположение: София, кв. Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Re: При демонтаж на колани

Мнение от vladeto » 10 дек 2008, 12:24

някакво развитие??Че и аз имам 2-3 колана, които забиха след свалянето... :-/:
Фактът, че съм параноик, не доказва, че ТЕ не са тук, за да ме вземат!!!
Изображение

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: При демонтаж на колани

Мнение от peterdi_bg » 12 дек 2008, 10:49

Не съм се занимавал, нямам време. Имам си пълен комплект в колата, а тия двата навитите си седят в багажника и чакат по-добри дни
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта