Централното заключване дава на късо

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
zelen4uka
потребител
потребител
Мнения: 149
Регистриран: 01 юли 2006, 23:08
Модел на автомобила: SIERRA 2.0I DOHC 1991г
Местоположение: SOFIA
Контакти:
Status: Извън линия

Централното заключване дава на късо

Мнение от zelen4uka » 15 мар 2009, 22:10

Привет!
Колата не е форд защото е на брата и е японска.
Проблема който имаме с нея е в централното заключване. То е от типа вкарваш ключа, заключваш или отключваш. Централното е заводско на Дайхатсу 90г.
Заради това централно ни изгоря генератора. Постоянно дава на късо което дава съпротивление повече от 8А но незнам колко. Като изключа щепсала на шофйорската врата и вече няма късо. От там се командват всички врати. Как мога да локализирам мястото на проблема и да го премахна. Аз лично немога да повярвам, че няма бушон който да изгори и да предпази автомобила от пожар. На щепсала който е на вратата на шофйора кабелите са 3. Помогнете все пак и аз карам сиерра и му се пресмивам за да го ядосам повече. 8)

Потребителски аватар
kriki
потребител
потребител
Мнения: 492
Регистриран: 18 ное 2008, 00:32
Модел на автомобила: Mondeo МК2 97г. 1.6 Zetec
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Централното заключване дава на късо

Мнение от kriki » 16 мар 2009, 00:59

Ами колега при това полжение няма как да дава късо вътре в вратата просто защото там не влиза плюс, а само маса и в зависимост от това дали е заключено или отключено масата се връща по някои от другите два кабела. По скоро късото е в купето и е между някой от управляващите кабели на централното и плюс а товара от 8 и повече ампера (не съпротивление, то се мери в омове) изчезва като се откачи куплунга просто защото връзката на съответният кабел с маса минава през вратата

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Централното заключване дава на късо

Мнение от tankovbg » 16 мар 2009, 10:09

Колега kriki, нещо не разбирам как така във вратата не влиза плюс, а само маса, ами като няма плюс как се задейства машинката за бравата ?
Колегата пише, централното е от типа вкарваш ключа, заключваш или отключваш.
Без плюс това няма как да стане с ключа. Дори комутацията с ключа да замасява верига, то неминуемо плюс ще дойде до машинката.
По скоро колегата да си види машинките, много вероятно едната да има намотки на късо и да черпи прекомерно голям ток, който обаче е недостатъчен да изгори предпазител (те са мин. 15 А и нагоре в зависимост от броя ключалки), или някой кабел да дава на късо по веригата (по малко вероятно). Разкачайки щепсела на шофьорската врата, с оммер да се провери веригата на машинките по врати, където показанията са най малки там е проблема. А предпазители си има.

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4337
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Централното заключване дава на късо

Мнение от DigiPro » 16 мар 2009, 18:47

zelen4uka написа:Привет!
Колата не е форд защото е на брата и е японска.
Проблема който имаме с нея е в централното заключване. То е от типа вкарваш ключа, заключваш или отключваш. Централното е заводско на Дайхатсу 90г.
Заради това централно ни изгоря генератора. Постоянно дава на късо което дава съпротивление повече от 8А но незнам колко. Като изключа щепсала на шофйорската врата и вече няма късо. От там се командват всички врати. Как мога да локализирам мястото на проблема и да го премахна. Аз лично немога да повярвам, че няма бушон който да изгори и да предпази автомобила от пожар. На щепсала който е на вратата на шофйора кабелите са 3. Помогнете все пак и аз карам сиерра и му се пресмивам за да го ядосам повече. 8)
Колега кажи на Христо да го дава на вторични суровини това дайхацу и да си вземе немска кола, за предпочитане Форд. :lol: Прати му поздрави от Деян от Търново. _friends_

Потребителски аватар
cruise
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 23 фев 2007, 11:48
Модел на автомобила: FORD FIESTA 1.1MI "95 с LOVATO АГУ
Ситроен С4 '07 (само за подръжка)
FORD C-MAX 1.6 LPG " 06. BRC АГУ
FORD Galaxy MK2 2.0 "11 TDCI
Местоположение: Димитровград->Хасково
Status: Извън линия

Re: Централното заключване дава на късо

Мнение от cruise » 16 мар 2009, 20:06

японски ии.JPG
Това е за Паджеро, но е японска. Виж ако буксата за централното (на втората снимка) е същото ще ти пратя още документация . Това е блока за централното.
Упралението на централното е в тази три пинова букса (на първата снимка), свързана към ключалката. Доколкото знам в шьофьорската врата (на някой) НЯМА МАШИНКА, измислил го е японеца една машинка по малко по евтино.
Тази три пинова букса влиза в ключалката.
Изображение
FORD FIESTA 1.1MI "95 с LOVATO АГУ
FORD C-MAX 1.6 LPG " 06. BRC АГУ
FORD Galaxy MK2 2.0TDCI "11

Потребителски аватар
kriki
потребител
потребител
Мнения: 492
Регистриран: 18 ное 2008, 00:32
Модел на автомобила: Mondeo МК2 97г. 1.6 Zetec
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Централното заключване дава на късо

Мнение от kriki » 17 мар 2009, 01:41

tankovbg написа:Колега kriki, нещо не разбирам как така във вратата не влиза плюс, а само маса, ами като няма плюс как се задейства машинката за бравата ?
Колегата пише, централното е от типа вкарваш ключа, заключваш или отключваш.
Привет на tankovbg и останалите колеги които взимат мнение по въпроса, точно както го пише колегата вкарваш ключа и заключваш или отключваш при поето гадните дребосъци са счели, че тъй като тази врата врата се заключва на ръка с ключа в нея не е необходимо да се слага изпълнителен механизъм (моторче) колегата cruise вече го каза, а само управление. Елементарната сметка показва че ако има моторче и управление в вратата са необходими минимум 4 проводника два за моторчето и два за управление, като единият е маса а другия управляващ. До сега не съм попадал на японска или корейска кола чието централно да се управлява с плюс. От това което пише zelen4uka се вижда че в вратата влизат само 3 проводника, тоест в случая те са съответно маса и две управления. Дори и да има моторче то плюса към него се появява за секунда при активиране на централното, и ако това захранване го има постоянно (Не важи за форд)то моторчето няма да издържи и 5 минути, тоест ще изгори и съответно няма да има товар

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Централното заключване дава на късо

Мнение от tankovbg » 17 мар 2009, 13:19

Нямам конкретна престава как е при него, при мен си има моторчета във вратите, чувам ги като ръмжат при отключване и заключване, даже когато нямах аларма при закупуването, след като пъхна ключа и врътна леко пак действаха, ако няма ток примерно при по нататъшно завъртане вратата пак се отваря, явно има някакво контакторче което включва верига при завъртане на ключа. За мен това си е понятието електрически брави и съответно които могат да се задействат от модул за централно заключване, така както ми направиха от алармата - при активиране се заключват и обратно.
Дали устройството ще задейства от алармата или от друго с дистанционно управление все е едно.
Но питащия казва - Проблема който имаме с нея е в централното заключване. То е от типа вкарваш ключа, заключваш или отключваш. Та какво разбира под централно не е ясно, защото ако само вкарваш ключа, заключваш или отключваш и се чуват моторчетата, то има само елбрави. Може да има и централно но да няма с какво да го задейства.

Потребителски аватар
cruise
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 23 фев 2007, 11:48
Модел на автомобила: FORD FIESTA 1.1MI "95 с LOVATO АГУ
Ситроен С4 '07 (само за подръжка)
FORD C-MAX 1.6 LPG " 06. BRC АГУ
FORD Galaxy MK2 2.0 "11 TDCI
Местоположение: Димитровград->Хасково
Status: Извън линия

Re: Централното заключване дава на късо

Мнение от cruise » 17 мар 2009, 19:44

tankovbg: Я обясни разлика между ел. брава и машинка (аз не успях да открия ралика в обясненията).
Да се разберем какво означава ЦЕНТРАЛНО? Ако греша моля да ме поправите. Като завъртиш ключа на шофьорската (или дясната) се отключват всичките врати (при някой и багажника). Винаги има управляващ модул. Няма дистанционни аларми, но има управляващ модул.
Има централно с дистанционно (на по новите коли), но пак важи горното като откл. (с ключа) едната от предните врати се отключват всичките.

zelen4uka: Отваряй кората и дай снимка. Да не си чешем езиците само и да предполагаме. Потърси документация (като тази която намерих за Пажерото). Трябва да се открия и централния модул.
Ако е като Пажерото една машинка и един модул с дистанционно за 25,00лв. монтаж и решаваш проблема.
Аз се ориентирах по схемта и е много лесно.
Изображение
FORD FIESTA 1.1MI "95 с LOVATO АГУ
FORD C-MAX 1.6 LPG " 06. BRC АГУ
FORD Galaxy MK2 2.0TDCI "11

Потребителски аватар
zelen4uka
потребител
потребител
Мнения: 149
Регистриран: 01 юли 2006, 23:08
Модел на автомобила: SIERRA 2.0I DOHC 1991г
Местоположение: SOFIA
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Централното заключване дава на късо

Мнение от zelen4uka » 18 мар 2009, 11:34

моето централно е с електро клапани както на горната схема но проблема е че нямам клема 6.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта