отстранен катализатор на Форд Ескорд

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
peshkata
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 08 юни 2009, 21:33
Модел на автомобила: Ford Escord 1992г. 1800к. 115к.с. 16V Двувалка EFI
Местоположение: BG Rousse
Status: Извън линия

отстранен катализатор на Форд Ескорд

Мнение от peshkata » 10 юни 2009, 00:42

Здравейте,имам Форд Ескорд 1800 кубика 115 к.с. 16 В двувалка ...всичко добре обаче съвсем случайно при подмяна на средно гърне реших да смъкна да видя как е катализатора и какво да видя ....абсолютно за нищо не става ...натрушен като кимюр беше станал ...почистих го и го затворих пак.Въпроса ми е трябва ли да изолирам ламбда сондата зада не натрупва грешки на компютъра да подчертая пълна инжекция съм ,защото вече преминаването на газовете ще става по бързо и въздуха който не е изгорял в процеса на горене в двигателя ще преминава по бързо през сонадата и ще я лъже че е в малко количесто а тя от своя страна ще дава грешна информация на компютъра ,че горивната смес е победна и следователно ще впръска повече бензин от там ще има прелашкване и преразход на гориво .... ? Иначе има чуствителна разлика в старта и набирането на колата .... до 1900 оборота нея търси за бягане но направи ли 2000 до 4500 обората точно в най големия си въртящ нютон момент ...вчера изядох като мечка БМВ 1.6 103 коня Е36 копе ...чак му се стъжни ,а аз щото съм забавен човек съм си лепнал отзад на капака .... 1.1 литра :D . Мерси предварително !

Потребителски аватар
NightRider
потребител
потребител
Мнения: 184
Регистриран: 01 сеп 2007, 16:31
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '93г. Zetec, Ghia, Седан, ГИ Фобос
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: отстранен катализатор на Форд Ескорд

Мнение от NightRider » 10 юни 2009, 07:52

Нищо не трябва да изолираш. Ламбда сондата си работи идеално и без катализатор.

peshkata
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 08 юни 2009, 21:33
Модел на автомобила: Ford Escord 1992г. 1800к. 115к.с. 16V Двувалка EFI
Местоположение: BG Rousse
Status: Извън линия

Re: отстранен катализатор на Форд Ескорд

Мнение от peshkata » 10 юни 2009, 15:34

аз по принцип би трябвало да имам 4 сонди за всяка колекторна тръба обаче забелязах,че май имам само една ламбда сонда и то веднага след сглобката на колекторните тръби и преди катализатора ....поне смятам ,че е тя ... и лошото е че е откачена ...счупена е пишката която се закрепва към тръбата на колектора .Щом казваш,че разхода на гориво не се касае от това тогава добре просто реших ,че компютъра за да си пресметни горивната сме черпи инфо от нея и следователно ще има някаква промяна в консистенцията след като вече няма катализатор.Ако не се лъжа не би ли трябвало да имам една сонда и след катализатора ...ако е така ...тя каква роля играе и каква информация ще праща на компютъра след като започват газовете да излизат по бъррзо от катализатора ? Чак сега разбирам колко много не разбирам добре ,че има хора като вас да споделят знанията си ...мерси предварително ;)

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1347
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: отстранен катализатор на Форд Ескорд

Мнение от vargala81 » 10 юни 2009, 23:14

peshkata написа:аз по принцип би трябвало да имам 4 сонди за всяка колекторна тръба обаче забелязах,че май имам само една ламбда сонда и то веднага след сглобката на колекторните тръби и преди катализатора ....поне смятам ,че е тя ... и лошото е че е откачена ...счупена е пишката която се закрепва към тръбата на колектора .Щом казваш,че разхода на гориво не се касае от това тогава добре просто реших ,че компютъра за да си пресметни горивната сме черпи инфо от нея и следователно ще има някаква промяна в консистенцията след като вече няма катализатор.Ако не се лъжа не би ли трябвало да имам една сонда и след катализатора ...ако е така ...тя каква роля играе и каква информация ще праща на компютъра след като започват газовете да излизат по бъррзо от катализатора ? Чак сега разбирам колко много не разбирам добре ,че има хора като вас да споделят знанията си ...мерси предварително ;)
сондата е 1на,що реши ,че трябва да имаш 4ри.Не знам точно как ти е откачена сондата ,провери на елкон или компютърна диагностика дали работи.По принцип съм чувал,че трябва да се сложи резонаторно гърне на мястото на катализатора.Но аз карах без резонатор и със изчистен катализатор,сега карам със резонатор но разлика не усещам.

noface
потребител
потребител
Мнения: 567
Регистриран: 28 юли 2005, 10:40
Модел на автомобила: Sierra
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Re: отстранен катализатор на Форд Ескорд

Мнение от noface » 11 юни 2009, 10:51

На жена ми фиестата беше с 2 :D: катализатора,и 2-та ги изтърбуших с една голяма и яка щанга и гледам че проблеми няма.А бмв-тата и аз ги късам с фиестата,ако карат на задна обаче :shock:
Децата са наследствени.Ако родителите ти не са имали деца,няма да ги имаш и ти :P

Потребителски аватар
NightRider
потребител
потребител
Мнения: 184
Регистриран: 01 сеп 2007, 16:31
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '93г. Zetec, Ghia, Седан, ГИ Фобос
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: отстранен катализатор на Форд Ескорд

Мнение от NightRider » 11 юни 2009, 11:11

Ако ламбда сондата не работи това задължително ще увеличи разхода. Не съм чувал до сега кола с 4 сонди, има с 2 но за 4 не знам. Отиди на диагностика там ще ти кажат дали работи.

peshkata
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 08 юни 2009, 21:33
Модел на автомобила: Ford Escord 1992г. 1800к. 115к.с. 16V Двувалка EFI
Местоположение: BG Rousse
Status: Извън линия

Re: отстранен катализатор на Форд Ескорд

Мнение от peshkata » 11 юни 2009, 14:02

Крайна сметка какво разбрах.... че моя Ескорд 92 г да подчертая има само една ламбда сонда и тя е преди катализатора ....крайна сметка катализатора играе роля само за почистване на вредните емисии и при неговото премахване няма датчик ,който да даде инфо на компютъра ,че го няма вече .... ,защото аз лично не видях да има датчик вътре в него.Сондата взема инфо от зглобката на колекторите и изпраща инфо на компютъра.Относно сондата ....явно това е сондата което съм забелязъл ,че е изтръгната и е нарушена нейната цялост и невъзможно е закрепването й на ново ...ще мина на сервис да ми я оправят защото 10 литра на 100 километра са ми достатъчни ..... не искам по голям разход .... благодаря ви момчета ! Ако се сетите нещо по моя въпрос ще се радвам да споделите.Относно БМВтата ...те се нечувано яки коли но не забравяйте че форд не е за подценяване а в повечето случай БМВтата ги карат хора ,които не могат да карат .... ;)

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта