Проблем с чистачките (Оказа се деформиран механизъм).
- Nuclear
- потребител
- Мнения: 66
- Регистриран: 07 фев 2009, 19:51
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 2000г, бензин
- Местоположение: София, кв. Ге(т)о Милев.
- Status: Извън линия
Проблем с чистачките (Оказа се деформиран механизъм).
Здравейте.
Тия 2 дни бях на вилата с фокусчето, тръгвам да се прибирам и по едно време решавам да си измия предното стъкло. Обаче... чистачките вървят ужасно бавно. Дори и да са на най-висока скорост, пак им трябваха десетина секунди за един ход. Помислих, че имам нещо лепкаво на стъклото и ги пуснах да повървят още малко, но съвсем спряха. Стоят на едно място и отвреме на време се опитват да помръднат. А също се чува и шумът на моторчето. Реших да ги върна в крайно положение за да спре моторчето, за да не изгори. Прибрах се в гаража и се оказа, че рамената се въртят ужасно трудно, когато искам да ги задвижа на ръка, без да работи моторчето.
Логично реших да ги разглобя. В основата на всяко рамото има една ламарина, а под нея - гайка. Отвих двете гайки, махнах двете шайби, но... рамото не иска да излезе от оста, колкото и да го мъча. А трябва да ги сваля, за да мога да сваля пластмасовата решетка, за да разгледам целия механизъм отдолу.
Понеже нямаше какво друга да направя засега, през дупките на решетката капнах малко масълце на връзките м/у лостовете, които ми бяха достъпни и започнаха да се движат по-лесно, но пак не е както преди - определено моторчето се мъчи. А в петък си работеха нормално.
Та въпросът ми е, как да махна рамената на чистачките, след като съм отвил гайките и какво може да ги кара да вървят така трудно? Малко ми е странно, за 2 дена да стане така - нито ги е валял дъжд, нито съм ги тормозил.
Тия 2 дни бях на вилата с фокусчето, тръгвам да се прибирам и по едно време решавам да си измия предното стъкло. Обаче... чистачките вървят ужасно бавно. Дори и да са на най-висока скорост, пак им трябваха десетина секунди за един ход. Помислих, че имам нещо лепкаво на стъклото и ги пуснах да повървят още малко, но съвсем спряха. Стоят на едно място и отвреме на време се опитват да помръднат. А също се чува и шумът на моторчето. Реших да ги върна в крайно положение за да спре моторчето, за да не изгори. Прибрах се в гаража и се оказа, че рамената се въртят ужасно трудно, когато искам да ги задвижа на ръка, без да работи моторчето.
Логично реших да ги разглобя. В основата на всяко рамото има една ламарина, а под нея - гайка. Отвих двете гайки, махнах двете шайби, но... рамото не иска да излезе от оста, колкото и да го мъча. А трябва да ги сваля, за да мога да сваля пластмасовата решетка, за да разгледам целия механизъм отдолу.
Понеже нямаше какво друга да направя засега, през дупките на решетката капнах малко масълце на връзките м/у лостовете, които ми бяха достъпни и започнаха да се движат по-лесно, но пак не е както преди - определено моторчето се мъчи. А в петък си работеха нормално.
Та въпросът ми е, как да махна рамената на чистачките, след като съм отвил гайките и какво може да ги кара да вървят така трудно? Малко ми е странно, за 2 дена да стане така - нито ги е валял дъжд, нито съм ги тормозил.
Последна промяна от Nuclear на 01 сеп 2009, 21:14, променено общо 1 път.
- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с чистачките.
Клати рамената напред-назад, наляво-надясно докато излезат. Сглобката там е конична и като се стегне гайката заклинва чистачката в конуса на шпилката. Нормално е да се вадят трудно, особено ако не са вадени скоро.
Това, което го казвам е за Мондео МК1, но съм го виждал и на много други коли, съмнявам се при теб да е по-различно.
Задвижвайки рамената на ръка е нормално да се въртят трудно - все пак си от обратната страна на редуктора
Това, което го казвам е за Мондео МК1, но съм го виждал и на много други коли, съмнявам се при теб да е по-различно.
Задвижвайки рамената на ръка е нормално да се въртят трудно - все пак си от обратната страна на редуктора

- Nuclear
- потребител
- Мнения: 66
- Регистриран: 07 фев 2009, 19:51
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 2000г, бензин
- Местоположение: София, кв. Ге(т)о Милев.
- Status: Извън линия
Re: Проблем с чистачките.
Реших да не ги мъча, защото най-много да изкривя нещо - като дърпам чистачката, тя се движи заедно с оста - май трябва нещо като скоба, което се опира в горната част на шпилката, захваща рамото на чистачката отдолу и го издърпва. Когато си правех експерименти да ги раздвижвам, бях отвил гайките и въртях рамената, но щом тогава не излязоха, значи са били влезнали доста здраво.
Закарах колата в МП и се оказа, че самия лостов механизъм е блокирал и го смениха. Опитвали да го раздвижват, но нямало шанс - има една ос близо до мястото, където е двигателчето, която въобще не иска да се върти и ми се струва че е леко крива.
Както и да е, смениха го, но ми остава загадка, как може да се деформира този механизъм, че да блокира (почти). Двигателчето за щастие се оказа здраво.
Закарах колата в МП и се оказа, че самия лостов механизъм е блокирал и го смениха. Опитвали да го раздвижват, но нямало шанс - има една ос близо до мястото, където е двигателчето, която въобще не иска да се върти и ми се струва че е леко крива.
Както и да е, смениха го, но ми остава загадка, как може да се деформира този механизъм, че да блокира (почти). Двигателчето за щастие се оказа здраво.
- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с чистачките (Оказа се деформиран механизъм).
Принципно може. Може да се изкриви някое от рамената и механизъмът не може да се движи... може да запече някоя от ябълките.... може и "майстор" като прави това, което тебе те е било страх, да ... за съжаление всичко може.
Сподели все пак за каква пара става въпрос, за да знаят и другите.
Сподели все пак за каква пара става въпрос, за да знаят и другите.
- Nuclear
- потребител
- Мнения: 66
- Регистриран: 07 фев 2009, 19:51
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 2000г, бензин
- Местоположение: София, кв. Ге(т)о Милев.
- Status: Извън линия
Re: Проблем с чистачките (Оказа се деформиран механизъм).
За части - 291 лв, като самият механизъм е 270, а останалото се за някакви щипки, болкит и допълнителни материали.
Още 85лв за труд, 20% ДДС на цялата сума и стават 450лв.
Още 85лв за труд, 20% ДДС на цялата сума и стават 450лв.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта