Колеги помагайте, имам масло във водата !!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Lenux
потребител
потребител
Мнения: 224
Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Колеги помагайте, имам масло във водата !!

Мнение от Lenux » 25 сеп 2009, 12:18

От един месец насам забелязвам че във казанчето се появяват мазни петна. Малко по малко започнаха да стават все повече и повече. Вчера Като отворих казанчето цялата вода беше станала на масло (или може би обратното). Обаче маслото в двигателя си е чисто, там не е смесило с вода, а само в казанчето има масло. По пътя на логиката когато кола смеси маслото и водата обикновено водата отива при маслото в двигателя, а не маслото при водата :shock: Колеги, така и така съм тръгнал да сменявам гарнитура на главата и да я шлайфам, но просто искам да попитам тези които знаят- Минава ли вода през скоростната кутия? Колата е Скорпио 2.9 - автоматик. Понеже знам че автоматичните скоростни кутий имат някакъв вид охлаждане, и питам дали през кутията по някакъв начин минава вода. Благодаря за отговорите :)
Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "

Tezz
потребител
потребител
Мнения: 91
Регистриран: 24 май 2009, 15:46
Модел на автомобила: Форд Момдео ,комби МК3,.2.0тдци(130кс.)Форд Ескорт комби, 1.8тд(90кс.) 1999г.Форд Ескорт комби,1.8Д,(58коня+2магарета)1991г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Колеги помагайте, имам масло във водата !!

Мнение от Tezz » 25 сеп 2009, 13:27

По мой спомени ,на теория,налягането в мазителната система(дали от картерните газове,дали от маслената помпа)е по-високо от това на охладителната система и от там логично при издухана гарнитура(или не дай боже спукана глава)да се е получил този ефект при теб.Като съвет мога да ти дам,преди да смениш гарнитурата и да затвориш главата,просто я провери за пукнатини(в някои случай не става само с оглеждане,трябва и да се надуе главата),ще избегнеш евентуална повторна манипулация по демонтаж и монтаж на главата.Пожелавам ти успех!

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Колеги помагайте, имам масло във водата !!

Мнение от S_C » 25 сеп 2009, 17:34

Издухана гарнитура,около мястото където маслената магистрала от блока се свързва с главата е общо взето стандартна повреда.Гарнитурите не са вечни.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
Lenux
потребител
потребител
Мнения: 224
Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Колеги помагайте, имам масло във водата !!

Мнение от Lenux » 25 сеп 2009, 23:12

Ясно. Благодаря все пак :)
хм.. а в крайна сметка каква е вероятността през скоростната автоматична кутия да минава водно охлаждане, и от там АТФ-а да е избил във водата ?
Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Re: Колеги помагайте, имам масло във водата !!

Мнение от venom4o » 26 сеп 2009, 08:53

никаква.. защото и да минава то не е свързано с това на мотора.. блок 200 (Онс 2.0) е стандартен блок при 2.0 карбуратор , ефи , нормални тип 9 и автоматични АЛ4Д скоросктни кутии.Охлаждане на скоростите не им трябва... те си имат масло ;)Най вероятно проблема ти е бил гарнитурата

Потребителски аватар
Lenux
потребител
потребител
Мнения: 224
Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Колеги помагайте, имам масло във водата !!

Мнение от Lenux » 26 сеп 2009, 13:36

Не не.. става въпрос за другото скорпио. То е 2.9 V6 автоматик.
Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Колеги помагайте, имам масло във водата !!

Мнение от S_C » 26 сеп 2009, 14:47

Автоматика е с комбиниран радиатор.За вода и масло.Може и от там да смесва...което е по-лошия вариант,понеже тоя радиатор определено е по-скъп от смяната на гарнитурата.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
Lenux
потребител
потребител
Мнения: 224
Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Колеги помагайте, имам масло във водата !!

Мнение от Lenux » 26 сеп 2009, 22:40

Леле ужас.. Някой знае ли поне каде точно се намира този радиатор на скоростната?
Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Колеги помагайте, имам масло във водата !!

Мнение от HACKO » 26 сеп 2009, 22:54

Добре де, защо си се хванал за тази скоростна кутия. Свалете главата вижте гарнитурата, и главата и ако не е оттам, тогава отивай на по-сложната операция.
Радиатора представлява една тръба, която минава през казанчето на нормалния радиатор. Струва ми се доста невероятно точно тя да се спука.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Lenux
потребител
потребител
Мнения: 224
Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Колеги помагайте, имам масло във водата !!

Мнение от Lenux » 27 сеп 2009, 01:40

Защо ли, ами защото напоследък забелязвам че маслото в скоростите от време на време ми намалява.. И от долу никаде не тече. Не, изобщо не съм сигурен дали е гарнитура или скорости, но е хубаво да знам всички възможни проблеми.. Ще се разглабя колата, няма какво. Ще пиша после какво е било :)
Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "

Nikola Iordanov
потребител
потребител
Мнения: 405
Регистриран: 02 ное 2008, 13:55
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V 1995 комби
Fopd Fusion 1.6
Местоположение: Дупница
Status: Извън линия

Re: Колеги помагайте, имам масло във водата !!

Мнение от Nikola Iordanov » 27 сеп 2009, 19:34

Колега поогледай скоростите би трябвало да имаш тръби или маркучи които излизат от нея проследи ги къде отиват , дали отиват във радиатора или във едно цилиндрично тяло във което влизат и водни съединения . Ако имаш такова тяло то се казва топло обменник и служи да охлажда маслото от скоросната кутия ,вътре е със много търбички през които минава маслото а от външната им страна минава водата която ги охлажда .И когато някоя се спука или изгние смесва маслото със водата .Не подлежи на ремон сменя се с друг . Също може да е вградено във радиатора във едно от казанчетата ,процедурата е същата сменя се целия радиатор.Но има и друга възможност да откачиш маслато от този радиатор и пред него да поставиш друг по малък и да вържеш маслото към него ,ефекта ще е същия . И още един вариянт копуваш си три или четри метра 10 или12 милиметра медна тръба навиваш я на зиг заг колкото е дължината на радиатора като на местата където ще я огъваш трябва да я нагрееш за да не се спука при огъването на двата и края лепиш два накрайника за да можеш по лесно да вържеш маслото ,връзваш я пред радиатора и караш смело. НО ИМА И НЕГАТИВИ когато е много студено водата подгрява маслото и по лесно се превключват скоростите първоначално .А с допълнителния радиятор не се подгрева . >:D<:

Потребителски аватар
Lenux
потребител
потребител
Мнения: 224
Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Колеги помагайте, имам масло във водата !!

Мнение от Lenux » 16 ное 2009, 20:29

Причината се оказа радиатора. Сменихме го но остана проблема с налепите от хидравличното масло по цели блок отвътре.. но не са болка за умиране (: Е доста по-лесно е да смениш радиатора от колкото гарнитурата на главата :wink:
Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 26 госта