Относно Ford Mondeo 2.0 16V Zetec 2000г.
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 29 ное 2009, 00:30
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2000 2.0 16V Zetec
- Status: Извън линия
Относно Ford Mondeo 2.0 16V Zetec 2000г.
Колеги, след един ден ще стана собственик на посочения автомобил. Това ми е първата кола, но се влюбих в нея като я гледах. Качих се и я покарах с голям кеф. Просто искам да Ви попитам за някои неща, които ми направиха впечатление при огледа на автомобила и за евентуални проблеми за в бъдеще.
1. Когато запалихме колата, а тя запали от раз, след няколко секунди загасна. Говоря за студен двигател. Пак я запалих и я форсирах и пуснах педала на газта и пак загасна... Момчето ми каза, че е възможно да има влага в лулите на свещите или акумулатора да е слаб( той си беше слаб,защото я палихме с ток от друга кола). Отворихме свещите и имаше малки остатъци от веро, или от препарата с който миеха колите.След около 30-40 мин. Момчето от автокъщата донесе нов акумулатор, сложихме го и запалихме колата. Тя държеше около 800-900-1000 оборота... Но вече двигателя не беше студен и имаше добър празен ход......
Притеснява ме това, че след като я запалих първите няколко пъти, преди да я подкарам, колата гаснееше, все едно нямаше никакъв празен ход- форсирам и пускам газта и директно гасне. Пак паля и пак гасне- и с форс и без форс, не държи никакви обороти... След това като "позагря" това се оправи....
Говорих с един приятел, който разбира от Форд и той ми каза, че това било от електрониката, нещо до въздушния филтър, което струвало 300 лв.... След като сложихме нов акумулатор и малко понапече слънцето палеше като пушка... Възможно ли е да има сериозен проблем???
2. Какъв разход би ми давал този мотор при шофиране извънградско/ смесено с около 100-130 км, тъй като е 2.0 16V...
3.Ел пакетът работеше, климатроникът също, вози страхотно... не е удряна(поне това установих от огледа)... Включва перфектно скоростите, съединителят зацепва около средата.... Какво друго трябва да видя, много ми харесва и вече си я капарирах... В понеделник отиваме в КАТ, но искам да знам какво ме чака, главно с "проблем"- а по т.1, ако има такъв. Благодаря Ви предварително. Колата е на 155 000 км. нов внос от Италия, както повечето по автосалоните
1. Когато запалихме колата, а тя запали от раз, след няколко секунди загасна. Говоря за студен двигател. Пак я запалих и я форсирах и пуснах педала на газта и пак загасна... Момчето ми каза, че е възможно да има влага в лулите на свещите или акумулатора да е слаб( той си беше слаб,защото я палихме с ток от друга кола). Отворихме свещите и имаше малки остатъци от веро, или от препарата с който миеха колите.След около 30-40 мин. Момчето от автокъщата донесе нов акумулатор, сложихме го и запалихме колата. Тя държеше около 800-900-1000 оборота... Но вече двигателя не беше студен и имаше добър празен ход......
Притеснява ме това, че след като я запалих първите няколко пъти, преди да я подкарам, колата гаснееше, все едно нямаше никакъв празен ход- форсирам и пускам газта и директно гасне. Пак паля и пак гасне- и с форс и без форс, не държи никакви обороти... След това като "позагря" това се оправи....
Говорих с един приятел, който разбира от Форд и той ми каза, че това било от електрониката, нещо до въздушния филтър, което струвало 300 лв.... След като сложихме нов акумулатор и малко понапече слънцето палеше като пушка... Възможно ли е да има сериозен проблем???
2. Какъв разход би ми давал този мотор при шофиране извънградско/ смесено с около 100-130 км, тъй като е 2.0 16V...
3.Ел пакетът работеше, климатроникът също, вози страхотно... не е удряна(поне това установих от огледа)... Включва перфектно скоростите, съединителят зацепва около средата.... Какво друго трябва да видя, много ми харесва и вече си я капарирах... В понеделник отиваме в КАТ, но искам да знам какво ме чака, главно с "проблем"- а по т.1, ако има такъв. Благодаря Ви предварително. Колата е на 155 000 км. нов внос от Италия, както повечето по автосалоните

- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Относно Ford Mondeo 2.0 16V Zetec 2000г.
Като отидеш да я взимаш отвори капака и пипни двигателя дали е студен, запали я пак на студен двигател и ако проблема вече го няма наистина е възможно да е било от лош контакт на свещите, щом като е имало следи от препарат.....
Ако проблема е останал причина може да е в клапана за празния ход или маф сензора. Мафа може лесно да го провериш, това е датчика след кутията на въздушния филтър вадиш му буксата и пак палиш колата, ако проблема изчезне значи мафа дава проблема.
Ако проблема е останал причина може да е в клапана за празния ход или маф сензора. Мафа може лесно да го провериш, това е датчика след кутията на въздушния филтър вадиш му буксата и пак палиш колата, ако проблема изчезне значи мафа дава проблема.
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 29 ное 2009, 00:30
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2000 2.0 16V Zetec
- Status: Извън линия
Re: Относно Ford Mondeo 2.0 16V Zetec 2000г.
Значи, като загасна няколко пъти, отворихме капака и извадихме тази букса, точно до въздушния филтър. Отворихме и филтъра... Това след като покарах две три минути. В началото колата нямаше бензин и нямаше ток, та се наложи да я запалим с ток от друга кола. Това сутринта рано... още в мъглата
... по лулите на свещите наистина имаше влага и засъхнало веро от миенето... Момчето каза, че ще отиде да сипе бензин и да смени акумулатора с нов, за да види дали прави пак този проблем. В интерес на истината старият акумулатор беше изгърмял отвсякъде, щом не можеше и централното да включи.
Докато той сменяше тези неща минаха 20 мин. и аз гледах други коли. После се върнахме, беше понапекло малко и седнах отново и я запалих колата. Нямаше проблеми, работеше на нормални обороти за празен ход, форсирах я и пак си работеше. Покарах я 200-300 м. да япробвам и нямаше проблем.. Учудва ме това, че като е студена- я от слабия ток, я от липсата на бензин, или влагата в свещите... или от тази МАФ- клема, може да е гаснела... Вече я капарирах.Утре я вземам и ще видим. Просто искам да знам какво ме чака, тъй като нямам никакъв опит с Форд-ове....
А относно другите ми питания- разход на гориво и пр.... какво масло да сложа- гледам, че препоръчват за Зитек-а 5w30, а у нас масово се кара с 10W40?

Докато той сменяше тези неща минаха 20 мин. и аз гледах други коли. После се върнахме, беше понапекло малко и седнах отново и я запалих колата. Нямаше проблеми, работеше на нормални обороти за празен ход, форсирах я и пак си работеше. Покарах я 200-300 м. да япробвам и нямаше проблем.. Учудва ме това, че като е студена- я от слабия ток, я от липсата на бензин, или влагата в свещите... или от тази МАФ- клема, може да е гаснела... Вече я капарирах.Утре я вземам и ще видим. Просто искам да знам какво ме чака, тъй като нямам никакъв опит с Форд-ове....
А относно другите ми питания- разход на гориво и пр.... какво масло да сложа- гледам, че препоръчват за Зитек-а 5w30, а у нас масово се кара с 10W40?
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Относно Ford Mondeo 2.0 16V Zetec 2000г.
За разхода много зависи от стила ти на шофиране, както и от предавателните числа на скоростната кутия, маслото, гумите....
Като я вземеш ти препоръчвам да смениш всички филтри, свещи, маслото е форд формула 5/30 в 5л. туба, така ще имаш и икономия на гориво освен по-леката работа на двигателя. При скорост 100-130 км/ч трябва да очакваш разход между 7 и 8 на 100. Провери всички екстри дали работят, свете ли нещо по-таблото ( срс еърбег, накладки, антифриз, течност за чистачки, сервизно обслужване.....). Дано да имаш късмет с колата и да е добре гледана от предишния собственик. Пусни снимки в раздела "моята кола". За повечето ти въпроси ще намериш доста теми във форума - ползвай търсачката.
Сетих се и нещо друго, което е по-вероятно предвид че акумулатора е бил изтощен до такава степен, че компютъра е останал без захранване и си е изгубил настройките, всеки път когато разкачиш акумулатора се получава ресет на компа и после му трябват 10 км за самообучение, като не бива да се вдигат повече от 3000 оборота!
Като я вземеш ти препоръчвам да смениш всички филтри, свещи, маслото е форд формула 5/30 в 5л. туба, така ще имаш и икономия на гориво освен по-леката работа на двигателя. При скорост 100-130 км/ч трябва да очакваш разход между 7 и 8 на 100. Провери всички екстри дали работят, свете ли нещо по-таблото ( срс еърбег, накладки, антифриз, течност за чистачки, сервизно обслужване.....). Дано да имаш късмет с колата и да е добре гледана от предишния собственик. Пусни снимки в раздела "моята кола". За повечето ти въпроси ще намериш доста теми във форума - ползвай търсачката.

Сетих се и нещо друго, което е по-вероятно предвид че акумулатора е бил изтощен до такава степен, че компютъра е останал без захранване и си е изгубил настройките, всеки път когато разкачиш акумулатора се получава ресет на компа и после му трябват 10 км за самообучение, като не бива да се вдигат повече от 3000 оборота!
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 29 ное 2009, 00:30
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2000 2.0 16V Zetec
- Status: Извън линия
Re: Относно Ford Mondeo 2.0 16V Zetec 2000г.
Вече си я купих, перфектна е... Само тропа едното каре- лявото, но няма начин. Иначе всичо е наред. Сега ще кача и снимки на машината. Вози страхотно
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта