Дразнещ проблем с паленето
- peterdi_bg
- потребител
- Мнения: 2076
- Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
- Модел на автомобила: n/a
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Дразнещ проблем с паленето
Колеги, да взема да събера малко мнения...
От няколко месеца всеки ден се повтаря едно и също. Първо палене след като колата е изстинала достатъчно (7-8 часа) протича по следния начин: завъртам, колата пали и прекъсва веднага. Завъртам втори път, колата пали но не винаги успява да задържи без да прекъсне пак. Това става на смукач докрай. Акумулатора не е паднал (показа ми при мерене 12,7 V), но да кажа че и с резервния акумулатор прави същото. Свещите са ми на един месец, кабелите ги смених вчера, диагностика и центровка миналата седмица, бензинов филтър сменен, колата като позагрее е пушка и направо хвърчи, ама това палене ме дразни. Чудя се за няколко неща: гъсто масло ли е (15W40), карба ли нещо не е в ред? И бих попитал - ръчния смукач кое отваря повече, достъпа на бензин или на въздух, или и на двете, щото първите няколко минути ако карам без него и имам проблеми с потеглянето на първа - да знам ако може да си дорегулирам карба кое да намалявам. Остава и още един вариант - конденз в делкото, което не е уплътнено, и да разсейва токовете... щото като е позагряла колата изобщо няма такъв проблем.
От няколко месеца всеки ден се повтаря едно и също. Първо палене след като колата е изстинала достатъчно (7-8 часа) протича по следния начин: завъртам, колата пали и прекъсва веднага. Завъртам втори път, колата пали но не винаги успява да задържи без да прекъсне пак. Това става на смукач докрай. Акумулатора не е паднал (показа ми при мерене 12,7 V), но да кажа че и с резервния акумулатор прави същото. Свещите са ми на един месец, кабелите ги смених вчера, диагностика и центровка миналата седмица, бензинов филтър сменен, колата като позагрее е пушка и направо хвърчи, ама това палене ме дразни. Чудя се за няколко неща: гъсто масло ли е (15W40), карба ли нещо не е в ред? И бих попитал - ръчния смукач кое отваря повече, достъпа на бензин или на въздух, или и на двете, щото първите няколко минути ако карам без него и имам проблеми с потеглянето на първа - да знам ако може да си дорегулирам карба кое да намалявам. Остава и още един вариант - конденз в делкото, което не е уплътнено, и да разсейва токовете... щото като е позагряла колата изобщо няма такъв проблем.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Дразнещ проблем с паленето
Смукача не отваря, а затваря клапа за въздух. Получава се по-богата горивна смес.

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- peterdi_bg
- потребител
- Мнения: 2076
- Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
- Модел на автомобила: n/a
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
- paci
- Модератор
- Мнения: 7886
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня - Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Дразнещ проблем с паленето
Пали на пълен смукач и леко я подържай с педала на газта ако иска и не се мръщи.
Веднага тръгни да прибираш смукача и да я усещаш дали се облекачва или не. Отново бъди готов на педала на газта с леко галене.
Опитвай да прибираш смукача до средно положение и виж дали ще се успокои и ще нормализира работата.
Моя Ескорт така се държеше на студено на бензин и така се оправях с него.
Закрепваше се на смукач на средата и като позагрее в движение го прибирах.
Май ти го лафих това на Събора.
Ако усещаш, че само при влажно време ти прави мизерии, смени капачката.
Кабелите разбарх, че си ги сменил.
Делкото ще трябва да огледаш за окиси по пътечките.
Виж в една тема Валери говори за едно пластмасово под капачката, виж дали трябва да има при теб, дали е на място и в какво състояние е.
При мен карба се нуждаеше от ревизия, но като покарах на бензин се нормализира.
Нямаше нужда да го барничкаме защото все пак палех на бензин и се движех и то доста добре последно преди да го продам
При палеца май също имаше някакво износване.
При мен той беше нов сменен от бившия собственик.
Заради малоумни майстори беше изпосменил сума ти неща заради кофти поведение в мокро време.
Намокреше ли се няма ГАЗ няма бензин, давеше се и прекъсваше яко.
Всичко се дължеше на липсата на това пласмтасовото под капачката.
Познавах се с бившия собственик от многого годни, бях карал Ескорта преди да го купя и знаех за този проблем.
Така го взех и тръгнах и аз да се боря с него.
Той ми каза какво е сменявал и че не е от тези неща.
Накрая попаднах на един който човека си каза, че е тенекеджия и няма какво да ми рови по двигателя, но беше карал Форд и поназнайваше някои работи и той откри липсата на тази пластмаса под капачката.
След това смених и кабелите и капачката и свещите и Ескорта литна особенно след намесата на един който горкия за малко да го напсувам човека, но си излезе грамотен, оправи доста неща и бях доволен.
Веднага тръгни да прибираш смукача и да я усещаш дали се облекачва или не. Отново бъди готов на педала на газта с леко галене.
Опитвай да прибираш смукача до средно положение и виж дали ще се успокои и ще нормализира работата.
Моя Ескорт така се държеше на студено на бензин и така се оправях с него.
Закрепваше се на смукач на средата и като позагрее в движение го прибирах.
Май ти го лафих това на Събора.
Ако усещаш, че само при влажно време ти прави мизерии, смени капачката.
Кабелите разбарх, че си ги сменил.
Делкото ще трябва да огледаш за окиси по пътечките.
Виж в една тема Валери говори за едно пластмасово под капачката, виж дали трябва да има при теб, дали е на място и в какво състояние е.
При мен карба се нуждаеше от ревизия, но като покарах на бензин се нормализира.
Нямаше нужда да го барничкаме защото все пак палех на бензин и се движех и то доста добре последно преди да го продам

При палеца май също имаше някакво износване.
При мен той беше нов сменен от бившия собственик.
Заради малоумни майстори беше изпосменил сума ти неща заради кофти поведение в мокро време.
Намокреше ли се няма ГАЗ няма бензин, давеше се и прекъсваше яко.
Всичко се дължеше на липсата на това пласмтасовото под капачката.
Познавах се с бившия собственик от многого годни, бях карал Ескорта преди да го купя и знаех за този проблем.
Така го взех и тръгнах и аз да се боря с него.
Той ми каза какво е сменявал и че не е от тези неща.
Накрая попаднах на един който човека си каза, че е тенекеджия и няма какво да ми рови по двигателя, но беше карал Форд и поназнайваше някои работи и той откри липсата на тази пластмаса под капачката.
След това смених и кабелите и капачката и свещите и Ескорта литна особенно след намесата на един който горкия за малко да го напсувам човека, но си излезе грамотен, оправи доста неща и бях доволен.
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Дразнещ проблем с паленето
Да, пробвай с наполовина дръпнат смукач как ще е.

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- peterdi_bg
- потребител
- Мнения: 2076
- Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
- Модел на автомобила: n/a
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Дразнещ проблем с паленето
Същото е. Има вероятност да се окаже бедна смес, ако не е нещо по делкото в което се съмнявам. Ще пиша допълнително.
По въпроса за смукача: тя колата веднъж като се задържи да не гасне, с дръпнат смукач тръгва и върви без проблеми. Като вземе да позагрява го прибирам и си е ОК.
По въпроса за пластмасата: при моя модел мисля че такова нещо няма, освен ако не е с формата на пръстен (Паци, ти би трябвало да имаш представа как изглежда това чудо), като махна дистрибуторната капачка отдолу има само палец и под него е чукчето, ако тая пластмаса е плосък кръг под палеца значи я нямам, ако е нещо друго не знам къде би могло да бъде. Гледах схемите в ръководството на руски, което имам, не видях да е описана някаква пластмаса която да ми липсва.
По въпроса за смукача: тя колата веднъж като се задържи да не гасне, с дръпнат смукач тръгва и върви без проблеми. Като вземе да позагрява го прибирам и си е ОК.
По въпроса за пластмасата: при моя модел мисля че такова нещо няма, освен ако не е с формата на пръстен (Паци, ти би трябвало да имаш представа как изглежда това чудо), като махна дистрибуторната капачка отдолу има само палец и под него е чукчето, ако тая пластмаса е плосък кръг под палеца значи я нямам, ако е нещо друго не знам къде би могло да бъде. Гледах схемите в ръководството на руски, което имам, не видях да е описана някаква пластмаса която да ми липсва.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!
- paci
- Модератор
- Мнения: 7886
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня - Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Дразнещ проблем с паленето
Точно там би трябвало да бъде ако изобщо я има на този модел.peterdi_bg написа:По въпроса за пластмасата: при моя модел мисля че такова нещо няма, освен ако не е с формата на пръстен (Паци, ти би трябвало да имаш представа как изглежда това чудо), като махна дистрибуторната капачка отдолу има само палец и под него е чукчето, ако тая пластмаса е плосък кръг под палеца значи я нямам, ако е нещо друго не знам къде би могло да бъде. Гледах схемите в ръководството на руски, което имам, не видях да е описана някаква пластмаса която да ми липсва.
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Дразнещ проблем с паленето
Не е пръстен, по-скоро като шайба.

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- peterdi_bg
- потребител
- Мнения: 2076
- Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
- Модел на автомобила: n/a
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Дразнещ проблем с паленето
Стигам до извода че акумулаторите са ми заминали и двата, та ще си взимам нов.
Алтернаторът явно си ми е в ред.
С новите свещи и кабели колата си е супер като загрее, днеска й долях и малко масло че беше взело да пада нивото (вероятно и това играе роля).
Настройките на карбуратора не помогнаха, само дето си увеличих разхода докато се усетя каква смес ми е оптимална.
Ще ги дам тия 100лв за нов акумулатор и не може да няма подобрение! За моя огромна радост даже и при бавно въртене на стартера колата си захапва и пали, въпроса е че не й стига явно тока да задържи, та задържа на 3-ия или 4-ия път.
Алтернаторът явно си ми е в ред.
С новите свещи и кабели колата си е супер като загрее, днеска й долях и малко масло че беше взело да пада нивото (вероятно и това играе роля).
Настройките на карбуратора не помогнаха, само дето си увеличих разхода докато се усетя каква смес ми е оптимална.
Ще ги дам тия 100лв за нов акумулатор и не може да няма подобрение! За моя огромна радост даже и при бавно въртене на стартера колата си захапва и пали, въпроса е че не й стига явно тока да задържи, та задържа на 3-ия или 4-ия път.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Дразнещ проблем с паленето
При карбураторите е така, достатъчно е да превърти и 5V да има ще запали, на запалителната система и трябва минимален ток. При инджекционите ниското напрежение е проблем. Това че ти гасне не се дължи на ток, а на работата на смукача, има система която товаря леко клапата като запали и в зависимост от вакума респективно оборотите отваря или затваря клапата за да поддържа оборотите. Но тази с-ма не е чак толкова прецизна и се налага да се прави корекция, когато е по-студено, даже и както казваш да изгасне един-два пъти. Със подходяща работа с педала на газта може да се игнорира.peterdi_bg написа:....... За моя огромна радост даже и при бавно въртене на стартера колата си захапва и пали, въпроса е че не й стига явно тока да задържи, та задържа на 3-ия или 4-ия път.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- peterdi_bg
- потребител
- Мнения: 2076
- Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
- Модел на автомобила: n/a
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Дразнещ проблем с паленето
Явно в работата с педала на газта не ме бива много... Днес сложих новия акумулатор и да кажа честно голяма разлика нямаше - освен че въртеше видимо по-живо, ама то и времето се постопли. Леко си обогатих сместа. Стартера ми е за сваляне и проверки, обаче това със сигурност не е единственото нещо за изкусуряване.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!
- peterdi_bg
- потребител
- Мнения: 2076
- Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
- Модел на автомобила: n/a
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Дразнещ проблем с паленето
Обогатяването на сместа помогна за това да не ми прекъсва преди да загрее съвсем, аз се заблуждавах че ми е висок разхода заради богата смес а той е висок заради това че карам по-дълго на смукач, с новия акумулатор върти по-бързо и пали по-лесно въпреки опасенията ми че маслото е гъсто; личи си че акумулатора не пада изобщо, за разлика от стария. А оттук нататък само остава да си донастроя нещата по сместа. Във всеки случай ще си прегледам и стартера щото някой път шалтера не изхвърля бендикса и се чува как върти нищо. Стартерът не е свалян от памтивека, на първо време ще му изчистя контактите ама скоро няма да е, ако не ми падне гараж...
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Дразнещ проблем с паленето
Ако чуваш стартера да върти а д-ля не се развърта, шалтера е изхвърлил бендикса, иначе няма да се включи стартера, проблема е в бендикса износил се е.peterdi_bg написа:..... Във всеки случай ще си прегледам и стартера щото някой път шалтера не изхвърля бендикса и се чува как върти нищо. Стартерът не е свалян от памтивека, на първо време ще му изчистя контактите ама скоро няма да е, ако не ми падне гараж...
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- peterdi_bg
- потребител
- Мнения: 2076
- Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
- Модел на автомобила: n/a
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Дразнещ проблем с паленето
Той явно прави много голям луфт, при положение че може или да върти двигателя нормално, или да не го върти изобщо? Или пък не се изхвърля докрай? Ще си проличи чак като го изкарам и го видя какъв е... иначе предполагам че може още да си го намери човек без проблеми нов по магазините.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 10 госта