Акумулатор?! Заминал ли е или ....? Проблемът е решен!!!
- Invader
- потребител
- Мнения: 147
- Регистриран: 04 юли 2006, 15:28
- Модел на автомобила: Escort VII Turnier 1,8 TDi (90 hp)
VW Passat Variant 1.9 TDI Syncro (110 Hp) - Status: Извън линия
Акумулатор?! Заминал ли е или ....? Проблемът е решен!!!
Привет колеги 
Става въпрос за Ескорт`95, 1.8 TDi.
Ще започна малко отдалече. От край време имам проблеми с шалтера на стартера. Преди около 5-6 месеца го смених и 3-4 месеца нямах проблеми с паленето. Но след това на моменти (или по скоро когато си иска) като загрее колата, пак не ще да завърти стартера, а само цъка бендикса. Не знам дали тези проблеми имат връзка с върпоса ми, но да мина на мего.
Миналият петък, след работа спрях за малко (5-6 мин.). След което се помъчих да запаля, но не успях. На всяко завъртане на ключа бендикса цъкше. Но след 2-3 неуспешни отита, започна едно постоянно цъкане, което мисля че е от релето на стартера. Причината според мен е, че акумулаторът ми беше паднал. Заредих го на бавен режим 24 часа и проблема изчезна. Цяла седмица карах без проблем. Вчера си купих мултицет и днес на обяд си замерих акумулатора. Зарядът му беше 12,2 V. Запалих без проблем, като в момента на запалване напрежението ми падна на 9,3 V и почти веднага се качи на 13,1 V. Разкачих кабелите от акумулатора и замерих напрежението от генератора. Мултицета показа 14,2 V, т.е. мисля, че генератора ми работи. Успокоих се, че всичко е наред, но не...Тази вечер ми направи същата мизерия. В момента напрежениeто на акумулатора е 11,3 V и като пробвам да запаля започва да вие на умряло и се чува бързото цъкъне на релето. Комшията ми даде ток с кабели от неговия акумулатор (75Ah) - резултат никакъв. Движението ми е по 25 км (в едната посока) градско и извънградско, т.е. би трябвало през това време акумулатора да се зарежда.
Та въпроса ми е акумулатора ли е заминал или генератора работи когато си иска или е нещо по шалтера/стартера? Предварително благодаря

Става въпрос за Ескорт`95, 1.8 TDi.
Ще започна малко отдалече. От край време имам проблеми с шалтера на стартера. Преди около 5-6 месеца го смених и 3-4 месеца нямах проблеми с паленето. Но след това на моменти (или по скоро когато си иска) като загрее колата, пак не ще да завърти стартера, а само цъка бендикса. Не знам дали тези проблеми имат връзка с върпоса ми, но да мина на мего.
Миналият петък, след работа спрях за малко (5-6 мин.). След което се помъчих да запаля, но не успях. На всяко завъртане на ключа бендикса цъкше. Но след 2-3 неуспешни отита, започна едно постоянно цъкане, което мисля че е от релето на стартера. Причината според мен е, че акумулаторът ми беше паднал. Заредих го на бавен режим 24 часа и проблема изчезна. Цяла седмица карах без проблем. Вчера си купих мултицет и днес на обяд си замерих акумулатора. Зарядът му беше 12,2 V. Запалих без проблем, като в момента на запалване напрежението ми падна на 9,3 V и почти веднага се качи на 13,1 V. Разкачих кабелите от акумулатора и замерих напрежението от генератора. Мултицета показа 14,2 V, т.е. мисля, че генератора ми работи. Успокоих се, че всичко е наред, но не...Тази вечер ми направи същата мизерия. В момента напрежениeто на акумулатора е 11,3 V и като пробвам да запаля започва да вие на умряло и се чува бързото цъкъне на релето. Комшията ми даде ток с кабели от неговия акумулатор (75Ah) - резултат никакъв. Движението ми е по 25 км (в едната посока) градско и извънградско, т.е. би трябвало през това време акумулатора да се зарежда.
Та въпроса ми е акумулатора ли е заминал или генератора работи когато си иска или е нещо по шалтера/стартера? Предварително благодаря

Последна промяна от Invader на 16 фев 2010, 11:58, променено общо 1 път.

- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Акумулатор?! Заминал ли е или е нещо друго?
Батерия се мери на товарна вилка.Или минава теста,или не го минава.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- Kamazabg
- потребител
- Мнения: 596
- Регистриран: 07 фев 2010, 11:35
- Модел на автомобила: Orion Mk3 1.3OHV Orion Mk3 1.6 EFI Tourneo Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: гр Сливен
- Status: Извън линия
Re: Акумулатор?! Заминал ли е или е нещо друго?
Колега, виж си ремъка на динамото дали не е хлабав. ( Имах същия проблем ) На празен ход ти зарежда, но като включиш фароветв има консумация. Отделно си провери за Утечка, че и това е възможно. Апък дизел трудно се пали с кабели (освен ако не са много дебели напр. 10 - 12кв мм. Успех
Поздрави

Поздрави


- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4787
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Акумулатор?! Заминал ли е или е нещо друго?
+1,там се разбира дали зарежда какво зарежда ,и от какво е утечката -от аларма ли ,от фарове ли или се е скапал акомулатора простоS_C написа:Батерия се мери на товарна вилка.......
ако беше от Шопландия щтях да ти препоръчам едно местенце-с мнооооого добри отзиви
времето е като парите-никога не стига
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Акумулатор?! Заминал ли е или е нещо друго?
Започва се от най-лесното за проверка.Сега...на който му е по-лесно,може да разглоби колата в търсене на утечка и накрая пак да се окаже,че е заминал акумулатора...
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- Kamazabg
- потребител
- Мнения: 596
- Регистриран: 07 фев 2010, 11:35
- Модел на автомобила: Orion Mk3 1.3OHV Orion Mk3 1.6 EFI Tourneo Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: гр Сливен
- Status: Извън линия
Re: Акумулатор?! Заминал ли е или е нещо друго?
Утечката се мери с мултицета (като включиш на ампермер) за който не знае, и е най лесно само откачаш клемата ( + ) и мериш( като просто слагаш сондите м/у акумулатора и клемата ) ако покаже някаква стоиност различна от 0.00- 0,05 значи имаш утечка
Последна промяна от Kamazabg на 12 фев 2010, 23:35, променено общо 1 път.


- peterdi_bg
- потребител
- Мнения: 2076
- Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
- Модел на автомобила: n/a
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Акумулатор?! Заминал ли е или е нещо друго?
Е, то все някаква консумация сигурно ще има, въпроса е да е абсолютно минимална... примерно аз имам постоянно работещ часовник. Алармата даже и да не работи също консумира, щото е в режим на готовност.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!
- Invader
- потребител
- Мнения: 147
- Регистриран: 04 юли 2006, 15:28
- Модел на автомобила: Escort VII Turnier 1,8 TDi (90 hp)
VW Passat Variant 1.9 TDI Syncro (110 Hp) - Status: Извън линия
Re: Акумулатор?! Заминал ли е или е нещо друго?
Ще трябва пак да го заредя утре и да потърся някъде където имат товарна вилка. Иначе за утечки я проверих и показа 10А, което според мен е добре. Блягодаря ви за съветите
Дано да не е от акумулатора, че като ги гледам как са ги насвяткали всички 72 Ач по 200 кинта 



- Kamazabg
- потребител
- Мнения: 596
- Регистриран: 07 фев 2010, 11:35
- Модел на автомобила: Orion Mk3 1.3OHV Orion Mk3 1.6 EFI Tourneo Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: гр Сливен
- Status: Извън линия
Re: Акумулатор?! Заминал ли е или е нещо друго?
Нещо се бъркаш, ако е 10А това е Много голям ток. Да не би а е 0,10 А ?


- Invader
- потребител
- Мнения: 147
- Регистриран: 04 юли 2006, 15:28
- Модел на автомобила: Escort VII Turnier 1,8 TDi (90 hp)
VW Passat Variant 1.9 TDI Syncro (110 Hp) - Status: Извън линия
Re: Акумулатор?! Заминал ли е или е нещо друго?
Сега като се замисля, може и да са 10 mА.Kamazabg написа:Нещо се бъркаш, ако е 10А това е Много голям ток. Да не би а е 0,10 А ?

- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Акумулатор?! Заминал ли е или е нещо друго?
Милиампери ще да са.На 10А обиконвено изгаря предпазителя на уреда.Поне на масовите уреди.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- Invader
- потребител
- Мнения: 147
- Регистриран: 04 юли 2006, 15:28
- Модел на автомобила: Escort VII Turnier 1,8 TDi (90 hp)
VW Passat Variant 1.9 TDI Syncro (110 Hp) - Status: Извън линия
Re: Акумулатор?! Заминал ли е или е нещо друго?
Колеги, вчера не успях да заредя акумулатора на време и съответно да го замеря с товарна вилка. Днес ми се наложи да пътувам и установих, че генератора ми не работи и мисля, че се досещам за причината. Последният път нямаше как да го замеря при буксите му и го замерих горе при акумулатора, като предварително му разкачих клемите (и тях замерих). Май доста тъпо съм постъпил
защото именно в същия ден вечерта акумулатора ми умря.
Искам да попитам дали генератора има ли бушон или реле, което да го предпазва от такива невежи като мен и къде се намират? Долу при генератота или на блока с релетата?

Искам да попитам дали генератора има ли бушон или реле, което да го предпазва от такива невежи като мен и къде се намират? Долу при генератота или на блока с релетата?

- Kamazabg
- потребител
- Мнения: 596
- Регистриран: 07 фев 2010, 11:35
- Модел на автомобила: Orion Mk3 1.3OHV Orion Mk3 1.6 EFI Tourneo Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: гр Сливен
- Status: Извън линия
Re: Акумулатор?! Заминал ли е или е нещо друго?
Проследи си визуално кабела от динамото и ще разбереш къде отива Да не си допрял клемите без да искаш, като си го мерил?


- Invader
- потребител
- Мнения: 147
- Регистриран: 04 юли 2006, 15:28
- Модел на автомобила: Escort VII Turnier 1,8 TDi (90 hp)
VW Passat Variant 1.9 TDI Syncro (110 Hp) - Status: Извън линия
Re: Акумулатор?! Заминал ли е или е нещо друго?
Не, сигурен съм че не съм ги опирал? Кабела го проследих колкото можах и не видях нещо закачено на него. За това си мисля че ако има реле то ще или при него или в релейния блок. А може и диодната плочка да е заминалаKamazabg написа:Проследи си визуално кабела от динамото и ще разбереш къде отива Да не си допрял клемите без да искаш, като си го мерил?


- vargala81
- потребител
- Мнения: 1347
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Акумулатор?! Заминал ли е или е нещо друго?
Колега ,виждам ,че си от Асеновград .Що не закараш колата при Киро на гарата да ти замери квото трябва,човека не взема скъпо.Никога вече не махай клемите при работещ двигател,така може да ти се прицака нещо по електрониката или да ти изгори диьодния блок на Алтернатора ,но си мисля,че още не се повредил ако не ти свети лампата на таблото .Invader написа:Не, сигурен съм че не съм ги опирал? Кабела го проследих колкото можах и не видях нещо закачено на него. За това си мисля че ако има реле то ще или при него или в релейния блок. А може и диодната плочка да е заминалаKamazabg написа:Проследи си визуално кабела от динамото и ще разбереш къде отива Да не си допрял клемите без да искаш, като си го мерил?
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Акумулатор?! Заминал ли е или е нещо друго?
Срещу откачане на акумулатор при работеща кола защита няма.И новите нямат.Може и нищо да не гръмне,ама и много често гърмят касетофони,ECU-та,контрол на АБС и т.н. все скъпи неща.Най-евтино е ако си замине релето за зареждане.По тая линия няма бушони,за това е абсолютно забранено да се маха акумулатора при работещ мотор.Системата за зареждане се балансира от акумулатора.Откачиш ли го,следва претоварване и нещо по веригата си заминава.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- Invader
- потребител
- Мнения: 147
- Регистриран: 04 юли 2006, 15:28
- Модел на автомобила: Escort VII Turnier 1,8 TDi (90 hp)
VW Passat Variant 1.9 TDI Syncro (110 Hp) - Status: Извън линия
Re: Акумулатор?! Заминал ли е или е нещо друго?
Още веднъж осъзнах колко съм невеж по това дето е под капака и че човек се учи цял живот.
Дано не съм направил голояма беля. Иначекато работи колата лампата на таблото не свети. Утре ще се разбере какво съм прецакал. Благодаря ви колеги
Дано не съм направил голояма беля. Иначекато работи колата лампата на таблото не свети. Утре ще се разбере какво съм прецакал. Благодаря ви колеги


- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Акумулатор?! Заминал ли е или е нещо друго?
Може да имаш късмет и нищо да не е гръмнало.След подобна интервенция сега ФИАТ-а на съседа стои пред блока и никой не го ще...запалил с акумулатора от колата на сина си и после го свалил,за да си качи неговия.Колата угаснала и повече няма палене.Караха я до някакъв сервиз и ония му обявили над 1000 лева цена за части-някаква електроника си е заминала.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- Invader
- потребител
- Мнения: 147
- Регистриран: 04 юли 2006, 15:28
- Модел на автомобила: Escort VII Turnier 1,8 TDi (90 hp)
VW Passat Variant 1.9 TDI Syncro (110 Hp) - Status: Извън линия
Re: Акумулатор?!Заминал ли е ...? Проблемът е решен!!!
Оказа се, че акумулатора си е перфектен. Генератора не ми е зареждал, защото клемите му са били заминали. Добре, че не съм изгорил нещо друго с мойта глупост.
Само за информация - проблемите със самото запалване ги е правил стартера, а не шалтера. Статорнта намотка беше станала на сол, там където съм "почуквал" за да запали. Новият корпус със статорна намотка ми излезе 80 лв.
Благодаря ви че се отзовахте на проблема ми. Лека и безаварийна
Само за информация - проблемите със самото запалване ги е правил стартера, а не шалтера. Статорнта намотка беше станала на сол, там където съм "почуквал" за да запали. Новият корпус със статорна намотка ми излезе 80 лв.
Благодаря ви че се отзовахте на проблема ми. Лека и безаварийна


- vargala81
- потребител
- Мнения: 1347
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Акумулатор?! Заминал ли е или е нещо друго?
Колега ,кажи къде ти оправиха проблема.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 14 госта