Мидификация ГНП от МК1 на МК2

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
Отговори
Потребителски аватар
gazetto
потребител
потребител
Мнения: 700
Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :)
Местоположение: с.Опанец - Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Мидификация ГНП от МК1 на МК2

Мнение от gazetto » 22 фев 2010, 17:57

Днес ми е дошла музата и малко да попиша.Та преди 2 години някаде хвърлих нафтова помпа.Тогава в бързината да стане по-бързо колата в движение (трябва ми ежедневно) си купих ГНП от Мондео МК1 ТД.Моята е МК2 и си мислех че са еднакви.Което донякаде е вярно,донякаде не.През тези 2 години колата беше много мудна в ниските обороти.Направо ужас,особено за движение в града.Та онзи ден ми беше скучно и реших да почопля колата,пак с надеждата да се пооправи.Наскоро си купих още едно Мондео и започнах да сравнявам двете помпи.С изненада открих че помпата като помпа е една и съща.Разминава се захвата за жилото на газта и разположението на клапанчета по помпата.Та На тази от МК1 има отпред един голям клапан (който според Аутодата е за студен старт),а на тази от МК2 е с тапа,а на мястото за клапан-авансатора пък е с тапа.И започвам аз махам големия клапан(за студен старт) и му слагам тапа.Махам тапата(МК1) и слагам клапан-авансатота.Махнах клапана дет е за турбото и си сложих стария(макар че май са еднакви).На ГНП-то от МК1 в задния край (до маркуча на водната помпа) има още едно клапанче.Него си го оставих за тапа,без да му връзвам кабелите.Накрая вързах жичките на клапан-авансатора,закачих маркучетата и.........О чудо!Колата си върна "здравето".Сега няма никакви трудности с ниските обороти.Днес и направих тест 200км.През цялото време съм си карал на 5-та.От 60 до 160км/ч все на 5-та, което преди си беше невъзможно.
Защо пиша тази тема? И аз не знам точно,но все ще е полезно за някой,който има нужда от нафтова помпа.По морките за такава от МК1 искат 200лв., а за такава от МК2 Ендура ДЕ искат 300+лв.И така според мен се спестяват едни 100лв минимум за 20 минути.Трябва само да имате клапан-авансатор в изправност.
Много се отплеснах май,но ако администраторите преценят може да я изтрият или да я преместят в друг раздел.
Изображение

Потребителски аватар
methodboy
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 13 юни 2006, 00:22
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 D TCI '94 CLX; Mondeo 2.0 DOCH 16V GHIA; Cougar 2.0 DOCH 16V, Jeep Cherokee '99 2.5TD Limited
Местоположение: Варна, Разград, София и Лондон
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мидификация ГНП от МК1 на МК2

Мнение от methodboy » 06 мар 2010, 12:46

Ще споделиш ли тоя клапан за турбото как го смени целия (цялото тяло) или само самото клапанче вътре? Аз си мисля че имам проблем с това клапанче понеже турбината надува а не иска да върви, т.е върви като бившия ми ескорт който нямаше турбо. Ето ти и малко снимки:
http://methodboy.snimka.bg/automobiles/ ... 8.17006591" onclick="window.open(this.href);return false;
Това е лкапана.
http://methodboy.snimka.bg/automobiles/ ... 8.17010258" onclick="window.open(this.href);return false;
А това е тялото.
ИзображениеИзображениеИзображение

Потребителски аватар
gazetto
потребител
потребител
Мнения: 700
Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :)
Местоположение: с.Опанец - Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мидификация ГНП от МК1 на МК2

Мнение от gazetto » 08 мар 2010, 00:39

Аз смених цялото както е клапана с тялото.А пробвал ли си да го отвъртиш и да видиш дали ще се развърви.Развиваш най-отпред контрагайката и после въртиш със лимбус (не помня какъв номер) клапана.Оставяш клапанчето почти в най-отворено положение.
Изображение

Потребителски аватар
methodboy
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 13 юни 2006, 00:22
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 D TCI '94 CLX; Mondeo 2.0 DOCH 16V GHIA; Cougar 2.0 DOCH 16V, Jeep Cherokee '99 2.5TD Limited
Местоположение: Варна, Разград, София и Лондон
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мидификация ГНП от МК1 на МК2

Мнение от methodboy » 08 мар 2010, 20:42

Не съм пробвал, но си взех една счупена помпа за опити, и до момента съм разглобил само тая за опитите. Писах в един форум който е само за дизелови мотори ама там не искаха да ми мажат кое какво е а само че ми трябвал стенд. Мен ме съмнява че има насъбрали се боклуци на една цедка но не съм сигурен.
http://methodboy.snimka.bg/automobiles/ ... 8.17010256" onclick="window.open(this.href);return false;
На тази снимка е.
Това е на опитната помпа, и там беше страшно мръсно но не зная как и с какво да го чистя. Тая шедка ми се струва че е от плат или нещо такова. На опитната нямаше грижи понеже мога и да я счупя и няма да ме е яд, ама на колата ме е страх.
ИзображениеИзображениеИзображение

Потребителски аватар
gazetto
потребител
потребител
Мнения: 700
Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :)
Местоположение: с.Опанец - Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мидификация ГНП от МК1 на МК2

Мнение от gazetto » 08 мар 2010, 23:33

Ако разгадаеш как може да се изчисти свиркай,че и моята е на такъв хал.А ако решиш да пробваш с развъртане на клапанчето пиши за резултата.
Изображение

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта