Хабене на акумулатор

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
qwertyuio91
потребител
потребител
Мнения: 107
Регистриран: 17 фев 2009, 20:32
Модел на автомобила: Ford Scorpio 2.0i
Status: Извън линия

Хабене на акумулатор

Мнение от qwertyuio91 » 11 апр 2010, 18:25

Здравейте.Имам следното питане значи в колата имам 2 колони по 50 w и една бас каса 200 w и усилвател към нея.Реших днеска да замеря дали хаби бързо акумулатора когато слушам музика и колата не е запалена защото все ме е страх да не се изтощи..Меря без музика-12.30 пускам музиката 12.20 веднага и като задържах 1 минута достигна до 12.10 и махнах уреда и още щеше да свали със сигурност.Това нормално ли е според вас мен са ми казвали,че ако съм само с колони нямало проблеми но с тая бас каса бързо хабяло акумулатора..?

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1347
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Хабене на акумулатор

Мнение от vargala81 » 11 апр 2010, 18:55

Усилователа хаби много ток, за 1час ми смъкна тока на 65 ампера акомулатор до такава степен, че после неможах да запаля.Само дивиди-то без усиловател ми е свирило на флашка повече от 5-6 часа без да ми падне акомулатора.Ако сложа CD вместо флашка за 3-4 часа пак пада.Усилователа съм го вързал към контактния клуч и сработва на 1ва степен, освен това съм му сложил и копче с което мога да си го изклуча по всяко време.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Хабене на акумулатор

Мнение от S_C » 11 апр 2010, 19:04

Алтернатора на колата ти е проектиран да поддържа консуматорите,които са заводски вградени в колата.През 97-а никой конструктор не е смятал,че в Северозападен Бибминистан ще се появи потребител,който ще поиска да си инсталира още 500 вата консуматори и ще прекара още половин инсталация през цялата кола,за да захрани един говорител,сложен в талашитена кутия.

Със 75 амперчасов акумулатор и такава музика обикновено след един час вече няма с какво да запалиш.Как и колко...решението е на тоя,дето плаща.Слушаш музика,ама пестиш ток,съсипваш батерията.От какво се пести...ми от подгряване на стъкла,огледала,инсталираме от "шопския ксенон",защото харчи 10 вата по-малко...И се влиза в един безкраен ред икономии,купуване на по-голям алтернатор,повишен разход и т.н.Е да,ама Веска от съседния балкон се кефи като чуе от паркинга да дъни последния хит на Тони Стораро.

Ово е стандарт...както казват сърбите.По времето когато са ви проектирани колите,тези консуматори дори и на проект не са съществували.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1347
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Хабене на акумулатор

Мнение от vargala81 » 11 апр 2010, 19:24

S_C , Извинявай ама когато е запалена колата със вклучени всички възможни консуматори+усилователа си ми поддържа 14 волта ток, без тях 14,4. Не знам на колегата каква му е колата,но моя акомулатор ако няма 12,5 волта ток въобще не завърта стартера :lol:

qwertyuio91
потребител
потребител
Мнения: 107
Регистриран: 17 фев 2009, 20:32
Модел на автомобила: Ford Scorpio 2.0i
Status: Извън линия

Re: Хабене на акумулатор

Мнение от qwertyuio91 » 11 апр 2010, 19:32

Форд Скорпио 95 американския http://www.imagecows.com/uploads/_196a-ford-scorpio.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; ..

qwertyuio91
потребител
потребител
Мнения: 107
Регистриран: 17 фев 2009, 20:32
Модел на автомобила: Ford Scorpio 2.0i
Status: Извън линия

Re: Хабене на акумулатор

Мнение от qwertyuio91 » 11 апр 2010, 19:36

Ти добре ми обясни на дълго и на широко ама аз искам да разбера как другите си дънят 500 600 вата в колата и си я оставям супер много време без да я палят и не се притесняват а аз един път я оставих пред унас 20 30 минути и после зареждах акумулатор..

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1347
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Хабене на акумулатор

Мнение от vargala81 » 11 апр 2010, 19:41

Или моя, или твоя уред не показва вярно :D понеже в петък ми се обади приятел с Опел Астра, че неможе да запали.Взех зарядното и отидох в тях, замерих акомулатора показваше 12,4 волта, вклучих ме го на зарядното за 10тина мин. замерих 12,8 волта, сложихме го на колата и запали.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Хабене на акумулатор

Мнение от S_C » 11 апр 2010, 20:04

Това,че ги поддържа временно,не значи,че не претоварваш алтернатора.А той изгаря изведнъж-както си работи.Някои автомобили просто се оборудват с по-големи алтернатори и понасят натоварване.Други са с по-малки и се налага да им се "присадят" по-големи.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1347
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Хабене на акумулатор

Мнение от vargala81 » 12 апр 2010, 10:37

S_C написа:Това,че ги поддържа временно,не значи,че не претоварваш алтернатора.А той изгаря изведнъж-както си работи.Някои автомобили просто се оборудват с по-големи алтернатори и понасят натоварване.Други са с по-малки и се налага да им се "присадят" по-големи.
Моя алтернатор е 70 Ah. а на колегата 90 Ah. и ако немогат да се справят с 1 усиловател кво да ги правим инжинерите на Форд :lol: .Все пак са помислили преди да го сложат, че трябва да се справи с екстрите където ги имам...Това са подгряване на предно и задно стъкло и странични огледала, ел.стъкла, ел.фарове.Щом като на по-новите Ескорти които са с още повече екстри пак слагат същия алтернатор ;): значи спокойно трябва да се справи с един усиловател.Все пак предното подгряващо стъкло не ми работи, така, че един консуматор ми отпада.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Хабене на акумулатор

Мнение от S_C » 12 апр 2010, 12:32

Че той тоя нагревател имаш ли идея каква мощност е?Поне 300 вата."Поне",защото задния е горе-долу толкоз,а предното стъкло е по-голямо и съответно трябва по-голям нагревател.За огледалата сложи по още 50 вата на огледало ако имат подгряване....ми те станаха 700-800 вата само реотани.При 13 и нещо волта си сметни колко консуматори може грубо да захраниш...съмнявам се да ги изкараш над 1200 вата общо за цялата кола....и това е в режим,когато алтернаторът има поне средни обороти.
По книгите има графиките на различните алтернатори-на колко оборота какво отдават.

Усилвателят на музиката е огромен консуматор.Те само загубите му в топлина са доста сериозни.
Заради това много хора монтират втори алтернатор-да се оправя само с музиката,разни допълнителни халогенчета и т.н.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Хабене на акумулатор

Мнение от Alexi » 12 апр 2010, 12:43

повечето хора със сериозни музики имат присаден 2-ри акумулатор или един много по мощен от оригиналния ,подсилен алтернатор с повече номинален ток и задължително голям кондензатор за захранването на усилвателя .. само че такива качествени доработки са скъпи ... ако акумулатора ти е нещо от сорта на 44-54 Ач забрави да слушаш с часове силна музика ,за 20 мин е паднал ако двг не работи ... относно ток/напрежение малко са ви неясни нещата .. той акумулатора може да си дава 12 волта напрежение но колко ще изкара на музика и загасен двг зависи от това колко ток може да отдаде .. със разреждането напрежението пада но с малко ,напълно разреден акумулатор дава около 11 волта напрежение но вече никакъв ток и няма да можете да запалите .

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Хабене на акумулатор

Мнение от Edinuser » 12 апр 2010, 21:56

Това че пише, че бас-касата е 500W - не значи че консумира толкова - зависи каква мощност е това - "музикална","P.M.P.O", "RMS" и т.н. За мен вярното е синусуидалната(истинска) мощност, която винаги е по-малка от консумираната(защото КПД на усилвателя не може да е >=100% и обикновено за автомобилните е около 75-90% в най-добрия случай - за крайно стъпало клас "D" ).

Ако бас-касата ти наистина консумира 600W (което не винаги е написаната изходна мощност, намери колко пише, че е макс. КОНСУМИРАНА мощност или ток) това значи че дърпа 50А от акумулатора, от тук нататък при 62Ah акумулатор след 1 час работа напълно зареден акумулатор ще ти останат 12Ah ... т.е напрактика може и да не запалиш.Ако е по-малък акумулатора ще свърши още по-бързо.
Алтернаторите са 70А и 90А, като това обикновено е при 2-3000 оборота. Когато двигателя работи, консумира ток - като добавиш фарове, халогени , отопления - сам си прави изводи какъв ти трябва ако имаш и бас-каса.Когато не стига ток от алтернатора - почва да дърпа и от акумулатора(ако междувременно не изгори алтернатора).

Трябва да се отчита и следното - захранването на подобни усилватели/бас-каси трябва да се прави с проводници поне 8-10мм2.
Защо ? - съвременните мощни усилватели за автомобили (над 50w на канал "истински") използват инвертор на напрежение който повишава напрежението от акумулатора от 12 на 48-50V, и долната му граница на работа е около 9-10V. Ще кажете какво лошо от това?
Лошото е че когато по един по-тънък проводник текат 10-50А по него се получава спад на напрежение. Но инвертора на услвателя компенсира този спад, ако е до 1-4V и усилвателя работи. Но този спад отива да грее захранващия проводник и си е жива загуба и излишно натоварване на ел.системата на автомобила.Ето един прост пример :
При 50А консумирани от бас-касата и 2V спад по кабела имаме 100W разсеяна като топлина по кабела(колкото късите или светлини на фаровете).
Това е особено вредно когато сме на акумулатор и двигателя не работи - на практика уредбата консумира още 100W и акумулатора спада още по-бързо !

Ето няколко съвета:
- използвайте максимално къси и дебели проводници за захранване на усилвателя по възможност директно от клемите на акумулатора (през предпазител на плюса, около 60А възможно най-близо до акумулатора, за да изгори той ако някъде по кабела стане късо а не да ви пламне инсталацията).
- проверете си спада дали не е прекалено голям, това става като пуснете усилвателя на пълна мощност, от акумулатора (може и при запален двигател) и мерите напрежението на клемите на акумулатора и на клемите на усилвателя ако разликата е по-вече от 0.5-1V ( например 12.5V на акумулатора и 10.5V на клемите на усилвателя, значи трябва да смените захранващите проводници.
- когато прекарвате проводниците не правете навивки и не ги навивайте около метални елементи, при тези токове 20-50А ефекта на електромагнита е забележим дори и с една навивка а това е една допълнителна загуба на енергия.
- сложете кондензатор (ако нямате) поне 50-100 000 микрофарада (колкото по-вече, толкова по-добре) за 20-25V напрежение поне!. Като го монтирате възможно най-близо до клемите на самия усилвател. Този кондензатор няма ви спаси акумулатора, но ще намали значително пиковите натоварвания на захранването и ще бъде по-трудно да ви изгори алтернатора. А и за звука е по-добре.

Надявам се на съм ви бил полезен.

Отговори

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта