Клапани

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
yanev1990
потребител
потребител
Мнения: 401
Регистриран: 13 апр 2010, 10:19
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 Ghia 2.0 16V
Местоположение: Банкя, София
Status: Извън линия

Клапани

Мнение от yanev1990 » 13 апр 2010, 10:30

Здравейте колеги!
Искам предварително да се извиня на модераторите ако темата ми не е за тук.
Та значи, собственик съм на Ford Sierra 1.8, двигателя ми казаха, че е CVH англииския.Клапаните ми чукат и като и дам газ на място или в движение, при около 5000 оборота пуши стабилно от ауспуха :lol: Сутрин при палене, дори и на по ниски обороти си прави облак зад мене.Искам да регулирам клапаните и сменя гумичките им, защото не искам да гори масло и да пуши така.Мисля, че е от гумичките, защото мощност си има, сутрин на бензин пали от четвърт.Някой колега ако има дето знае каква хлабина на клапаните се оставя, моля нека ми каже, бирата е от мене _friends_
Когато на готин човек му е кофти, това е блус.Когато на кофти човек му е готино, това е чалга.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Клапани

Мнение от HACKO » 14 апр 2010, 11:22

CVH е със хидравлични повдигачи.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

yanev1990
потребител
потребител
Мнения: 401
Регистриран: 13 апр 2010, 10:19
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 Ghia 2.0 16V
Местоположение: Банкя, София
Status: Извън линия

Re: Клапани

Мнение от yanev1990 » 14 апр 2010, 13:18

Колега, може ли да поясниш какво значи хидравлични повдигачи ? Не съм много в час....Предния собственик ми каза да сменя маслото примерно с 20 W 40, защото в момента било с М10Д и било много редко и за това горяло масло, дали има нещо вярно ?Аз че ще сменя маслото ще го сменя, с тая боза няма да го карам, но мисълта ми е дали има смисъл от по гъсто масло, с цел да не го гори ?
Когато на готин човек му е кофти, това е блус.Когато на кофти човек му е готино, това е чалга.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Клапани

Мнение от diesel1.6 » 14 апр 2010, 14:08

Смени маслото с някое полусинтетично, с обичайната гъстота трябва да стане - 10в40 или 15в40. Човекът ти е казал да сложиш 20в50 вероятно. Може чукането да не е от клапани, но ти трябва да прецениш. Може да са биелни лагери или бутални болтове.
Приста имат дистрибутори и продават и наливни масла, има и други наливни - ще е сравнително добра цена.
Клапаните ти не се регулират, ако е цвх двигател.

yanev1990
потребител
потребител
Мнения: 401
Регистриран: 13 апр 2010, 10:19
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 Ghia 2.0 16V
Местоположение: Банкя, София
Status: Извън линия

Re: Клапани

Мнение от yanev1990 » 14 апр 2010, 14:13

Човека, дето я взех от него, каза че двигателя е CVH (ако някой знае, нека каже къде да погледна, за да сме най сигурни).За чукането много хора ми казаха, че са клапани.Ще направя някой клип как работи и вие да си кажете мнението.
Когато на готин човек му е кофти, това е блус.Когато на кофти човек му е готино, това е чалга.

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1347
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Клапани

Мнение от vargala81 » 14 апр 2010, 14:50

yanev1990 написа:Човека, дето я взех от него, каза че двигателя е CVH (ако някой знае, нека каже къде да погледна, за да сме най сигурни).За чукането много хора ми казаха, че са клапани.Ще направя някой клип как работи и вие да си кажете мнението.
Направи и една снимка на двигатела .Коя година е? ако е преди 89 г. е със OHC .

yanev1990
потребител
потребител
Мнения: 401
Регистриран: 13 апр 2010, 10:19
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 Ghia 2.0 16V
Местоположение: Банкя, София
Status: Извън линия

Re: Клапани

Мнение от yanev1990 » 14 апр 2010, 16:54

89 г е. http://ivaslavkov.snimka.bg/automobiles ... 8.18248576" onclick="window.open(this.href);return false; Ето снимка на двигателя, да не се чудите с какъв карбуратор е - Жигулов механичен, поради простата причина, че на оригиналния му се беше скапал вакума за втората клапа :) Разполагам с масло за дизелови двигатели Volvo доста гъсто и най вероятно ще пробвам с него, вие как мислите, дали ще има ефект и вреда от него ?
Когато на готин човек му е кофти, това е блус.Когато на кофти човек му е готино, това е чалга.

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1347
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Клапани

Мнение от vargala81 » 14 апр 2010, 17:12

CVH е двигатела, а относно маслото аз я карам с 10 w 40 полу синтетика и за 12 000 км ми изгоря 4-500 гр.масло.Пробвах и със 15 w 40 минерално, с него ми тропаха повдигачите като е студена и до 6000 км не ми изгори нищо, но от 6 до 10000 пак изгоря 500 гр Наско май го кара Ескорта с 10 w 50 и казва, че двигатела му пее и не гори масло.Неговия също е CVH само, че 1.4

yanev1990
потребител
потребител
Мнения: 401
Регистриран: 13 апр 2010, 10:19
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 Ghia 2.0 16V
Местоположение: Банкя, София
Status: Извън линия

Re: Клапани

Мнение от yanev1990 » 14 апр 2010, 17:26

Аз нямам никакъв проблем да и взема и хубаво масло, но да не го гори за нула време, защото като я запаля студена и топла като я изфорсирам прави егати облака отзад, по яко пуши от студен дизел.Маслото Волво дето го имам е много хубаво, но е за дизел и доста гъсто, не знам дали ще свърши работа при мен.
Когато на готин човек му е кофти, това е блус.Когато на кофти човек му е готино, това е чалга.

Потребителски аватар
cosworth team ruse
потребител
потребител
Мнения: 1108
Регистриран: 20 апр 2008, 21:39
Модел на автомобила: форд сиера
Местоположение: РУСЕ
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Клапани

Мнение от cosworth team ruse » 14 апр 2010, 17:59

смени маслообирачите най-вероятно от тях бута масло,щом като го запалиш пропушва и предполагам при изцепване пак хвърля е от това и тоя мотор е с хидравлични повдигачи за това го карай с полусинтетика 10w40 някои хубаво масло вземи лики моли е добро или нещо по скъпо,но не и с минерално да го караш или много гъсто

yanev1990
потребител
потребител
Мнения: 401
Регистриран: 13 апр 2010, 10:19
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 Ghia 2.0 16V
Местоположение: Банкя, София
Status: Извън линия

Re: Клапани

Мнение от yanev1990 » 14 апр 2010, 18:03

Какво ще кажеш за 10W40 Еко ? И като литри колко събира горе долу? Момчета, знам, че много питам, ама се уча още, не ми се сърдете....
Когато на готин човек му е кофти, това е блус.Когато на кофти човек му е готино, това е чалга.

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1347
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Клапани

Мнение от vargala81 » 14 апр 2010, 19:23

yanev1990 написа:Какво ще кажеш за 10W40 Еко ? И като литри колко събира горе долу? Момчета, знам, че много питам, ама се уча още, не ми се сърдете....
4 литра с филтъра, ама ти му сложи около 3,7-3,8 л запали двигатела и като загасне лампата за маслото го загаси.След това провери със щеката нивото, ако трябва долей.Между другото има специални сервизи за смяна на масла, като си купиш маслото от тях ти го сменят безплатно, имат и наливни масла на тънки цени.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Клапани

Мнение от HACKO » 14 апр 2010, 20:11

vargala81 написа:....Наско май го кара Ескорта с 10 w 50 и казва, че двигатела му пее и не гори масло.Неговия също е CVH само, че 1.4
Точно така, вече 13000. Разхода най-вероятно е от гумичките, а не от вида на маслото, ако д-ля е наред каквото масло да сложиш няма да го гори.
За тропането на клапаните е от повдигачите, виж тази тема там е описано.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

yanev1990
потребител
потребител
Мнения: 401
Регистриран: 13 апр 2010, 10:19
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 Ghia 2.0 16V
Местоположение: Банкя, София
Status: Извън линия

Re: Клапани

Мнение от yanev1990 » 14 апр 2010, 20:22

Слагам му Волво маслото за дизелови и ще пиша как е.
Когато на готин човек му е кофти, това е блус.Когато на кофти човек му е готино, това е чалга.

yanev1990
потребител
потребител
Мнения: 401
Регистриран: 13 апр 2010, 10:19
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 Ghia 2.0 16V
Местоположение: Банкя, София
Status: Извън линия

Re: Клапани

Мнение от yanev1990 » 18 апр 2010, 01:19

Момчета, усещам че съм си сложил много дебел африкански ... отзад...тая гадина май е за основен - за 500 км 3 литра масло, един човек отви капачката на маслото докато работеше и каза че вкарвало газовете под бутала при маслото (маслени сигменти гудбай).Явно ще трябва гумички на клапаните и сигменти компресионни и маслени.Как ме е яд... :|
Когато на готин човек му е кофти, това е блус.Когато на кофти човек му е готино, това е чалга.

Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 667
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: Клапани

Мнение от cockyhotty » 18 апр 2010, 02:19

Няма какво друго да правиш и да се ослушваш, тая Сиерка си е сдухала багажа от каране. Маслото квото и да е, ама на бензинов ДВГ да слагаш масло за дизел е малко некоректно.

yanev1990
потребител
потребител
Мнения: 401
Регистриран: 13 апр 2010, 10:19
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 Ghia 2.0 16V
Местоположение: Банкя, София
Status: Извън линия

Re: Клапани

Мнение от yanev1990 » 18 апр 2010, 11:27

Ми гледах, че е по гъсто.То в момента е с някакво наливно М10Д и ми се струва доста редко, за това исках да му шибна тва дизеловото, то май се води 20 W 40.
Когато на готин човек му е кофти, това е блус.Когато на кофти човек му е готино, това е чалга.

Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 667
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: Клапани

Мнение от cockyhotty » 18 апр 2010, 12:22

15 или 20W50 му шибни. Ама щом за 500 км. е изгорила 3 л., ситуацията е много сериозна и ще се оправи само с основен ремонт.

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1347
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Клапани

Мнение от vargala81 » 18 апр 2010, 13:18

Моя Фият имаше такъв проблем, на всеки 200 км. му доливах по литър масло, но при мен хвърляше масло и от двата семиринга на разпределителните валове върху ангренажния ремък.Клапаните чукаха здраво и си работеше като дизел от 80 сете год. :lol: Карах го така 1 год. Един зимен ден ме мързеше да чистя снега там където паркирам и реших да я вкарам със засилка :lol: точно я паркирам угасна и повечи не запали.Издърпах я до един сервиз, разглобиха двигатела и се указа, че е превъртял ремъка, ударила е клапаните а сигментите са заминали от преди това.Ремонта ми излизаше около 1000лв и се отказах да я правя.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Клапани

Мнение от HACKO » 18 апр 2010, 14:38

R.I.P.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта